Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vahvasti ketoosissa. Mitäs nyt tapahtuu?

Vierailija
23.03.2023 |

Testiliuskojen mukaan olen vahvasti ketoosissa.
Olen kyllä syönyt hiilareita, kuten kasviksia, marjoja ja kookosjauhoa käyttänyt myös sekä maitotuotteita.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kokemuksia teillä on ketoosista tai vhh:sta?

-ap

Olen ollut vhh-ruokavaliolla toistakymmentä vuotta. Olen tyytyväinen. Ruoka on hyvää ja ravitsevaa eikä ylensyönti onnistu. Ei pelkoa 2tyypin diabeteksesta.

Vierailija
22/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaksi sielu irtautuu ruumiista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi vhh on? vh on velaton hinta, mutta tuota en tiedä.

Vierailija
24/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vhh-dietillä 4 viikkoa ja paino tippui 10,7 kg. Alussa oli pää kipeä, mutta tosi nopeasti tuli hyvä, pirteä olo.

Vierailija
25/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketoosilla laihtuu ja muista saada riittävästi oikeata rasvaa.

Onko sinulla ap . reisilihakset sen tuntuiset esim. portaita noustessa, ettå ihan kuin olisi maitohapoilla? 

Se on positiivista jos niin käy.

En minä oikeastaan muuta kuin halunnut voida hyvin ja eroon sokerikierteestä. Olin väsynyt ja nälkäinen sekä suolisto, että mentaalipuoli myös kehno.

Ensin jäi alkoholi, sitten tuli vähän liikuntaa ja ruokavalio.

Syön rasvoja hyvin mutta en pitkälle prosessoituja kasviöljyjä.

En ole oikeastaan kiinnittänyt huomiota.

Kyllä minä vatsassa ja jaloissani jotain kihelmöintiä tunnen mutta en ole oikeastaan kiinnittänyt huomiota tuollaiseen.

-ap

Vierailija
26/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vhh-dietillä 4 viikkoa ja paino tippui 10,7 kg. Alussa oli pää kipeä, mutta tosi nopeasti tuli hyvä, pirteä olo.

Vierailija
27/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

No mulla on se 20 vuoden kokemus vhh:sta. :) En ole tietoisesti tavoitellut ketoosia, mutta todennäköisesti joskus olen sellaisessakin tilassa ollut. Alunperin lähdin pudottamaan raskausdiabeteksen tuomaa 20 kiloa ja sille tielle jäin, kun kilot olivat tippuneet. Tuo pirteä olo on selvin ero entiseen elämään. Toki teen joskus poikkeuksia, mutta sitten otan pari päivää vähän tiukemmin. Kutsuilla voin ottaa juustokakun palan, mutta ei se kaada kokonaisuutta, kun arki kulkee 50-80 gramman hiilareilla. Pätkäpaastoilen myös näiden poikkeusten jälkeen, koska se on vaivatonta silloin, kun kroppa on rasvapolttoinen.

Liikuntaa harrastan 2-3 kertaa viikossa ja töissä valitsen aina portaat, jos ei tarvitse kärryillä kuljettaa tavaroita. Ihan tavallisesti on arki kulkenut siis.

Vierailija
28/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä näyttää ketoosissa oleva henkilö

Vierailija
29/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Olen ollut vhh-ruokavaliolla toistakymmentä vuotta. Olen tyytyväinen. Ruoka on hyvää ja ravitsevaa eikä ylensyönti onnistu. Ei pelkoa 2tyypin diabeteksesta.

Mukava kuulla.

Voisin itsekin olla aina näin. Tämä on niin yksinkertaista ja helppoa. Syö kun on nälkä ja vatsa täyttyy. Ei tarvitse välipaloja eikä santsilautasta.

On se onni jos näin pysyy terveenä.

-ap

Vierailija
30/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot itsesi känniin ja havahdut alastomana keittiön lattialta, missä ahmit kaksin käsin kaakkua ja muuta namia.

Vierailija
31/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä näyttää ketoosissa oleva henkilö

Ihan tavalliselta ihmiseltä:) Ehkä tavallista pirteämmältä.

Vierailija
32/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Millaista liikuntaa harrastat ? riittääkö energia siihen hyvin ? 

Vierailija
33/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juot itsesi känniin ja havahdut alastomana keittiön lattialta, missä ahmit kaksin käsin kaakkua ja muuta namia.

Noin voi muuten oikeasti käydä, ainakin tuo ensimmäinen osa. Ketoosissa alkoholi vaikuttaa nopeammin. Itse en enää käytä alkoholia juurikaan, koska se kilahtaa niin nopeasti kaaliin. Mutta enpä ole sitä kaivannut, elämässä on muutakin sisältöä.

Vierailija
34/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Millaista liikuntaa harrastat ? riittääkö energia siihen hyvin ? 

En "harrasta" erikseen liikkumista. Käyn kyllä aamuisin aamukävelyllä, ehkä sen voisi laskea "harrastamiseksi" Muuten päiväni on aktiivista liikkumisenkin puolesta. Energiat riittää hyvin, onhan syömiseni ok.

Vierailija
35/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä täältä kanssa ketoilijalta! Iho paranee kohisten, suolisto ja yleinen mieliala ja vireys. Lisäksi karisee ylipaino ja pysyy terveenä. Tsemppiä :))

Vierailija
36/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästeletkö pieruja vai loppuuko kaasuttelun tarve.

Vierailija
37/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi liikunnasta, niin vastaan omasta kokemuksestani. Harrastan kuntosalilla käymistä muutaman kerran viikossa ja lenkkeilen n 1,5 tuntia vähintään joka toinen päivä. Välillä käyn hiihtämässä. Energia riittää tosi hyvin, jopa paremmin kun ennen ketoa koska missään vaiheessa energiatasot ei romahda. Tämä on yllättänyt itsenikin, että miten hyvin jaksan treenata. :) Ensimmäiset kaksi kuukautta keskityin vain kevyeen kävelyyn koiran kanssa ja olin aivan varma että en jaksa tulevaisuudessakaan muuta. Alku oli siis rankkaa, mutta kärsivällisyys palkitaan!

- ketoilija

Vierailija
38/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierut häviää kyllä vhh:lla, samaa matkaa turvotuksen kanssa. Samoin suoli toimii päivittäin, mikä on ihmeellistä, sillä olen aina kärsinyt ummetuksesta. Onko muilla näin?

Vierailija
39/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seuraavaksi sielu irtautuu ruumiista

Ei millään pahalla, mutta voisikohan sitä nopeuttaa tai edes tukkia sen sielun suun.

Vierailija
40/47 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se miinuspuoli,että jos joskus vielä syöt ns.normaalisti,eli hiilateita myös,niin ne kilot tulee melko nopeasti korkojen kera takaisin.... mutta jos pystyt olemaan ketoosissa lopun ikääsi niin mikäs siinä, siinä tapauksessa onnittelen

Mitä mahdat tarkoittaa "normaalilla"?

Ketoosissa ei muuten tartte olla loppuelämän. Vähillä hiilareilla pärjää aivan hyvin.

No nimenomaan sitä että niitä hiilateita syö. Ketoosissa ne on minimissä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi