Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SINK-naisten määrä lisääntyy

Vierailija
27.03.2023 |

SINK eli
Single
Income
No
Kids
-naiset lisääntyy länsimaissa jatkuvasti, mitä mieltä olette tämmöisestä ilmiöstä ja sen seurauksista yhteiskunnissa laajemmin?

Kommentit (280)

Vierailija
81/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattooko joku ton janarin videoita oikeesti tosissaan? Ei herre min skapare. :DDDD

Vierailija
82/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jokainen koittaa keksiä pyörää uudellaan vain antaakseen sille uuden nimen?

Naurattaa mielestäni. En ole mikään sink, olen ihan vain minä. Jos siviilisäätyä kysytään sanon olevani naimaton, kysyjä saa sitten pohtia olenko sinkku, suhteessa, avoliitossa, eronnut, onko lapsia ja niin edelleen. Nykymaailmassa se on ihanan ympäripyöreä sana. En ymmärrä miksi pitäisi määritellä itsensä suhdestatuksen mukaan.

Koska ihmisten tyypittely ja tunkeminen milloin mihinkin lokeroon tuntuu olevan ihan pakkomielteistä nykyään.

Tietysti tämmöisiin kannattaa suhtautua olkiaan kohauttaen, ajatellen että elämän luonne on muutos. Samoin kuin torjua typerä lokerointivimma todellisuuden rikkautta typistävänä.

Lokerointi kumpuaa luonnostaan niillä eliöillä joilla on tietty määrä kykyä organisoida asioita, koska se helpottaa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä ilmiö olemassa myös eteläkorealaisten ja japanilaisnaisten keskuudessa.

Sivistyneet naiset haluavat elää itsellisinä, vapaina ja rauhassa.

Jotkut on sielläkin onnellisia siitä tilanteesta, jotkut ei ole.

Vierailija
84/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.

Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.

Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?

Mitä ihmeen merkitystä tuollaisella olisi? Kun minua ei enää ole, en todellakaan ole tietoinen siitä, onko jotain "sukupolvien kestävää" vai ei. Itselläni tosin on lapsi, yksi. Hän ei kuitenkaan aio hankkia lapsia, mikä on minusta tässä maapallon tilanteessa vain hyvä ratkaisu.

eri

Ok, noh, jääpähän enempi tilaa ja resursseja sitten mulle ja mun sukulinjalle.

Kiitoksia siitä. :)

Saattaa käydäkin vielä niin että toiset intoutuu lastentekoon muidenkin puolesta. Myös suomalaiset. Ihan hyvä jos puitteet ovat suotuisat ja lapset koetaan lahjana. Kauheaa jos yksikään lapsi joutuu kokemaan olevansa jotenkin velvollisuudesta väkisinväännetty pakkopulla. Ei kukaan ansaitse tuommoista lähtökohtaa elämäänsä.

Vierailija
85/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.

Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.

Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?

Outo ajatus. Minulla kyllä on lapsia, mutta en minä niitä minkään sukulinjan takia hankkinut.

-eri

Minusta on outo ajatus että esim vanhemmistani jäisi jotain minun lapsiini, saatikka sitten yhtään sen vanhemmista edeltäjistä. Itsekään en edes muista yhdenkään isoisovanhempani nimeä. Ei heitä oikeastaan ole olemassa elämässäni.

Niin ne geenit toimii oli se sulle outoa tai ei, olet aina edeltäjiesi summa tunsit heitä tai et.

Maatumalla maahankin ne sinun solut jatkaa matkaa maaperään ja kasveihin.

Siellä ne geenit hajoaa, ainoastaan sukua jatkamalla ne saa säilymään ajan halki.

Minkä ihmeen takia niiden geenien pitää säilyä ajan halki? Kun kuolen, minut tuhkataan ja tuhka ripotellaan omaan metsään. Ei muuta.

Vierailija
86/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo ajatus. Minulla kyllä on lapsia, mutta en minä niitä minkään sukulinjan takia hankkinut.

-eri

Ai, minkä takia sitten olet lisääntynyt jos et nimenomaan sukua jatkaaksesi?

Koska halusin lapsia? Ei käyneet sukulaiset mielessäkään.

Eli halusit että geenisi jatkumo ei pysähdy sinuun, eli jatkaa sukulinjaasi.

Höpö höpö. Sukulinjani on minulle melko tuntematon ja sen "linjan" mitä tunnen, on minulle ihan samantekevä. En ole sukurakas, eikä sukulinjat vaikuttaneet lastenhankintaani millään lailla.

Olet lisääntynyt luonnollisen biologisen tarpeen täyttämisen vuoksi, vaikka selittäisit itsellesi ja maailmalle mitä.

Jos sulla ei olisi ollut tuota tarvetta, niin todennäköisemmin olisit hankkinut jonkun lemmikin tai harrastuksen millä pyrkisit täyttämään sen tyhjiön.

Minä halusin seksiä. Se on syy miksi on nyt lapsi.

Heh, onko tullut koskaan pohdittua saati tutkittua, miksi jokin eliö haluaa pohjimmiltaan seksiä...

Ihmisten lisäksi delfiinit harrastaa seksiä mielihyvän vuoksi.

Juu, ja silti niilläkin koko akti perustuu lisääntymistarpeelle.

Ensin tuli jälkeläisten teko, sitten vasta hedonismi.

Vierailija
87/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ai, minkä takia sitten olet lisääntynyt jos et nimenomaan sukua jatkaaksesi?

Koska halusin lapsia? Ei käyneet sukulaiset mielessäkään.

Eli halusit että geenisi jatkumo ei pysähdy sinuun, eli jatkaa sukulinjaasi.

Höpö höpö. Sukulinjani on minulle melko tuntematon ja sen "linjan" mitä tunnen, on minulle ihan samantekevä. En ole sukurakas, eikä sukulinjat vaikuttaneet lastenhankintaani millään lailla.

Olet lisääntynyt luonnollisen biologisen tarpeen täyttämisen vuoksi, vaikka selittäisit itsellesi ja maailmalle mitä.

Jos sulla ei olisi ollut tuota tarvetta, niin todennäköisemmin olisit hankkinut jonkun lemmikin tai harrastuksen millä pyrkisit täyttämään sen tyhjiön.

Minä halusin seksiä. Se on syy miksi on nyt lapsi.

Heh, onko tullut koskaan pohdittua saati tutkittua, miksi jokin eliö haluaa pohjimmiltaan seksiä...

Ihmisten lisäksi delfiinit harrastaa seksiä mielihyvän vuoksi.

Entä bono bonot?

Vierailija
88/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VelaN40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VelaN40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa se että sukuni linja loppuisi sinänsä, ei se ole syy että tein lapsia. Mutta se ajatus kyllä olisi lapsettomana vaivannut että minunkin viimeinen esi-isä on ollut ensimmäinen elävä solu ja siitä eteenpäin on ollut katkeamaton geenien siirto miljardeja vuosia. Ja minuun se katkeaisi. Se olisi hieman surullista. Ja varmasti vannoutuneimmankin velan mielestä surullista, jos koko ihmiskunta tekisi saman ratkaisun kuin vela.

Väärin. Olen vela ja mielestäni on inhottavaa kuulua tällaiseen heinäsirkkalaumaan, jonka ainoa tarkoitus on itse elää, samalla tuhoten koko pallon. Ei arvosta muita lajeja edes vaikka on itse niistä täysin riippuvainen. Suunnitellaan pakoon lähtemistä uudelle planeetalle. Ja mitä sitten? Tuhotaan se sadassa vuodessa, kuten tälle pallolle on käymässä. Huom: jos ihmiset eläisivät kuten 1923-vuoden Suomessa, ei tällä pallolla olisi mitään hätää.

Hävettää olla ihminen. Mielummin olisin vaikka hiiri, tai ihan mikä vaan muu kuin ihminen.

Kannatan ihmisen sukupuuttoa eikä yhtään kiinnosta minkään Aatamin ja Eevan geenit.

Kaikki eliöt pyrkii maksimoimaan määränsä ja elintilansa mahdollisuuksiensa mukaan, ihminen on siihen vaan kaikista kyvykkäin, sen takia maailma on minkälainen se nyt on.

Just tuo kommentti osoittaa ihmislajin id ioottimaisuuden. Ihminen on myös ainut laji, joka ymmärtää asian. Mutta silti: jee, jee vauvoja lisää!! Vaikka niille vauvoille ei ole edes huomista tarjolla.

Ja ei ne muut lajit pyri lisääntymään. Ne pyrkii n u s s i maan ja siksi tulee vauvoja. Eine tiedä, miksi niitä tulee.

Mahtaa olla kiva elämä kun ajattelee asioista noin.

Vierailija
89/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Minusta on outo ajatus että esim vanhemmistani jäisi jotain minun lapsiini, saatikka sitten yhtään sen vanhemmista edeltäjistä. Itsekään en edes muista yhdenkään isoisovanhempani nimeä. Ei heitä oikeastaan ole olemassa elämässäni.

Niin ne geenit toimii oli se sulle outoa tai ei, olet aina edeltäjiesi summa tunsit heitä tai et.

Maatumalla maahankin ne sinun solut jatkaa matkaa maaperään ja kasveihin.

Siellä ne geenit hajoaa, ainoastaan sukua jatkamalla ne saa säilymään ajan halki.

Minkä ihmeen takia niiden geenien pitää säilyä ajan halki? Kun kuolen, minut tuhkataan ja tuhka ripotellaan omaan metsään. Ei muuta.

Koska se erottaa eliöt elottomasta.

Vierailija
90/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niin surkeat geenit terveyden ja älyn puolesta ettei maailma mitäöä menetä  kun tämä sukulinja katkeaa

Vierailija
91/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jokainen koittaa keksiä pyörää uudellaan vain antaakseen sille uuden nimen?

Naurattaa mielestäni. En ole mikään sink, olen ihan vain minä. Jos siviilisäätyä kysytään sanon olevani naimaton, kysyjä saa sitten pohtia olenko sinkku, suhteessa, avoliitossa, eronnut, onko lapsia ja niin edelleen. Nykymaailmassa se on ihanan ympäripyöreä sana. En ymmärrä miksi pitäisi määritellä itsensä suhdestatuksen mukaan.

Ehkä se johtuu siitä että yleensä selkeästi muista tavalla tai toisella erottuville ilmiöille on tapana antaa joku oma nimitys tekemään keskustelusta sujuvampaa.

Ja miten sinkkuus erottuu "muista"? Käsittääkseni se on ikiaikainen elämäntapa tai -vaihe lähes jokaisen naisen elämässä. Ja miehen.

Vierailija
92/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa se että sukuni linja loppuisi sinänsä, ei se ole syy että tein lapsia. Mutta se ajatus kyllä olisi lapsettomana vaivannut että minunkin viimeinen esi-isä on ollut ensimmäinen elävä solu ja siitä eteenpäin on ollut katkeamaton geenien siirto miljardeja vuosia. Ja minuun se katkeaisi. Se olisi hieman surullista. Ja varmasti vannoutuneimmankin velan mielestä surullista, jos koko ihmiskunta tekisi saman ratkaisun kuin vela.

Mikään ei olisi sen hienompaa, kuin jos koko ihmiskunta tekisi saman ratkaisun kuin velat. Maapallo eläimineen ja luontoineen saisi taas kukoistaa ilman syöpäläis-ihmislajia.

Niin, no miksei noin ajattelevat sitten tee niitä ratkaisuja omalta osaltaan?

Minä kävin sterilisaatiossa.

Vierailija
93/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen merkitystä tuollaisella olisi? Kun minua ei enää ole, en todellakaan ole tietoinen siitä, onko jotain "sukupolvien kestävää" vai ei. Itselläni tosin on lapsi, yksi. Hän ei kuitenkaan aio hankkia lapsia, mikä on minusta tässä maapallon tilanteessa vain hyvä ratkaisu.

eri

Ok, noh, jääpähän enempi tilaa ja resursseja sitten mulle ja mun sukulinjalle.

Kiitoksia siitä. :)

Saattaa käydäkin vielä niin että toiset intoutuu lastentekoon muidenkin puolesta. Myös suomalaiset. Ihan hyvä jos puitteet ovat suotuisat ja lapset koetaan lahjana. Kauheaa jos yksikään lapsi joutuu kokemaan olevansa jotenkin velvollisuudesta väkisinväännetty pakkopulla. Ei kukaan ansaitse tuommoista lähtökohtaa elämäänsä.

Ei velvollisuudesta lisäänny kuin jotkut kuninkaalliset korkeintaan, muut lisääntyy täyttääkseen biologisen tarpeen aiheuttaman tyhjiön joka kaikissa eliöissä piilee.

Vierailija
94/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä täytisen takia minusta pitäisi jäädä yhtään mitään "yli sukupolvien kestävää"?  Se, että sukulinjani ei jatku, ei häiritse millään tavalla.

Vierailija
95/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, äitis oli sinkku ennen kun sinut sai, mutta myös isäsi. Jopa ehkä sen jälkeenkin.

Ap keksit tämän vasta nyt. Et ole Mensa-ainesta.

Vierailija
96/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niin surkeat geenit terveyden ja älyn puolesta ettei maailma mitäöä menetä  kun tämä sukulinja katkeaa

No siinä tapauksessa valintasi on ihan oikea, maailma ei tosiaan tarvii surkeita geenejä.

Vierailija
97/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmisten tyypittely ja tunkeminen milloin mihinkin lokeroon tuntuu olevan ihan pakkomielteistä nykyään.

Tietysti tämmöisiin kannattaa suhtautua olkiaan kohauttaen, ajatellen että elämän luonne on muutos. Samoin kuin torjua typerä lokerointivimma todellisuuden rikkautta typistävänä.

Lokerointi kumpuaa luonnostaan niillä eliöillä joilla on tietty määrä kykyä organisoida asioita, koska se helpottaa sitä.

Menty jo naurettavan puolelle tuossa.

Sukua kontrollifriikkiydelle ja muulle neuroottisuudelle.

Vapautta arvostava kavahtaa tälläistä ajanhenkeä, missä yksilöllisyys sivuutetaan helppojen ja halpojen tyypittelyjen ja arvottamisen kautta. Voidaan helposti päätyä esimerkiksi korostamaan tai olettamaan että ominaisuudet ovat pysyviä/vapaaehtoisia/samoista syistä johtuvia.

Vierailija
98/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VelaN40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VelaN40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Olen vela ja mielestäni on inhottavaa kuulua tällaiseen heinäsirkkalaumaan, jonka ainoa tarkoitus on itse elää, samalla tuhoten koko pallon. Ei arvosta muita lajeja edes vaikka on itse niistä täysin riippuvainen. Suunnitellaan pakoon lähtemistä uudelle planeetalle. Ja mitä sitten? Tuhotaan se sadassa vuodessa, kuten tälle pallolle on käymässä. Huom: jos ihmiset eläisivät kuten 1923-vuoden Suomessa, ei tällä pallolla olisi mitään hätää.

Hävettää olla ihminen. Mielummin olisin vaikka hiiri, tai ihan mikä vaan muu kuin ihminen.

Kannatan ihmisen sukupuuttoa eikä yhtään kiinnosta minkään Aatamin ja Eevan geenit.

Kaikki eliöt pyrkii maksimoimaan määränsä ja elintilansa mahdollisuuksiensa mukaan, ihminen on siihen vaan kaikista kyvykkäin, sen takia maailma on minkälainen se nyt on.

Just tuo kommentti osoittaa ihmislajin id ioottimaisuuden. Ihminen on myös ainut laji, joka ymmärtää asian. Mutta silti: jee, jee vauvoja lisää!! Vaikka niille vauvoille ei ole edes huomista tarjolla.

Ja ei ne muut lajit pyri lisääntymään. Ne pyrkii n u s s i maan ja siksi tulee vauvoja. Eine tiedä, miksi niitä tulee.

Mahtaa olla kiva elämä kun ajattelee asioista noin.

On ihan kiva elämä. Hyvä, että huomasit. Voit ehkä oppia jotain.

Vierailija
99/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa valintasi on ihan oikea, maailma ei tosiaan tarvii surkeita geenejä.

Ja silti ne surkeimmat geenit lisääntyvät kaikkein varmimmin. Juuri sai lapsen yksi joka luuli että lapissa on lunta ympäri vuoden.

Vierailija
100/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä täytisen takia minusta pitäisi jäädä yhtään mitään "yli sukupolvien kestävää"?  Se, että sukulinjani ei jatku, ei häiritse millään tavalla.

Ei kaiketi mistään syystä.

Minuakaan ei häiritse että sukulinjasi katkeaa lopullisesti ennemmin tai myöhemmin, jää enempi minulle ja jälkeläisilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi