Yliopistokoulutetut äänestävät todennäköisimmin vihreitä tai kokoomusta
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen väitöskirjatutkija ja äänestän perussuomalaisia.
.
.
En ole huomannut AP:n väitettä todeksi
Mitä se ei oleHumanisteja ei lasketa :-D
En kyllä tunne yhtäkään Yliopiston käynyttä, joka äänestäisi persuja.
Luulo ei ole tiedon värtti.
Persujen äänestäjät eivät ole mitään syrjäytyneitä, vaikka eivät olisi akateemisia keskimäärin.
Koska persut ovat usein hyvätuloisia ja pärjääviä, on persujen mollaamisessa pakko yrittää vedota yo-tutkinnon puutteeseen, kun muuta korttia ei jää.
Äänestän perussuomalaisia! T: DI 50v.
Ei ikinä Vihreitä! Tai Kokoomusta, paitsi että yksityishoidon Kela-korvaus asiassa ovat köyhien puolella, toisin kuin törkeästi loputkin korvaukset poistanut nykyhallitus. Persut myös no, no ja Kristillisdemokraatit, vaikka olen uskova.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tutkijana äänestä perussuomalaisia ja mitä oon labroissa kuullut asenteita. Niin en oo varmasti ainoa.
Palstan tutkijoilla on aina yllättävän huono suomen kielen taito.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi akateeminen persujen äänestäjä. En tunne ketään vakituisessa työssä käyvää akateemista vihreiden äänestäjää, yhden työttömän ja yhden apurahoilla elävän kyllä.
Jaa, omassa lähipiirissäni suurin osa akateemisista äänestää juuri Vihreitä. Loput tietämäni Kokoomusta. Yhtään akateemista työtöntä en tällä hetkellä tunne. Itse kuulun kokoomuslaisiin puhtaasti siksi että haluan suomalaiselle yhteiskunnalle tulevaisuuden (en siis ole rikas, enkä halua antaa köyhiltä rikkaille, mikä tuntuu olevan yleinen ajatus täällä vauvapalstalla Kokoomuksen äänestäjistä).
Persuille menee ääni koska olen autoilija.
Kyse ei ole vain rahasta, vaan siitä epäoikeudenmukaisuudesta kun autoilija joutuu maksamaan huomattavasti enemmän veroja kuin autoton, suurinta osaa ei käytetä autoiluun liittyvään.
t. DI/KTM
Meidän perheessä kaikki yliopistossa tutkintonsa suorittaneet äänestää persuja.
Minä äänestän vihreitä, koska ympäristökysymykset nyt sattuvat olemaan prioriteettilistallani ykkösenä.
Ei se tarkoita, että olisin wokettaja. Voin kertoa, että vihreiden äänestäjät eivät ole mitään yhtenäistä massaa, joka on kaikista asioista samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestän vihreitä, koska ympäristökysymykset nyt sattuvat olemaan prioriteettilistallani ykkösenä.
Ei se tarkoita, että olisin wokettaja. Voin kertoa, että vihreiden äänestäjät eivät ole mitään yhtenäistä massaa, joka on kaikista asioista samaa mieltä.
Miksi ihmeessä sitten äänestät vihreitä? eivät he aja ympäristöasioita enää. T: ex-vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Persujen äänestäjät eivät ole mitään syrjäytyneitä, vaikka eivät olisi akateemisia keskimäärin.
Koska persut ovat usein hyvätuloisia ja pärjääviä, on persujen mollaamisessa pakko yrittää vedota yo-tutkinnon puutteeseen, kun muuta korttia ei jää.
Moni autoileva DI/KTM on persu. Varsinkin jos on lapsia.
Kohta oikeustieteen maisteri, persuille menee ääni.
Korkeasti koulutetut naiset ei tiedä oikeasta elämästä ja oikeasta, fyysisestä työstä, yhtään mitään.
Löysin ehdokkaan, jolla on samat prioriteetit kanssani.
Elisa Aaltola
Eläinfilosofi & eduskuntavaaliehdokas äänestysnumerolla 147 Varsinais-Suomessa
Miehenä en voisi äänestää naispuolueita eli vihervasemmistoa ja nykyään keskustakin kuuluu niihin kun miehet ovat siitä kaikonneet. Naispuolueiden politiikka on liian poukkoilevaa ja perustuu tunteisiin kun minä haluaisin analyyseihin perustuvia päätöksiä. Valinta olisi siis tehtävä perussuomalaisten liikenytin tai kokoomuksen välillä. Liikenyt on liian pieni ja haluaisin EU:n olevan pelkkä kauppaliitto enkä kannata yhteisvelkaa joten jäljelle jää perussuomalaiset.
Olen TkT.
Vierailija kirjoitti:
"Perussuomalaiset ja vihreät toistensa vastakohtia
Perussuomalaisten ja vihreiden kannattajat eroavat toisistaan monessa kohtaa, eikä kannattajien koulutustaso tee tässä asiassa poikkeusta.Kokoomus ja vihreät saavat eniten kannatusta yliopisto- ja korkeakoulutettujen parissa. Eniten suosiota perus- tai kansakoulun suorittaneiden joukossa keräävät perussuomalaiset, SDP ja keskusta."
Eli tuon siteerauksen mukaan, mitä enemmän koulutusta, niin sitä enemmän ideologiset syyt eikä tosiasiat, ohjaavat kannatusta?
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en voisi äänestää naispuolueita eli vihervasemmistoa ja nykyään keskustakin kuuluu niihin kun miehet ovat siitä kaikonneet. Naispuolueiden politiikka on liian poukkoilevaa ja perustuu tunteisiin kun minä haluaisin analyyseihin perustuvia päätöksiä. Valinta olisi siis tehtävä perussuomalaisten liikenytin tai kokoomuksen välillä. Liikenyt on liian pieni ja haluaisin EU:n olevan pelkkä kauppaliitto enkä kannata yhteisvelkaa joten jäljelle jää perussuomalaiset.
Olen TkT.
Nimenomaan näin! EU:n piitäisiikin olla nimenomaan pelkkä kauppaliitto, mutta nyt yrittävät ajaa väkisin liittovaltioksi!
Kokoomus esittää olevansa vain "EU myönteinen", mutta todellisuudessa haluavat edistää liittovaltioksi kehittymistä, niin paljon kuin vain voivat. Eivät vaan voi sanoa sitä ääneen, äänestäjien menettämisen pelossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perussuomalaiset ja vihreät toistensa vastakohtia
Perussuomalaisten ja vihreiden kannattajat eroavat toisistaan monessa kohtaa, eikä kannattajien koulutustaso tee tässä asiassa poikkeusta.Kokoomus ja vihreät saavat eniten kannatusta yliopisto- ja korkeakoulutettujen parissa. Eniten suosiota perus- tai kansakoulun suorittaneiden joukossa keräävät perussuomalaiset, SDP ja keskusta."
Eli tuon siteerauksen mukaan, mitä enemmän koulutusta, niin sitä enemmän ideologiset syyt eikä tosiasiat, ohjaavat kannatusta?
Ei pidä yleistää. Vihreiden ideologian vuoksi meillä on vasta nyt tulossa Olkiluoto 3 käyttöön. Oikeasti meillä pitäisi jo olla käytössä Olkiluoto 4 ja sen lisäksi Hanhikivi 1 ja 2. Mutta kun piti ideologiaan vedoten vastustaa ydinvoimaa niin tässä sitä ollaan ja maksellaan huippuhintoja sähköstä.
Itselläni on korkeakoulututkinto suoritettu fysiikan puolelta (TKK tekninen fysiikka) enkä ikipäivänä tässä maailmassa tule vihreitä äänestämään. Käsittämätöntä sekin miten prof Peter Lund on ideologisin perustein vastustanut ydinvoimaa vaikka sen edistäminen on kuulunut hänen omaan toimialaansa.
Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni.
Olen valtiotieteiden maisteri ja nainen. Äänestän persuja. Aiemmin olen äänestänyt vasemmistoliittoa, mutta tulin järkiini.