Miksi kirkossa on sateenkaarimessuja?
Onko sateenkaarimessujen tarkoituksena tarjota sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluville ihmisille matalan kynnyksen messuja, joihin he voivat mennä ilman pelkoa muiden paheksunnasta, vai nostaa syntinen elämäntapa jalustalle ja väittää sitä sallituksi?
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jjumalan luomia se on sateenkaariväkikin, oletteko sitä ajatelleet?
Kait hekin saavat siinä uskoa tai veisata virsiä kuin ahdasmielinen heterokin.No mutta tottakai ovat, miksi he eivät sitten voi mennä ihan tavallisiin messuihin vaan heille täytyy järjestää ihan oma, johon muilla kuin sateenkaariväellä ei ole asiaa? Eikö se ole sinustakin aika ahdasmielistä? Ihan kuin he eivät voisi mennä tavallisiin messuihin.
Ovella ei kukaan kysele kuulutko sateenkaariväkeen vai et. Sateenkaarimessuja järjestetään siksi, että monilla ihmisillä on kaipuu uskonnoliseen yhteisöön. Monella sateenkaari-ihmisellä on kuitenkin iso kynnys mennä kirkkoon, sillä esimerkiksi traumat eheytysyrityksistä, tuomitsemisesta ja hylkäämisestä uskonyhteisössä eivät ole harvinaisia. Tarkoitus on se, että uskonnollisuutta kaipaavat sateenkaari-ihmiset saavat kristinuskosta kokemuksen, jossa heitä ei tuomita.
Silloin he ovat kuuluneet johonkin lahkoon ei ev.lut. kirkkoon. Minä olen koko ikäni kasteesta asti kuulunut kirkkoon eikä siellä ole koskaan syrjitty ketään eikä tiukattu oletko joku muu kuin hetero. He eivät taida hyväksyä tavallisia kirkossa kävijöitä ja vaativat omia messuja. Kirkko on aina ollut kaikille turvallinen tila. Onhan se nyt kumma, jos Jumalan Pyhässä Huoneessa kokee turvattomuutta vai kolkuttaako omatunto?
Ystävällinen muistutus keskustelijoille: sateenkaarimessussa käynti ei tarkoita, etteikö kävisi myös "tavallisissa" messuissa tai osallistuisi muuhun kirkon elämään. Itse käyn molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Turussa sateenkaarimessua mainostetaan iskulauseella "Pyhä Henki on rakkauden tekoja!" Ja jos jollekin täytyy vääntää rautalangasta, kuva ei jätä epäilystäkään siitä, millaista rakkautta sillä tarkoitetaan: https://www.turunseurakunnat.fi/tapahtumat/2023-05-27/sateenkaarimessu-…
Samasta linkistä muuten selviää, että tänä vuonna järjestetään myös Suomen ensimmäinen sateenkaareva ripari.
Raamatun mukaan Pyhän Hengen pilkkaa ei saa anteeksi. Eivät taida Turussa tietää sitä.
En kuulu kirkkoon eli en maksa kirkollisveroa. Järjestäköön mitä lystäävät.
Evl kirkkomme on täysin eksyttäjä nykyään. Järkyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Ystävällinen muistutus keskustelijoille: sateenkaarimessussa käynti ei tarkoita, etteikö kävisi myös "tavallisissa" messuissa tai osallistuisi muuhun kirkon elämään. Itse käyn molemmissa.
Ai niin joo, ja maksan myös kirkollisveroa. Jos se nyt ei ole selvää.
Ei olis alkuseurakunnassa ollut.
Epärehellisyydestä tuli kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Saa sen käsityksen että sateenkaarimessussa mennään Jumalan huoneeseen kuuntelemaan hinttapulien sanomaa eikä Jumalan sanaa. Miksi se pitää nostaa tikun nokkaan että nyt on Jumalan huone täynnä hinttapuleja? Miksi jokainen ei voi mennä semmoisena kuin on? Jokainen kun on syntinen enemmän tai vähemmän. Onko seuraava eläimiinsekaantujien messut? Tai pedofiili messut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sen käsityksen että sateenkaarimessussa mennään Jumalan huoneeseen kuuntelemaan hinttapulien sanomaa eikä Jumalan sanaa. Miksi se pitää nostaa tikun nokkaan että nyt on Jumalan huone täynnä hinttapuleja? Miksi jokainen ei voi mennä semmoisena kuin on? Jokainen kun on syntinen enemmän tai vähemmän. Onko seuraava eläimiinsekaantujien messut? Tai pedofiili messut?
Haluaisitko että kerron sinulle enemmän kokemuksestani ei-heterona kirkossa ja siitä mitä sateenkaarimessu minulle merkitsee? Kerron kyllä mielelläni.
En ymmärrä sitä yhtälöä että ilmoittaa olevansa uskovainen ja samalla halveksii Raamatun Sanaa.
Kapinoi sitä vastaan ja haluaa muuttaa sen omien himojen ja halujen mukaiseksi.
T. konservatiivikristitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa sateenkaarimessua mainostetaan iskulauseella "Pyhä Henki on rakkauden tekoja!" Ja jos jollekin täytyy vääntää rautalangasta, kuva ei jätä epäilystäkään siitä, millaista rakkautta sillä tarkoitetaan: https://www.turunseurakunnat.fi/tapahtumat/2023-05-27/sateenkaarimessu-…
Samasta linkistä muuten selviää, että tänä vuonna järjestetään myös Suomen ensimmäinen sateenkaareva ripari.
Raamatun mukaan Pyhän Hengen pilkkaa ei saa anteeksi. Eivät taida Turussa tietää sitä.
Et ilmeisesti edes tiedä, mitä Pyhän Hengen pilkkaaminen on?
Taas vaahtoaa fundispersu raakkumassa. Voi sentään kun pää on tyhjä. Persua tyhmempiä ei olekaan
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko tuollaisia on?
On. Ja seuraavaksi tulee mm pedofiili ja ne monet muut.
Vierailija kirjoitti:
Kritiikki kohdistuu kirkkoon.
Mitäpä se piispalle kuuluu, kunhan palkkiot juoksee.
Elikkä syntiä ei saa sanoa synniksi? Sinä olet kuule kaukana uskovaisesta. Juurihan pappi edellä kertoi, ettei hän saarnaa synnistä kenellekään. Vaikka oikeastaan ryhtiliike olisi siinä paikallaan. Jumala yksin määrittää synnin ei ihmiset, meidän tulee totella ja kunnioittaa Häntä.