Mikä on voimakkain/oudoin fyysinen oire, jonka stressi, järkytys tms. on sinulle aiheuttanut?
Kommentit (129)
Tajusin jälkeen päin kävelleeni kaupungin läpi keskellä päivää katsomatta kertaakaan tuleeko autoja, tai onko suojatiellä vihreät valot.
Täysi oikosulku.
Pahoinvointi. Aloin oksennella aamuisin raskaassa elämäntilanteessa. Unen häiriintyminen. Jatkuva ripuli. Akuutissa tilanteessa ajantajun häviäminen.
Närästys. Kuulostaa pieneltä vauvalta, mutta ei sitä ole, kun kestää ja kestää kuukausikaupalla.
Olin varma että sain sydärin, koska yhtäkkiä alkoi puristaa rintaa, sydän muljusi ihan miten sattuu, hakkasi tuhatta ja sataa sekä kipu säteili vasempaan olkapäähän, kaulaan, leukaan ja käsivarteen.
Ei ollut sydäri vaan oli ihan "vain" paniikkihäiriö. Tavallinenkin kuulemma eli voi uusia jos stressitila jatkuu. Jippii.
Enkä oikeasti edes tiennyt olevani stressaantunut vaan elämä oli ollut ihan normaalia (pskaa) tuota kohtausta ennen ja sellaisena se oli jatkunut jo 10 vuotta. Ja on jatkunutkin pian jo vuoden tuon kohtauksen jälkeen. Tuollaista sydärimaista paniikkikohtausta ei ole toista tullut (onneksi) mutta lievempiä/erilaisia on ollut muutama.
En pysy ollenkaan hereillä vaan nukahdan koko ajan syvään uneen, esim. Kun läheinen teki kuolemaa ja olin yksin hänen kanssaan. Ihan kuin olisi ottanut vahvaa unilääkettä. Siskollani ja äidilläni ainakin on sama ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Närästys. Kuulostaa pieneltä vauvalta, mutta ei sitä ole, kun kestää ja kestää kuukausikaupalla.
🤣 vaivalta
Ihottuma, joka kroonistui. Ilmestyy aika ajoin edelleen, vaikka alkuperäisestä tilanteesta on jo 10 vuotta. Ihminen todellakin on psykofyysinen kokonaisuus.
Suuttumus aiheutti kerran rintakivun, jonka vuoksi jouduin käymään terveyskeskuksessa tutkittavana. Jouduin vielä menemään bussilla terveyskeskukseen, koska sanottiin etten saa tulla kävellen. Mitään vikaa ei löytynyt ja kipu katosi vielä saman päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Stressin takia laihduin kuukaudessa 10 kiloa ja seuraavan kuukauden aikana lähti vielä 5 kiloa. Sitten kun stressi loppui, niin painon tippuminen loppui myös. M28
Mulla lähti reilussa kuukaudessa 20 kiloa, akuutin stressireaktion vuoksi. Mukavampi toki niin päin, että paino putosi, kuin että oisi noussut. Painan nyt n.54 kg, olen 170 cm pitkä, nainen.
Vierailija kirjoitti:
En pysy ollenkaan hereillä vaan nukahdan koko ajan syvään uneen, esim. Kun läheinen teki kuolemaa ja olin yksin hänen kanssaan. Ihan kuin olisi ottanut vahvaa unilääkettä. Siskollani ja äidilläni ainakin on sama ominaisuus.
Mulla toisin päin, en pysty tollasessa tilanteessa nukkumaan, uni ei vain tule. Sekin on hirveää, oot ihan sairaan väsynyt, muttei saa unta edes lääkkeillä. ( ehkä joo, jos ottais yliannostuksena, muttei normi unta helpottavat autakaan ). Sit ihmiset kertoo, että juu, hänkin nukkui huonosti viime yönä 🙈! Huonosti nukuttu yö kun ei ole sama asia kuin se, ettei pysty nukkumaan,,
Rytmihäiriöt ja puristus rinnassa stressistä.
Kurkkua kuristaa niin, että tuntuu etten oikeasti saa happea eikä ääntäkään lähde. Aivan hirveä tunne, etenkin kun on ilmestynyt niissä tilanteissa kun olen oikeasti ollut uhattuna ja ois pitänyt huutaa apua (olen ollut liian pitkään väkivaltaisen hullun kanssa parisuhteessa, en tosin onneksi enää). Yhä edelleen mun painajaisissa tuo tunne tulee ja pystyn sen nytkin tuntemaan, jos palaan mielessäni traumaattisiin hetkiin. Ääni joka lähtee, on pelkkää kähinää, en ymmärrä mitä tapahtuu.
Rytmihäiriöt ja pyörrytti voimakkaasti.
Hengenvaarallisen korkea verenpaine, joka aiheutti sydämen vajaatoiminnan, joka aiheutti keuhkoveritulpan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressin takia laihduin kuukaudessa 10 kiloa ja seuraavan kuukauden aikana lähti vielä 5 kiloa. Sitten kun stressi loppui, niin painon tippuminen loppui myös. M28
Mulla lähti reilussa kuukaudessa 20 kiloa, akuutin stressireaktion vuoksi. Mukavampi toki niin päin, että paino putosi, kuin että oisi noussut. Painan nyt n.54 kg, olen 170 cm pitkä, nainen.
Ja minä lihon aina, nopeasti ja paljon. 20 kg painonnousu kuukaudessa on hyvinkin mahdollista.
Lihoin myös esim. imetysaikana kun muut laihtuvat, joten toimin varmaan jotenkin eri tavalla kuin useimmat muut.
Vyöruusu. Sain sen voimakkaasta surusta.