Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies ei osaa korjata tai rempata mitään. Aina pitää palkata joku tekemään ihan pieniäkin juttuja

Vierailija
23.03.2023 |

Vessa vetää vettä tosi kauan taas ylös sinne vesisäiliöön ja sanoin miehelle, että huolehtiiko hän asiasta. No ei osaa, joten nyt odotamme, että ehkä huomenna tai vasta maanantaina tulee joku katsomaan, jos ehtii.

Ottaa niin päähän kun mitään ei voi tehdä itse. Pelkää koskea kaikkeen.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun on asunut hetken aikaa sellaisessa "tein ite ja säästin" -kämpässä, niin olen kyllä sitä mieltä, että jos oikeasti ei osaa kunnolla, parempi ostaa palveluna.

Oli tapetit vähän sinne päin laitettu. Laminaatit rakoili ja liikkui. Eteisen seinissä oli useampaa valkoisen sävyä. Olohuoneeseen oli vedetty pistorasia "varastamalla", eli toisen pistorasian kautta. Paha vaan, että se toinen oli maadoitettu ja toinen ei, joten oli vaarallinen. Kylppärirempan oli omistaja ilmeisesti sentään tajunnut teetättää ulkopuolisella, oli sen verran siististi tehty verrattuna muuhun asuntoon (remppaan)

Vierailija
22/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikses tee itse? Aika vähän on remppahommia joihin tarvitaan penistä.

Penistä ei mutta fyysistä voimaa tarvitaan monessakin asiassa, ja sitä naisilta ei löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi onkin nainen. Tämähän on nykyaikaa.

Vierailija
24/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuo on ja halvemmaksikin tulee kuin itsestään liikoja luuleva yli-innokas remonttireiska, joka lähtee karmeella hypellä joka asian kimppuun aina auton moottorista alkaen. Mitään ei kuitenkaan saa vietyä loppuun eikä kunnostettua ja lopulta, kun asiat on sitten hyvin syvästi persiillään, on pakko aina kutsua joku oikeasti ammattitaitoinen tiirikkapepe apuun ja tietysti homma maksaa siinä vaiheessa jo moninkertaisesti verrattuna siihen, että alunperinkin olisi ammattilainen ollut asialla.

Tiedän mistä puhun, sillä olen ollut parisuhteessa kohta 25 vuotta tuollaisen yli-innokkaan remppareiskan kanssa.

Vierailija
25/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitää osata miehen työt! Itse teen kaikki kodin remontit. Tuollainen tallukka harvoin tyydyttää naista makuuhuoneessakaan. Minä annan täydellisen tyydytystakuun. Joten, laita puhelinnumerosi, niin tulen ja heitän nössön mäkeen ja pääset maistamaan tosimiestä.

Vierailija
26/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies (putki- JA sähkömies) kyllä osaisi, mutta kun ei viitsi. Ymmärrän että pitkien työpäivien jälkeen ei jatka, mutta kun ei edes viikonloppuna. Pesuhuoneen suihku tiputteli vettä jotain 3 kk ja uhkasin, että soitan paikalliselle putkifirmalle, jos hän ei saa asiaa hoidettua. Ei kuulemma kehtaa soittaa heille, kun tietävät mieheni ja lopulta hän sai suihkun kuntoon. Talon  ison rempan yhteydessä veti sentään sähköt itse, mutta joka jeesuksen hänen mielestään ylimääräisen töpselin ja valokatkaisijan sain erikseen taistella ja perustella. Tai varsinkin, jos niitä piti kytkeä johonkin hankalampaan paikkaan. Hohhoijaa. No on sentään jälkikäteen myöntänyt, että hyvä, että töpseleitä on enemmän kuin 1 per huone. Mutta edelleen meillä ei ole yläkerran vessassa kattolamppua kytketty, että ihan peilin valoilla mennään. Remontista 3 vuotta. Ja juu ei, en ala itse kytkemään.

Vierailija
27/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on turha kitistä. Tehköön nainen remontit itse.

Vierailija
28/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan vaimona rupea kahta kertaa pyytämään jonkin jutun tekoa, jos se ei kerralla mene. Ukkoni rupeaa herkästi valittamaan "nalkutuksesta" nääs.

Juu kaikki paikat roikkuu, siis semmoiset joita en itse yksin pysty hoitamaan. Kaikenlaista kyllä teen mutta ihan kaikkea ei yksin vain pysty.

Naimisiin mennessä kuvittelin kyllä että kai tuo osaa vähän kaikenlaista, kun isänsäkin oli tosi kätevä. Mutta pojasta ei ollut polvi parantunut.

Nyt ollaan oltu yksissä niin kauan että en enää viitsi ruveta puuhaamaan eroa ja uuden ukon hankintaa.

Olkoon tuo mimmoinen tykkää ja roikkukoot paikat sitten niin kuin ne nyt tekee. En häpeä, koska teen mitä voin. Jos jokin paikka roikkuu on se ukon vika ja hän siitä saa myös hävetä jos sen verran tajuaa.

Beatlesit lauloi että "Let it be" ja se on mielestäni hyvä neuvo.

Vierailija
29/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikses tee itse? Aika vähän on remppahommia joihin tarvitaan penistä.

Penistä ei mutta fyysistä voimaa tarvitaan monessakin asiassa, ja sitä naisilta ei löydy.

No ei kyllä juuri missään tarvita yli 60 kilon nostamista jatkuvalla syötöllä, eikä sitä jaksa miehetkään

Vierailija
30/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on naisten itsensä aikaansaama asia: tasa-arvovaatimukset, sukupuolineutraalius jne.

Vierailija
31/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eulaalia Elisabet kirjoitti:

Minä en ainakaan vaimona rupea kahta kertaa pyytämään jonkin jutun tekoa, jos se ei kerralla mene. Ukkoni rupeaa herkästi valittamaan "nalkutuksesta" nääs.

Juu kaikki paikat roikkuu, siis semmoiset joita en itse yksin pysty hoitamaan. Kaikenlaista kyllä teen mutta ihan kaikkea ei yksin vain pysty.

Naimisiin mennessä kuvittelin kyllä että kai tuo osaa vähän kaikenlaista, kun isänsäkin oli tosi kätevä. Mutta pojasta ei ollut polvi parantunut.

Nyt ollaan oltu yksissä niin kauan että en enää viitsi ruveta puuhaamaan eroa ja uuden ukon hankintaa.

Olkoon tuo mimmoinen tykkää ja roikkukoot paikat sitten niin kuin ne nyt tekee. En häpeä, koska teen mitä voin. Jos jokin paikka roikkuu on se ukon vika ja hän siitä saa myös hävetä jos sen verran tajuaa.

Beatlesit lauloi että "Let it be" ja se on mielestäni hyvä neuvo.

No nostan kyllä hattua sulle, että pystyt antaa olla. Itse kyllä nalkutan harva se päivä rempallaan olevista asioista ihan niin kauan, että ne korjataan. Myöskään auton kanssa en jää odottelemaan, että ottaako mies jonkun kannan vai ei, vaan ihan itse soitan korjaamolle ja varaan ajan.

Olen siis tuon putki-/sähkömiehen vaimo ja tajuan hyvin, jos ei jaksa/ehdi/osaa kotonaan tehdä asioita. Mutta sitten on laitettava kättä taskuun ja tilattava palvelu jostain. Mutta kun tämä taas ei käy miehelle, kun hän (ainakin periaatteessa) "voi" itsekin sen tehdä. 

Vierailija
32/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies (putki- JA sähkömies) kyllä osaisi, mutta kun ei viitsi. Ymmärrän että pitkien työpäivien jälkeen ei jatka, mutta kun ei edes viikonloppuna. Pesuhuoneen suihku tiputteli vettä jotain 3 kk ja uhkasin, että soitan paikalliselle putkifirmalle, jos hän ei saa asiaa hoidettua. Ei kuulemma kehtaa soittaa heille, kun tietävät mieheni ja lopulta hän sai suihkun kuntoon. Talon  ison rempan yhteydessä veti sentään sähköt itse, mutta joka jeesuksen hänen mielestään ylimääräisen töpselin ja valokatkaisijan sain erikseen taistella ja perustella. Tai varsinkin, jos niitä piti kytkeä johonkin hankalampaan paikkaan. Hohhoijaa. No on sentään jälkikäteen myöntänyt, että hyvä, että töpseleitä on enemmän kuin 1 per huone. Mutta edelleen meillä ei ole yläkerran vessassa kattolamppua kytketty, että ihan peilin valoilla mennään. Remontista 3 vuotta. Ja juu ei, en ala itse kytkemään.

Vähän hassua ajatella noin. Eikö kokki voi koskaan käydä ravintolassa syömässä tai tilata kotiin toisten tekemää ruokaa? Voiko hieroja mennä hierojalle? Voiko lääkäri mennä lääkäriin?

Vierailija
33/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nainen ja mä teen meidän perheen remontit. Niitä, mitä en osaa tai on liian suuria, tulee tekemään joku muu. Ei ole turhan vaikeaa opetella, jos kiinnostusta riittää. Välillä katson jotain hommaa Youtubesta, että miten se tehdään. Miehelläni ei riitä kiinnostus remppaamiseen eikä sisustamiseen, joten miksi vaatisin häneltä sellaista? Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa polttopuiden tekeminen eikä mies pakota minua siihen. Ehkä meillä siksi on pitkä ja hyvä liitto, että molemmat voi tehdä, mikä kiinnostaa ja mitä osaa eikä pakoteta toista. 

Meillä ihan sama. Minä remontoin, miestä ei kiinnosta. Isommat projektit teetetään ammattilaisilla (esim. kylppäri, keittiö), mutta maalaus, tapetit ja parketti menee ihan rutiinilla. Mies hoitaa rahoituksen näihin minun pikkuremontteihini.

Minä kyllä pidän myös polttopuiden tekemisestä. Kirves pysyy kädessä siinä missä miehelläkin. Tosin anopin jättikoivun pilkottuamme klapeiksi, ei ihan heti tarvitse siihen hommaan ryhtyä. Siitä koivusta riittää takkapuut meidän tarpeisiin muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
34/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinne wc-pönttöön jonkin uimurin tai pohjan tiivisteen voi itse vaihtaa, jos siinä siis on luotettava tuloveden sulku, mutta muuten en itsekään lähtisi ronkkimaan. Liian iso riski, että tulee vesivahinko, ja arvaapas mitä vakuutusyhtiö sanoo, kun saavat tietää, että sitä on "korjannut" joku tavan tallukka.

Olisiko joku pökännyt tuloveden sulun kiinnipäin vahingossa ja vesi virtaisi pönttöön hitaammin. AP voisi tarkistaa tämän.

Vierailija
35/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloveden sulku on siis pöntön ulkopuolella oleva hana. Hanalla suljetaan veden virtaus pönttöön kun pönttö irrotetaan tai sille tehdään huoltoa.

Ainakin vanhemmissa pöntöissä se on ulkopuolella.

Vierailija
36/68 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinne wc-pönttöön jonkin uimurin tai pohjan tiivisteen voi itse vaihtaa, jos siinä siis on luotettava tuloveden sulku, mutta muuten en itsekään lähtisi ronkkimaan. Liian iso riski, että tulee vesivahinko, ja arvaapas mitä vakuutusyhtiö sanoo, kun saavat tietää, että sitä on "korjannut" joku tavan tallukka.

Tee mitä tykäät omakotitalossa.Kerrostalossa,rivitalossa ,luhtitalossa: Soitetaan huoltomies paikalle taloyhtiöissä,

Vierailija
37/68 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon tämä mies

Vierailija
38/68 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies taas kiroaa, kun ainakin joku paikka on rempallaan, mulla on pakko saada korjattua se heti nyt itse, vaikka en tietäisi yhtään mitä on tekemässä.

Vierailija
39/68 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö.... Yhtä hyvin voisi kysyä miksi et itse osaa korjata asioita. Ei miehelläsi ole velvollisuutta osata noita hommia.

Vierailija
40/68 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia on eri alojen ammattilaisia joilta ostetaan palveluja. Kai miehesi sentään jotain osaa? Oman alansa hommia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi