Yliopistokoulutetut äänestävät todennäköisimmin vihreitä tai kokoomusta
Kommentit (124)
Minä olen väitöskirjatutkija ja äänestän perussuomalaisia.
.
.
En ole huomannut AP:n väitettä todeksi
Mitä se ei ole
Jos osasit tuon lukea jostakin lehtijutusta, varmaan siellä kerrotaan oletettu syykin.
Ainakin itse yliopistolla painostetaan voimakkaasti vasemmiston äänestämiseen. Itse äänestin kristillisdemokraatteja.
Vierailija kirjoitti:
.
.
Mitä se ei ole
Jos olisit tutkija, ymmärtäisit tilastoja.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse yliopistolla painostetaan voimakkaasti vasemmiston äänestämiseen. Itse äänestin kristillisdemokraatteja.
Riippuu varmaan yliopistosta!
Painostajat tulisi erottaa!
Tämä yliopistokoulutettu ei äänestä kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
Mitä se ei oleJos olisit tutkija, ymmärtäisit tilastoja.
Minä olen
"Perussuomalaiset ja vihreät toistensa vastakohtia
Perussuomalaisten ja vihreiden kannattajat eroavat toisistaan monessa kohtaa, eikä kannattajien koulutustaso tee tässä asiassa poikkeusta.
Kokoomus ja vihreät saavat eniten kannatusta yliopisto- ja korkeakoulutettujen parissa. Eniten suosiota perus- tai kansakoulun suorittaneiden joukossa keräävät perussuomalaiset, SDP ja keskusta."
Tämä siis se mitä ihmiset kertovat kannattavansa. Se on eri asia kuin mikä numero äänestyslappuun oikeasti laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
Mitä se ei oleJos olisit tutkija, ymmärtäisit tilastoja.
Oon teknisen alan tutkija
.
Mutta väitteesi on kyllä epätosi...
Että kaikki tutkijat ymmärtäisi
Kunhan eivät vihreitä menisi äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä siis se mitä ihmiset kertovat kannattavansa. Se on eri asia kuin mikä numero äänestyslappuun oikeasti laitetaan.
Nii on
Tuo nyt on vain jonkun toimittajan väite
Moni akateeminen, varsinkin nainen, kannattaa vihreitä, ainakin puheissaan. Moni rakentaa sillä tavalla itselleen positiivista minäkuvaa ja esiintyy kuin olisi valistunut, liberaali ja suvaitsevainen ihminen ja siis kaikkea muuta kuin persu. Todellisuus voi olla sitten ihan toinen. Ainakin byrokratia ja salailu ovat yliopistoissa lisääntyneet ja demokratia kaventunut sitä mukaa kuin naisten määrä on kasvanut ja naisia on päässyt johtotehtäviinkin.
Virkaurasi yliopistolla on taatusti ohi, jos ilmaiset kannattavasi Persuja. Työkaverit dissaisivat ja opiskelijat teksivät kantelun.
Vierailija kirjoitti:
Virkaurasi yliopistolla on taatusti ohi, jos ilmaiset kannattavasi Persuja. Työkaverit dissaisivat ja opiskelijat teksivät kantelun.
Riippuu varmaan yliopistosta
Vierailija kirjoitti:
En opeta yliopistossa vaan lukiossa, mutta en minäkään uskaltaisi sanoa äänestäväni persuja. Yritän ohittaa kaikki poliittiset jutut, mutta jos joku kysyy niin sanon äänestäväni "varmaan jotain vihreää edustajaa", koska ilmasto ja vihreä siirtymä. Oikeasti laitan äänestyskopissa lappuun Halla-ahon numeron.
Itse olen akateemisena naisena äänestänyt Vihreitä koko aikuisikäni. Nyt on pakko taktikoida ja äänestää SDP. Ei se pahalta tunnu näin duunariperheen lapsena.
Minä ainakin tutkijana äänestä perussuomalaisia ja mitä oon labroissa kuullut asenteita. Niin en oo varmasti ainoa.
https://yle.fi/a/74-20011719