Kerrostaloasunto jossa kolme huonetta, keittiötila ja sauna on mahdutettu 47 neliömetriin.
Napakkaa on. Poikkeuksellisen napakkaa.
Kommentit (74)
Viime kesänä katselin Vantaalta vuokra-asuntoa. Jos tuo on vuokralla sen lähtöhinta on 1000€/kk, todennäköisesti satanen lisää koska sauna.
Etsin juuri sellaista, max 50 m2, mutta ei saunaa. Tällaisia on tosi vähän, kun en haluaisi uudistuotantoa yhtiölainojen osuuksien takia. Tein juuri ostotarjouksen yhdestä ksksiosta,jonka voisin remontoida kolmioksi, mutta myyjä havittelee epärealistisen korkeaa hintaa, eikä vielä ole suostunut myymään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuosta pohjakuvaa jossain?
https://www.t2h.fi/kohde/asunto-oy-vantaan-noste/
Tuolta selaat alaspäin niin löytyy. Kuten joku jo totesi niin airbnb käyttöön tuo sopisi. Pari pientä kaappia mihin saat ne tavarat. Ei tilaa oikeaan elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mistäkin tykkää.
Itse arvostan mahdollisimman pieniä makkareita ja siten mahdollisimman suurta yhteistä oleilutilaa kotona. Meidän perheessä makkareissa käydään nukkumassa, ei muuta. Sauna pienessä asunnossa (eli alle 100m2) on aina vähän outo lisä, mutta kuulunee valtaväestön mieltymyksiin. Luulen, että jos asuisin pk-seudulla olisin varmaan näille asunnoille potentiaalinen ostaja.
Se vaan on minusta ikävää että tuo oleskelutila usein yhdistetään näissä asunnoissa keittiötilaan. Itselleni ei viihtyvyyttä tuo olohuoneen seinälle asennettu keittiö.
Tämä on totta. Totta on myös se että enenevä määrä suomalaisia käyttää kyökkiä ns. lämmityskeittiönä. Silloin ei ole ihme että keittiö on olohuoneessa, sillä yleistyvän ajattelutavan mukaan siellä ei vietetä paljon aikaa, eli ei osata ajatella että liesituuletin voisi hurrata tuntikausia päivittäin, samoin a:sta alkaen valmistettavan ruuan käryt, vahvat mausteet jne...
Sama.
Kokevat säästävänsä sillä että asuvat ahtaasti tai toisinpäin että normaali asumisväljyys voi alkaa tuntumaan vararikkoon joutumiselta, sama esimerkiksi taksin käytön kanssa, ei vaan riitä rahkeet vaikka olisi rahaa. Varsin tavallista.
Kuka muistaa ne Vantaalle rakennetut Lauri korpisen tien asunnot missä on vessa ilman ovea ja verkkokomero asunnossa?
Ai että yhä naurattaa. Näyttäisi koko ajan näitä olevan vapaana. Pohjatkin ihan kummallisia :D
2h+kt 43,5m2 269400€
Neliöhinta
6 193,10 € / m2
Hoitovastike
174 € / kk
Vesimaksu
22 € / kk
Suomessa vielä ilmasto on niin surkea, että ei paljoa vietetä aikaa ulkona ainakaan kaupungeissa. Turha myös puhua Suomen hintatasolla siitä, että vietettäisiin aikaa ravintoloissa, pubeissa ja baareissa ja sen vuoksi koti voisi olla pienempi. Suomessa keskiluokan tai edes ylemmän keskiluokan palkoilla ei ole kummoista ostovoimaa. Kotien pitäisi olla tarpeeksi suuria, koska keskiverto kansalainen on suurimman osan ajastaan kotona jumissa tällä palkkatasolla joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vielä ilmasto on niin surkea, että ei paljoa vietetä aikaa ulkona ainakaan kaupungeissa. Turha myös puhua Suomen hintatasolla siitä, että vietettäisiin aikaa ravintoloissa, pubeissa ja baareissa ja sen vuoksi koti voisi olla pienempi. Suomessa keskiluokan tai edes ylemmän keskiluokan palkoilla ei ole kummoista ostovoimaa. Kotien pitäisi olla tarpeeksi suuria, koska keskiverto kansalainen on suurimman osan ajastaan kotona jumissa tällä palkkatasolla joka tapauksessa.
On lottovoitto syntyä Suomeen mutta Suomessa asuminen vaatii eurojackpotin voittamisen :)
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa ne Vantaalle rakennetut Lauri korpisen tien asunnot missä on vessa ilman ovea ja verkkokomero asunnossa?
Ai että yhä naurattaa. Näyttäisi koko ajan näitä olevan vapaana. Pohjatkin ihan kummallisia :D
14 näyttäisi nyt olevan vapaana. Miten on mahdollista? Yhdellä Vantaan keskeisimmästä paikasta joka silti rauhallinen alue asua? Vuokraaminen tehty todella helpoksi ja silti ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mistäkin tykkää.
Itse arvostan mahdollisimman pieniä makkareita ja siten mahdollisimman suurta yhteistä oleilutilaa kotona. Meidän perheessä makkareissa käydään nukkumassa, ei muuta. Sauna pienessä asunnossa (eli alle 100m2) on aina vähän outo lisä, mutta kuulunee valtaväestön mieltymyksiin. Luulen, että jos asuisin pk-seudulla olisin varmaan näille asunnoille potentiaalinen ostaja.
Se vaan on minusta ikävää että tuo oleskelutila usein yhdistetään näissä asunnoissa keittiötilaan. Itselleni ei viihtyvyyttä tuo olohuoneen seinälle asennettu keittiö.
Tämä on totta. Totta on myös se että enenevä määrä suomalaisia käyttää kyökkiä ns. lämmityskeittiönä. Silloin ei ole ihme että keittiö on olohuoneessa, sillä yleistyvän ajattelutavan mukaan siellä ei vietetä paljon aikaa, eli ei osata ajatella että liesituuletin voisi hurrata tuntikausia päivittäin, samoin a:sta alkaen valmistettavan ruuan käryt, vahvat mausteet jne...
Sama.
Voisi laittaa vielä pienemmäksi tuon keittiöseinän. Turhaan kaappeja koska mitään pannuja ja kattiloita ei tarvitse tuolla asuva. Koska siellä ei ole yhtään pöytätasoa millä mitään pilkkoa tai muutakaan.
Jääkaappi ja mikro riittäisi. Voisi laittaa mielummin tilalle kaappitilaa jota ei eteiseen saanut mahtumaan, esim ulkovaatteille. Missä niitä on tuolla tarkoitus säilyttää?
Täysin järjetöntä tuo on. Ei muuta.
Outo ajatus että nuo asunnot muka sopisi pienen lapsen perheelle. Minne rattaat mahtuu vai pitääkö niitä säilyttää jossain julkissessa tilassa? Missä?
Kylpyhuoneisiin ei mahdu hoitopöytää eikä ole pyykkikaappia. Kakkavaippojen ja pukluvaatteiden keskellä pitäisi elää?
Kyllä minä tarvitsin tilaa itselleni kun lapsi oli pieni, etenkin silloin koska vietimme enemmän aikaa kotona.
Joten ehdottamasti kehottaisin pienen lapsen vanhempia harkitsemaan vielä ainakin kymmenen kertaa ennen kuin tuollaiseen muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Me käytiin kerran katsomassa 45 neliön saunallista kaksiota. Makkariin olisi juuri ja juuri mahtunut parisänky eikä mitään muuta.
Ihmettelen, mitä muuta teet akkarissa kuin nukut öisin?
Ihan fiksua rakentaa adunnoista kokoja, joissa ole sisustaa jokaisesta huobeesta pientä yksiötä, vaan käyttötarkoitukseen sopiva.
Ostimme juuri 50m2 kaksion, koska siinäkin tilaa riittävästi kahdelle työssäkäyvälle. Nykyisessä pienemmässä asunnossa on paljon tilas, joilla ei ole käyttöä kuin murto-osa päivästä ja tämäkin voidaan tehdä muussa tilassa.
Pieneltä tuntuu näin neliöitä ajatellen ja näkemättä, mutta itseasiassa olen omassa saunallisessa asunnossani pallotellut ajatusta kolmannesta huoneesta. Neliöitä on 46,5 ja hukkatilaa makuuhuoneessa. Vaatehuoneeseen yhdistämällä siitä saisi kivan pikkuhuoneen. Lisäksi omilla kalusteillani olohuoneesta voisi nipistää muutaman neliön, mikäli olisi mahdollisuus lisätä ne siihen ylimääräiseen huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mistäkin tykkää.
samalainen kirjahyllyviritelmä se on kuin ainakin puolella kodeista
itse en näe järkeä erilliselle keittiölle, ihan turhaa hukkatilaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytiin kerran katsomassa 45 neliön saunallista kaksiota. Makkariin olisi juuri ja juuri mahtunut parisänky eikä mitään muuta.
Ihmettelen, mitä muuta teet akkarissa kuin nukut öisin?
Ihan fiksua rakentaa adunnoista kokoja, joissa ole sisustaa jokaisesta huobeesta pientä yksiötä, vaan käyttötarkoitukseen sopiva.
Ostimme juuri 50m2 kaksion, koska siinäkin tilaa riittävästi kahdelle työssäkäyvälle. Nykyisessä pienemmässä asunnossa on paljon tilas, joilla ei ole käyttöä kuin murto-osa päivästä ja tämäkin voidaan tehdä muussa tilassa.
Minulla on 60 neliön kaksio yksin. On juuri sopiva, enkä tiedä miten tänne mahduttaisi toisen henkilön. Harrastan mm. käsitöitä, joten materiaaleja kertyy sekä tarvitsee paljon pöytätilaa yms. Se, että sinä et tee kotona mitään kuin palstaile sohvalla ei tarkoita, etteikö muut tekisi.
Mitä järkeä on saunassa, jos ei ole kaappitilaa? Ihmisillä ei mukamas ole lainkaan tavaraa? En tajua. Ehkä noihin muuttaa sitten jotain saunovia konmarittajia.
Meillä on 55 neliön kaksio ja onneksi on 70-luvun tyyliä eli tilavat huoneet, tilava kylppäri ja vaatekomerokin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mistäkin tykkää.
samalainen kirjahyllyviritelmä se on kuin ainakin puolella kodeista
itse en näe järkeä erilliselle keittiölle, ihan turhaa hukkatilaa
Itse näen hukkatilana nuo keittiöseinät joissa ei pöytätasoa. Koko seinää ei tuohon tarvitsisi käyttää jos ei siellä aio tehdä mitään.
En kyllä ymmärrä noita alle 50 neliön kolmioita. Itellä 58 neliön kaksio ja asun yksin siinä.