Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostaloasunto jossa kolme huonetta, keittiötila ja sauna on mahdutettu 47 neliömetriin.

Vierailija
26.03.2023 |

Napakkaa on. Poikkeuksellisen napakkaa.

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/5813555

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin kerran katsomassa 45 neliön saunallista kaksiota. Makkariin olisi juuri ja juuri mahtunut parisänky eikä mitään muuta.

Vierailija
2/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme joskus kolmen hengen perheenä pienehkössä 45 neliön kaksiossa. Saunaa sinne ei todellakaan olisi mahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikyt neliötä lisää, että toimisi.

Vierailija
4/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii AirBnB käyttöön muttei vakituiseen asumiseen. Liian vähän tilaa kunnolliseen elämiseen ja muut ovat jatkuvasti iholla, kun neliöitä on näin suppeasti. PS.kuvitteleeko pk-seudun rakennuttajat että siellä eletään kuin Manhattanilla?

Vierailija
5/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 neliötä enemmän kuin mun pienessä (joskin loistava pohjaratkaisu+iso parveke) saunattomassa kaksiossa :D Ei helevetti.

Vierailija
6/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääk, ja mulla on 73 neliön kolmio. On tässä vähän yhdelle ihmiselle liikaa neliöitä, mutta huonemääräatä en suostu tinkimään. Mutta en alle 60 neliöön lähtisi.

Vierailija
7/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunakin varmaan mikrokoon koppero, johon mahtuu kerrallaan yksi ihminen löylyihin. 

Vierailija
8/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 55 m2:n kaksiossa ja minusta tämä olisi jo pieni kahdelle ihmiselle. En osaisi kuvitella, että tästä tehtäisiin vielä kolmio. 

Vierailija
9/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa ei yllätä. Siitä taitaa kuitenkin olla jo pari vuotta kun uutisoitiin että sieltä katoaa lapsiperheet koska asuntoja heille ei ole. Tuohonkaan ei ole tarkoitus lapsiperheen muuttaa. Kenelle se on rakennettu?

Vierailija
10/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt katsomassa jutun asuntoja, joita T2H rakentaa vuokratontille. Pidän neliömäisestä pohjaratkaisusta ja sopisi sinkkutalouteeni erinomaisesti. Saunankin voi neuvotella vaatehuoneeksi, on ainakin niin esittelijä kehunut, joten jos ei olisi vuokratontti harkitsisin kauppaa. 

En osaa kuvitella asuntoa perheelle, en edes pienelle, mutta mitä arvokkaampaa eläminen on sen enemmän ehkä asenteet muuttuvat pieniä asuntoja kohtaan. Eivät ne niin pieniä kämppiä huvikseen nyt rakenna. 

Vierailija
11/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille rakennetaan kanankoppeja asunnoiksi ja samaan aikaan rakennetaan julkisia olohuoneita missä ihmiset voivat viettää aikaa ja viihtyä eli suomeksi sanottuna maksaa vapaa-ajastaan ja olla kameravalvonnan alla. Ei mitään muuta syytä voi olla rakentaa koteja sietämättömiksi paikoiksi kuin kulttuurin suuntaaminen jatkuvaan kuluttamiseen ja henkilövalvontaan.

Vierailija
12/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käytiin kerran katsomassa 45 neliön saunallista kaksiota. Makkariin olisi juuri ja juuri mahtunut parisänky eikä mitään muuta.

Mäkin olen käynnyt katsomassa vastaavanlaista asuntoa. Kaksio saunalla ja neliöitä oli 42. Oli yllättävän tilata. Makuuhuoneeseen ei varmaan mahtunut kuin parisänky, mutta keittiö oli ihan tilava (i-mallinen, jossa päädyssä tila ruokapöydälle). Vieressä olohuone, mikä oli aika pieni, mutta tilavan tuntuinen. Olin todella positiivisesti yllättynyt miten toimiva kaksio oli saatu näin pieniin neliöihin.

Eilen huomasin miten asuntoilmoituksissa uusien asuntojen kohdalla luki esim. 2hh+kt tai 4hh+kt. Todellisuudessa näittä asunnoissa ei ollut erillistä keittiöä, vaan se oli olohuoneen seinustalla (keittiö+olohuone yhtä yhtenäistä tilaa). Mielestäni ilmoituksen merkintä on harhaanjohtava, kun keittiö ei ole oma huoneena, vaikka merkinnästä näin voisi tulkita (vrt. esim 70-80 luvun asunnot).

Vierailija
13/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että noita tehdään edelleen. Jo nyt Tiksissä jää nuo miníasunnot myymättä. Tuota en ostaisi edes yhdelle ihmiselle, kun huoneet on niin pieniä ja varmaan keittiökin on eteisessä oleva pieni tila.

Vierailija
14/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 55 m2:n kaksiossa ja minusta tämä olisi jo pieni kahdelle ihmiselle. En osaisi kuvitella, että tästä tehtäisiin vielä kolmio. 

Minä asun 50 neliön kaksiossa ja aivan älytöntä että tämän kokoiseen tungettaisiin vielä sauna ja kolmas huone. Makkariin ei nytkään mahdu kuin sänky ja yksi kapea hylly kun pohja on näitä moderneja pitkulaisia, missä on kaksi sisäänkäyntiä makkariin ja sängylle vain yksi paikka. Hulluksi on mennyt asuntojen rakentaminen.

Vierailija
15/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuosta pohjakuvaa jossain?

Vierailija
16/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mistäkin tykkää.

Itse arvostan mahdollisimman pieniä makkareita ja siten mahdollisimman suurta yhteistä oleilutilaa kotona. Meidän perheessä makkareissa käydään nukkumassa, ei muuta. Sauna pienessä asunnossa (eli alle 100m2) on aina vähän outo lisä, mutta kuulunee valtaväestön mieltymyksiin. Luulen, että jos asuisin pk-seudulla olisin varmaan näille asunnoille potentiaalinen ostaja.

Vierailija
17/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me 5 henkeä asutaan nyt 98 neliöisessä 5h+k, ja tämä on jo Kelan rajojen mukaan liian kallis, vielä eivät ole käskeneet muuttaa pienempään.

Mutta kohta muuttaa seuraava pois, sitten varmasti käskevät.

Eli 4 henkeä kolmioon. Teineille omat huoneet ja vanhemmat olkkariin? Mutta kun ne kolmiot on sellaisia että olkkariin ei mahdu mitään kun pahimillaan ei ole minkäänlaista keittiötä vaan se on siinä yhdellä seinällä.

Ei mahdu sänky, sohva, ruokapöytä.

Missä on 80 neliöiset 4h+k??

Täällä on vain 75 neliöisiä kolmioita (tai yli sataneliöisiä...) ja sitten melkein saman kokoisia 4h+k kuin mitä meillä nyt 5h+k.

Me ainakin tarvittais huoneita, ei neliöitä.

Eikä saunaa!

Vierailija
18/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mistäkin tykkää.

Itse arvostan mahdollisimman pieniä makkareita ja siten mahdollisimman suurta yhteistä oleilutilaa kotona. Meidän perheessä makkareissa käydään nukkumassa, ei muuta. Sauna pienessä asunnossa (eli alle 100m2) on aina vähän outo lisä, mutta kuulunee valtaväestön mieltymyksiin. Luulen, että jos asuisin pk-seudulla olisin varmaan näille asunnoille potentiaalinen ostaja.

Se vaan on minusta ikävää että tuo oleskelutila usein yhdistetään näissä asunnoissa keittiötilaan. Itselleni ei viihtyvyyttä tuo olohuoneen seinälle asennettu keittiö.

Vierailija
19/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä arvokkaampaa eläminen on sen enemmän ehkä asenteet muuttuvat pieniä asuntoja kohtaan. Eivät ne niin pieniä kämppiä huvikseen nyt rakenna. 

Eivät toki huvikseen, vaan rahanhimossa. Siksihän eläminen kalliimmaksi tuleekin. 

Vierailija
20/74 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kikkaa käytetään ruokatuotteissa, pakkausta pienennetään mutta hinta pysyy vähintäänkin samana jos ei peräti nouse :)