Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla mahdollista, että kulutukseni on 3700 kcal/vrk?? Nopea kalorilaskuri, mitä teillä näyttää?

Vierailija
22.03.2023 |

Tämän tekemiseen menee alle min.
https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/kalorilaskuri

Kulutus: 3701 kcal/vrk
Jos haluan laihtua 35 kg, 6kk niin voin syödä kepeästi 2000 kcal/vrk tuon mukaan.

Keskiraskas työ eli olen koko päivän jaloilla, kävelen ripeään tahtiin, nostelen ja kyykin. Tauko 20 min jos ehtii.
Kävelen lisäksi 20-25 km keskimäärin viikossa eli olen melko aktiivinen.
Ikä 28v., mitat 115 kg/171 cm.
Toki tässä uudet rutiinit ja kulutus todella paljon lisääntynyt enkä todellakaan oleta, että saan syödä tuon kulutuksen edestä koska haluan laihtua.
Kalorien lähteet ovat myös kunnossa, eli kasviksia, marjoja proteiinia ja hyvä rasvoja. Ei sokeria, ei höttöä, ei alkoholia.

Yllätyin kalorinkulutuksesta kun mielenkiinnolla katsoin kun halusin arvioida tätä kokonaisuutta.
Mitä teillä tuo laskuri näyttää?
Kalorini myös kertyvät

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lause on tullut tuohon näemmä vahingossa.

Ap

Vierailija
2/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino nousee jos syön yli 1500kcal....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla painolla ja kulutuksella, miksipä ei.

Vierailija
4/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se näyttää että kulutukseni olisi 2800 kaloria päivässä.

Keskiraskas työ, raskasta liikuntaa 3-4 x viikossa.

Pituus 168, paino 77

Jos haluaisin laihtua 7 kiloa, laskurin mukaan pitäisi syödä 1700 kaloria päivässä. Se on se määrä, minkä verran olen syönyt jo vuosia laihtumatta kiloakaan.

En siis luottaisi tuohon laskurin.

Vierailija
5/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorien laskenta on todella epätarkkaa puuhaa, ja ihmisillä on tapana laskea syömisensä alakanttiin kuitenkin.

Vierailija
6/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorien laskenta on todella epätarkkaa puuhaa, ja ihmisillä on tapana laskea syömisensä alakanttiin kuitenkin.

Juu. Tuohan on vain suuntaa antava mutta silti yllätti.

En myöskään ala laskemaan kaloreita tuon mukaan.

Oikeastaan syön hyvin yksinkertaisesti nyt, niin, että en ole nälkäinen ja on hyvä olla. Se riittää.

3-4 ateriaa päivässä.

Ap

Vierailija
7/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pysyä yli 100-kiloisena, niin täytyy syödäkin. Halusitko siis pudottaa painoa vai tietää kulutuksesi tällä painolla? Laita laskuriin ihannepainosi ja saat eri lukeman.

Vierailija
8/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän alle 2000 kcal/vrk

Vierailija
9/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mittaan ja punnitsen jokaisen asian mitä suuhun laitan, ei ole sen vaikeempaa.

Vierailija
10/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av possukat alapeukuttaa:)

164cm/52kg. Syön 2 lämmintä ateriaa, aamu- ja iltapalan ihan reippaasti ja jään alle 1500kcal. Nälkää ei tarvitse nähdä ja voin herkutellakin

Vierailija
11/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa pysyä yli 100-kiloisena, niin täytyy syödäkin. Halusitko siis pudottaa painoa vai tietää kulutuksesi tällä painolla? Laita laskuriin ihannepainosi ja saat eri lukeman.

Et lukenut aloitusta kunnolla.

Vierailija
12/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo laskurit ovat silkkaa huuhaata. Hanki älykello joka mittaa sun liikkumisen kalorit niin saat todelliset lukemat. Noilla kiloilla jos haluat laihduttaa, niin et todellakaan saa mättää 2000 kcal vuorokaudessa.

Ite harrastan juoksua ja noin 25 kilsan juoksu metsässä kuluttaa about sen 2000-2300 kcal, kävely ei kuluta kuin murto-osan siitä ja jos kävelet ko. kilometrimäärän viikon aikana, kulutus on sitäkin pienempi.

Vierailija
13/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän aktiivinen (paikallaanolo & ei liikuntaa)

N36, 63kg/167cm

1431kcal jos haluan laihtua 7kg vuodessa (+135kcal säillyttääkseni nykyisen painon)

Vierailija
14/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Karkea arvio kaloritarpeestasi: Kerro oma painosi 30:llä ja saat tietää päivittäisen energian tarpeesi suurin piirtein." eli painolla on tässä erittäin suuri vaikutus.

Vierailija
15/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en todellakaan edes saa kaloreita 2000 kcaln edestä eikä minun ole edes nälkä.

Tarkoitan myöskin tätä uutta ruokavaliota enkä sitä millä lihoin.

Lihoin sillä, että söin roskaruokaa, en liikkunut, söin makeaa todella paljon ja energiaa tuli siis aivan liikaa. Lisäksi tuohon alkoholin suurkulutus.

Tuohon johti väkivaltainen suhde enkä enää välittänyt mistään. Sitten toivun hiljalleen.

Nyt sitten tällä uudella ruokavaliolla ja liikunnalla voin todella hyvin. Olen virkeä ja mieli kunnossa.

Vaikka syön terveellisesti ja paljon vähemmän, niin tunne lainkaan sellaista nälkää kuin mitä tunsin kun söin liikaa. Verensokerit taisi olla järkyttävät silloin.

Ap

Vierailija
16/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista. Olet isokokoinen, joten se kävely ja kyykkiminen, joita sanot tekeväsi paljon, myös kuluttavat melko paljon energiaa. Jos laihdut, niin sitten samojen toimien tekemiseen kuluu vähemmän energiaa. Mutta eihän näitä voi pelkän tuollaisen ylimalkaisen sanallisen kuvauksen perusteella kovin varmasti päätellä.

Kokeilemalla se selviää. Jos syöt vaikka kuukauden verran tietyllä tavalla, niin näet alkaako paino laskea.

Vierailija
17/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka tuota ruokavaliota ja liikkumista. Tule kertomaan puolenvuoden päästä paljon olet laihtunut. Tsemppiä!

Vierailija
18/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat sitten maata paikoillasi 24/7.

Suosittelisin lihasharjoittelua kovaa muutaman kerran viikossa. Alkaa kaloreita kulumaan ja kaupanpäälle saa hienomman vartalon.

Vierailija
19/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap nainen vai mies? Ei tuo paino miehelle nyt niin iso ole, jos on lihaksia.

Vierailija
20/41 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap nainen vai mies? Ei tuo paino miehelle nyt niin iso ole, jos on lihaksia.

Niin, jos on lihaksia aivan helvetisti. Sen verran kuin horkkaa käyttävillä bodareilla.