Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla mahdollista, että kulutukseni on 3700 kcal/vrk?? Nopea kalorilaskuri, mitä teillä näyttää?

Vierailija
22.03.2023 |

Tämän tekemiseen menee alle min.
https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/kalorilaskuri

Kulutus: 3701 kcal/vrk
Jos haluan laihtua 35 kg, 6kk niin voin syödä kepeästi 2000 kcal/vrk tuon mukaan.

Keskiraskas työ eli olen koko päivän jaloilla, kävelen ripeään tahtiin, nostelen ja kyykin. Tauko 20 min jos ehtii.
Kävelen lisäksi 20-25 km keskimäärin viikossa eli olen melko aktiivinen.
Ikä 28v., mitat 115 kg/171 cm.
Toki tässä uudet rutiinit ja kulutus todella paljon lisääntynyt enkä todellakaan oleta, että saan syödä tuon kulutuksen edestä koska haluan laihtua.
Kalorien lähteet ovat myös kunnossa, eli kasviksia, marjoja proteiinia ja hyvä rasvoja. Ei sokeria, ei höttöä, ei alkoholia.

Yllätyin kalorinkulutuksesta kun mielenkiinnolla katsoin kun halusin arvioida tätä kokonaisuutta.
Mitä teillä tuo laskuri näyttää?
Kalorini myös kertyvät

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää mulle noin 2200. Saman kuin kellokin suunnilleen näyttää kulutukseksi. About sen verran tulee päivässä syötyä, paino ei ole noussut eikä laskenut 163/68kg.

Vierailija
22/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorien laskenta on todella epätarkkaa puuhaa, ja ihmisillä on tapana laskea syömisensä alakanttiin kuitenkin.

Minä arvioin tahalleen vähän yläkanttiin niin näyttää menevän loppupeleissä oikein kun paino pysyy kohdallaan. Makrot vielä sinnepäin niiden kans ei kannata liikaa hiota muttei unohtakaan, ja funtsaa sen verran ettei tule mitään puutoksia (hivenaineet, vitamiinit, lisiä tarvittaessa) niin ei se mitään rakettitedettä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla paino nousee jos syön yli 1500kcal....

Taidat sitten maata paikoillasi 24/7.

Suosittelisin lihasharjoittelua kovaa muutaman kerran viikossa. Alkaa kaloreita kulumaan ja kaupanpäälle saa hienomman vartalon.

Hah! Et taida paljoa tietää aineenvaihduntaan vaikuttavista sairauksista. Kokeile sellaista kivaa yhdistelmää kuin pco ja kilpirauhasen vajaatoiminta, hidastavat aineenvaihduntaa melkoisesti (ihan lääkäreiden toteama). En ole tuo kelle kirjoitit mutta itse lihoin 1600kcal ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla. Jos haluan laihtua, kalorit on pidettävä siinä 1000kcal tuntumassa. Voin sanoa, että tiukkaan ruokavalioonkin väsyy joskus.

Vierailija
24/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat sitten maata paikoillasi 24/7.

Suosittelisin lihasharjoittelua kovaa muutaman kerran viikossa. Alkaa kaloreita kulumaan ja kaupanpäälle saa hienomman vartalon.

Olen hyvin aktiivinen ollut aina, nyt vanhempana enää hyötyliikuntaa (kesäaikana 2-8h päivässä), uintia, vesihiittiä, kävelyä jne. Nuorempana 4 lasta piti aktiivisuudesta huolen töiden ja treenien lisäksi. En ole koskaan tarvinnut yli 1500 kcal salillakäynnistä/pilateksesta yms huolimatta.

Vartaloni on aina ollut kiinteä ja kaunis, vieläkin näkyy vatsalihakset sivulla (raskaudet pyöristäneet hieman tuosta keskeltä), rinnatkin kiinteät.

Vierailija
25/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo laskurit ovat silkkaa huuhaata. Hanki älykello joka mittaa sun liikkumisen kalorit niin saat todelliset lukemat. Noilla kiloilla jos haluat laihduttaa, niin et todellakaan saa mättää 2000 kcal vuorokaudessa.

Ite harrastan juoksua ja noin 25 kilsan juoksu metsässä kuluttaa about sen 2000-2300 kcal, kävely ei kuluta kuin murto-osan siitä ja jos kävelet ko. kilometrimäärän viikon aikana, kulutus on sitäkin pienempi.

Millainen mörssäri olet, kun minulla sykemittarin mukaan vastaava polkujuoksulenkki vie vain 1200 kcal ja olen sentään 70 kilon painoinen? Saman matkan eteneminen jalkaisin (juoksu tai kävely) kuluttaa lähes yhtä paljon kaloreita, tosin juoksulenkin jälkeen kulutus pysyy hieman koholla pidempään kuin kävelylenkin.

Vierailija
26/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kärsin kilpirauhasen liiketoiminnasta Fitbit arvioi päiväkulutukseksi 5000 kcal. Nyt kun tauti on hoidossa, tänään 26000 askelta aktiivisuutta, kulutusarvio 3000 kcal.

Vierailija
27/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo laskurit ovat silkkaa huuhaata. Hanki älykello joka mittaa sun liikkumisen kalorit niin saat todelliset lukemat. Noilla kiloilla jos haluat laihduttaa, niin et todellakaan saa mättää 2000 kcal vuorokaudessa.

Ite harrastan juoksua ja noin 25 kilsan juoksu metsässä kuluttaa about sen 2000-2300 kcal, kävely ei kuluta kuin murto-osan siitä ja jos kävelet ko. kilometrimäärän viikon aikana, kulutus on sitäkin pienempi.

Millainen mörssäri olet, kun minulla sykemittarin mukaan vastaava polkujuoksulenkki vie vain 1200 kcal ja olen sentään 70 kilon painoinen? Saman matkan eteneminen jalkaisin (juoksu tai kävely) kuluttaa lähes yhtä paljon kaloreita, tosin juoksulenkin jälkeen kulutus pysyy hieman koholla pidempään kuin kävelylenkin.

Kulutuskin voi vaihdella paljon mm kunnon ja nopeuden mukaan. Mulla asfaltilla 24km kulutus 1700kcal. Paino 67-68kg.

Vierailija
28/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutuskin voi vaihdella paljon mm kunnon ja nopeuden mukaan. Mulla asfaltilla 24km kulutus 1700kcal. Paino 67-68kg.

Aloittelijalla toki energiaa kuluu tutkitusti enemmän, koska juoksu ei ole vielä niin teknisesti vähäeleistä ja keho tottunut juoksuun. Itse harrastan pääosin matalasykkeistä juoksua. Nopeus vaikuttaa silti itselläni aika vähän kilometriä kohden kulutettuihin kaloreihin, melko samat kulutuslukemat saan kilometriä kohden niin täysivauhtisilla vedoilla kuin kevyellä hölkällä. Mitä mittaria käytät? Itsellä käytössä Garmin Fenix6. Tosin aiemmillakin mittareilla itselläni vauhti ei paljon kulutukseen ole vaikuttanut. Hämmentävää, jos sinulla vauhti vaikuttaa kivasti kulutuksen kilometriä kohden.

Tutustu toki muihinkin treenaamisen kalorinkulutuksen harhaluuloihin:

https://www.fit.fi/yleinen/kolme-harhaluuloa-kaloreista/

Vierailija
29/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri älykellosta päivän kulutuksen 1231 kcal, tästä 115 kcal aktiivisuudesta, muu on peruskulutusta. Olen tänään ollut melkein täysin sängyn pohjalla. Mutta eipä montaa kaloria päivässä kulu. Tuohon jos lisää tavallisen aktiivisuuden, tulee n. 200 kcal lisää. Jos haluan syödä enemmän kaloreita niin minun pitäisi sitten kuluttaa ne liikunnan avulla pois.

Vierailija
30/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Karkea arvio kaloritarpeestasi: Kerro oma painosi 30:llä ja saat tietää päivittäisen energian tarpeesi suurin piirtein." eli painolla on tässä erittäin suuri vaikutus.

Hyvin karkea arvio. Jos haluaa tarkkaa dataa, pitää käydä labrassa RMR-testissä.

https://www.measureup.com.au/rmrtesting/

Why Measure RMR?

Given your RMR accounts for 60-65% of your bodys total daily energy expenditure, once you know this amount, you can determine your appropriate calorie intake and macronutrient split in order to either lose fat mass or increase lean mass. It becomes a simple maths equation, eat less than your body burns to be in a calorie deficit, eat more than your body needs to be in a calorie surplus. The important part is knowing how much less or how much is required without impacting resting metabolism. We have two appointment types for RMR testing. One is the RMR test, results/report and explanation and the other appointment also includes a DEXA scan and long consult.

Vierailija
31/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykellokin näyttää kulutukset hyvin yläkanttiin. Tuskin olisin koskaan lihonut jos kulutukseni olisi joka päivä 3500-400kcl. Aika iso se on kun 1500 kaloria ei pidä nälkää pois vaikka miten suunnittelee. Hankala arvioida niin ruuan kuin kulutuksen kaloreita mitenkään.

Vierailija
32/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en todellakaan edes saa kaloreita 2000 kcaln edestä eikä minun ole edes nälkä.

Tarkoitan myöskin tätä uutta ruokavaliota enkä sitä millä lihoin.

Lihoin sillä, että söin roskaruokaa, en liikkunut, söin makeaa todella paljon ja energiaa tuli siis aivan liikaa. Lisäksi tuohon alkoholin suurkulutus.

Tuohon johti väkivaltainen suhde enkä enää välittänyt mistään. Sitten toivun hiljalleen.

Nyt sitten tällä uudella ruokavaliolla ja liikunnalla voin todella hyvin. Olen virkeä ja mieli kunnossa.

Vaikka syön terveellisesti ja paljon vähemmän, niin tunne lainkaan sellaista nälkää kuin mitä tunsin kun söin liikaa. Verensokerit taisi olla järkyttävät silloin.

Ap

Työkin siis ilmeisesti vaihtui liikkuvampaan, kumppanin lisäksi?

Vierailija
33/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, syötin tuohon laskuriin painoni (60 kg) ja tavoitteeni kesään mennessä (57 kg) ja rehellisesti sen että liikun melko vähän. Sain luvan syödä vähän päälle 1300 kaloria päivässä.

Vierailija
34/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut laskemalla kaloreita. 75kg/170 cm laihdun 300-500g/vko syömällä 1800-2000 kcal/päivä. Liikun 4 kertaa viikossa kuntosalilla ja askeleet n.10 000/vrk. Työ toimistotyö.

Vierailija
35/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-35kg / 6kk on turhan kova tavoite. Pysyvän onnistumisen mahdollisuudet pienet. Tutkimusten mukaan parhaiten pitkällä aikavälillä toimii noin puolen kilon, korkeintaan kilon viikkotahti eli tuossa on puolet liikaa. 

Sinänsä sinulla on kyllä hyvät eväät eli kohtuullisesti liiikuntaa töissä ja sen lisäksi ja ruokavaliotakin olet saanut hilattua parempaan suntaan. Kannattaa kuitenkin huolehtia että syöt riittävästi eikä kroppa mene ihan kitupoltolle, muistaa että olet luomassa itsellesi uusia elämäntapoja etkä vain dieettaa tilapäisesti ja ehkä hyväksyä että se paino tippuu hitaammin kuin haluaisit niin myöhemmin ei tarvitse tapella niin paljon ja jojoilu jää minimiin.

Vierailija
36/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutuksen arviointi on hyvin hankalaa ja siihen vaikuttaa monet tekijät. Normaalisti lepokulutus on merkittävin. Esimerkiksi ylimääräisen suklaapatukan energian kulutus kuntoilemalla on haastava juttu. Toisaalta armeijan vuorokauden taistelumuonapaketissa oli niin paljon syötävää, että kokemattomalle koko annoksen käyttäminen oli haastava juttu. Mutta niin vain on laskettu että se tarvitaan.

Vierailija
37/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla 15 kilometrin juoksulenkki ihan asfalttitiellä on älykellon mukaan kuluttanut 1045 kcal. En identifioidu mörssäriksi, olen 165cm pitkä ja painan 60 kilogrammaa. Kulutus riippuu monesta seikasta, mm lihasmassan määrästä, painosta ja ihan älykellostakin.

Vierailija
38/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle näyttää 3000 kcal painossa pysymiseen. Käytännössä orjallisella mittaamisella olen todennut että lähden lihomaan jos vrk kalorit ylittää 2300 kcal.

Vierailija
39/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av possukat alapeukuttaa:)

164cm/52kg. Syön 2 lämmintä ateriaa, aamu- ja iltapalan ihan reippaasti ja jään alle 1500kcal. Nälkää ei tarvitse nähdä ja voin herkutellakin

Kukaan ei ole kysynyt sinun kalorin kulutustasi. Tee oma ketju jossa kehut itseäsi.

Vierailija
40/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on niin paljon ylimäärästä että ihan hyvinkin voi olla.