Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisitko viiniä kaupasta, jos olisi tarjolla?

Vierailija
24.03.2023 |

Miten on?

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kyllä Alko on parempi ja nopeampi

Vierailija
42/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas pääsiäisenä on Alko monta päivää kiinni ja sen perään taas vappuna. Eli kun pääsiäiseksi ja vapuksi on suunniteltu erilaisia illanistujaisia ja päivällisiä sukulaisten kanssa, niin pitää taas etukäteen suunnitella viinien ostelut ja kantaa kerralla satsit kotiin. Olisi niin helppoa vaan nappasta viini mukaan kaupasta samalla kun menee kyläpaikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä kaupassa tarjolla. Kaupan nimi on Alko.

Pitäähän sinun Pirkka-tuotteen ostaaksesikin mennä K-kauppaan. Mikä ero tuossa muka on.

Vierailija
44/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kura ne kookauppiaat myisikään? Halvinta punkkua ja katteet kohdilleen. Samalla kauppareissulla käy Alkossa ja tarvittaessa on juomatavaraopin ammattilaisia auttamassa.

Asenne herätti kysymyksiä.

Miksi ihmeessä kauppa myisi kuraa, jos asiakkaat haluavat muuta?

Miksi kävisin Alkossa, jos viinit saisi kaupastakin?

Miksi viiniammattilaiset saisivat olla töissä vain Alkossa? Pitääkö joka kerta viinin valintaan ammattilaisen apua? Voiko itse päättää mistä viinistä pitää ja mistä ei?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sinun Pirkka-tuotteen ostaaksesikin mennä K-kauppaan. Mikä ero tuossa muka on.

Mulle matka. K-kauppa on melkein nurkan takana, mutta Alkoon pitää lähteä bussilla. 

Vierailija
46/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voit laskea kuinka monta k-kauppaa Suomessa on ja kuinka monta Alkoa. Siinä sulle ero.

Vierailija
47/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mutta ei mitenkään välttämätöntä. Alkossa on kiva käydä ja asioida. Suomen avuliain henkilökunta!

Vierailija
48/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ostaisin. Ja joka päivä.

Vierailija
49/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin käyn K-kaupassa, mutta en silti estäisi K-kauppaa myymästä viiniä.

Vierailija
50/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle. Ostin viiniä viimeksi kaksi vuotta sitten. Ajattelen lähinnä kaupan työntekijöitä, kun joissakin kaupoissa on varkauksien vuoksi jouduttu kalleimmat juustotkin laittamaan lukkojen taakse.

Vierailija
51/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mulle riittää tuplapukki ihan hyvin.

Itselle mieluisampi muutos olisi myyntiaikojen vapautus, se se vasta turhaa ja noloa holhous-paskaa onkin.

Vierailija
52/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut keski-euroopassa niin pitkään että ihmettelen tätä Suomalaista alkoholipolitiikkaa. Toisaalta minua ei haittaa vaikka sitä ei saisi lainkaan koska en käytä alkoholia mutta ihmettelen miksi niille jotka haluavat ostaa se on tehty niin vaikeaksi. Suomalaiset ovat varmasti tottuneet tähän mutta ystäväni ihmettelevät täällä käydessään.

Vierailija
53/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnasta riippuen, miksen. Nykyisillä ruokakauppa viineillä hintataso on sitä luokkaa, että Alkosta hakee samalla rahalla kahdeksi - kolmeksi illaksi juotavaa.

Vierailija
54/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle matka. K-kauppa on melkein nurkan takana, mutta Alkoon pitää lähteä bussilla. 

Mulla K-market ja Alko on yhtä kaukana. Suunilleen sama matka on Saleenkin. Lidl ja S-market on paljon kauempana.

Vierailija
55/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos se olis laadukasta.

Onko kaupan hlökunnalla ammattitaitoa ostaa viinejä tukusta?

Ei ole. Ei ainakaan vielä.

Vierailija
56/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap ole huomannut, että viiniä myydään ruokakaupoissa, on myyty jo monta vuotta.

Vierailija
57/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos se olis laadukasta.

Onko kaupan hlökunnalla ammattitaitoa ostaa viinejä tukusta?

Ei ole. Ei ainakaan vielä.

Voithan sä tilata haluamaasi viiniä sitten vaikka kotiovelle asti tuotuna, jos sen myynti on sallittua kaupassakin?

Vierailija
58/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
59/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap ole huomannut, että viiniä myydään ruokakaupoissa, on myyty jo monta vuotta.

Ei kukaan puhu niistä hitusen tislatuista tahi laimennetuista litkuviineistä vakavalla naamalla kun puhutaan oikeista viineistä.

Vierailija
60/211 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä