Yliopistokoulutetut äänestävät todennäköisimmin vihreitä tai kokoomusta
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perussuomalaiset ja vihreät toistensa vastakohtia
Perussuomalaisten ja vihreiden kannattajat eroavat toisistaan monessa kohtaa, eikä kannattajien koulutustaso tee tässä asiassa poikkeusta.Kokoomus ja vihreät saavat eniten kannatusta yliopisto- ja korkeakoulutettujen parissa. Eniten suosiota perus- tai kansakoulun suorittaneiden joukossa keräävät perussuomalaiset, SDP ja keskusta."
Eli tuon siteerauksen mukaan, mitä enemmän koulutusta, niin sitä enemmän ideologiset syyt eikä tosiasiat, ohjaavat kannatusta?
Mitä enemmän hömppäkoulutusta, sitä varmemmin ääni menee vihervasemmistolle. Insinöörit äänestävät persuja.
Johtuu siitä, että naisia on paljon älyä vaatimattomilla aloilla yliopistoissa wokettamassa ja naisethan usein äänestää vihervasemmistoa.
Vihreitä tuskin, ehkä puolueen äänestäjistä suurempi osa on koulutettuja. Eivät ehkä ole perillä politiikasta eli eri alojen asiat eivät välttämättä kiinnosta. Näkevät sitten luontoarvot myönteisinä.
Voivatko kokoomuksesta ymmärtää, että sivistysporvarit ovat parempaa väkeä? Huomioimatta ajavatko heidän asiaansa. Moniko ihmisläheistä alaa opiskellut saisi porvareilta ymmärrystä pehmeälle alalleen tai maailmanparannukselle.
Itse olen äänestänyt vihreitä ja joskus vasemmistoa. Olen tuplamaisteri