Eikö työttömät voitaisi laittaa kunnan reservijoukoiksi?
Esim auttamaan vanhuksia asumaan kotona. En sano, että tämä pitäisi olla etu nuorille ja pystyville, mutta sanotaan, että vanhus tarvitsee lumenkolaajaa pihalleen. Ok. Hän soittaa kunnan tätä varten perustamaan toimistoon. Etukäteen on varmistettu, että hänellä on oikeus palveluun. Kunta lähettää työttömän kolaamaan lumen. Työtön saa korvauksen. Sanotaan vaikka 9€/tunti.
Jos työtön ei mene suorittamaan tehtävää, hänen tukiaan leikataan.
Mitä mieltä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön ei mene suorittamaan tehtävää, hänen tukiaan leikataan.
Mitä mieltä?
Tämä on sitä kuuluisaa Tempputyöllistämistä.
Mistä luulet kunnan saavan rahat tähän? Käytännössä taas tehdään turhia valtion himmeleitä jotka vain kuluttavat rahaa, eivätkä tuota. Parempi siis olisi, että yhteiskunta maksaisi heille noita tukia kuin, että kuluttaisi lisää velkarahaa näiden himmeleiden tekemiseen ja "työttömien palkkaamiseen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voida. Jos on työtä niin siitä on maksettava TES:n mukainen palkka.
Vai että palkkaa vielä pitäisi noille maksaa, kaikkea kanssa!
Mistä valtio saa verotuloja jos porukka painaa tuolla reikä päässä hommia ilman palkkaa?
Laittamalla tuntuvan koira veron kun ne lisääntyy ihan älyttömästi. 🤣
Mites koirattomat? Maksetaanko me osa naapureiden koiraverosta vai onko sinulla joku vielä parempi idea?[/quote
Koirattomalla on varmaan jotain muita harrastuksia joista maksaa myös veroja. Lähes kaikkihan täällä on verotettua. Ihme kun vielä metsän antimia saa kerätä ilman veroja.
Taas puhutaan työttömistä niin kuin he olisivat yhtenäinen joukko terveitä, nuoria ja reippaita! Mihin ajattelit laittaa jalka- ja käsipuolet, selkävaivaiset, mielenterveyspotilaat, narkit, alkkikset tai muuten vaan vajaat, joille ei ole myönnetty eläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Kun vanhus ei pärjää pihatöissä, eikä ole rahaa palkata tai omaisia tekemässä pihatöitä, on aika muuttaa kerrostaloon.
Tääkin on väärin että vanhus asuu omakotitalossa eikä suostu muuttamaan kerrostaloon, vaan itsekkäästi odottaa, että muut tekevät lumityöt ja leikkaa nurmikot jne. Minä esim. asun satojen kilometrien päässä, joten en mene kolaamaan lumia enkä nurmikoita leikkaamaan ja sitten vanhus on katkera kun ei saa apua. Ulkopuoliselle ei haluta maksaa ja itse ei jakseta. Silti pidetään itsekkäästi kiinni oikeudesta asua omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Lupaan suostua tähän heti kun ap on ensin ollut vaikkapa 6kk tuollaisissa hommissa 9€/päivä tuloilla.
APn ehdotuksessa palkka olisi 9€/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömistä vapaaehtoislegioona Ukrainan avuksi. Tekisivät jotain hyödyllistä. Auttais ihmisiä siellä jos ei aseeseen halua tarttua.
Ei niistä kynäniskoista olisi kuin haittaa siellä.
Vedä sinä nössö itsesi h i r t e e n.
Sattuiko sinuun, kun tökkäsit hermostuneena sen kynän niskaasi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö työläisten työpäivää voisi pidentää vaikka tunnilla päivässä? Tietty ilman palkankorotusta.
Miksi?
Vähentäisikö se työttömyyttä?
Kunnan perustaman toimiston byrokratia söisi niin paljon rahaa, ettei sitä olisi varaa perustaa. Työttömyyskorvaus tulee halvemmaksi.
Minulla on kolme ammattia, joista ainakin kahta tekemään kelpaisin moneen huusholliin.
Miten, ap, varmistettaisiin se, että tekisin noita töitä kunnolla, kun ennen olen ansainnut niistä kunnon palkkaa ja nyt joutuisin tekemään niitä pikkurahalla? Pisteyttäisikö asiakas työn ja työntekijän jotenkin, ja kuka taas kunnassa harkitsisi sen, teetettäisiinkö minulla lisää töitä vai leikattaisiinko työmarkkinatukea?
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat liian passiivisia. Ei ne jaksa tehdä mitään.
Korkeisiin elinkustannuksiin nähden työmarkkina tuki on liian alhainen, jolla ei ole edes varaa terveellistä ruokaa ostaa. Kukaan ei jaksa syödä samaa kaalia, lanttua, porkkanaa ja perunaa päivittäin.
TE- toimiston ja sosiaalityöntekijöiden kaikki resurssit pitäisi kohdistaa nuoriin työttömiin ja niihin joilla olisi vielä mahdollisuuksia työllistyä.
Ne jotka tarvitsisivat ennemmin eläkkeen eivätkä pääse eläkkeelle niin jätettäisiin rauhaan turhalta kyttäämiseltä ja aktiivimalleilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vanhus ei pärjää pihatöissä, eikä ole rahaa palkata tai omaisia tekemässä pihatöitä, on aika muuttaa kerrostaloon.
Tääkin on väärin että vanhus asuu omakotitalossa eikä suostu muuttamaan kerrostaloon, vaan itsekkäästi odottaa, että muut tekevät lumityöt ja leikkaa nurmikot jne. Minä esim. asun satojen kilometrien päässä, joten en mene kolaamaan lumia enkä nurmikoita leikkaamaan ja sitten vanhus on katkera kun ei saa apua. Ulkopuoliselle ei haluta maksaa ja itse ei jakseta. Silti pidetään itsekkäästi kiinni oikeudesta asua omakotitalossa.
Sitten vielä päästäen koko talon pilalle kun ei ole varaa teetättää mitään remontteja eikä huoltotöitä.
Ovatko he yleensä leski naisia jotka jäävät jollain pienellä eläkkeellä omakotitaloon asumaan kuten mummoni jäi.
Asumismuoto on väärä, jos asuu omakotitalossa vaikkei pysty/jaksa kolata lunta tai leikkaamaan nurmikkoa. Kunnan ei tarvitse järjestää vanhuksille ilmaisia tai puoli-ilmaisia pihatyöntekijöitä. Kerrostaloon muuttamalla välttyy pihatöiltä
Haluaisitko itse tulla määrätyksi pakkotöihin olemattomalla palkalla?
Jos lumen luontiin menee vaikka pari tuntia, tienesti on 18 euroa miinus verot sekä bensa tai kulkeminen julkisilla. Käytännössä siis kyseessä orjatyö. Millä perusteella työtön valikoituu luomaan lunta? Joutuuko sinne myös heiveröiset naiset tai sydänvikaiset?
Voisko tätäkin ajatella ennemmin positiivisen kautta? Työtön SAA halutessaan ilmoittautua tähän kunnan rekisteriin ja työtehtävien suorittamisesta MAKSETAAN PALKKAA, kuten yleensä suoritetusta työstä on tapana maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömistä vapaaehtoislegioona Ukrainan avuksi. Tekisivät jotain hyödyllistä. Auttais ihmisiä siellä jos ei aseeseen halua tarttua.
Ookko vähä niinku kova jätkä hei.
Ap on hyvä ja aloittaa itsestään.
Näytähän esimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat liian passiivisia. Ei ne jaksa tehdä mitään.
Korkeisiin elinkustannuksiin nähden työmarkkina tuki on liian alhainen, jolla ei ole edes varaa terveellistä ruokaa ostaa. Kukaan ei jaksa syödä samaa kaalia, lanttua, porkkanaa ja perunaa päivittäin.
TE- toimiston ja sosiaalityöntekijöiden kaikki resurssit pitäisi kohdistaa nuoriin työttömiin ja niihin joilla olisi vielä mahdollisuuksia työllistyä.
Ne jotka tarvitsisivat ennemmin eläkkeen eivätkä pääse eläkkeelle niin jätettäisiin rauhaan turhalta kyttäämiseltä ja aktiivimalleilta.
Työtön voi aina mennä töihin jos haluaa että elintaso nousee. Toisten rahoilla laiskottelua ja loisimista ei pidä tässä maassa edistää. Ihmetyttää miten työtön ei viitsi tehdä mitään yhteiskunnan hyväksi vaikka avuntarvitsijoita kyllä riittää vaikka hoitokodeissa. Työttömät ova yhteiskunnan pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Työtön on jätettä joka on siivottava viemäriin.
Jawohl herr kommandant!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voida. Jos on työtä niin siitä on maksettava TES:n mukainen palkka.
Vai että palkkaa vielä pitäisi noille maksaa, kaikkea kanssa!
Vastustat että työttömille pitäisi maksaa työstä palkkaa? Onko kaikki kunnossa?
Aloittajalla kovin kitkerää ja katkeraa työttömiä kohtaan ja kuvittelee vihan ja halveksunnan lietsonnan sitä omaa pahaa oloaan helpottavan jotenkin ?
Aloittaja kenties itse työkyvytön, joka ei kykene nuppiongelmiensa vuoksi tekemään minkäänlaista työtä, toisin kuin työttömillä sentään vielä mahdollisuus olemassa ?
Vai itse työtön, joka täynnä vihaa muuten vaan ?
Kaikkea mitä ehdotat työttömille, voisit ihan ensimmäisenä kokeilla itse ...
Jos et ole siihen itse halukas jostain syystä, suositellaan olemaan ihan hiljaa ja vaikka räpläämään siellä ylhäisessä yksinäisyydessään sitä omaa jalkoväliään.
Miksi et itse mene ja hoida itse omat vanhempasi ja isovanhempasi. Omani olen hoitanut jo hautaan ja kenenkään muun per seitä ja munia en ala pesemään.