Yliopistokoulutetut äänestävät todennäköisimmin vihreitä tai kokoomusta
Kommentit (124)
yhden duunariäidin pohdintaa kirjoitti:
Olen alhaisen koulutuksen saanut duunari ja monella tapaa sivistymätön koska ei korkeakoulututkintoa. Mutta ajattelen silti humaanisti maailman menosta ja ihmissukukunnasta. En siedä rasismia enkä minkäänlaista sortoa enkä ihmisten erittelyä, mutta inhoan vääryydellä eläjiä ja aloudellista hyväksikäyttöä. Rakastan taidetta ja maalaan itse, vaikka en oikein osaakaan tekniikoita mutta maalaan silti. Musiikki on lähellä sydäntäni, kuuntelen heviä ja rockia ja klassillista ja oikein erityisesti rakastan oopperamusiikkia ja vanhoja klassisia säveltäjiä kuten Vivaldia ja Schubertia ja monia muita. Mitä tulee äänestämiseen en voisi äänestää Persuja koska arvomaailma on niin kaukana omastani, en liioin Kokoomusta samoista syistä. Vasemmistoon olen pettynyt, Vihreisiin myös. Jää aika vähän puolueita jotka vastaavat omia arvojani. Mutta parista puolueesta olen löytänyt mieluisat ehdokkaat, puolueet ovat Keskusta ja Kristilliset. Naisehdokkaita molemmat ja humaaneja, tiedettä, tutkimusta ja koulutusta arvostavia, eivät ääriajattelijoita tai hörhöileviä. Kävi vaaleissa mitä tahansa, toivon että lapsillani on enemmän mahdollisuuksia kuin minulla oli ja kaikenkaikkiaan hyvä tulevaisuus rauhallisessa kauniissa kotimaassamme.
... mutta muista, että valitsemasi ehdokas tulee eduskuntaan päästessään äänestämään tasan tarkkaan ja vain puolueensa puolueohjelman mukaisesti. Sillä ei ole väliä onko ehdokas itse vaikka kuinka ei-ääriajattelija jos hänen puolueensa edustaa ääriajattelua. Eduskunnassa yksilöllä ei ole merkitystä.
Nämä ovat puoluevaalit joten vaalikoneiden käyttämisestä ei ole mitään iloa.
Olen AMKK:lainen ja äänestin Liike Nytiä. Olen elämäni aikana äänestänyt Vihreitä, Vasemmistoa, Liike Nytiä, ehkä Demareita ja kerran yhtä Persua Euroopan Unioniin. Persu ei tainnut saada mitään aikaan. Mestari kuulema piti olla...
Vierailija kirjoitti:
yhden duunariäidin pohdintaa kirjoitti:
Olen alhaisen koulutuksen saanut duunari ja monella tapaa sivistymätön koska ei korkeakoulututkintoa. Mutta ajattelen silti humaanisti maailman menosta ja ihmissukukunnasta. En siedä rasismia enkä minkäänlaista sortoa enkä ihmisten erittelyä, mutta inhoan vääryydellä eläjiä ja aloudellista hyväksikäyttöä. Rakastan taidetta ja maalaan itse, vaikka en oikein osaakaan tekniikoita mutta maalaan silti. Musiikki on lähellä sydäntäni, kuuntelen heviä ja rockia ja klassillista ja oikein erityisesti rakastan oopperamusiikkia ja vanhoja klassisia säveltäjiä kuten Vivaldia ja Schubertia ja monia muita. Mitä tulee äänestämiseen en voisi äänestää Persuja koska arvomaailma on niin kaukana omastani, en liioin Kokoomusta samoista syistä. Vasemmistoon olen pettynyt, Vihreisiin myös. Jää aika vähän puolueita jotka vastaavat omia arvojani. Mutta parista puolueesta olen löytänyt mieluisat ehdokkaat, puolueet ovat Keskusta ja Kristilliset. Naisehdokkaita molemmat ja humaaneja, tiedettä, tutkimusta ja koulutusta arvostavia, eivät ääriajattelijoita tai hörhöileviä. Kävi vaaleissa mitä tahansa, toivon että lapsillani on enemmän mahdollisuuksia kuin minulla oli ja kaikenkaikkiaan hyvä tulevaisuus rauhallisessa kauniissa kotimaassamme.
... mutta muista, että valitsemasi ehdokas tulee eduskuntaan päästessään äänestämään tasan tarkkaan ja vain puolueensa puolueohjelman mukaisesti. Sillä ei ole väliä onko ehdokas itse vaikka kuinka ei-ääriajattelija jos hänen puolueensa edustaa ääriajattelua. Eduskunnassa yksilöllä ei ole merkitystä.
Nämä ovat puoluevaalit joten vaalikoneiden käyttämisestä ei ole mitään iloa.
En ole vaalikoneita käyttänyt. Olen mielipiteeni muodostanut lähinnä arvomaailmani pohjalta ja harkiten toki näitä kahta miettinyt.
sama duunariäiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen väitöskirjatutkija ja äänestän perussuomalaisia.
.
.
En ole huomannut AP:n väitettä todeksi
Mitä se ei oleJos olisit tutkija, ymmärtäisit tilastoja.
Oon teknisen alan tutkija
.
Mutta väitteesi on kyllä epätosi...
Että kaikki tutkijat ymmärtäisi
Trolli sinä olet, etkä mikään tutkija.
PS. Tuollainen esittäminen ei mene läpi, eikä varsinkaan anna persuista kovinkaan välkkyä kuvaa.
Vihreitä tai vasemmistoa äänestää suurin osa akateemisista kavereistani. Sekoomusta en äänestäisi, vaikka olisi ainoa puolue Suomessa. Mutta riippuu varmaan siitäkin tämä puoluekannatus, millä tieteenalalla on. Voin kuvitella jonkun ekonomin äänestämään persuja. Yhteiskuntatieteellisten parissa lienee aika harvinaista mikään persukannatus.
Vierailija kirjoitti:
Vihreitä tai vasemmistoa äänestää suurin osa akateemisista kavereistani. Sekoomusta en äänestäisi, vaikka olisi ainoa puolue Suomessa. Mutta riippuu varmaan siitäkin tämä puoluekannatus, millä tieteenalalla on. Voin kuvitella jonkun ekonomin äänestämään persuja. Yhteiskuntatieteellisten parissa lienee aika harvinaista mikään persukannatus.
Olen yhteiskuntatieteilijä ja äänestin persuja. Eivät saaneet aivopestyä yliopistossa.
Tuplamaisteri. Äänestän todennäköisesti persuja. Olen niin monesta asiasta heidän kanssaan eri mieltä, mutta ei ole muitakaan vaihtoehtoja. Tavallaan se on protestiääni.
Minä joudun esittämään äänestäväni vihreitä, koska en uskalla myöntää kavereille äänestäväni persuja. Sanomista tulisi, helpompi vain esittää "parempaa" kansalaista...
-KTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse yliopistolla painostetaan voimakkaasti vasemmiston äänestämiseen. Itse äänestin kristillisdemokraatteja.
Riippuu varmaan yliopistosta!
Painostajat tulisi erottaa!
Tiedekunta vaikuttaa paljon enkä tiedä miten pitkällä yliopistojen politisoituminen Suomessa on.
Kyllähän tuo ilmiö on silti olemassa, mm sukupuolentutkimus jo oppialana jakaa mielipiteet. Toiset uskovat siihen aivan sokeasti ja pitävät erinomaisen tärkeänä. Sitten taas ne jotka tajuavat sen ideologisen tavoitteellisuuden, mitä tieteen ei pitäisi olla. Sama pätee muuhunkin tasa-arvoliikehdintään: maailma kuvataan sellaisena kuin se omiin tavoitteisiin sopii eli lähtökohtaisesti hyvin epätasa-arvoisena ja synkkänä. Miehet loputtomina alistajina jne. Ei tuota voi terveen mielen tuotteena pitää.
Kaksi asiaa on politiikassa etusijalla. Ne ovat raha ja tuvallisuus. Niihin poliitikot voivat vaikuttaa.
Kun tämän ymmärtää on helppo valita puolue.
Vierailija kirjoitti:
Tuplamaisteri. Äänestän todennäköisesti persuja. Olen niin monesta asiasta heidän kanssaan eri mieltä, mutta ei ole muitakaan vaihtoehtoja. Tavallaan se on protestiääni.
Moni tietää, että ihan parasta vaihtoehtoa ei tähän hätään ole, joten on valittava vähiten huono. Persuille tämä tietää hyvää, ymmärrys asioista monipuolistuu.
Vierailija kirjoitti:
Virkaurasi yliopistolla on taatusti ohi, jos ilmaiset kannattavasi Persuja. Työkaverit dissaisivat ja opiskelijat teksivät kantelun.
Ei tarvitse/kannata kertoa mitä puoluetta oikeasti kannattaa. Hymistelee muiden mukana ja äänestää vaaleissa PS.
Minä ja iso joukko hyvin tienaavia kavereitani äänestämme ekaa kertaa persuja näissä vaaleissa. Aiemmin olemme äänestäneet kokoomusta, mutta Orpon tiimi on liian heikko pysäyttääkseen woken ja intersektionalismin. Talous on toissijaista tuon hulluuden pysäyttämisen rinnalla.
Oli vaikea vaihtaa leiriä, mutta pakko se oli tehdä.
Ylempi AMK-tutkinto. Äänestän peruja jo kolmatta kertaa. Nuoruudessani äänestin vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin, voiko olla persua taloustieteilijää.
Suurin osa ei äänestä ketään. Kunnallisvaaleissa viime vuonna 55 % kansalaisista äänesti. Kun miettii vihreiden 5 %:n kannatusta niin ihan marginaalipuoluehan se on myös korkeasti koulutettujen keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin, voiko olla persua taloustieteilijää.
Onhan siellä ihan ehdokaslistalla yhteiskuntatieteiden tohtori. Taloustieteilijöitä useampi ja kauppatieteilijöitä aika monta.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Kaikki tietämäni yliopiston käyneet, itseni mukaan lukien, äänestää SDP: ta tai Vihreitä. En tunne yhtäkään Kokoomuksen tai Persujen äänestäjää. Luojan kiitos!!!
Olet humanisti? Tekniikan ja kaupallisen alan akateemiset kannattavat liki kaikki oikeistoa, toki varmasti jotain poikkeuksiakin on. Itse esitän äänestäväni Kokoomusta koska mun työpaikalla tai tuttavapiirissä ei voi tunnustaa äänestävänsä mitään muuta, mutta ääni menee kyllä Persuille.
Kokoomuksen äänestäjät ovat hankkineet tutkintonsa "rahan perässä" esim kauppiksesta. Mutta on myös kouluttamattomia kokoomuksen äänestäjiä jotka on vähän pyrkyreitä tai joilla on kovatuloiset johtajapuolisot.
Vihreissä sitten enemmän humanisteja ja luonnontieteilijöitä, joiden koulutuksen taustalla on muitakin syitä kuin oman sijoitussalkun koko.
Kiva peruskouluainekirjoitelma.