Ihmettelin joskus miksi pitkähiuksiset harvoin pitävät hiuksiaan vapaana, en ihmettele enää
Pitkillä hiuksilla tarkoitan nyt siis vähintään puoleenselkään ulottuvia hiuksia...
Olen aina ihaillut pitkiä hiuksia, ja ihmetellyt miksi niin harvoin pitkähiuksiset antavat tukkansa olla täysin auki, vaan aina se on jotenkin kiinni, letillä, nutturalla tai vähintään ponnarilla.
No, nyt kun omat hiukset vihdoin alkavat olla pitkät, en enää ihmettele miksei niitä välttämättä halua pitää aukinaisina.
Hiukset ovat aina; takin vetoketjun välissä, olkalaukun hihnan välissä, turvavyön välissä, sähköisinä ympäri naamaa, ja paras oli kun avatessani auton sivuikkunaa hetkeksi ajessani, ja taas sulkiessani sen, huomasin että osa hiuksistani lensi ilmavirran mukana ja jäi sitten ikkunan väliin kun ikkuna sulkeutui.
:D
Myös yöllä aina kun käännän kylkeä, herään siihen että hiukset kietoutuvat kaulan ympärille ja niitä pitää sitten nostella pään päälle tyynylle...
Kommentit (103)
Puolipitkä paras. Ei oo yhtään ikävä pitkää tukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin se että on pakko pitää hiukset pitkinä. On jo harmaata paljon kun ikääkin paljon, hiukset on rutikuivat eikä mikään hoitoaine auta sähköisyyteen. Kokeillut ihan kaikkea. Kesä tai talvi, hiukset pakko olla pitkät ja aina kiinni. Muuten jokainen hius sojottaisi eri suuntaan ja lentäisi ilmassa. En pysty käyttämään mitään lakkaa tai muuta kemikaalia.
Jos jollakin on vinkkejä tai kikkakolmosia tähän ongelmaan, otan vastaan ilomielin.Sulfaatiton shampoo ja luonnonkosmetiikan laadukas hoitoaine, kuivaus hellävaraisesti sileällä pyyhkeellä (ei froteeturbaaneja!) ja ionisoivalla hiustenkuivaajalla, ei harjausta muulloin kuin ennen pesua, latvoihin öljyä.
Kiitos vinkeistä! Shampoo menee vaihtoon ja kampaaja joka ei osaa auttaa. Mitä hoitoainetta suosittelisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina hiukset auki enkä tunnista ongelmaa. Yöksi hiukset laitetaan letille eikä riuhdota niitä nukkuessa.
Sulla kuitenkin siis on vähintään puoleen selkään ulottuvat hiukset?
Millään long bob - mitalla ei vielä tätä ongelmaa esiinny, vaikka kampaajat jo määrittelevätkin ne pitkiksi hiuksiksi.
Ap
Eiku oho, olet maailman ainoa, jolla on pitkät hiukset, ihan noin pitkät, hu huh O.o
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän auki melkein aina ja hiukset on yli puolen selän, noin 15 cm tissien yli. Treenatessa pidän kiinni kun jää aina noiden jumppakuminauhojen väliin. Muuten ei ole tiellä, mut autossa jää aina hiuksia oven väliin D':
Kamalat roikkorinnat sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin se että on pakko pitää hiukset pitkinä. On jo harmaata paljon kun ikääkin paljon, hiukset on rutikuivat eikä mikään hoitoaine auta sähköisyyteen. Kokeillut ihan kaikkea. Kesä tai talvi, hiukset pakko olla pitkät ja aina kiinni. Muuten jokainen hius sojottaisi eri suuntaan ja lentäisi ilmassa. En pysty käyttämään mitään lakkaa tai muuta kemikaalia.
Jos jollakin on vinkkejä tai kikkakolmosia tähän ongelmaan, otan vastaan ilomielin.Sulfaatiton shampoo ja luonnonkosmetiikan laadukas hoitoaine, kuivaus hellävaraisesti sileällä pyyhkeellä (ei froteeturbaaneja!) ja ionisoivalla hiustenkuivaajalla, ei harjausta muulloin kuin ennen pesua, latvoihin öljyä.
Kiitos vinkeistä! Shampoo menee vaihtoon ja kampaaja joka ei osaa auttaa. Mitä hoitoainetta suosittelisit?
Whamisan shampoo on paras, jota olen käyttänyt.
https://www.sinunapteekki.fi/products/whamisa-organic-seeds-shampoo-dry…
Hoitoaine samasta sarjasta.
https://www.sinunapteekki.fi/products/whamisa-hair-treatment-hoitoaine-…
Joku hiuksiin jätettävä hoitoaine voi myös toimia. Itse laitan Aussien kiharamuotovaahtoa ennen föönausta.
Vierailija kirjoitti:
Ei yllättänyt että ap:n aloitus sai kaikki superihmiset kaivautumaan koloistaan, heillä ei hiukset ole koskaan tiellä eikä mitään ongelmia.
Minulla on ollut takamukseen yltävät hiukset noin 10 vuotta ja onhan tämä yksi projekti. Jos pidän hiuksia auki, ne sotkeutuvat ruokaan, kastuvat hanan alla, jäävät laukun hihnan alle, tarttuvat ovenkahvaan, hankautuvat takkupalloksi niskassa ja tiputtavat irtohiuksia minne menenkin. On käytännöllisempää kun pidän niitä letillä tai nutturalla pois tieltä.
Mun hiukset eivät ainakaan ole kovin lennokkaat, joten se voi selittää. Yksittäinen hius on paksu ja jämäkkä eikä huitele missä haluaa. Ja hiukset tottakai siirretään pois tieltä, kun laitetaan laukkua olalle, turvavyötä tai takkia kiinni. Ei se ole niin vaikeaa.
Mun hiukset ei myöskään takkuunnu koskaan.
T. 67
Tuulinen sää, avonainen tukka ja huulikiilto on ainakin tuhoon tuomittu yhdistelmä.
Yöllä pitkt hiukset pitää olla letillä, vinkkinä vaan
Vierailija kirjoitti:
Jep, istuma asennon vaihto kun hiuksrt jää tuolin selkämyksen ja selän väliin jumiin, jne. Rasitavinta ikinä oli kuitenkin pesut. Kesti tuntikausia kuivua ja se oli epämukava tunne, jotain pyyhettäkö pitäisi niskassa pitää. Ja jos meni nukkumaan märin hiuksin, aamulla oli tyyny edelleen märkä ja hiukset vieläkin kosteat, vielä tyyliin tunti kuovumosta herättyä,koska mihin ne nyt tyynyä vasten kuivuisivat. Rasittavaa. Tosin minulla kampaajien mukaan on myös paksu tukka ja lyhyenäkin sitoo kuulemma paljon vettä. Nyt on polkka tällä hetkellä.
Et ole kuullut hiustenkuivaajasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, istuma asennon vaihto kun hiuksrt jää tuolin selkämyksen ja selän väliin jumiin, jne. Rasitavinta ikinä oli kuitenkin pesut. Kesti tuntikausia kuivua ja se oli epämukava tunne, jotain pyyhettäkö pitäisi niskassa pitää. Ja jos meni nukkumaan märin hiuksin, aamulla oli tyyny edelleen märkä ja hiukset vieläkin kosteat, vielä tyyliin tunti kuovumosta herättyä,koska mihin ne nyt tyynyä vasten kuivuisivat. Rasittavaa. Tosin minulla kampaajien mukaan on myös paksu tukka ja lyhyenäkin sitoo kuulemma paljon vettä. Nyt on polkka tällä hetkellä.
Kuka ehdoin tahdoin hiuksiaan pilaa? T:eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ne pilalle menee siitä, kun niitä hinkataan märkinä tyynyyn. Hius on hauraimmillaan kosteana, joten nopea kuivaus on enemmänkin hiusten kuntoa parantava toimenpide.
Minulla hiukset kutittaa korvia, niin ettei ole auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hiustenkuivaaja on joku perus muutaman kympin remington, mutta siitä saa kyllä säädettyä sitä lämpöä vaikka niin, että ei lämmitä ollenkaan, puhaltaa vaan. Myös puhallustehoa voi säätää.
Eli hiusten kuivaaminen vaurioittamatta on kyllä ihan mahdollista ja itse ainakin nukun vain kuivalla tukalla.
T. Vielä eri, joka ei myöskään halua pilata hiuksiaan
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen määrää?
Mun hiukset ei ole koskaan olleet letillä nukkuessa. Kuivaan niitä myös kuivaajalla. Pidän suihkun jälkeen puuvillapyyhettä turbaanina.
Viimeksi kun kävin leikkauttamassa latvoista pätkän pois, oli kampaaja taas aivan ihmeissään, miten paksut ja hyväkuntoiset mun hiukset ovat. Eikä ole eka kerta 🤷
En kyllä myöskään värjää tai muuten käsittele niitä ylimääräisillä kemikaaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen määrää?
Mun hiukset ei ole koskaan olleet letillä nukkuessa. Kuivaan niitä myös kuivaajalla. Pidän suihkun jälkeen puuvillapyyhettä turbaanina.Viimeksi kun kävin leikkauttamassa latvoista pätkän pois, oli kampaaja taas aivan ihmeissään, miten paksut ja hyväkuntoiset mun hiukset ovat. Eikä ole eka kerta 🤷
En kyllä myöskään värjää tai muuten käsittele niitä ylimääräisillä kemikaaleilla.
Kampaajan myyntipuheita. Varmaan menet seuraavan kerran myös samalle kampaajalle, kun jäi hyvä mieli?
Minulla ollut koko ikäni pitkät hiukset (valtaosan ajasta alaselkään asti) ja pidän niitä yleensä auki. Olen jo niin tottunut elämään niiden kanssa, etten koe juuri minkäänlaista epäkäytännöllisyyttä. Satunnaisesti talvella sähköisyys tai kesällä kuumuus häiritsee. Nuorempana tukka oli niin paksu, että nutturat ja korkeat ponnarit olivat ikävän raskaita. Niskaponnari taas sai aikaan nyrkin kokoisen takkukasan alimpiin hiuksiin. Lettejä ja kampauksia en ole koskaan oikein osannut tehdä. Eli totuin pitämään auki ja se tapa on jäänyt. Öisin heitän hiukset aina pään yläpuolelle, se on riittänyt, kun en ole kovin levoton nukkuja.
Hiuslaatu merkitsee paljon. Itsellä ohuehko, taipuisa hius jota on paljon ja se lentää ja takkuuntuu ja sähköistyy helposti. Paksumpi jouhi varmaan pysyy sotkeutumatta ja suorana. Latvaöljyä käytän näin talvisin niin pysyy paremmin kurissa. Hiukset lapaluiden alle ja yleensä joudun pitämään letillä mutta ikää alkaa tulla joten mietin leikkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen määrää?
Mun hiukset ei ole koskaan olleet letillä nukkuessa. Kuivaan niitä myös kuivaajalla. Pidän suihkun jälkeen puuvillapyyhettä turbaanina.Viimeksi kun kävin leikkauttamassa latvoista pätkän pois, oli kampaaja taas aivan ihmeissään, miten paksut ja hyväkuntoiset mun hiukset ovat. Eikä ole eka kerta 🤷
Kampaajan myyntipuheita. Varmaan menet seuraavan kerran myös samalle kampaajalle, kun jäi hyvä mieli?
No itseasiassa en ole käynyt toiste. Mutta tottakai, pelkkää myyntipuhetta. Tietenkäänhän se ei voi totta olla...
Puolipitkä paras. Ei oo yhtään ikävä pitkää tukkaa!