Eikö työttömät voitaisi laittaa kunnan reservijoukoiksi?
Esim auttamaan vanhuksia asumaan kotona. En sano, että tämä pitäisi olla etu nuorille ja pystyville, mutta sanotaan, että vanhus tarvitsee lumenkolaajaa pihalleen. Ok. Hän soittaa kunnan tätä varten perustamaan toimistoon. Etukäteen on varmistettu, että hänellä on oikeus palveluun. Kunta lähettää työttömän kolaamaan lumen. Työtön saa korvauksen. Sanotaan vaikka 9€/tunti.
Jos työtön ei mene suorittamaan tehtävää, hänen tukiaan leikataan.
Mitä mieltä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Koska normihinnoilla vanhuksella tai kunnalla ei olisi siihen varaa.
Se, ettei jollain ole varaa ostaa palvelua/tuotetta normihinnalla, ei ole perustelu teettää orjatöitä.
Kun vanhus ei pärjää pihatöissä, eikä ole rahaa palkata tai omaisia tekemässä pihatöitä, on aika muuttaa kerrostaloon.
Haha 😂 ilmaistyön lisäämisellähän niitä työpaikkoja luodaan ja pieniä palkkoja kostetaan! Perse edellä puuhun vaan!
Eikö työläisten työpäivää voisi pidentää vaikka tunnilla päivässä? Tietty ilman palkankorotusta.
Minä vanhuksena kyselisin naapureilta tuntevatko he luotettavan työttömän jota kiinnostaisi ansaita hieman 🌑 tuloa. 😆
Eikös niillä muuten vähennetä kaikki 50 euron ylittävät tulot toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä vanhuksena kyselisin naapureilta tuntevatko he luotettavan työttömän jota kiinnostaisi ansaita hieman 🌑 tuloa. 😆
Eikös niillä muuten vähennetä kaikki 50 euron ylittävät tulot toimeentulotuesta.
300€ taitaa olla tuo raja nykyisin.
monelle varmasti kelpais säännöllinen osa-aikatyö josta voisi tuon 300€ lisänä tienata
Vierailija kirjoitti:
Kun vanhus ei pärjää pihatöissä, eikä ole rahaa palkata tai omaisia tekemässä pihatöitä, on aika muuttaa kerrostaloon.
Näinhän meilläkin on suunniteltu. Talvi asumiseen kerrostalo ja helppo hoitoinen loma mökki jossa ei tarvitse nurmikoita jyystää eikä välttämättä tehdä yhtään mitään. Kuivan maan mökki riittää.
Vai että orjatyötä pitäs tehdä. Mä olen osatyökykyinen joten voin tehdä vain kevyttä istumatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Koska normihinnoilla vanhuksella tai kunnalla ei olisi siihen varaa.
Yli 65 v. on maamme varakkain kansanosa. - Kun maamme väestörakenteen raju muutos aikanaan koittaa, ei riittävän nuorta suomalaista väkeä ole tarjolla. Silloin ei ole elättäjiä musuille eikä ukrainalaisille. -Melko harva työtön tai leikkityöllistetty tuottaa jälkeläistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
300€ taitaa olla tuo raja nykyisin.
monelle varmasti kelpais säännöllinen osa-aikatyö josta voisi tuon 300€ lisänä tienata
Koskeeko tuo raja todella niitäkin jotka saavat toimeentulotukea ja asumistukea niin ettei vähennä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voida. Jos on työtä niin siitä on maksettava TES:n mukainen palkka.
Vai että palkkaa vielä pitäisi noille maksaa, kaikkea kanssa!
Mistä valtio saa verotuloja jos porukka painaa tuolla reikä päässä hommia ilman palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vai että orjatyötä pitäs tehdä. Mä olen osatyökykyinen joten voin tehdä vain kevyttä istumatyötä.
Eikä istuma työhönkään pääse korkea ikäinen raihnas. Jos istuma töitä on niin kyllä niihinkin otetaan terveitä nuoria kun työnhakijoissa on varmasti valinnanvaraa.
Kokoomuksen aikaan saantia tämäkin juttu,reserviin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä valtio saa verotuloja jos porukka painaa tuolla reikä päässä hommia ilman palkkaa?
Laittamalla tuntuvan koira veron kun ne lisääntyy ihan älyttömästi. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittamalla tuntuvan koira veron kun ne lisääntyy ihan älyttömästi. 🤣
Mites koirattomat? Maksetaanko me osa naapureiden koiraverosta vai onko sinulla joku vielä parempi idea?
Työttömille töitä ja sellaisia töitä mistä saa palkkaa joka on oikeasti palkkio. Ikävä fakta on se että jollain alle 3000e/kk bruttopalkka ei ole nykyisin kannustava koska elinkustannukset ovat niin kovat täällä. <- etenkin jos tarvitsee vielä omaa autoa käyttää.
Suomessa pitäisi joko elinkustannuksia laskea todella paljon eli verotusta alas reilusti tai sitten matalapalkkaisten alojen palkkoja pitäisi nostaa huomattavasti.
Työttömät ovat liian passiivisia. Ei ne jaksa tehdä mitään.
Eikö työttömät voisi marssittaa täyttömaaksi Lauttasaaren rantaan niin grynderi voisi rakentaa päälle uuden rantarivin luxusasuntoja "kansan"edustajille ja poliitikoille jotka saavat itse myöntää itselleen CEO-tason palkan, palkintovirat ja sopeutumiseläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömistä vapaaehtoislegioona Ukrainan avuksi. Tekisivät jotain hyödyllistä. Auttais ihmisiä siellä jos ei aseeseen halua tarttua.
Ei niistä kynäniskoista olisi kuin haittaa siellä.
Vedä sinä nössö itsesi h i r t e e n.
Värvätään maahan muuttaneet tummahipiäiset herrasmiehet tämmöiseen hommaan. Puuvillapellolle noukkimaan puuvillaa, 9e/pvä plus olkihattu, vastineeksi turvapaikkahakemuksen käsittelystä ja elatuksesta.