Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kirkossa on sateenkaarimessuja?

Vierailija
23.03.2023 |

Onko sateenkaarimessujen tarkoituksena tarjota sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluville ihmisille matalan kynnyksen messuja, joihin he voivat mennä ilman pelkoa muiden paheksunnasta, vai nostaa syntinen elämäntapa jalustalle ja väittää sitä sallituksi?

Kommentit (496)

Vierailija
21/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jjumalan luomia se on sateenkaariväkikin, oletteko sitä ajatelleet?

Kait hekin saavat siinä uskoa tai veisata virsiä kuin ahdasmielinen heterokin.

Totta kai he saavat uskoa ja käydä kirkossa siinä missä muutkin. Senkin takia ihmettelen, miksi heitä varten tarvitaan omia messuja. Mikseivät he käy samoissa messuissa kuin muutkin? En ole kuullut, että kirkon ovella kysyttäisiin kenenkään sukupuolista suuntautumista tai homoksi tunnettua ihmistä ruvettaisiin osoittelemaan sormella ja lyömään Raamatulla päähän jumalanpalveluksen yhteydessä.

Jos ne heistä hyvältä tuntuu niin mikäs ongelma siinä on?

Messujen tarkoituksena on koota seurakunta yhteen eikä erotella sateenkaariväkeä omaan poteroonsa.

Vierailija
22/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkoituksena kaikissa tällaisissa tapahtumissa on se, että homoseksuaalisuudesta tehdään uusi normaali ja heteroudesta epänormaalia, sairasta ja paheksuttavaa. Siihenhän nämä kaikki tähtäävät. Kaikki vaihtamaan sukupuolta nyt! Hmm, värjäisköhän hiuxet ekana vihreäksi?

Ei kai se että homous on normaalia tee heteroudesta epänormaalia. Kumpikin on ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Uskoakseni ensisijaisesti siksi, että kirkko yrittää kahmia sekä vanhoillisten että sateenkaarevien rahat.

Lisäksi pitää olla noudattavinaan lakia.

Siksi on näppärää kun voi mielistellä kaikkia.

Kuule, kirkossa voi käydä messussa ja jumalanpalveluksissa, vaikka ei kuulukaan kirkkoon.

Kirkko on kaikille avoin. Eikä ovella kysellä pääsylippuja.

Vierailija
24/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan moottoripyöräilijöillekin oma messunsa.

Yleensä keväisin.

Silloin ovat kirkkojen parkkipaikat täynnä, mitä erilaisempia moottoripyöriä.

Vierailija
25/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä keväisin.

Ihan eri asia, koska moottoripyöräily ei ole syntiä.

Vierailija
26/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt kirkossa on ja uskonnollisissa tilaisuuksissa sekä laulanut kirkkokuorossa ja olen lesbo. En minä ole ainakaan kokenut mitään syrjintää. En kyllä ole siellä sateenkaarilippua heilutellut, kuten en heiluttele muutenkaan.

En menisi mihinkään sateenkaarimessuun, koska olen tavallinen ihminen enkä mikään sateenkaarihörhö.

Vierailija
27/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä keväisin.

Ihan eri asia, koska moottoripyöräily ei ole syntiä.

Iloaanoma sinulle: mikään ei ole syntiä.

Vierailija
28/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Uskoakseni ensisijaisesti siksi, että kirkko yrittää kahmia sekä vanhoillisten että sateenkaarevien rahat.

Mitä luulisit Jessen ajattelevan sateenkaari-ihmisistä?

Eiköhän se jesse hyväksy heidätkin, eihän hän huonoja naisiakaan tuominnut. Yksi kirkon työntekijä kerran arveli ettei vain poikaporukassa liikkunut juuri siksi että poikamiehet tykkäsivät toisistaan..

Ne oli ne vanhan testamentin ukot jotka pitivät naistakin syntisenä kun houkuttelee ukot pois uhreja listimästä. Ja saastainen kun valuu verta ja synnytys vasta saastauseksi naisen tekee. Suomessakin vielä 100 vuotta sitten naiset piti kirkottaa synnyksen jälkeen jotta puhdistuivat käyttökuntoon

Vierailija
29/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Eiköhän se jesse hyväksy heidätkin, eihän hän huonoja naisiakaan tuominnut. Yksi kirkon työntekijä kerran arveli ettei vain poikaporukassa liikkunut juuri siksi että poikamiehet tykkäsivät toisistaan..

Ne oli ne vanhan testamentin ukot jotka pitivät naistakin syntisenä kun houkuttelee ukot pois uhreja listimästä. Ja saastainen kun valuu verta ja synnytys vasta saastauseksi naisen tekee. Suomessakin vielä 100 vuotta sitten naiset piti kirkottaa synnyksen jälkeen jotta puhdistuivat käyttökuntoon

No niin minäkin ajattelisin.

Vierailija
30/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kyllä hengailisi juuri homojen ja muiden vähemmistöjen kanssa. Sillai se oli makea tyyppi. Ottakaa mallia!

Vierailija
31/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Varmaan samaa kuin muistakin seksuaalielämän syntejä tehneistö ihmisistä. Jeesus sanoi avionrikkojanaiselle "mene, äläkä enää tee syntiä" eikä "voit jatkaa rauhassa syntistä elämäntapaasi, kunhan uskot".

Vierailija
32/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt kirkossa on ja uskonnollisissa tilaisuuksissa sekä laulanut kirkkokuorossa ja olen lesbo. En minä ole ainakaan kokenut mitään syrjintää. En kyllä ole siellä sateenkaarilippua heilutellut, kuten en heiluttele muutenkaan.

En menisi mihinkään sateenkaarimessuun, koska olen tavallinen ihminen enkä mikään sateenkaarihörhö.

Sinä oletkin fiksu ihminen <3 t. ihan tavallinen vanha heteroakka

Vierailija
33/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Varmaan samaa kuin muistakin seksuaalielämän syntejä tehneistö ihmisistä. Jeesus sanoi avionrikkojanaiselle "mene, äläkä enää tee syntiä" eikä "voit jatkaa rauhassa syntistä elämäntapaasi, kunhan uskot".

Eli sinä suhtaudut avioliitossa pettämiseen samalla tavalla kuin siihen, että kaksi ihmistä rakastaa toisiaan ja tuottaa toisilleen mielihyvää? Jeesus tykkäs rakkaudesta, tykkää säkin!

Vierailija
34/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenkaarimessut ovat kenties olemassa, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöillä olisi matalampi kynnys osallistua kirkon toimintaan. Sateenkaarimessussa voi ehkäpä vapaammin olla itsensä, eikä tarvitse kärsiä syrjinnän tunteesta. Näihin messuihin ovat tietysti tervetulleita kaikki.

Vierailija
35/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateenkaarimessut ovat kenties olemassa, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöillä olisi matalampi kynnys osallistua kirkon toimintaan. Sateenkaarimessussa voi ehkäpä vapaammin olla itsensä, eikä tarvitse kärsiä syrjinnän tunteesta. Näihin messuihin ovat tietysti tervetulleita kaikki.

Vaikka itse ei olisi kokenut syrjintää, niin joku muu on sitä voinut kokea. Tällaisessa messussa tuskin saarnaa pappi, joka itse vastustaa vaikkapa homoparien avioliittoja. Syrjintää voi siis kokea myös kirkon taholta, ovathan heidän käytäntönsä syrjiviä joitain seurakuntalaisia kohtaan.

Vierailija
36/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska me kovan linjan, kuten minä, sadomasokistit saamme oman meille suunnatun messumme?

Missä piiska viuhuu, venytyspenkki valittaa ja polttoraudat kuumenevat sekä syntisten tuskanhuudot täyttävät kirkon?

Kysyn vaan.

- markiisi de Sade -

Hyvät messut ovat.

Vierailija
37/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Viimekesä Helsinki Sateekaari messu.Ihmisoikeuksien ja tasa arvon puolesta.Alppilan Kirkossa.Kouralinen ihmisiä ,valitettavasti. Vaikka minun naisena juttuni on miehet.

Vierailija
38/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jjumalan luomia se on sateenkaariväkikin, oletteko sitä ajatelleet?

Kait hekin saavat siinä uskoa tai veisata virsiä kuin ahdasmielinen heterokin.

Totta kai he saavat uskoa ja käydä kirkossa siinä missä muutkin. Senkin takia ihmettelen, miksi heitä varten tarvitaan omia messuja. Mikseivät he käy samoissa messuissa kuin muutkin? En ole kuullut, että kirkon ovella kysyttäisiin kenenkään sukupuolista suuntautumista tai homoksi tunnettua ihmistä ruvettaisiin osoittelemaan sormella ja lyömään Raamatulla päähän jumalanpalveluksen yhteydessä.

Jos ne heistä hyvältä tuntuu niin mikäs ongelma siinä on?

Messujen tarkoituksena on koota seurakunta yhteen eikä erotella sateenkaariväkeä omaan poteroonsa.

Olen pitkälti samoilla linjoilla. Ymmärrän kuitenkin esim. nuorille suunnatut messut, koska ne poikkeaa sisällöltäänkin tavallisista messuista: Musa on nuorten makuun, säestyksestä vastaa ehkä jopa nuorten oma bändi, nuoret osallistuu messun toteuttamiseen monin muinkin tavoin ja saarnakin on erityisesti nuoria varten valmisteltu. Samalla tavalla esim. kehitysvammaisille voi olla omia messujaan, joissa tähdätään siihen, että ymmärryskyvyltään vajavaiset ihmiset saavat messusta enemmän irti.

Sateenkaarimessuissa on kyse ideologiaan perustuvasta jaosta ihmisten välillä. Mielestäni kirkon ei pitäisi järjestää omia messujaan minkään ideologian kannattajille vaan pyrkiä ennemmin siihen, että eri tavoin ajattelevat ihmiset voivat kokoontua yhdessä yhteiseen jumalanpalvelukseen.

Vierailija
39/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Eli sinä suhtaudut avioliitossa pettämiseen samalla tavalla kuin siihen, että kaksi ihmistä rakastaa toisiaan ja tuottaa toisilleen mielihyvää? Jeesus tykkäs rakkaudesta, tykkää säkin!

Raamattu tuomitsee kaiken avioliiton ulkopuolella tapahtuvan seksuaalisen kanssakäymisen. Ja avioliitto on määritelty Raamatussa yhden miehen ja yhden naisen väliseksi liitoksi.

Homoilla on täysi oikeus rakastaa toisiaan, mutta seksi on kielletty samalla tavalla kuin monilta toisiaan rakastavilta heteroiltakin.

Vierailija
40/496 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viher punikit noudettavat neukkulan mallia ainoastaan puolueeseen pitää uskoa kaikki muu on harha oppia nyt ilmasto ja homotus  ovat agendalla. kun saavat valtaa heihin uskomattomat lähetetään koulutus leireille oppimaan. suomessa tulee maanomistajille venäjän gulekkien kohtalo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi