Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelin joskus miksi pitkähiuksiset harvoin pitävät hiuksiaan vapaana, en ihmettele enää

Vierailija
24.03.2023 |

Pitkillä hiuksilla tarkoitan nyt siis vähintään puoleenselkään ulottuvia hiuksia...

Olen aina ihaillut pitkiä hiuksia, ja ihmetellyt miksi niin harvoin pitkähiuksiset antavat tukkansa olla täysin auki, vaan aina se on jotenkin kiinni, letillä, nutturalla tai vähintään ponnarilla.

No, nyt kun omat hiukset vihdoin alkavat olla pitkät, en enää ihmettele miksei niitä välttämättä halua pitää aukinaisina.

Hiukset ovat aina; takin vetoketjun välissä, olkalaukun hihnan välissä, turvavyön välissä, sähköisinä ympäri naamaa, ja paras oli kun avatessani auton sivuikkunaa hetkeksi ajessani, ja taas sulkiessani sen, huomasin että osa hiuksistani lensi ilmavirran mukana ja jäi sitten ikkunan väliin kun ikkuna sulkeutui.

:D

Myös yöllä aina kun käännän kylkeä, herään siihen että hiukset kietoutuvat kaulan ympärille ja niitä pitää sitten nostella pään päälle tyynylle...

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina hiukset auki enkä tunnista ongelmaa. Yöksi hiukset laitetaan letille eikä riuhdota niitä nukkuessa.

Miten voit yöllä pitää hiuksia letillä?? Kuulostaa tosi epäkäytännölliseltä.

Olen itse pitkätukkainen ja pidän tukkaa lähes aina auki, mutta ei siitä yleensä mitään ongelmia tule. Pahin ongelma on varmaan se, että kesällä tuulisella ilmalla jäätelöä syödessä hiukset voivat lentää jäätelöön. Mutta sitäkin opin varomaan jo lapsena.

Miten letti on epäkäytännöllinen?? On kaikkein hellävaraisin hiuksille yöllä. Itse ihmettelen sitä kuinka jotkut kertovat laittavansa hiukset tyynyn yli. Nukkuvat ilmeisesti liikkumatta koko yön?

Mä laitan hiukset yleensä vaan tyynyn yli. Nukun sikeästi enkä niin kauheasti pyöri, että pitkät hiukset sieltä yleensä kauheasti valuisi. Siis sillon just kun hiukset on pitkät niin tuo tyynyn yli toimii ihan hyvin kun ne on heitetty sinne kauas niin ei ne kylkeä kääntelemällä sieltä mihinkään liiku. Olkamittaiset tai vähän pidemmätkin hiukset varmaan ei siellä tyynyn yli pysyisi. Mut joskus mäkin pidän letillä, yleensä vaan en kun tuntuu jotenkin oudolta että hiukset on kiinni kun oon tottunut pitämään auki. 

eri

Vierailija
22/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on pitkät hiukset niitä hiuksia löytyy mistä vaan jopa peffan sisältä

Varsinkin suihkussa/suihkun jälkeen... Saa kaivella ja vedellä vakoon valuneita irtohiuksia ihan urakalla.

Seurustelun alkuaikoina mieheni ilme oli aika järkyttynyt, kun tein tätä saunottuamme yhdessä ekan kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina hiukset auki enkä tunnista ongelmaa. Yöksi hiukset laitetaan letille eikä riuhdota niitä nukkuessa.

Olen itse pitkätukkainen ja pidän tukkaa lähes aina auki, mutta ei siitä yleensä mitään ongelmia tule. Pahin ongelma on varmaan se, että kesällä tuulisella ilmalla jäätelöä syödessä hiukset voivat lentää jäätelöön. Mutta sitäkin opin varomaan jo lapsena.

Miten letti on epäkäytännöllinen?? On kaikkein hellävaraisin hiuksille yöllä. Itse ihmettelen sitä kuinka jotkut kertovat laittavansa hiukset tyynyn yli. Nukkuvat ilmeisesti liikkumatta koko yön?

Mä kanssa letitän yöksi semmoisen löysän letin, enkä koe epäkäytännölliseksi. Kesällä tarpeen jo ihan siksi, että muuten tulee kuuma.

Vierailija
24/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin suihkussa/suihkun jälkeen... Saa kaivella ja vedellä vakoon valuneita irtohiuksia ihan urakalla.

Seurustelun alkuaikoina mieheni ilme oli aika järkyttynyt, kun tein tätä saunottuamme yhdessä ekan kerran.

haha :D tää on ihan totta

Vierailija
25/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Word. Jäätävä yhdistelmä on myös huulikiilto, auki oleva pitkä tukka ja tuulinen sää. Pelkkä ajatus saa verenpaineensa nousemaan. Kesällä nämä on myös kuumat. Senkin takia pidän kiinni usein, että saa hiukset pois niskasta hiostamasta.

Vierailija
26/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tulostin ottaa ne tai tuuletin vetää puoleensa?

Vierailija
27/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se riippuu hiuslaadusta. Itselläni on pitkät hiukset, mutta ne ovat suhteellisen ohuet ja sellaiset, jotka helposti näyttävät puhtainakin likaisilta. Niiden kanssa ei ole muita vaikeuksia kuin että ne eivät pysy esim. poninhännällä kovin kauaa. Jos haluan joskus panna ne kiinni, on pakko letittää.

Vierailija
28/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???. Miksi et vain suihkuta niitä pois?

Vierailija
29/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt sisältä, mutta vaosta kyllä. Eikä ne eksy pelkästään omaan vakoseen, vaan myös mies saa välillä kalastaa suihkussa mun pitkiä hiuksia pyllyvaosta.

Vierailija
30/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella hatun kanssa menee kun ne pysyy hyvin sivuilla jos laittaa lakkaa. ilman hattua jos vähänki tuulee niin oon kasvoilla ja ties missä

Vierailija
31/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei ainakaan voisi nukkua selällään, koska letti painaisi niskaan.

Varmaan jos hiukset on megapaksut ja vetää ne tiukalle letille. Löysä letti normaalipaksuisissa hiuksissa on litteä eikä paina niskaa millään tavoin.

Vierailija
32/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllättänyt että ap:n aloitus sai kaikki superihmiset kaivautumaan koloistaan, heillä ei hiukset ole koskaan tiellä eikä mitään ongelmia.

Minulla on ollut takamukseen yltävät hiukset noin 10 vuotta ja onhan tämä yksi projekti. Jos pidän hiuksia auki, ne sotkeutuvat ruokaan, kastuvat hanan alla, jäävät laukun hihnan alle, tarttuvat ovenkahvaan, hankautuvat takkupalloksi niskassa ja tiputtavat irtohiuksia minne menenkin. On käytännöllisempää kun pidän niitä letillä tai nutturalla pois tieltä.

Vierailija
33/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jos hiukset on megapaksut ja vetää ne tiukalle letille. Löysä letti normaalipaksuisissa hiuksissa on litteä eikä paina niskaa millään tavoin.

Mä en kyllä tajua tätä logiikkaa miksi letin päällä nukkuminen olisi jotenkin mukavampaa kuin auki olevien hiusten päällä? Luulin että laitatte letin just sen vuoksi että ette nukkuis hiusten päällä/ei kääntyessä kiskoisi päänahkaa tms.. T. tuo aikasempi, joka heittää tyynyn yli

Vierailija
34/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin se että on pakko pitää hiukset pitkinä. On jo harmaata paljon kun ikääkin paljon, hiukset on rutikuivat eikä mikään hoitoaine auta sähköisyyteen. Kokeillut ihan kaikkea. Kesä tai talvi, hiukset pakko olla pitkät ja aina kiinni. Muuten jokainen hius sojottaisi eri suuntaan ja lentäisi ilmassa. En pysty käyttämään mitään lakkaa tai muuta kemikaalia.

Jos jollakin on vinkkejä tai kikkakolmosia tähän ongelmaan, otan vastaan ilomielin.

Vierailija
35/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Jos on saunailta ja yhdessä peseydytään porukalla, on ikävä kaivaa hiustukkoja persiästä huomaamatta:)

Vierailija
36/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee järkyttävän takkuun kun kulkee tuulessa ja tuiverruksessa. Siksi itselläkin aina vähintään tukka puoliksi kiinni. Kesällä taas liian kuuma pitää tukkaa auki vaikka silloin parempi keli.

Vierailija
37/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes koko ikäni ollut pitkähiuksinen, mutta useita kertoja kyllästynyt niiden epäkäytännöllisyyteen ja myös siihen, että ihmiset tuijottivat. Hiukseni ovat paksut, vaaleat ja luonnonkiharat ja kasvavat nopeasti. Vain pari vuotta ja hups, taas on pitkät.

Pisimmillään ollessa ne jäivät aina pepun alle, kun kävin istumaan. Vessareissun ajaksi ne piti siirtää eteen. Autoon mennessä jäivät oven väliin ja jos tuuli, nousivat autoon istuessa oven ylälaidan väliin. Yöllä meinasi kuristua ja kesällä tukehtua siihen kuumuuteen. Tosin viileällä ilmalla lämmittivät hyvin käsivarsia ja saunassa toimivat hyvänä eristeenä polttavalta seinältä.

Hiukseni aiheuttivat välikohtauksia ravintoloissa, missä oli juopuneita naisia. Tultiin repimään tukasta ja viereen haukkumaan, että luulen olevani jotain.

Ja mikä pahinta, jälkikasvuni on joutunut kärsimään näistä samoista lieveilmiöistä alkaen jo siitä, että konttausiässä olivat suuren huomion ja hämmästelyn kohteena. Ohikulkevat kuiskuttelivat että "katso tuota lasta... onko sillä peruukki". Hymyilytti se huomio silloin, mutta ei enää, kun lapsi sanoi, ettei halua mennä mihinkään kun aina ihmetellään.

Onneksi ovat oppineet suoristamaan hiuksensa, niin hukkuu tuonne massaan.

Itselläni on miljoonatta kertaa lyhyt tukka, saan olla sen puoleen rauhassa.

Vierailija
38/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikkasin vasta pitkistä hiuksistani n.25cm pois. Nyt ei jää enää laukun hihnaan kiinni.

Vierailija
39/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tajua tätä logiikkaa miksi letin päällä nukkuminen olisi jotenkin mukavampaa kuin auki olevien hiusten päällä? Luulin että laitatte letin just sen vuoksi että ette nukkuis hiusten päällä/ei kääntyessä kiskoisi päänahkaa tms.. T. tuo aikasempi, joka heittää tyynyn yli

Itse laitan sivuletin jommalle kummalle puolelle. Voi hyvin nukkua selällään, letti on siinä toisen rinnan päällä eikä jää mihinkään väliin. Tyynyn yli en voi heittää hiuksia kun kissat kävelee öisin siitä päältä tai tunkee tyynylle, ikävä herätä siihen että hiukset on jumissa kissan alla. Kotona hiukset on muutenkin usein leirillä koska kissat tykkää myös narskuttaa latvojani jos ovat auki:D

Vierailija
40/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tukistaa itseäsi pienestä hiustuposta vrt. koko letistä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä