Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla mahdollista, että kulutukseni on 3700 kcal/vrk?? Nopea kalorilaskuri, mitä teillä näyttää?

Vierailija
22.03.2023 |

Tämän tekemiseen menee alle min.
https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/kalorilaskuri

Kulutus: 3701 kcal/vrk
Jos haluan laihtua 35 kg, 6kk niin voin syödä kepeästi 2000 kcal/vrk tuon mukaan.

Keskiraskas työ eli olen koko päivän jaloilla, kävelen ripeään tahtiin, nostelen ja kyykin. Tauko 20 min jos ehtii.
Kävelen lisäksi 20-25 km keskimäärin viikossa eli olen melko aktiivinen.
Ikä 28v., mitat 115 kg/171 cm.
Toki tässä uudet rutiinit ja kulutus todella paljon lisääntynyt enkä todellakaan oleta, että saan syödä tuon kulutuksen edestä koska haluan laihtua.
Kalorien lähteet ovat myös kunnossa, eli kasviksia, marjoja proteiinia ja hyvä rasvoja. Ei sokeria, ei höttöä, ei alkoholia.

Yllätyin kalorinkulutuksesta kun mielenkiinnolla katsoin kun halusin arvioida tätä kokonaisuutta.
Mitä teillä tuo laskuri näyttää?
Kalorini myös kertyvät

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo laskurit ovat silkkaa huuhaata. Hanki älykello joka mittaa sun liikkumisen kalorit niin saat todelliset lukemat. Noilla kiloilla jos haluat laihduttaa, niin et todellakaan saa mättää 2000 kcal vuorokaudessa.

Ite harrastan juoksua ja noin 25 kilsan juoksu metsässä kuluttaa about sen 2000-2300 kcal, kävely ei kuluta kuin murto-osan siitä ja jos kävelet ko. kilometrimäärän viikon aikana, kulutus on sitäkin pienempi.

Millainen mörssäri olet, kun minulla sykemittarin mukaan vastaava polkujuoksulenkki vie vain 1200 kcal ja olen sentään 70 kilon painoinen? Saman matkan eteneminen jalkaisin (juoksu tai kävely) kuluttaa lähes yhtä paljon kaloreita, tosin juoksulenkin jälkeen kulutus pysyy hieman koholla pidempään kuin kävelylenkin.

Minulla 15 kilometrin juoksulenkki ihan asfalttitiellä on älykellon mukaan kuluttanut 1045 kcal. En identifioidu mörssäriksi, olen 165cm pitkä ja painan 60 kilogrammaa. Kulutus riippuu monesta seikasta, mm lihasmassan määrästä, painosta ja ihan älykellostakin.

Ja jottei noillakaan eväillä liian helpoksi menisi niin sen lisäksi yksi syöty laskennallinen kalori yhdelle ei ole sama asia toiselle ja samallakin ihmisellä ruokavalio vaikuttaa mm. suoliston mikrobiomiin joka taas vaikuttaa siihen miten hyvin energiaa lopulta ruuasta saa. Eli helppoa ei ole, mutta kärsivällisyys ja pienet muutokset ovat avain muutokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla