Ihmettelin joskus miksi pitkähiuksiset harvoin pitävät hiuksiaan vapaana, en ihmettele enää
Pitkillä hiuksilla tarkoitan nyt siis vähintään puoleenselkään ulottuvia hiuksia...
Olen aina ihaillut pitkiä hiuksia, ja ihmetellyt miksi niin harvoin pitkähiuksiset antavat tukkansa olla täysin auki, vaan aina se on jotenkin kiinni, letillä, nutturalla tai vähintään ponnarilla.
No, nyt kun omat hiukset vihdoin alkavat olla pitkät, en enää ihmettele miksei niitä välttämättä halua pitää aukinaisina.
Hiukset ovat aina; takin vetoketjun välissä, olkalaukun hihnan välissä, turvavyön välissä, sähköisinä ympäri naamaa, ja paras oli kun avatessani auton sivuikkunaa hetkeksi ajessani, ja taas sulkiessani sen, huomasin että osa hiuksistani lensi ilmavirran mukana ja jäi sitten ikkunan väliin kun ikkuna sulkeutui.
:D
Myös yöllä aina kun käännän kylkeä, herään siihen että hiukset kietoutuvat kaulan ympärille ja niitä pitää sitten nostella pään päälle tyynylle...
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
jos on pitkät hiukset niitä hiuksia löytyy mistä vaan jopa peffan sisältä
Olin just sanomassa että peppuvaon hiukset on ihan vihoviimeisiä. Käyt suihkussa ja luulet ottavasti vain lyhyen hiuksen pois ja se onkin pitkä ja vedät siitä ja se vaan jatkuu - ja jatkuu - ja jatkuu :D Eww...
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin se että on pakko pitää hiukset pitkinä. On jo harmaata paljon kun ikääkin paljon, hiukset on rutikuivat eikä mikään hoitoaine auta sähköisyyteen. Kokeillut ihan kaikkea. Kesä tai talvi, hiukset pakko olla pitkät ja aina kiinni. Muuten jokainen hius sojottaisi eri suuntaan ja lentäisi ilmassa. En pysty käyttämään mitään lakkaa tai muuta kemikaalia.
Jos jollakin on vinkkejä tai kikkakolmosia tähän ongelmaan, otan vastaan ilomielin.
95% ajasta menee sisätiloissa. Huoneilman kosteus kohdalleen auttaa. Erityisesti keskuslämmityskaudella ongelma, mikään 20% ei riitä, jotta iho ja hiukset (ja silmät ja nenän limakalvot!) voivat hyvin, 40% on lähempänä. T: kaiken ihon rasvauksen, hoitoaineet, silmätipat, nenäöljyt, poskiontelokuurit ja kuorsaamisen kokonaan lopettanut. Meille ilmankostuttimet tulivat astmaatikon takia, moni muukin vaiva hellitti. Myös huitulatukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina hiukset auki enkä tunnista ongelmaa. Yöksi hiukset laitetaan letille eikä riuhdota niitä nukkuessa.
Miten voit yöllä pitää hiuksia letillä?? Kuulostaa tosi epäkäytännölliseltä.
Olen itse pitkätukkainen ja pidän tukkaa lähes aina auki, mutta ei siitä yleensä mitään ongelmia tule. Pahin ongelma on varmaan se, että kesällä tuulisella ilmalla jäätelöä syödessä hiukset voivat lentää jäätelöön. Mutta sitäkin opin varomaan jo lapsena.
Miten letti on epäkäytännöllinen?? On kaikkein hellävaraisin hiuksille yöllä. Itse ihmettelen sitä kuinka jotkut kertovat laittavansa hiukset tyynyn yli. Nukkuvat ilmeisesti liikkumatta koko yön?
Löysä letti yöksi on paras.
Ei mun hiukset jää väliin muualle kuin virkkuutöihini...
Kesän helleöinä on pakko pitää niitä kyllä kiinni tai paistun. Hiukseni ovat pitkät ja paksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina hiukset auki enkä tunnista ongelmaa. Yöksi hiukset laitetaan letille eikä riuhdota niitä nukkuessa.
Olen itse pitkätukkainen ja pidän tukkaa lähes aina auki, mutta ei siitä yleensä mitään ongelmia tule. Pahin ongelma on varmaan se, että kesällä tuulisella ilmalla jäätelöä syödessä hiukset voivat lentää jäätelöön. Mutta sitäkin opin varomaan jo lapsena.
Miten letti on epäkäytännöllinen?? On kaikkein hellävaraisin hiuksille yöllä. Itse ihmettelen sitä kuinka jotkut kertovat laittavansa hiukset tyynyn yli. Nukkuvat ilmeisesti liikkumatta koko yön?
Olen kova pyörimään, mutta kun tukka oli persuksiin, se pysyi pitelemättä tyynyn ja sängyn päädyn yli heitettynä. Oli nukkuessa varsin helppo ratkaisu, kiinni tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kova pyörimään, mutta kun tukka oli persuksiin, se pysyi pitelemättä tyynyn ja sängyn päädyn yli heitettynä. Oli nukkuessa varsin helppo ratkaisu, kiinni tai ei.
Hetkinen. Eikö sängyt pidetä yleensä kiinni seinässä pääpuolestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan hiukset yleensä vaan tyynyn yli. Nukun sikeästi enkä niin kauheasti pyöri, että pitkät hiukset sieltä yleensä kauheasti valuisi. Siis sillon just kun hiukset on pitkät niin tuo tyynyn yli toimii ihan hyvin kun ne on heitetty sinne kauas niin ei ne kylkeä kääntelemällä sieltä mihinkään liiku. Olkamittaiset tai vähän pidemmätkin hiukset varmaan ei siellä tyynyn yli pysyisi. Mut joskus mäkin pidän letillä, yleensä vaan en kun tuntuu jotenkin oudolta että hiukset on kiinni kun oon tottunut pitämään auki.
eri
Lasimaiset, ohuet hiukset ei pysy. Ja siis eikö ihmisillä ole sängynpäätyjä?
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin se että on pakko pitää hiukset pitkinä. On jo harmaata paljon kun ikääkin paljon, hiukset on rutikuivat eikä mikään hoitoaine auta sähköisyyteen. Kokeillut ihan kaikkea. Kesä tai talvi, hiukset pakko olla pitkät ja aina kiinni. Muuten jokainen hius sojottaisi eri suuntaan ja lentäisi ilmassa. En pysty käyttämään mitään lakkaa tai muuta kemikaalia.
Jos jollakin on vinkkejä tai kikkakolmosia tähän ongelmaan, otan vastaan ilomielin.
Sähköisyyteen auttaa talvella se että älä käytä mitään akryyliä sisältävää vaatetta niin että hiukset osuvat siihen. Ei siis akryyliä sisältävää pipoa/kaulahuivia/neulepuseroa.
Valitettavasti melkein kaikissa pipoissa yms on akryyliä, mutta urheilukaupoista löytyy myös 100% villasta tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yllättänyt että ap:n aloitus sai kaikki superihmiset kaivautumaan koloistaan, heillä ei hiukset ole koskaan tiellä eikä mitään ongelmia.
Minulla on ollut takamukseen yltävät hiukset noin 10 vuotta ja onhan tämä yksi projekti. Jos pidän hiuksia auki, ne sotkeutuvat ruokaan, kastuvat hanan alla, jäävät laukun hihnan alle, tarttuvat ovenkahvaan, hankautuvat takkupalloksi niskassa ja tiputtavat irtohiuksia minne menenkin. On käytännöllisempää kun pidän niitä letillä tai nutturalla pois tieltä.
Samaa mietin. Tietty jos ei tee mitään vaan istuu/seisoo selkä suorassa niin pitkistä hiuksista ei ole haittaa.
Lisään listaan vielä kokkailun, leipomisen, ompelun, kutomisen ja askartelun eli sellaisen työn, jossa joutuu katselemaan alaspäin. Joskus olen kutonut sukkaan pitkän pätkän hiuksia eikä auttanut muu kuin purkaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Eikö sängyt pidetä yleensä kiinni seinässä pääpuolestaan?
Jep. Meillä sattuu olemaan rako siinä välissä, päätytolppien vuoksi pääty ei ota kiinni seinään.
Pari vinkkiä:
1: Vessassa käydessä on syytä kiepauttaa letti kaulan ympärille ettei hiukset sujahda vahingossa pönttöön. 2:Vähempi tulee kaiveltua hiuksia hanurivaosta, jos on ennen suihkua harjannut hiukset.
3:Hiukset kannattaa letittää pää alaspäin illalla, niin letti ei paina niskaa yöllä. Sit vaan letti tyynyn ylite eikä tartte kuristua yöllä.
Kissat tykkää pitkistä hiuksista. Kun yrität leikittää kattia huiskalla, mutta kissaa kiinnostaakin enemmän sun letti. Siksi letti on kiepautettu pinneillä niskaan körttiläisnutturalle tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin just sanomassa että peppuvaon hiukset on ihan vihoviimeisiä. Käyt suihkussa ja luulet ottavasti vain lyhyen hiuksen pois ja se onkin pitkä ja vedät siitä ja se vaan jatkuu - ja jatkuu - ja jatkuu :D Eww...
Mulla ei ole enää tätä ongelmaa, kun pesen hiukset vaatteet päällä pää alaspäin. Parani myös harteista , näpyt tätä myöten. Mulla on sairaus enkä jaksa pestä yhtä aikaa hiuksia ja vartaloa. Haluaisin ajaa hiukset kokonaaan pois, olisi niin paljon helpompi elämä ja rahakin säästyisi.
Viimeksi yritin pyöräillä hiukset auki vuonna 2015. Oli pieni tuulenvire ja jäi tuosta niin paha maku suuhun (hiukset suussa, naamalla, kaikkialla koko matkan), että sen koommin en ole mennyt mihinkään ilman jotain hiustenkesytyslenkkiä ranteessa tai taskussa. Kamalaa yrittää tehdä mitään hiukset auki.
Löytyykö muilla pitkähiuksisilla irtohiuksia myös peppuvaosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole enää tätä ongelmaa, kun pesen hiukset vaatteet päällä pää alaspäin. Parani myös harteista , näpyt tätä myöten. Mulla on sairaus enkä jaksa pestä yhtä aikaa hiuksia ja vartaloa. Haluaisin ajaa hiukset kokonaaan pois, olisi niin paljon helpompi elämä ja rahakin säästyisi.
Minusta hiusten pesu pää alaspäin on uskomattoman raskasta, kun ei voi edes kumartua kunnolla, kun silloin hiukset lilluvat lattialla.
Onko kenelläkään pitkähiuksisella robotti-imuria? Toimiiko se? Voisin kuvitella, että sen pyörivät harjat olisivat kohta jumissa pitkistä hiuksista, kun tavallisenkin imurin suorista harjoista saa repiä hiuskasoja muutaman kerran joka imuroinnin aikana.
Luin jostain, että foliolla hiusten pyyhkiminen auttaisi sähköisiin hiuksiin. Kuulostaa oudolta, mutta ilmeisesti toimii.
Minulla myös pitkät hiukset. Ärsyttävintä niissä on se, että hiuksia löytyy ihan joka paikasta. Aina ruoasta lattiaviemäriin. Kesäisin letitän hiukset yöksi, se auttaa niskan hikoiluun. Liikkuessa laitan ponnarille. Muuten pidän hiuksia auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin suihkussa/suihkun jälkeen... Saa kaivella ja vedellä vakoon valuneita irtohiuksia ihan urakalla.
Seurustelun alkuaikoina mieheni ilme oli aika järkyttynyt, kun tein tätä saunottuamme yhdessä ekan kerran.
:D
Mitä hittoa?? Siis ei mulla mene kyllä hiuksia persvakoon. Harjaan hiukset huolella ennen pesua, suurin osa irtohiuksista jää hiusharjaan näin. Pitkät, paksut suorat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta mä pidän ihan helposti yöllä hiuksia letillä. Nukun lähinnä kyljelläni, joten letti ei paina niskaa.
Mun hiukset on takapuoleen asti ja mun on pakko pitää niitä kiinni, kun saisin varmaan kammata niitä useamman kerran päivässä, ettei niskaan tule kauheaa takkua. Vähän lyhyemmillä hiuksilla eli selän puoliväliin ulottuvilla samaa ongelmaa ei ollut. Veikkaan, että nyt latvat aina hankautuu selän ja tuolin väliin, ja se luo takkuja.
Sulfaatiton shampoo ja luonnonkosmetiikan laadukas hoitoaine, kuivaus hellävaraisesti sileällä pyyhkeellä (ei froteeturbaaneja!) ja ionisoivalla hiustenkuivaajalla, ei harjausta muulloin kuin ennen pesua, latvoihin öljyä.