Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SINK-naisten määrä lisääntyy

Vierailija
27.03.2023 |

SINK eli
Single
Income
No
Kids
-naiset lisääntyy länsimaissa jatkuvasti, mitä mieltä olette tämmöisestä ilmiöstä ja sen seurauksista yhteiskunnissa laajemmin?

Kommentit (280)

Vierailija
41/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollainen, 48-vuotias jo. Koko ikäni elänyt itsenäisesti, en ole koskaan halunnut miestä enkä lapsia. Oikein mukava elämäntapa kaltaiselleni vähän erakkoluonteelle, joka rakastaa rauhaa ja hiljaisuutta, eikä kärsi yksinäisyydestä. 

Yhteiskunnalle se ei kuulu, mitä yksilöt tekee elämissään, kunhan lakia noudattavat. 

Vierailija
42/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.

Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.

Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?

Outo ajatus. Minulla kyllä on lapsia, mutta en minä niitä minkään sukulinjan takia hankkinut.

-eri

Ai, minkä takia sitten olet lisääntynyt jos et nimenomaan sukua jatkaaksesi?

Koska halusin lapsia? Ei käyneet sukulaiset mielessäkään.

Eli halusit että geenisi jatkumo ei pysähdy sinuun, eli jatkaa sukulinjaasi.

Höpö höpö. Sukulinjani on minulle melko tuntematon ja sen "linjan" mitä tunnen, on minulle ihan samantekevä. En ole sukurakas, eikä sukulinjat vaikuttaneet lastenhankintaani millään lailla.

Olet lisääntynyt luonnollisen biologisen tarpeen täyttämisen vuoksi, vaikka selittäisit itsellesi ja maailmalle mitä.

Jos sulla ei olisi ollut tuota tarvetta, niin todennäköisemmin olisit hankkinut jonkun lemmikin tai harrastuksen millä pyrkisit täyttämään sen tyhjiön.

Laadukasta keskustelua taas tänään. Kannattaa varmaan pohtia jotain, mihin kysyjä ei ole jo päättänyt toisen vastausta etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa se että sukuni linja loppuisi sinänsä, ei se ole syy että tein lapsia. Mutta se ajatus kyllä olisi lapsettomana vaivannut että minunkin viimeinen esi-isä on ollut ensimmäinen elävä solu ja siitä eteenpäin on ollut katkeamaton geenien siirto miljardeja vuosia. Ja minuun se katkeaisi. Se olisi hieman surullista. Ja varmasti vannoutuneimmankin velan mielestä surullista, jos koko ihmiskunta tekisi saman ratkaisun kuin vela.

Mikä olet ammatiltasi? Vaikka olisit kuinka suurella intohimolla ammattisi valinnut, sinusta olisi varmasti surullista jos koko ihmiskunta valitsisi samoin.

Tämä osoittaa että valintasi oli väärä, eikö niin?

/s

Vierailija
44/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.

Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.

Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?

Outo ajatus. Minulla kyllä on lapsia, mutta en minä niitä minkään sukulinjan takia hankkinut.

-eri

Geenijankkaajalle:

Minä hankin lapsen luovutetulla munasolulla, koska halusin lapsen. Sukulinjan jatkaminen ei ole tärkeää.

Aiheeseen:

Naiset viihtyvät hyvin sinkkuina, ihan tunnettu ilmiö. Siitähän SINK -sanasta on juurikin suomennettu koko sinkku-sana. Eli mikä aloituksessa oli uutta?

Halusit siis lapsen samaan tapaan kuin halutaan joku lemmikki tai harrastus.

Sinkku sana on johdettu single sanasta, ei single income no kids sanojen yhdistelmästä.

Vierailija
45/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis ihan perus sinkku. Tosin tuosta lyhenteestähän se nimitys tulee...

Niin, kiinassa näitä kutsutaan ylijäämä-naisiksi jos ei ole perhettä tiettyyn ikään mennessä.

Ja silti siellä on 29 miljoonaa miestä enemmän kuin naista. Mene ja tiedä sitten, kuka tässä on ylijäämä. 

Vierailija
46/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kirjoitti tuolla, että "jos joku kysyy sivilisäätyä"... googlasin sitten huvikseni sivilisäädyt ja näemmä suomessa ollaan hyvin vanhanaikaisia. Minäkin, avoliittolainen, olen naimaton:

wikipedia: Siviilisäädyt ovat (Suomessa vuonna 2018):[1]

naimaton, henkilö, joka ei ole ollut avioliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa

naimisissa, henkilöllä on voimassa oleva avioliitto samaa tai eri sukupuolta olevan henkilön kanssa

eronnut, avioliitosta

leski, avioliiton jälkeen

rekisteröidyssä parisuhteessa, henkilöllä on voimassa oleva rekisteröity parisuhde samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa

eronnut rekisteröidystä parisuhteesta

leski rekisteröidyn parisuhteen jälkeen

Avoliitto ei ole siviilisääty.[1]

Vierailija
47/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ccl-naisten määrä on myös lisääntynyt.

Crazy cat lady.

Jep, se on yksi stereotyyppisen SINK-naisoletetun ominaisuus, että siltä löytyy lemmikki, yleensä kissa tai pieni koira.

Vierailija
48/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä paljon tyytyväisempi elämääni yksin, kuin jonkun katkeroituneen vanhanaikaisen miehen kanssa, jonka mielestä naisen tulisi olla häntä varten kolmekymppisenäkin kokematon tai jopa neitsyt ja valmis olemaan jatkuvasti hänen mieliksi.

Elämästä voi myös nauttia taipumatta joidenkin miesten asettamiin malleihin. 😊

Jos vaihtoehdot ovat sinkku ja kuvaamasi mies, niin valinta on selvä. Oletko muuten tullut ajatelleeksi, että muitakin miehiä on aika lailla?

Vierailija
49/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöllisemmissä  kulttuureissa, pl. köyhät maat,  ei sysätä kaikkea äitien niskaan. Vika on siis siinä, etä ydinperheiden täytyisi meillä hoitaa monen ihmisen tehtävät, "kun kerta ovat menneet lisääntymään".

Jopa jotkut puolisot jäävät vapaamatkustajiksi. Tai vastaavat vain perheen rahoituksesta. Läsnäoleva vastuu suvun lapsista sysätään yhdelle ihmiselle, usein äidille.

Mielenkiintoiseksi menee sekin, että kuka huolehtisi suvun sairaista ja vanhoista. Yhteiskunta tarjoaa paperien täyttämistä, kyselyitä ja tarvittaessa huoliilmoitusta tai lastensuojeluilmoitusta. Juuri koskaan ei saa käytännön apua edes sairastapauksissa silloin, jos perheessä on "kaksi aikuista vastuussa, eikä virallisesti yksinhuoltajaa".  Oletetaan, että toinen ottaa vastuun, mutta toinen ei aina otakaan vastuuta.

Silti lapsissa on tulevaisuus.

Vierailija
50/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kiinassa näitä kutsutaan ylijäämä-naisiksi jos ei ole perhettä tiettyyn ikään mennessä.

Ja silti siellä on 29 miljoonaa miestä enemmän kuin naista. Mene ja tiedä sitten, kuka tässä on ylijäämä. 

Se epäsuhta johtuu ihan hallinnon harjoittamasta lapsipolitiikasta, ei parisuhdemarkkinoiden luonnollisesta vääristymästä mitä SINK-ilmiö edustaa omalta osaltaan.

Vierailija
51/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sink on aikoinaan suomennettu sinkuksi.

Lainasanat suomennetaan yleensä lisäämällä perään vokaali, esim burger burgeri, telefon telefooni, trip trippi jne

Ap on ehkä tosi nuori, jos ei tiedä, että sinkku-termi yleistyi jo 1980-luvulla ja se tarkoittaa - yllätys yllätys - sinkkua. Ihmistä, joka ei ole parisuhteessa.

Selvisikö?

Vierailija
52/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa se että sukuni linja loppuisi sinänsä, ei se ole syy että tein lapsia. Mutta se ajatus kyllä olisi lapsettomana vaivannut että minunkin viimeinen esi-isä on ollut ensimmäinen elävä solu ja siitä eteenpäin on ollut katkeamaton geenien siirto miljardeja vuosia. Ja minuun se katkeaisi. Se olisi hieman surullista. Ja varmasti vannoutuneimmankin velan mielestä surullista, jos koko ihmiskunta tekisi saman ratkaisun kuin vela.

En ole vela, minulla on kaksi lasta. Silti minusta ei ole ollenkaan surullinen ajatus jos lapseni kaikkien maailman muiden ihmsiten kanssa tekisi yhteisen päätöksen lopettaa lisääntymisen.

Itse asiassa kun sitä mietin niin sehän olisi utopistisen kaunista jos niin kävisi.

Vierailija
53/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kaikille ajattelukykyisille ihmisille selvä asia, että tuollaisten haukkumasanojen tarkoitus on painostaa naiset kelpuuttamaan melkein kuka tahansa mies kumppanikseen mahdollisimman nuorena. Tämä siksi että yhden lapsen politiikan seurauksena maassa on raju epätasapaino sukupuolien välillä ja huoltosuhde uhkaa luhistua täysin, elleivät vähät jäljelläolevat naiset suostu synnytyskoneiksi.

Samaa peliä pelaavat naisettomat miehet tällä palstalla, eri syystä tosin.

Vierailija
54/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vanhapiika. Otetaas vanhapiikavero uudelleen käyttöön, saadaan kasvatettua veropohjaa!

Se vero oli nimeltään vanhanpojanvero. Verohan koskisi myös miehiä. Ikäraja verolle oli 24 vuotta, olisiko se nykyäänkin sopiva?

Minusta miehille voitaisiin ottaa vanhanpojanvero ja ikärajakin voisi olla se 24.

Miehet lopettaisivat haahuilunsa, syrjäytymisen ja  päihteilynsä nuorella iällä ja saisivat parisuhteen vaikkapa toisen miehen kanssa. Miehet kun tuntuvat olevan niin surullisia ilman parisuhtetta ja kuulemma heidän elämänlaatunsa nousee sellaisen myötä niin olisi vaan reilua, että heitä kannustettaisiin parisuhteeseen jo nuoresta pitäen. 

Vierailija
55/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvä parisuhde aina sinkkuuden voittaa.

Monella sink-naisella on hyvä parisuhde, osa jopa useampi hyvä parisuhde, ei vain sitä avioliittoa, jossa tehdään kotityöt ja katsellaan kun möhömaha huutelee jonkun jääkiekon perään.

Nyt meni määritelmä sekavaksi. Se siis ei tarkoita naista joka on sinkku?

Vierailija
56/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sink on aikoinaan suomennettu sinkuksi.

Lainasanat suomennetaan yleensä lisäämällä perään vokaali, esim burger burgeri, telefon telefooni, trip trippi jne

Ap on ehkä tosi nuori, jos ei tiedä, että sinkku-termi yleistyi jo 1980-luvulla ja se tarkoittaa - yllätys yllätys - sinkkua. Ihmistä, joka ei ole parisuhteessa.

Selvisikö?

Voiko sinkku elää myös useamman yksilön taloudessa ja tällä olla lapsia?

Jos voi, niin ei ole tällöin SINK, vaan sinkku.

SINK-ilmiötä edustava ihminen omaa nimenomaisesti tietyt ominaisuudet, ennenkaikkea juurikin sen että hän elää yksilötaloudessa ja hänellä ei ole lapsia.

Vierailija
57/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei halua miestä ja osa ei saa. Mä en esim ikinä oo vedonnut miehiin ja oon tosi nirso nykyään.

N26

Vierailija
58/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vela, minulla on kaksi lasta. Silti minusta ei ole ollenkaan surullinen ajatus jos lapseni kaikkien maailman muiden ihmsiten kanssa tekisi yhteisen päätöksen lopettaa lisääntymisen.

Itse asiassa kun sitä mietin niin sehän olisi utopistisen kaunista jos niin kävisi.

Minua hämmästyttää aina kun törmään lapsia tehneisiin misantrooppeihin.

Vierailija
59/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kaikille ajattelukykyisille ihmisille selvä asia, että tuollaisten haukkumasanojen tarkoitus on painostaa naiset kelpuuttamaan melkein kuka tahansa mies kumppanikseen mahdollisimman nuorena. Tämä siksi että yhden lapsen politiikan seurauksena maassa on raju epätasapaino sukupuolien välillä ja huoltosuhde uhkaa luhistua täysin, elleivät vähät jäljelläolevat naiset suostu synnytyskoneiksi.

Samaa peliä pelaavat naisettomat miehet tällä palstalla, eri syystä tosin.

Mikä ihmeen haukkumasana on muutaman sanan ensimmäisistä kirjaimista muodostettu "sana" ?

Vierailija
60/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Höpö höpö. Sukulinjani on minulle melko tuntematon ja sen "linjan" mitä tunnen, on minulle ihan samantekevä. En ole sukurakas, eikä sukulinjat vaikuttaneet lastenhankintaani millään lailla.

Olet lisääntynyt luonnollisen biologisen tarpeen täyttämisen vuoksi, vaikka selittäisit itsellesi ja maailmalle mitä.

Jos sulla ei olisi ollut tuota tarvetta, niin todennäköisemmin olisit hankkinut jonkun lemmikin tai harrastuksen millä pyrkisit täyttämään sen tyhjiön.

Minä halusin seksiä. Se on syy miksi on nyt lapsi.