Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistokoulutetut äänestävät todennäköisimmin vihreitä tai kokoomusta

Vierailija
25.03.2023 |

Mistä tuo johtuu?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen äänestänyt vihreitä ja joskus vasemmistoa. Olen tuplamaisteri

Vierailija
122/124 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perussuomalaiset ja vihreät toistensa vastakohtia

Perussuomalaisten ja vihreiden kannattajat eroavat toisistaan monessa kohtaa, eikä kannattajien koulutustaso tee tässä asiassa poikkeusta.

Kokoomus ja vihreät saavat eniten kannatusta yliopisto- ja korkeakoulutettujen parissa. Eniten suosiota perus- tai kansakoulun suorittaneiden joukossa keräävät perussuomalaiset, SDP ja keskusta."

Eli tuon siteerauksen mukaan, mitä enemmän koulutusta, niin sitä enemmän ideologiset syyt eikä tosiasiat, ohjaavat kannatusta? 

Mitä enemmän hömppäkoulutusta, sitä varmemmin ääni menee vihervasemmistolle. Insinöörit äänestävät persuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että naisia on paljon älyä vaatimattomilla aloilla yliopistoissa wokettamassa ja naisethan usein äänestää vihervasemmistoa.

https://twitter.com/BangyStudios/status/1513061470858199044

Vierailija
124/124 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä tuskin, ehkä puolueen äänestäjistä suurempi osa on koulutettuja. Eivät ehkä ole perillä politiikasta eli eri alojen asiat eivät välttämättä kiinnosta. Näkevät sitten luontoarvot myönteisinä.

Voivatko kokoomuksesta ymmärtää, että sivistysporvarit ovat parempaa väkeä? Huomioimatta ajavatko heidän asiaansa. Moniko ihmisläheistä alaa opiskellut saisi porvareilta ymmärrystä pehmeälle alalleen tai maailmanparannukselle.