Pelottaako sinua pienituloinen tai työtön ajatus oikeistohallituksesta?
Molemmat suurimmat oikeistopuolueet sekä PS että Kokoomus haluavat leikkauksia perusturvaan.
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Kulunut 4 vuotta vihervasemmiston kanssa on ollut niin raskasta ja köyhää, että en usko oikeiston pystyvän pahempaan. Ylipäätään vasemmisto on mulle pettymys. Eivät tee mitään tavallisten ihmisten hyväksi.Tavallinen ihminen on saanut korotuksen työeläkkeisiin, pienimpiä tukia on korotettu. Aktiivimallin leikkuri poistettu. Onneksi jään eläkkeelle, toivon ettei eläkkeitä leikata.
Eli työssäkäyvät eivät ole tavallisia ihmisiä? Vasemmiston ihmiskuva on kyllä vastenmielinen.
Oikeiston ihmiskuva on kylmä ja oksettava. Nautintona kyykyttää köyhää.
Vasemmistohallitukset tekevät vuorollaan ihmisistä köyhiä ja sitten taas oikeistohallitukset yrittävät nostaa heitä köyhyydestä elättämään itse itsensä. Vasemmisto kutsuu tätä kyykyttämiseksi. Surkuhupaisinta on, että ilman vasemmistoa ei olisi köyhiä joita kyykyttää.
Suomen historia osoittaa pikemminkin päinvastaista. Toisaalta jos globaali vertailu kelpaa, maailmasta löytyy paljon maita Yhdysvalloista lähtien, joiden poliittinen johto on aina ollut suomalaisella mittapuulla oikeistolaista. Sopii mennä katsomaan, tosin kannattaa etukäteen selvittää millä alueilla on turistin turvallista liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Tulkoon mitä tulee. Pääasia, että nettiyhteyteen on varaa jatkossakin. Mitään muuta en elämältäni kaipaa.
Haluatko katon pääsi päälle, sähköt (se netti tarvitsee myös) veden, ruokaa, hygieniatuotteita, mahdollisuuden liikkua edes jossain jollain tapaa?
Ei minua ahdista mutta saatan muuttua agressiiviseksi mikäli valtio ei hoida perustuslaillisia velvollisuuksiaan. Saan kyllä kaiken mitä haluan mutta siitä kärsivät sivulliset.
En ole työtön enkä pienituloinen, mutta pelkään, että myös suomalaiset kerjäävät pahvimukin kanssa kadulla. Sitä en halua nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Kulunut 4 vuotta vihervasemmiston kanssa on ollut niin raskasta ja köyhää, että en usko oikeiston pystyvän pahempaan. Ylipäätään vasemmisto on mulle pettymys. Eivät tee mitään tavallisten ihmisten hyväksi.Tavallinen ihminen on saanut korotuksen työeläkkeisiin, pienimpiä tukia on korotettu. Aktiivimallin leikkuri poistettu. Onneksi jään eläkkeelle, toivon ettei eläkkeitä leikata.
Eli työssäkäyvät eivät ole tavallisia ihmisiä? Vasemmiston ihmiskuva on kyllä vastenmielinen.
Nyt on kyllä poikkeuksellisen huono väärinymmärtäminen. Tuossahan selvästi lukee korotus työeläkkeisiin. Kuka niitä TYÖeläkkeitä mielestäsi tulee samaan, jos ei työssäkäyvät?
Hyvää rölläystä on. Odota 70 vuotta, niin saat jotain hyvää elämääsi. :D Pitäisikö työttömälläkin olla 70 vuoden karenssi?
Joidenkin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että saattavat itse joskus jäädä työttömiksi tai työkyvyttömiksi. Mutta luulisi kaikkien sentään ymmärtävän, että tulevat saamaan eläkettä jos tarpeeksi pitkään elävät.
Ihmeellistä tällainen keskustelu, jossa toista osapuoli nähdään vasemmistoksi ja ihmiskuva vastenmieliseksi sen takia, että näkevät eläkeläiset (tai peräti työttömät) tavallisiksi ihmisiksi... Tai ehkä tuollaisten kommenttien tarkoituskin on tehdä keskustelu niin raskaaksi, että se tyrehtyy omia aikojaan.
Ei pelota. Esim. kokoomus ei ole sanonut ikinä leikkaavansa pienituloisilta vaikka vasurit ja demarit näin väittävätkin.
Sen sijaan nykyinen hallitus missä ei ole onnistunut esim hoitoalan palkkojen nostossa niin kuin olisi ollut oikein. Ei liioin lasten päivähoitajienkaan tilipussi ole paisuneet vaikka huutava pula alan ihmisistä.
Äärioikeistoa en todellakaan äänestä kuten en äärivasentakaan. Vihreät ovat pilanneet liian monta asiaa, ikävä kyllä.
Demarit ovat kallistuneet liian vasemmalle viime vuosina. Vaihtoehdoiksi jäävät Kokoomuksen keskustan ja kristillisten viisaat.
Ei tarvitse olla pienituloinen kun ihan hyvätuloinenkin tulee huomaamaan kaksinkertaisen kikyn. Eläkeleikkaukset ja kaiken mitä Sipilän hallitus teki eli lähes 200 heikenneystä mutta nyt kaksinkertaisena. Maatalous yritystuet ja eliitin veronkierto ja moni muu jätetään pois kuten aina.
Raippaa sieltä tulee riippumatta siitä, mikä puolue on hallituksessa. Nytkin tämä uusi aktiivimalli.
Vierailija kirjoitti:
Raippaa sieltä tulee riippumatta siitä, mikä puolue on hallituksessa. Nytkin tämä uusi aktiivimalli.
Tämä aktiivimalli ei leikkaa kuten sipulin malli. Myös karenssit lyhenivät reilusti. On parempi malli.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Oikeisto luo työllisyyttä, jolloin kenenkään ei tarvitse makoilla "perusturvalla". Kukin saa halutessaan hakea sitä työtä, mitä haluaa tehdä, mutta kenenkään velvollisuus ei ole sillä aikaa elättää sen kummemmin omia kuin vieraita, joille eivät matalapalkkahommat kelpaa. Ja niitähän riittää.
Niin kaikki ne ketkä ovat työkykyisisä, mutta entä sairauksien kanssa painivat?
Eipä uskoisi että vasemmistovetoinen hallitus ollut: köyhyys on lisääntynyt entisestään Suomessa. Ihan siis sama köyhille kuka hallituksessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Punavihreä hallitus on nostanut vihersiirtymän nimissä elinkustannukset mahdottomiksi, joten punavihreä politiikka pelottaa enemmän.
Nyt on maailmanlaajuisesti korkea inflaatio, johon ei Suomen hallituksen politiikalla ole juurikaan vaikutusta. Suomen inflaatio on sitä paitsi EU:n keskiarvoa alhaisempi.
Ei täysin pidä paikkaansa. Ennen sotaa jo aloitettiin polttoaineiden hintojen korotukset vihreän siirtymän nimissä. Omaa energiantuotantoa on ajettu alas ja jääty tuontienergian varaan. Joidenkin ihmisten muisti on hämmästyttävän lyhyt ja tähän näköjään punavihreät luottavat.
Omaa energiantuotantoa on nimenomaan lisätty ja Suomi on ollut jopa omavarainen sähköntuotannossa joinakin päivinä, kiitos tuulivoiman joka ei jostain syystä kuulu persujen laskelmiin.
Tuulivoiman ongelmien luulisi jo olevan kaikkien tiedossa. Se on hyvä lisä energiapalettiin, kyllä. Mutta hyvin ongelmallinen talvella, kun tuulivoimaa ei voida varastoida. Omavaraisuus joinakin tuulettomina päivinä ei todellakaan ole mikään hurraamisen aihe. Aivan naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä uskoisi että vasemmistovetoinen hallitus ollut: köyhyys on lisääntynyt entisestään Suomessa. Ihan siis sama köyhille kuka hallituksessa on.
Ei pidä paikkaansa. Köyhyys on lisääntynyt ennen kaikkea inflaation takia, siitä huolimatta että hallitus on korottanut pienimpiä tukia mm. ylimääräisellä indeksikorotuksella. Jos tukia olisi päin vastoin leikattu, kuten useat puolueet nyt aikovat tehdä, köyhyys totta kai olisi lisääntynyt vielä paljon enemmän.
Olen kohtuullisen hyvätuloinen (useimpien mielestä) ja minulla on pääomatulojakin. Siitä huolimatta minua pelottaa mahdollinen oikeistohallitus vaikka se minua taloudellisesti ihan varmasti hyödyttäisi. Pelkään pienituloisten puolesta. Olen joskus ollut hyvin pienituloinen ja elänyt köyhyydessä. Tiedän mitä se on. Minusta vaurastumiseen liittyy myös vastuuta. Pitää olla mahdollisuus omalla työllä vaurastua, mutta siitä hyvästä pitää olla myös valmis jakamaan mm. korkeampina veroina. Vaikka miten kokoomus sanoo ettei leikkaa pienituloisilta, niin tavalla tai toisella se sen tekee. En ihmettelisi, että köyhiltä karsittaisiin esim. mahdollisuus opiskella yliopistossa laittamalla sinne 'kunnon' lukukausimaksut. Vanha raha haluaa pitää kiinni omastaan ja pitää huolta ettei prolet pääse heidän pelikentälleen leikkimään. Ja huolehtia siitä että prolet myös pysyy siellä minne heidän mielestä kuuluvat. Äänestän vasemmistoa, vaikka siellä äärilaidalla on myös sellaista meininkiä että kukaan ei myöskään saisi työllään vaurastua. Eikö olekin hassua? molemmat ääripäät haluaa köyhien pysyvän kastissaan - toiset sen vuoksi että itse voisivat rikastua ja toiset sen vuoksi että omistaminen on pahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Vasemmistohallitukset tekevät vuorollaan ihmisistä köyhiä ja sitten taas oikeistohallitukset yrittävät nostaa heitä köyhyydestä elättämään itse itsensä. Vasemmisto kutsuu tätä kyykyttämiseksi. Surkuhupaisinta on, että ilman vasemmistoa ei olisi köyhiä joita kyykyttää.
Suomen historia osoittaa pikemminkin päinvastaista. Toisaalta jos globaali vertailu kelpaa, maailmasta löytyy paljon maita Yhdysvalloista lähtien, joiden poliittinen johto on aina ollut suomalaisella mittapuulla oikeistolaista. Sopii mennä katsomaan, tosin kannattaa etukäteen selvittää millä alueilla on turistin turvallista liikkua.
Taitaa olla mahdotonta vertailla jenkkejä ja suomalaisia. Puhutaan aivan eri kokoisista valtioista ja tyystin erilaisen historian omaavista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pelottaa. Varsinkaan kokoomuksessa ei tunnu olevan mitään realistista käsitystä, mistä työttömyys johtuu. Ei se siitä ole kiinni että tuet olisivat niin korkeat että niillä on kiva makoilla, vaan ihan siitä, että ikääntyneenä ylikoulutettuna pitkäaikaistyöttömänä en kiinnosta työnantajia pätkääkään.
Jos tukien leikkaaminen tosiaan saisi minut työllistymään niin minulla ei olisi mitään sitä vastaan, mutta ei se kyllä minusta työnantajien silmissä yhtään sen houkuttavampaa tee! Päinvastoin, ei varmaan ole enää varaa laittautua työhaastatteluunkaan ihmisen näköiseksi.
Juuri näin. Ongelma on työnantajissa eikä työttömissä. Saa aika vajaa olla päästänsä jos ei sitä asiaa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Punavihreä hallitus on nostanut vihersiirtymän nimissä elinkustannukset mahdottomiksi, joten punavihreä politiikka pelottaa enemmän.
Nyt on maailmanlaajuisesti korkea inflaatio, johon ei Suomen hallituksen politiikalla ole juurikaan vaikutusta. Suomen inflaatio on sitä paitsi EU:n keskiarvoa alhaisempi.
Ei täysin pidä paikkaansa. Ennen sotaa jo aloitettiin polttoaineiden hintojen korotukset vihreän siirtymän nimissä. Omaa energiantuotantoa on ajettu alas ja jääty tuontienergian varaan. Joidenkin ihmisten muisti on hämmästyttävän lyhyt ja tähän näköjään punavihreät luottavat.
Omaa energiantuotantoa on nimenomaan lisätty ja Suomi on ollut jopa omavarainen sähköntuotannossa joinakin päivinä, kiitos tuulivoiman joka ei jostain syystä kuulu persujen laskelmiin.
Tuulivoimasta ei ole mitään hyötyä silloin kun sitä eniyen tarvii eli pakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pelottaa. Viime oikeistohallituksena aikana köyhiä simputettiin ja annettiin isolla kädellä turisteille. Poliisit jahtasivat mielenosoittajia ja sananvapaus sekä ilmaisunvapaus oli huonolla tolalla, kun kaikenlaisesta mielensä pahoittamisesta nostettiin isoja oikeudenkäyntejä. Ei enää mitään venäjämeininkiä suomeen kiitos ja siksi äänestän vasemmistoa.
Nykyhallituksen aikana moni asia on parantunut: kansalaisia kunnioitetaan ja tuetaan kriiseissä, sananvapaus ja ilmaisunvapaus on paremmalla tolalla ja maahanmuuttoturisteja ei hyysätä hotelleilla. Myös rajoituksia maahanmuuttopolitiikkaan on harkittu ja maahanmuuttopolitiikkaan suhtaudutaan kriittisesti. Ei kannella turistien matkalaukkuja eikä pääministeri ole luvannut majoittaa kotiin mitään
turhapaikanhakijoita.
Tälläisiä valheita ei kannattaisi kirjoittaa,uskotko niitä itsekään?
Ne ehditään leikkaamaan pois moneen kertaan ennen kuin itse on eläkeiässä :D
Toi nyt ei ihan kauheasti lohduta.