Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö työttömät voitaisi laittaa kunnan reservijoukoiksi?

Vierailija
24.03.2023 |

Esim auttamaan vanhuksia asumaan kotona. En sano, että tämä pitäisi olla etu nuorille ja pystyville, mutta sanotaan, että vanhus tarvitsee lumenkolaajaa pihalleen. Ok. Hän soittaa kunnan tätä varten perustamaan toimistoon. Etukäteen on varmistettu, että hänellä on oikeus palveluun. Kunta lähettää työttömän kolaamaan lumen. Työtön saa korvauksen. Sanotaan vaikka 9€/tunti.

Jos työtön ei mene suorittamaan tehtävää, hänen tukiaan leikataan.

Mitä mieltä?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat liian passiivisia. Ei ne jaksa tehdä mitään.

Mulla on työuraa 30v. takana. Jouduin lopettaa sen työn työperäisen sairauden takia. Krooniset kivut alkoi v. 2007.

Opiskelin toisen ammatin koska en halunnut työkyvyttömyyseläkkeelle alle 50v. Nyt olen työkokeilussa. Että haista sinä pitkä paska.

62/68 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen juuri tuollainen reserviläinen, mutta vaan lastenhoidon puolella 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla kovin kitkerää ja katkeraa työttömiä kohtaan ja kuvittelee vihan ja halveksunnan lietsonnan sitä omaa pahaa oloaan helpottavan jotenkin ?

Aloittaja kenties itse työkyvytön, joka ei kykene nuppiongelmiensa vuoksi tekemään minkäänlaista työtä, toisin kuin työttömillä sentään vielä mahdollisuus olemassa ?

Vai itse työtön, joka täynnä vihaa muuten vaan ?

Kaikkea mitä ehdotat työttömille, voisit ihan ensimmäisenä kokeilla itse ...

Jos et ole siihen itse halukas jostain syystä, suositellaan olemaan ihan hiljaa ja vaikka räpläämään siellä ylhäisessä yksinäisyydessään sitä omaa jalkoväliään.

Näitä tämän aihepiirin trolleja on perjantai-iltaisin ja viikonloppuisin erityisen paljon. Ja koulujen lomien aikaan. Vaikuttaa siltä, että yksinäiset ihmiset kaipaavat kanssakäymistä, ja nämä työttömiennöyryyttämisfantasiat saavat aina aikaan reagointia. 

Vierailija
64/68 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että orjatyötä pitäs tehdä. Mä olen osatyökykyinen joten voin tehdä vain kevyttä istumatyötä.

Eikä istuma työhönkään pääse korkea ikäinen raihnas. Jos istuma töitä on niin kyllä niihinkin otetaan terveitä nuoria kun työnhakijoissa on varmasti valinnanvaraa. 

En ole vanhus. Sairaus todettiin jo 30v. Tein siivoustyötä 19v. lähtien. Olen opiskellut toisen ammatin.

Vierailija
65/68 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voida. Jos on työtä niin siitä on maksettava TES:n mukainen palkka.

Saman periaatteen mukaan työttömälle on maksettava tehtyjen tuntien mukaan.

Oh wait...

Ap

No eihän se sitten ole enää työtön

Vierailija
66/68 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskus toimii näin, sinne viedään työtön tekemään työtä 9e / PÄIVÄ palkalla. Suurinosa KiKen työntekijöistä tällaisia.

Orjuus ei ole Suomesta pois...

Vierailija
67/68 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska normihinnoilla vanhuksella tai kunnalla ei olisi siihen varaa.

Se, ettei jollain ole varaa ostaa palvelua/tuotetta normihinnalla, ei ole perustelu teettää orjatöitä.

Se, että jollakulla ole kykyä tai halua, ei ole peruste maksaa kotona makaamisesta.

Ap

Vierailija
68/68 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat liian passiivisia. Ei ne jaksa tehdä mitään.

Korkeisiin elinkustannuksiin nähden työmarkkina tuki on liian alhainen, jolla ei ole edes varaa terveellistä ruokaa ostaa. Kukaan ei jaksa syödä samaa kaalia, lanttua, porkkanaa ja perunaa päivittäin.

TE- toimiston ja sosiaalityöntekijöiden kaikki resurssit pitäisi kohdistaa nuoriin työttömiin ja niihin joilla olisi vielä mahdollisuuksia työllistyä. 

Ne jotka tarvitsisivat ennemmin eläkkeen eivätkä pääse eläkkeelle niin jätettäisiin rauhaan turhalta kyttäämiseltä ja aktiivimalleilta. 

Työtön voi aina mennä töihin jos haluaa että elintaso nousee. Toisten rahoilla laiskottelua ja loisimista ei pidä tässä maassa edistää. Ihmetyttää miten työtön ei viitsi tehdä mitään yhteiskunnan hyväksi vaikka avuntarvitsijoita kyllä riittää vaikka hoitokodeissa. Työttömät ova yhteiskunnan pohjasakkaa.

Miten mennään töihin kun kukaan ei palkkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan