Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelin joskus miksi pitkähiuksiset harvoin pitävät hiuksiaan vapaana, en ihmettele enää

Vierailija
24.03.2023 |

Pitkillä hiuksilla tarkoitan nyt siis vähintään puoleenselkään ulottuvia hiuksia...

Olen aina ihaillut pitkiä hiuksia, ja ihmetellyt miksi niin harvoin pitkähiuksiset antavat tukkansa olla täysin auki, vaan aina se on jotenkin kiinni, letillä, nutturalla tai vähintään ponnarilla.

No, nyt kun omat hiukset vihdoin alkavat olla pitkät, en enää ihmettele miksei niitä välttämättä halua pitää aukinaisina.

Hiukset ovat aina; takin vetoketjun välissä, olkalaukun hihnan välissä, turvavyön välissä, sähköisinä ympäri naamaa, ja paras oli kun avatessani auton sivuikkunaa hetkeksi ajessani, ja taas sulkiessani sen, huomasin että osa hiuksistani lensi ilmavirran mukana ja jäi sitten ikkunan väliin kun ikkuna sulkeutui.

:D

Myös yöllä aina kun käännän kylkeä, herään siihen että hiukset kietoutuvat kaulan ympärille ja niitä pitää sitten nostella pään päälle tyynylle...

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hiukset ei myöskään takkuunnu koskaan.

T. 67

Sellaista se oli nuorena.

Vierailija
82/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 67

Miten ikä tähän liittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina hiukset auki enkä tunnista ongelmaa. Yöksi hiukset laitetaan letille eikä riuhdota niitä nukkuessa.

Miten voit yöllä pitää hiuksia letillä?? Kuulostaa tosi epäkäytännölliseltä.

Olen itse pitkätukkainen ja pidän tukkaa lähes aina auki, mutta ei siitä yleensä mitään ongelmia tule. Pahin ongelma on varmaan se, että kesällä tuulisella ilmalla jäätelöä syödessä hiukset voivat lentää jäätelöön. Mutta sitäkin opin varomaan jo lapsena.

Miten letti on epäkäytännöllinen?? On kaikkein hellävaraisin hiuksille yöllä. Itse ihmettelen sitä kuinka jotkut kertovat laittavansa hiukset tyynyn yli. Nukkuvat ilmeisesti liikkumatta koko yön?

Olen kova pyörimään, mutta kun tukka oli persuksiin, se pysyi pitelemättä tyynyn ja sängyn päädyn yli heitettynä. Oli nukkuessa varsin helppo ratkaisu, kiinni tai ei.

Hetkinen. Eikö sängyt pidetä yleensä kiinni seinässä pääpuolestaan?

miksi?

sinä olet varmaan niitä ihmisiä, joiden sohvankin selkänoja on kiinni seinässä

Vierailija
84/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina hiukset auki enkä tunnista ongelmaa. Yöksi hiukset laitetaan letille eikä riuhdota niitä nukkuessa.

Olen itse pitkätukkainen ja pidän tukkaa lähes aina auki, mutta ei siitä yleensä mitään ongelmia tule. Pahin ongelma on varmaan se, että kesällä tuulisella ilmalla jäätelöä syödessä hiukset voivat lentää jäätelöön. Mutta sitäkin opin varomaan jo lapsena.

Miten letti on epäkäytännöllinen?? On kaikkein hellävaraisin hiuksille yöllä. Itse ihmettelen sitä kuinka jotkut kertovat laittavansa hiukset tyynyn yli. Nukkuvat ilmeisesti liikkumatta koko yön?

Olen kova pyörimään, mutta kun tukka oli persuksiin, se pysyi pitelemättä tyynyn ja sängyn päädyn yli heitettynä. Oli nukkuessa varsin helppo ratkaisu, kiinni tai ei.

Hetkinen. Eikö sängyt pidetä yleensä kiinni seinässä pääpuolestaan?

miksi?

sinä olet varmaan niitä ihmisiä, joiden sohvankin selkänoja on kiinni seinässä

Siksi ettei tyynyt tipu keskellä yötä lattialle.

Vierailija
85/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 67

Miten ikä tähän liittyy?

Hiuslaatu muuttuu.

Vierailija
86/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on kiva, kun niska pysyy lämpimänä ihan vaan pitämällä hiukset auki, mutta kesällä pitää nostaa ylös, koska niska hikoaa pehkon alla kuin oli turkkikaulus päällä.

Vierailija
87/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on pitkät hiukset niitä hiuksia löytyy mistä vaan jopa peffan sisältä

Varsinkin suihkussa/suihkun jälkeen... Saa kaivella ja vedellä vakoon valuneita irtohiuksia ihan urakalla.

Seurustelun alkuaikoina mieheni ilme oli aika järkyttynyt, kun tein tätä saunottuamme yhdessä ekan kerran.

Tää on niin totta. Jos on saunailta ja yhdessä peseydytään porukalla, on ikävä kaivaa hiustukkoja persiästä huomaamatta:)

...siis miten te hiusperseiset oikein pesette ne kutrinne? Annatteko vaan suihkun losottaa suoraan keskelle päätä ja hiukset valuu selkää pitkin?

Mulla on vyötäröpitkät hiukset, mutta pesen ja suihkutan ne aina pää alaspäin. Sitten kliksautan hainhampailla ylös ja pois tieltä. Ei mene eikä löydy persvaosta ollenkaan hiuksia.

Vierailija
88/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin suihkussa/suihkun jälkeen... Saa kaivella ja vedellä vakoon valuneita irtohiuksia ihan urakalla.

Seurustelun alkuaikoina mieheni ilme oli aika järkyttynyt, kun tein tätä saunottuamme yhdessä ekan kerran.

Tää on niin totta. Jos on saunailta ja yhdessä peseydytään porukalla, on ikävä kaivaa hiustukkoja persiästä huomaamatta:)

...siis miten te hiusperseiset oikein pesette ne kutrinne? Annatteko vaan suihkun losottaa suoraan keskelle päätä ja hiukset valuu selkää pitkin?

Mulla on vyötäröpitkät hiukset, mutta pesen ja suihkutan ne aina pää alaspäin. Sitten kliksautan hainhampailla ylös ja pois tieltä. Ei mene eikä löydy persvaosta ollenkaan hiuksia.

Tämä.

T. Hiukset puoleen reiteen

Vierailija
89/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysä letti yöksi on paras.

Minua häiritsee aamulla ne epämääräiset, puolinaiset lettikiharat.

Vierailija
90/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään pitkähiuksisella robotti-imuria? Toimiiko se? Voisin kuvitella, että sen pyörivät harjat olisivat kohta jumissa pitkistä hiuksista, kun tavallisenkin imurin suorista harjoista saa repiä hiuskasoja muutaman kerran joka imuroinnin aikana.

En tarvitse. Olen itse imuroiva robotti.

Vierailija
91/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi peset hiukset pää alaspäin? Ei mitään järkeä.

Vierailija
92/103 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 67

Miten ikä tähän liittyy?

Hiuslaatu muuttuu.

Karheampaan suuntaan. Eikö nimenomaan pikkulasten silkkiset ja hentoiset hiukset takkuunnu helposti..?

Vierailija
93/103 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkuutin vuosikausien pitkän tukan sen jälkeen, kun ampiainen oli eksynyt hiusteni sekaan. Se pörisi jossain lähellä korvaa. Oli varmaan koominen näky, kun juoksin kirkuen pitkin tietä päätä heilutellen, amppari pysyi mukana. Sitten jatkoin kirkumista ja aloin huiskia hiuksiani pää alaspäin. Olin ihan paniikissa. Meni kauan ennen kuin pörinä loppui ja sitten tuli itku. En sen jälkeen uskaltanut pitää hiuksia auki ja sain pskahalvauksen aina kun ampiainen tuli lähellekään poninhäntääni. Oli aika luopua.

Vierailija
94/103 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkuutin vuosikausien pitkän tukan sen jälkeen, kun ampiainen oli eksynyt hiusteni sekaan. Se pörisi jossain lähellä korvaa. Oli varmaan koominen näky, kun juoksin kirkuen pitkin tietä päätä heilutellen, amppari pysyi mukana. Sitten jatkoin kirkumista ja aloin huiskia hiuksiani pää alaspäin. Olin ihan paniikissa. Meni kauan ennen kuin pörinä loppui ja sitten tuli itku. En sen jälkeen uskaltanut pitää hiuksia auki ja sain pskahalvauksen aina kun ampiainen tuli lähellekään poninhäntääni. Oli aika luopua.

:D Itselläni sama paniikkihuutoitku kun hirvikärpänen surisi paksuissa pitkissä hiuksissani.

Vierailija
95/103 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäöt hiusket tietokonelaukun olkahihnan alla on myös ikävä kokemus. Eihän ne mukavat ole tavallisen olkalaukunkaan hihnan alla ole, mutta tietokone laukku painaa niin paljon enemmän. Ritsräts vain kuuluu ja hiuksia nirhaantuu poikki...

Vierailija
96/103 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko valita hiusperseinen vuoden sanaksi? Aivan mahtava!

Vierailija
97/103 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän auki melkein aina ja hiukset on yli puolen selän, noin 15 cm tissien yli. Treenatessa pidän kiinni kun jää aina noiden jumppakuminauhojen väliin. Muuten ei ole tiellä, mut autossa jää aina hiuksia oven väliin D':

"autossa jää aina hiuksia oven väliin"

Kummeli, Sakke ja Spiidi...

Vierailija
98/103 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät, paksut luonnonkiharat hiukset. Enimmäkseen pidän niitä auki, mutta tallilla ja lenkillä ponnarilla. Öisin nukun hiukset auki, toki niihin joskus meinaa kuristua mutta enimmäkseen menee ihan hyvin. Kesähelteillä teen joskus Pikkumyy-nutturan pään päälle kun muuten niska hikoaa liikaa.

Vierailija
99/103 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Losotathan sinäkin vettä suoraan hiuksiin? En nyt ihan tajua. Suihkussa ei ole edes pakko seistä suoraan suihkun alla.

Vierailija
100/103 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auki pitäminen riippuu varmaan hiuslaadusta. Minulla ja 9 v lapsella on niin tuuheat hiukset ettei niitä vain voi pitää auki. Lapsella ovat kokonaan kasvojen edessä vain osa naamasta näkyy jos ovat auki, sama itsellä. jos on suomalainen ohut silkkitukka aukipitäminen varmaan onnistuu hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi