Ostaisitko viiniä kaupasta, jos olisi tarjolla?
Kommentit (211)
Nyt taas pääsiäisenä on Alko monta päivää kiinni ja sen perään taas vappuna. Eli kun pääsiäiseksi ja vapuksi on suunniteltu erilaisia illanistujaisia ja päivällisiä sukulaisten kanssa, niin pitää taas etukäteen suunnitella viinien ostelut ja kantaa kerralla satsit kotiin. Olisi niin helppoa vaan nappasta viini mukaan kaupasta samalla kun menee kyläpaikkaan.
Onhan sitä kaupassa tarjolla. Kaupan nimi on Alko.
Pitäähän sinun Pirkka-tuotteen ostaaksesikin mennä K-kauppaan. Mikä ero tuossa muka on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kura ne kookauppiaat myisikään? Halvinta punkkua ja katteet kohdilleen. Samalla kauppareissulla käy Alkossa ja tarvittaessa on juomatavaraopin ammattilaisia auttamassa.
Asenne herätti kysymyksiä.
Miksi ihmeessä kauppa myisi kuraa, jos asiakkaat haluavat muuta?
Miksi kävisin Alkossa, jos viinit saisi kaupastakin?
Miksi viiniammattilaiset saisivat olla töissä vain Alkossa? Pitääkö joka kerta viinin valintaan ammattilaisen apua? Voiko itse päättää mistä viinistä pitää ja mistä ei?
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sinun Pirkka-tuotteen ostaaksesikin mennä K-kauppaan. Mikä ero tuossa muka on.
Mulle matka. K-kauppa on melkein nurkan takana, mutta Alkoon pitää lähteä bussilla.
Vierailija kirjoitti:
No voit laskea kuinka monta k-kauppaa Suomessa on ja kuinka monta Alkoa. Siinä sulle ero.
Ostaisin mutta ei mitenkään välttämätöntä. Alkossa on kiva käydä ja asioida. Suomen avuliain henkilökunta!
Tottakai ostaisin. Ja joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin käyn K-kaupassa, mutta en silti estäisi K-kauppaa myymästä viiniä.
Ihan sama mulle. Ostin viiniä viimeksi kaksi vuotta sitten. Ajattelen lähinnä kaupan työntekijöitä, kun joissakin kaupoissa on varkauksien vuoksi jouduttu kalleimmat juustotkin laittamaan lukkojen taakse.
En, mulle riittää tuplapukki ihan hyvin.
Itselle mieluisampi muutos olisi myyntiaikojen vapautus, se se vasta turhaa ja noloa holhous-paskaa onkin.
Olen asunut keski-euroopassa niin pitkään että ihmettelen tätä Suomalaista alkoholipolitiikkaa. Toisaalta minua ei haittaa vaikka sitä ei saisi lainkaan koska en käytä alkoholia mutta ihmettelen miksi niille jotka haluavat ostaa se on tehty niin vaikeaksi. Suomalaiset ovat varmasti tottuneet tähän mutta ystäväni ihmettelevät täällä käydessään.
Hinnasta riippuen, miksen. Nykyisillä ruokakauppa viineillä hintataso on sitä luokkaa, että Alkosta hakee samalla rahalla kahdeksi - kolmeksi illaksi juotavaa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle matka. K-kauppa on melkein nurkan takana, mutta Alkoon pitää lähteä bussilla.
Mulla K-market ja Alko on yhtä kaukana. Suunilleen sama matka on Saleenkin. Lidl ja S-market on paljon kauempana.
Kyllä, jos se olis laadukasta.
Onko kaupan hlökunnalla ammattitaitoa ostaa viinejä tukusta?
Ei ole. Ei ainakaan vielä.
Eikö ap ole huomannut, että viiniä myydään ruokakaupoissa, on myyty jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos se olis laadukasta.
Onko kaupan hlökunnalla ammattitaitoa ostaa viinejä tukusta?
Ei ole. Ei ainakaan vielä.
Voithan sä tilata haluamaasi viiniä sitten vaikka kotiovelle asti tuotuna, jos sen myynti on sallittua kaupassakin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap ole huomannut, että viiniä myydään ruokakaupoissa, on myyty jo monta vuotta.
Ei kukaan puhu niistä hitusen tislatuista tahi laimennetuista litkuviineistä vakavalla naamalla kun puhutaan oikeista viineistä.
En. Kyllä Alko on parempi ja nopeampi