Työkaveri ehdotti kimppa kyytiä ja alkoi vaatia maksua siitä.
Työkaveri ehdotti, että kuljemme kimpassa töihin ja hän koukkaa minut aina hakemaan tulee hieman lisä matkaa.
Olin, että okei. No ei ole välttämätöntä, pääsen kyllä julkisilla ja kausilippu on maksettu.
No sitten hän sanoi, että ottaisi kyllä vähän bensamaksua minulta.
Minusta tuo oli todella tökeröä. Menin sanattomaksi ja sanoin, että ei kiitos pääsen vieläkin julkisilla ja kortti on maksettu.
Onko minulla väärä ajattelutapa vai mitä, mutta minusta tuosta huokui vain oma hyötyminen!?
En todellakaan yrittänyt edes ehdottaa mitään tuollaista ja olisikin ok maksaa siitä jos niin pyytäisin, mutta hän kutsuu minut maksulliseen kyytiin.
Se on vähän outoa.
Kommentit (49)
Kyllä, sinulla on väärä ajattelutapa. Mutta ei se mitään, voit ottaa tästä kokemuksesta opiksesi ja ymmärtää, että toisten kyydillä mennessä on tapana antaa bensarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla kaverilla rahapula.
sitä se vihreä siirtymä tekee
Vierailija kirjoitti:
Taksit ja bussitkin kauppaa kyytejään.
ei kai ne nyt sentään rahaa pyydä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sinulla on väärä ajattelutapa. Mutta ei se mitään, voit ottaa tästä kokemuksesta opiksesi ja ymmärtää, että toisten kyydillä mennessä on tapana antaa bensarahaa.
mutta ap ei ollut menossa sen kyytiin. Työkaveri tarjosi kyytiä, ap sanoi ettei ole välttämätöntä että hällä kausi kortti julkisiin jo ostettuna. Sitten se työkaveri alkoi puhumaan että maksat bensat ja ynnä muuta.
Sitten ap sanoi että ei hän tule kuten sanoi että hänellä on se kausi kortti.
Miksi pitää tyrkyttää autokyytiään?
Minä kyllä haen työkaverin vähän matkan päästä kyytiin aina kun satumme olemaan samassa vuorossa, ihan vain koska haluan. Ei ole tullut mieleenkään, että hänen pitäisi jotain minulle maksaa. Muuten hän kulkee bussilla ja kausikortti on, joten hän ei kyydilläni säästä muuta kuin aikaa, kun ei tarvitse lähteä niin aikaisin pysäkille.
Lukiko kukaan että ap ei ollut menossa edes sen auton kyytiin vaan kyseinen ihminen yritti saada sitä maksulliseen kyytiin vaikka sanoi että en tule on kausi kortti julkisiin.
No sitten kuljet julkisilla. Mikä on ongelma?
ongelma oli varmaa että työkaveri ei yhtää osannut aattella apta vaa itseään aatteli.
Vaikka ap kuinka sanoi että ei tartte kimppakyytiä kun hänellä on kausikortti julkisiin mutta tää vänkäsi vastaan vaan.
Kenellekkään (ei edes ap:lle) tullut mieleen, että ehkä tarkoitus oli, että ap olisi voinut tulla sitten jatkossa kyytiin, kun kausikortti olisi mennyt umpeen. En tiedä miksi joku kirjoitti, että kausikortti tarkoittaa vuoden mittaista korttia. En tiedä onko pääkaupunkiseudulla niin mutta ainakin täällä kausikortti on kk:n voimassa kerrallaan. Ei saa edes vuoden mittaista korttia hommattua vaikka haluaisi. Ihan pelkästään sen vuoksi, että ne varmaan 6x vuodessa korottaa hintoja :D
Sinulla toki mahdollisuus kieltäytyä kyydistä. Mutta nyt haukut, jos hän ehdottaa kimppakyytiä, niin toki ne bensat maksaa myös hänelle, vai ajattelitko ihan, että pääset sinne kimppakyytiin ihan ilmaiseksi. Ja mieti, että kuinka paljon se kimppakyyti maksaa suhteessa siihen, että maksat bussirahan ym. En toki tiedä sitä, että mitä tuo kimppakyyti maksaa sinulle, tuleeko halvemmaksi sinulle tai kalliimmaksi sinulle, kun et kertonut hinnoista mitään?
Vai että kimppa kyytejä jo ehdotellaan työpaikalla. Tuohan on seksuaalista ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Kenellekkään (ei edes ap:lle) tullut mieleen, että ehkä tarkoitus oli, että ap olisi voinut tulla sitten jatkossa kyytiin, kun kausikortti olisi mennyt umpeen. En tiedä miksi joku kirjoitti, että kausikortti tarkoittaa vuoden mittaista korttia. En tiedä onko pääkaupunkiseudulla niin mutta ainakin täällä kausikortti on kk:n voimassa kerrallaan. Ei saa edes vuoden mittaista korttia hommattua vaikka haluaisi. Ihan pelkästään sen vuoksi, että ne varmaan 6x vuodessa korottaa hintoja :D
löytyy jos etsit niin vuoden mittainenkin kun googletat vaan.
Opettele yhdyssanat, niin voisit ymmärtää muutakin. Ei mulla muuta.
Ap. Täällä !!
Mä tarjoon kyydit ihan ilmaiseksi.
Kimppakyydit ei kaikilla toimi ja sille kuskille se on nihkeetä, kun joutuu heräämään aikasemmin. Tossa kun oli se bussilakko, niin sovin, että voin 3 hakea aamulla. Heräsin tuntia aikasemmin ja kun lähdin liikkeelle, niin yksikään ei ollut ajoissa tien vieressä. Piti kaikille erikseen soitella. Se oli siinä. Kerran testattu ja huonoksi koettu. Yksikään ei edes maksanut mitään siitä. En pyytänyt, mutta ihan olis edes kahvin tarjonut tai jotain eikä edes kiitosta tullut. Näin sen itse. Seuraavana heräsin niinku ennenkin ja menin töihin normaalisti yksin.
Tietenkin kimppakyydistä pitää maksaa matkustajienki. Ei se julkisillakaan kulkeminen ilmaista ole.
Jos sä ap muutenkin tarvitset bussikausikorttia vapaa-ajan matkoihin, niin eihän sun kannata maksaa extraa sun työkaverille siitä, että pääset kuta kuinkin samassa ajassa ja, samalla vaivalla töihin hänen kyydillään. Ero asia olisi, jos sä sitten voisit luopua bussikortista niin sitten olisi ok maksaa kuljetuksista työkaverille.
Sitä vartenhan kimppakyydillä mennään, että säästäisi kustannuksissa. Miksi hän ilmaiseksi haluaisi sinua kuskata, tottakai on omakin hyöty mielessä. En nyt ymmärrä mikä ongelma tuossa nyt on, hän ehdotti yhteiskyytiä, sinä haluat mennä mieluummin julkisilla ja se siitä.