Miksi äänestätte valitsemaanne puoluetta?
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009348478.html
Minä äänestän kristillisdemokraatteja koska haluan turvata lapsille ja nuorille kasvurauhan ja kaipaan perinteisiä arvoja politiikkaan.
Kommentit (86)
Minä äänestän omien arvojeni mukaan Koomusta. Äänestin nuorena opiskelijanakin, vaikka vasemmisto lupasi minulle paljon parempia etuja.
Äänestän Kokoomusta, koska haluan, että rauhanpilaajilta leikataan tukia.
Tulee jännittävät vaalit. Muistakaa kaikki käydä äänestämässä!
Autoilijana tietenkin PS. Ainoa suuremmista joka vastustaa autoilun jättiveronkorotuksia. Punavihreällä hallituksella polttoaineet olisi 3e ensi hallituskauden lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijana tietenkin PS. Ainoa suuremmista joka vastustaa autoilun jättiveronkorotuksia. Punavihreällä hallituksella polttoaineet olisi 3e ensi hallituskauden lopussa.
Hyvä huomio.
Punavihreä demarihallitus teki 8/2020 vuosituhannen suurimman korotuksen bensaveroon, muistakaa autoilijat! Ensi vuodeksi kaavailtu 20-55c korotuksia polttoaineisiin koska tilapäisesti alennettu jakeluvelvoite otetaan korkojen kera takaisin. Kokoomuskin kannattaa tätä. Vain PS vasustaa autoilijoiden rankaisua.
Haluan äänestää sellaista puoluetta, joka ei ole liian äärimmäinen mihinkään suuntaan. Valitettavasti sellaista puoluetta ei ole, joka kulkisi oikeasti keskitietä. Keskustakin on enemmän oikealla kuin vasemmalla. No, niistä on kuitenkin valittava jotka ovat tarjolla.
Kokkari kirjoitti:
Minä äänestän omien arvojeni mukaan Koomusta. Äänestin nuorena opiskelijanakin, vaikka vasemmisto lupasi minulle paljon parempia etuja.
Minä olen äänestänyt monta kertaa arvojeni mukaan SDP: tä, vaikka Kokoomus lupasi minulle paljon parempia etuja. Tällä kertaa taidan äänestää omien etujeni mukaan eli Kokoomusta.
Äänestän persuja mm sananvapauden takia. Tästä oli tulossa pitkä perustelu kaikista eri syistä, mutta en jaksa alkaa kikkailemaan kiertoilmaisujen kanssa, joita olisin tarvinnut jokaiseen lauseeseen, jotta viesti olisi tullut läpi.
Säästööni jää eniten rahulia jos äänestän kokoomusta.
Raha ratkaisee kun on erittäin kovat talouden ajat tuloissa.
Raha ratkaisee. Unelmia saa olla mutta ei niiden mukaan kannata äänestää.
Kokkari kirjoitti:
Olen äänestänyt nuorena eurovaaleissa Stubbia vaikka olen vasemmiston kannattaja.
Saan parikymppiä enemmän käteen kun äänestän Kokoomusta. Sen voin sitten kiikuttaa mehiläiselle ja saan palvelua.
En ole ikinä äänestänyt ja haluaisin äänestää mutta en tiedä ketä tai mitä. Laittakaa mulle tähän lyhykäisyydessään vinkkejä!
Aiemmin olen äänestänyt vihreitä, mutta ovat valuneet liian vasemmalle, joten raskain sydämin on äänestettävä kokoomusta.
Äänestän SDP:tä koska en halua oikeistohallitusta. Ihmettelen kristillisiä kun monesti ovat niin oikealla. Miten kristillisyys ja kovat arvot muka sopii yhteen?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä äänestänyt ja haluaisin äänestää mutta en tiedä ketä tai mitä. Laittakaa mulle tähän lyhykäisyydessään vinkkejä!
Ei tarvitse valita kuin puolue. Ääni menee aina ensisijaisesti puolueelle. Ihan sama kuka se ehdokas puolueen sisällä on. Katso joku vaalikoneesta.
Äänestän aina samaa puoluetta koska se edustaa arvoja jotka ovat itselleni tärkeimpiä. Muitakin hyviä puolueita olisi, mutta painottavat vain eri asioita, vaikka käytännössä ajavat samoja. Edustajat ovat pääsääntöisesti decent porukkaa, jos ei suorastaan huipputyyppejä. Eivät kuitenkaan ole kopioita toisistaan vaan edustavat eri taustaisia ihmisiä. Ja myös ajavat kaikkien asiaa, ei vain juuri sen oman viiteryhmän. Minusta se on ihailtavaa politiikassa.
-vasen
Siksi että saan yhden kokoomusäänen kumottua.