Tinder-biojen trendit 2023
Tinderissä toistuvat samat letkautukset profiilista toiseen ja vuosien aikana trendit vaihtelevat, toiset jutut ovat pysyvämpiä kuin toiset.
Tällä hetkellä miesoletettujen profiileista voi bongata seuraavaa:
- Pituusvihjaus: "Yletän ylähyllylle" "Oon pidempi kuin sä korkkareis".. Näitä näkyy todella usein. Miksei sitä pituutta voi ilmaista suoraan tai olla laittamatta sitä. Herää kysymys siitä, että mikä onkaan hyllyn korkeus? Ja kuinka pitkä nainen ja kuinka korkeissa koroissa on sinua lyhyempi?
- "Tykkään läpsytellä sua pepulle/puristella sua pepusta." Eh.. kysy edes lupa ensin.
- Arvostelut. Äiti antaa viisi tähteä ja kissanhoitaja kaksi. Ja eksän mielestä olet tosi kiva.
- Musta vitsihuumori. Nämä biot ovat vähenemään päin, missä kuvaillaan itseä esimerkiksi narkomaaniksi sarjamurhaajaksi, mutta eivät ole vielä täysin poistuneet kuvioista.
- Vaatimuslista. Lista siitä, mitä kaikkea toisen ei tule olla. Yleensä kokonaisuudessaan negatiivinen ja henkilöstä itsestään vähän informaatiota antava bio.
- Vitsikäs plusmiinus-lista omista ominaisuuksista. Välillä myös sisältyy em. vaatimuslistaan toiseen liittyvistä ominaisuuksista.
Tässä osa nykytrendeistä.
Kiinnostaisi tietää, että millaisia biotekstejä naisilla tulee vastaan? Ja jos sinulla on joku aimmin mainituista asioista biossasi, niin mistä olet idean keksinyt?
Nämä jutut voi toki upota joihinkin, mutta itse laitan profiilin herkemmin vasemmalle, jos se toistuu monissa bioteksteissä. Profiilit, joissa kerrotaan avoimesti ja ilman mitään kikkakolmosia itsestään, toimivat minusta parhaiten. Mitä mieltä muut olette?
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
1337 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1337 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Omaa kuvaa en voi työni vuoksi laittaa"
Höpö höpö. Joko et pidä huolta itsestäsi taikka olet Tinderissä kumppaniltasi salaa.
Ei ole niin salaista hommaa, etteikö Tinderissä voisi olla, vaikka toisella nimellä esiintyen.
Jos yhtään osaat ajatella asiaa pidemmälle niin näin voi monen kohdalla olla, myös itseni. Toki olen omilla kuvillani, mutta työstä ja ammatista en mainitse mitään biossa, enkä tinderin chatissa - vasta jos tapaan kasvotusten voin hieman kertoa. Monen viranomaisen ei ole järkevää missään netissä ja somessa mainostaa mitä tekee työkseen.
Uskon silti, että jotkut ketkä noin tinderissä kirjoittavat biohonsa eivät oikeasti tee mitään sellaista työtä mikä saattaa rikollisia tai muita tahoja kiinnostaa. Jotkut varmaan valehtelevat tuollaisesta ja kuvittelevat sen olevan jännittävää ja esim. naisia kiinnostavaa.
Kuva on oltava. Ei kukaan jaksa arpoa, että millainen karvanaama sieltä kuvattomasta profiilista paljastuu. Kuvallisia on niin paljon. Olen tavannut taisteluhävittäjälentäjän ja tiedetoimittajan treffipalstan kautta. Molemmilla oli kuva. Älä ihmettele, jos kukaan ei kiinnostu.
Luetunymmärtäminen mitään? Minähän nimenomaan sanoin, että itse olen ihan omilla kuvilla. Työstäni ei vain ole mitään tinderissä!!!
Ja tässä on keskusteltu profiileista, joissa EI ole tunnistettavia kuvia, koska työ muka estää.
Ei ole minullakaan työstä mitään, vaikka siinä ei ole mitään salaista ja nimellä googlaamalla löytää paljonkin tietoa työminästäni.
Kirjaimellisesti kirjoitit "Älä ihmettele jos kukaan ei kiinnostu" jos olit se, joka kommentoi ensimmäistä kommenttiani melko passiivis-aggressiivisesti. Ei kyllä kuulosta minun korvaani, että olisi vain keskusteltu profiileista joissa "Ei ole tunnistettavia kuvia".
Tämän enempää en asiasta jankkaa, selvästi täällä tahalteen väärinymmärretään ja sorrutaan ad homineihin.
Vahva ja itsenäinen = ripustautuva kontrollifriikki
Ei selkeitä kokovartakokuvia = valtava
live love laugh yms -meemit = odottaa miehen viihdyttävän ja tekevän aloitteen ja hoitavan kaikki sängyssä
Nykyään myös lihavuus ilmaistaan rehellisesti; naiselliset muodot, muodokas, vähän ylimääräistä siellä täällä, kauniit kurvit jne... Helvetti, ylipaino on ylipainoa!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään myös lihavuus ilmaistaan rehellisesti; naiselliset muodot, muodokas, vähän ylimääräistä siellä täällä, kauniit kurvit jne... Helvetti, ylipaino on ylipainoa!
Just tämä...:D
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinkkuuntuneet " Catch me if you can", " ota kiinni jos saat" ja " kysymällä selviää".
Ihmiset ilman persoonaa: " kaksi lasta" eikä muuta tekstiä.
Tai "vietän valtaosan ajastani töissä, mutta jos oot tosi spesiaali, niin saatan sulle jonkun siivun järjestää".
Juu, ei kiitos.
1337 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1337 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1337 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Omaa kuvaa en voi työni vuoksi laittaa"
Höpö höpö. Joko et pidä huolta itsestäsi taikka olet Tinderissä kumppaniltasi salaa.
Ei ole niin salaista hommaa, etteikö Tinderissä voisi olla, vaikka toisella nimellä esiintyen.
Jos yhtään osaat ajatella asiaa pidemmälle niin näin voi monen kohdalla olla, myös itseni. Toki olen omilla kuvillani, mutta työstä ja ammatista en mainitse mitään biossa, enkä tinderin chatissa - vasta jos tapaan kasvotusten voin hieman kertoa. Monen viranomaisen ei ole järkevää missään netissä ja somessa mainostaa mitä tekee työkseen.
Uskon silti, että jotkut ketkä noin tinderissä kirjoittavat biohonsa eivät oikeasti tee mitään sellaista työtä mikä saattaa rikollisia tai muita tahoja kiinnostaa. Jotkut varmaan valehtelevat tuollaisesta ja kuvittelevat sen olevan jännittävää ja esim. naisia kiinnostavaa.
Kuva on oltava. Ei kukaan jaksa arpoa, että millainen karvanaama sieltä kuvattomasta profiilista paljastuu. Kuvallisia on niin paljon. Olen tavannut taisteluhävittäjälentäjän ja tiedetoimittajan treffipalstan kautta. Molemmilla oli kuva. Älä ihmettele, jos kukaan ei kiinnostu.
Luetunymmärtäminen mitään? Minähän nimenomaan sanoin, että itse olen ihan omilla kuvilla. Työstäni ei vain ole mitään tinderissä!!!
Ja tässä on keskusteltu profiileista, joissa EI ole tunnistettavia kuvia, koska työ muka estää.
Ei ole minullakaan työstä mitään, vaikka siinä ei ole mitään salaista ja nimellä googlaamalla löytää paljonkin tietoa työminästäni.
Kirjaimellisesti kirjoitit "Älä ihmettele jos kukaan ei kiinnostu" jos olit se, joka kommentoi ensimmäistä kommenttiani melko passiivis-aggressiivisesti. Ei kyllä kuulosta minun korvaani, että olisi vain keskusteltu profiileista joissa "Ei ole tunnistettavia kuvia".
Tämän enempää en asiasta jankkaa, selvästi täällä tahalteen väärinymmärretään ja sorrutaan ad homineihin.
En ole eli ihan itse sorrut ad hominem -argumenttiin.
seikkailu, matkustelu, kupliva luonne, pikku myy
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin silti, että harvassa ovat ammatit tai työt, joissa nimi (käyttäjänimi voi olla muu kuin virallinen nimi), ikä (jonka voi piilottaa), kasvokuva (josta ei välttämättä paljastu mitään muuta) ja tieto Tinderissä olemisesta olisi vaaraksi tai haitaksi ihmiselle itselleen, tämän työnantajalle tai muille.
Tulee ekana mieleen poliisin tai lastensuojelun sosiaalityöntekijän ammatit, joissa ei ehkä voi esiintyä naamakuvalla .
Kerran muuten matchasin miehen kanssa, jolla ei ollut kasvokuva , mutta profiiliteksti oli kiva. Hän kertoi olevansa opettajana amiksessa, eikä siksi kuulemma voi olla Tinderissä omalla kuvalla. Sen kuva olivat kyllä outoa, hänellä oli kolme vartalokuvaa kaulasta alaspäin, joissa jokaisessa urheilutrikoot ja stondis näkyi selkeästi. Eli ei tainnut olla tekemisissä han skarppi tyyppi kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
[nykyisin tinderiin saa helposti näkyviin sen, onko lapsia tai haluaako lapsia. Itsekin olen lapseton enkä halua lapsia tai muiden lapsia. Olisi mahtavaa jos tämä lapsiasia olisi ilmoitettu selkeästi, niin kukaan ei tuhlaa kenenkään aikaa.
Niinpä, mutta jotkut, joilla on lapsia , eivät sitä ominaisuutta silti käytä. Kerrankin matchasinmiehen kanssa, joka kertoi, että hänellä on 3- ja 5-vuotiaat lapset. Neuvoin häntä mainitsemaan asiasta profiilissa niin ei tulisi näitä turhia matcheja. Hän on tullut monta kertaa uudelleen vastaan korttipinossa, mutta silti hän ei ole lisännyt tietoa profiiliinsa.
Sitten jotkut miehet ovat maininneet profiilissaan, että haluaisivat lapsia , mutta ovat viestitellessä tarkentaneet, että se ei kuitenkaan ole heille tärkeä asia.
Kommodoori kirjoitti:
Eniten tulee nykyään Tinderissä vastaan kolmekymppisiä naisia jotka panostavat bioon ja ovat vain ja ainoastaan hakemassa jotain vakavampaa, joka lopulta johtaa perheen perustamiseen.
Joskus 5-6 vuotta sitten Tinder oli paljon rennompi paikka jotenkin... en itse kehtaa matchata näitten super-serious-woman naisten kanssa sillä pelkään että tuotan pettymyksen ellen itse ole ns. huomenna menossa naimisiin. Tuntuu jotenkin oudolta ja painostavalta.
Jos et halua mitään vakavaa niin se on ihan ok. Pääasia että tuot sen ilmi omassa profiilissasi.
Jos taas luulet että nämä naiset kuvittelevat parien treffien tarkoittavan ikuista sitoutumista niin olet todella väärässä, nämä parisuhdetta tosissaan etsivät naiset ovat erittäin tarkkoja siitä kenen kanssa ovat sitoutumassa. Eli en usko että on pelkoa että joudut "vahingossa" naimisiin.
Horoskooppi.
Jonkin verran tuli vastaan miehiä joilla ei ollut mitään muuta tietoa profiilissa kuin horoskooppi.
En voi käsittää. Valkkaako jotku oikeasti tyyppejä sen mukaan mätsääkö horoskoopit yhteen?
Noh, vasemmalle tuommoset.
Ketä kiinnostaa? Tinderissä on vain hukkapaloja jotka ei kelpaa kellekään.
Siis oikeasti, joku joka on vuosia tinderissä... ei sillä pitäis olla mitään itkettävää toisten profiileista. Etkö kelpaa hyvälle miehelle? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
usein miehen ilmoittaa olevansa hauskoja ja huumorintajuisia.
Sitten kaikki kuvat onkin vakavalla naamalla ilman hymyjä tai elämäniloa. Tulee kyllä suuri luottamuspula tollaisista vakavanaamaisista profiileista. Ei jatkoon.
Niin. Sen oman huumorintajunsa voisi koittaa tuoda esiin siinä tekstissä ja kuvissa. Ei se oikein vakuuta jos vain kertoo olevansa hauska.
Jokaisella on oma käsitys hauskuudesta muutenkin.
Joskus olen nähnyt vaatimuksen naiselle, että "ethän ole tosikko" tms. Ja sitten tuo lause yhdistetty miehen omaan totiseen profiiliin.
Samat äijät pyörii vuodesta toiseen tinderissä.
Itse olin kausittain siellä, välillä vuodenkin taukoa, mutta nämä samat jämät aina siellä vaihtaen esittelytekstiään ja kuviaan🤢
Enää en tinderiä käytä, mutta treffeillä käynyt sitä kautta n. 30 kertaa ja monet miehet oli niin friikkejä, et ymmärrän miksi ei seuraa löydy.
Jos minulla luki, että etsin liikunnallista, ei tupakoitsijaa, niin sitten tullaan treffeille röökille haisten ja muutenkin räjähtäneenä.
Tosi pettynyt fiilis, kun itse panostan ulkonäkööni ja nämä hampuusit valehtelevat kaikesta ennen tapaamista.
Säälittävää.
Ikinä en oo ollu enkä mee....jos haluaa tavata naisia niin ovesta on mentävä ulos..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, sillä olisit noilla spekseillä minulle se toivekumppani. :)
Huonona puolena minussa on se, että edellytän myös mieheltä lapsettomuutta ja olen todella vaativa persoonallisuuden suhteen.
Ei tuo ole huono puoli, että etsit lapsetonta kumppania, vaan puhtaasti realismia. Itsekin toivoisin kohtaavani lapsettoman naisen (ja sellaisena pysyvän). Mutta se on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta, teitä ei vaan ole (ainakaan deittipalveluissa). Tai sitten on, mutta sitä asiaa ei tuoda esille profiilissa.
T: lainaamasi viestin kirjoittaja
Nykyisin tinderiin saa helposti näkyviin sen, onko lapsia tai haluaako lapsia. Itsekin olen lapseton enkä halua lapsia tai muiden lapsia. Olisi mahtavaa jos tämä lapsiasia olisi ilmoitettu selkeästi, niin kukaan ei tuhlaa kenenkään aikaa.
Minulla ei ole lapsia enkä halua tai voi niitä saada, mutta minulle on yhdentekevää, haluaako Tinder-deitti niitä mahdollisesti joskus. Minulla on ihan muut kriteerit.
Kommodoori kirjoitti:
Eniten tulee nykyään Tinderissä vastaan kolmekymppisiä naisia jotka panostavat bioon ja ovat vain ja ainoastaan hakemassa jotain vakavampaa, joka lopulta johtaa perheen perustamiseen.
Joskus 5-6 vuotta sitten Tinder oli paljon rennompi paikka jotenkin... en itse kehtaa matchata näitten super-serious-woman naisten kanssa sillä pelkään että tuotan pettymyksen ellen itse ole ns. huomenna menossa naimisiin. Tuntuu jotenkin oudolta ja painostavalta.
Se on sitä biologisten tosiasioiden tuomaa paniikkia. Ikärajaa vain rohkeammin alemmas, niin tilanne korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kuinka vaikeata se tuntuu olevan monelle tehdä edes perus ok profiili. Ei todellakaan luulisi olevan vaikeaa ottaa muutama selkeä valokuva, jossa näyttää helposti lähestyttävältä ja kirjoittaa jotain positiivista itsestään ja siitä mitä etsii.
En ole tinderissä mutta itse olen ihan surkea ottamaan kuvia. En hallitse selfie gamea yhtään. Ja olen nainen. En tiedä pitäisikö hankkia joku kamera missä se paras linssi millä saa parhaimmat kuvat. Linsseissähän on iso ero miten vaikuttavat siihen miltä naama näyttää.
Mutta kännykällä kun otan kuvan niin näytän kaamealta. :D Vaikka mulle on moni sanonut että olen kuulemma kaunis...
Mä oon mies ja mul sama juttu, et mä en vaan osaa ottaa itsestäni hyviä kuvia, enkä yleensäkään osaa olla kuvissa luonnollisesti :D Ja uskallan sanoa olevani ihan hyvännäköinen, mut kuvat ei vaan ole oma juttu.
Ei ole iso sijoitus maksaa ammattilaiselle parista valokuvasta jos tavoitteena on loppuelämän parisuhde. :)