Ärsyttää kun mies ei osaa korjata tai rempata mitään. Aina pitää palkata joku tekemään ihan pieniäkin juttuja
Vessa vetää vettä tosi kauan taas ylös sinne vesisäiliöön ja sanoin miehelle, että huolehtiiko hän asiasta. No ei osaa, joten nyt odotamme, että ehkä huomenna tai vasta maanantaina tulee joku katsomaan, jos ehtii.
Ottaa niin päähän kun mitään ei voi tehdä itse. Pelkää koskea kaikkeen.
Kommentit (68)
Minäkin huolisin vaan sellaisen naisen joka kädenkäänteessä purkaa ja korjaa tarvittaessa meidän Volvon automaattilaatikon ja hänellä tulee olla myös 10 korkeakoulututkintoa sen lisäksi pitää kodin tiptop kunnossa jne....lisäksi on rakastava,hellä, huumorintajuinen, uskollinen jne... :D
Kun pitäs paskahommia tehdä, niin johan on patriarkaatti aina voimissaan! Suoraan Vanhasta Testamentista.... Meillä jonkun pitäs käydä katolla harjaamassa aurinkopaneelien päältä lumet. No.....perheen naiset ilmoittaa, että on "miesten hommia", eikä tee. Jaa....itse muistutan rakenteeltani T72-tankkia. Sen sijaan perheessä on teinien kera monta hoikkaa, hyvätasapainoista ja hyvällä koordinaatiolla varustettua naisihmistä, puolet kevyempiäkin kuin minä, jotka oikeasti soveltuisivat tehtävään minua miehenä miljoona kertaa paremmin. Teini ei lähde edes rahalla lahjottuna....
Kaikenlaisia valituksen aiheita sitä löytyykin.
Mitäs otit hinurin helmoihisi pyörimään.
Mulla on mies joka osaa rempata ja korjata. Mut perunoiden keittäminen onkin hänelle sitten haasteellisempaa :-) Jokaisella on omat heikkoutensa ja vahvuutensa. Harva on hyvä kaikessa.
Jippiiiiiii!
Mun mieheni vaihtoi oma-aloitteisesti ulko-oveen paremmat ja kauniimmat kahvat (meillä on ollut ne vuodesta 2007 hyllyllä odottelemassa, kun muutimme ja täällä oli kamalat kulmikkaat epämukavat kahvat).
Nyt ne vihdoin pääsi käyttöön! Ihanaa!
Mitäs tuohon nyt meni, vain 15-16 vuotta, mitä se nyt meinaa.
Kerran sanoin siitä jossain välissä mutta mitään ei tapahtunut.
Onkohan mieheni sairas?
Meillä taas mies osaa tehdä tai korjata minkä vaan. Mutta tekosyitä riittää aina, miksei sitä tee. Tai tekee sitten joskus. Kaikki, pienetkin rempat ja korjaukset venyy viikoilla, kuukausilla tai vuosilla. Ovenkahvat jää käteen (ei löydä ruuveja), lamput vaihtamatta (ei löydä lamppuja), milloin ei sää ole sopiva tai muuten ei ole aikaa. Tai rahaa. Tai työkaluja. Mies siis kotona koko ajan.
Minulla taasen ei ole kaikkiin taitoja eikä aikaa/jaksamista. Teen 10h työpäiviä ja siihen työmatkat päälle. Sen jälkeen huolehdin kaikista peruskotitöistä, ruuat, pyykit, kaupat, siivoukset. Ja kaikki lasten asiat. Ja omien vanhempien.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin huolisin vaan sellaisen naisen joka kädenkäänteessä purkaa ja korjaa tarvittaessa meidän Volvon automaattilaatikon ja hänellä tulee olla myös 10 korkeakoulututkintoa sen lisäksi pitää kodin tiptop kunnossa jne....lisäksi on rakastava,hellä, huumorintajuinen, uskollinen jne... :D
Oi..minä olen juuri sellainen. Osaan taatusti purkaa volvosi automaattilaatikon ja korkeakoulututkintojakin on kansalaisopistossa hankittu.
Kotikin on silloin tällöin tip top kunnossa ja joskus saatan olla rakastava ja helläkin...muistaakseni.
Naurahtelen omille jutuilleni siis olen myös huumorintajuinen.
Olen ollut tälläinen aina. Ainakin viimeiset seitsemänkymmentä vuotta.
Jokainen on hyvä jossain. Minun puoliso on hyvä remppaamaan, tekemään aitaa ja pihatöitä kesäisin ja talvisin. Huoltaa autoa jne.
Minusta niihin ei ole. Minä taas hoitelen ruokapuolen, pyykit, lemmikkien hoidot, hiusten leikkaamisen.
Osaan korjata vaikka mitä ja osaan rakentaa kaikenlaista. En vaan kelpaa naisille.
Ex mies oli tuollainen tumpelo, ainoa mitä osasi tehdä oli autonpesu, ei ruokaa, valita puhtaista pyykistä 1v ja 4v vaatteita erilleen, siivota, kirjoittaa korttia isoäidilleen. Lisäksi ei uskonut minunkaan osaavan, kuinka tumpelo voi olla, jos ei osaa vessanpyttyä tutkia mikä vika siinä on.
No, minulla tuo onkin ex ja täytyy myöntää, että hyvät geenit osasi siittää ja kun itse niistä lapset kasvatin epäilen että toisenlaisella kasvatuksella exstäkin olisi saanut kunnon ihmisen.
Katso youtubesta ohjeet ja tee itse 👍
tarviiko sitä roiskia niin että tarvii rempata ja muuta jatkuvasti?
Kiltti mies kirjoitti:
Osaan korjata vaikka mitä ja osaan rakentaa kaikenlaista. En vaan kelpaa naisille.
Omituista. Mun puoliso osaa myös. Se tuli ekstrana hyvän luonteensa lisäksi.
Hänen olemukseen ihastuin ja yllätys yllätys sieltä paljastui taitava tekijä.
Kyllä suomalainen mies osaa mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi..minä olen juuri sellainen. Osaan taatusti purkaa volvosi automaattilaatikon ja korkeakoulututkintojakin on kansalaisopistossa hankittu.
Kotikin on silloin tällöin tip top kunnossa ja joskus saatan olla rakastava ja helläkin...muistaakseni.
Naurahtelen omille jutuilleni siis olen myös huumorintajuinen.
Olen ollut tälläinen aina. Ainakin viimeiset seitsemänkymmentä vuotta.
Herkkäuskoinen olet,jos sinulle on kerrottu,että kansalaisopistosta saat korkeakoulututkintoja. Kansalaisopistossa ei suoriteta tutkintoja,vaan idea on omaehtoinen,elinikäinen,kiinnostukseen perustuva oppiminen.
Luotan kuin kallioon kirjoitti:
Kyllä suomalainen mies osaa mitä vaan.
Ei se kyllä osaa. Suomessa vain on eletty modernia aikaa niin lyhyesti, että isien aikana kaikki on tehty itse.
Isillä onkin sitten ollut talousboostin aikaan varaa ihan ostaa palveluja ja pojille ei ole enää opetettu remppahommia.
Itsekin asun tumpelon kanssa ja siksi teen asiat itse. Olen tässä omaa kotia rempatessa opettanut miestäkin. Ja siis mulle opetettiin jo lapsena miten asiat korjataan ja miten tapetit ja kaakelit saa suoraan.
Samoin meidän lapset ovat pienestä pitäen olleet opettelemassa ja jos pappa tarvitaan johonkin jotain korjaamaan, seistään kaikki mukana opettelemassa.
Tärkeää ei ole se kuka osaa vaan se että joku osaa.
Mitäpä olet tuollainen patriarkaatin stereotypioihin jämähtänyt hepsankeikka.
Voimaannu ja tee itse.
Arvostaisin, jos mies osaisi miesten työt. En arvosta miestä, joka shoppailee ja istuskelee kahviloissa.
Korjaa itse, paskavittu! Se mies mikään yleismies jantunen ole.