Eikö työttömät voitaisi laittaa kunnan reservijoukoiksi?
Esim auttamaan vanhuksia asumaan kotona. En sano, että tämä pitäisi olla etu nuorille ja pystyville, mutta sanotaan, että vanhus tarvitsee lumenkolaajaa pihalleen. Ok. Hän soittaa kunnan tätä varten perustamaan toimistoon. Etukäteen on varmistettu, että hänellä on oikeus palveluun. Kunta lähettää työttömän kolaamaan lumen. Työtön saa korvauksen. Sanotaan vaikka 9€/tunti.
Jos työtön ei mene suorittamaan tehtävää, hänen tukiaan leikataan.
Mitä mieltä?
Kommentit (68)
Koska normihinnoilla vanhuksella tai kunnalla ei olisi siihen varaa.
Työttömistä vapaaehtoislegioona Ukrainan avuksi. Tekisivät jotain hyödyllistä. Auttais ihmisiä siellä jos ei aseeseen halua tarttua.
Kun tällaiselle työlle on tarvetta niin perustetaan kuntaan toimi tai useampia niin työtön saisi työpaikan. Toki normaalit työsuhteen edut, eläkekertymä, lomat ym. Miksi työttömän pitäisi tehdä jotain orjatyötä jos normityötä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Työttömistä vapaaehtoislegioona Ukrainan avuksi. Tekisivät jotain hyödyllistä. Auttais ihmisiä siellä jos ei aseeseen halua tarttua.
Ei niistä kynäniskoista olisi kuin haittaa siellä.
Ei voida. Jos on työtä niin siitä on maksettava TES:n mukainen palkka.
Itsesi voit laittaa muita et. Iäkkäille riski jos rikolliset tai kuka tahansa osaamaton / alalle sopimaton menee sinne, toisen kotiin. Joku raja tässä.
Vierailija kirjoitti:
Koska normihinnoilla vanhuksella tai kunnalla ei olisi siihen varaa.
Ei kunta ja eläkeläiset siltikään voi käyttää työttömiä puoli-ilmaisena työvoimana. Se vääristää kilpailua, jo nyt on yrityksiä jotka hoitaa lumihommia maksusta. Pitääkö niillekin tarjota työttömiä hommiin?
Olen työtön ja maksan palveluista joita käytän. En mä voi mennä autokorjaamoon ja vaatia auton korjausta alle puoleen hintaan vaan siksi, ettei mulla ole varaa maksaa täyttä hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Saman periaatteen mukaan työttömälle on maksettava tehtyjen tuntien mukaan.
Oh wait...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vai että palkkaa vielä pitäisi noille maksaa, kaikkea kanssa!
🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱
Tylsä iltasatu. Keksi ap parempi!
Olen sitä mieltä, että ap tarvitsee kipeästi mt-palveluita. Pakkomielteinen psykoosi pahan päällä.
Vastustan totalitarismia. Siksi vapauden liitto.
Lupaan suostua tähän heti kun ap on ensin ollut vaikkapa 6kk tuollaisissa hommissa 9€/päivä tuloilla.
Kunnilla on jo kunnalliset liikelaitokset.
Äitiiii! Tää satukasetti jäi jumiin. Tuu auttamaan. Tää toistaa vaan samaa illasta toiseen!
Onko kunnalla joku kova pula tekijöistä? Ymmärtääkseni haluttuja työpaikkoja, koska hyvät työolot, palkanmaksu toimii jne
Kai minä saan käyttää vanhuksen vessaa ja keittiötä taukojen aikana? Muutenhan minun pitää pissata keskelle pihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman periaatteen mukaan työttömälle on maksettava tehtyjen tuntien mukaan.
Oh wait...
Ap
Ei työttömälle makseta palkkaa. Hän saa työttömyyskorvausta, sosiaalitukea koska on työtön eikä hänellä ole tuloja. Ei se korvaus palkkaa ole, ei siitä kerry eläkettä eikä kesälomia. Eikä lomarahoja. Ei ole työterveyshuoltoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että palkkaa vielä pitäisi noille maksaa, kaikkea kanssa!
Eipä sullekaan kannata palkkaa maksaa, eiköhän työkkäristä saada joku sun tilalle paljon halvemmalla.
Kun tällaiselle työlle on tarvetta niin perustetaan kuntaan toimi tai useampia niin työtön saisi työpaikan. Toki normaalit työsuhteen edut, eläkekertymä, lomat ym. Miksi työttömän pitäisi tehdä jotain orjatyötä jos normityötä on tarjolla.