Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riikka Purra puhuu asiaa. Kulttuuri on luksusta, jonka saa lakkauttaa

Vierailija
22.03.2023 |

Kaikki kulttuuri ja ympäristöön liiittyvä pois vaan .
Ei tällaista sorkemista suomi tarvutse.
Hyvä riikka purra me kannatemme sinua ja sinun ajatuksiasi ja me äänesterään nyt perussuomalaisetb suurimmaksi puolueeksi.

Kommentit (1263)

Vierailija
181/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Näin ajattelet eivät sitten ole vailla musiikiaesityksiä eikä muutakaan kulttuuria missään muodossa, sovitaanko näin?

T. Ammattimuusikko

Tähän asti olen maksanut konserteista missä olen käynyt ja levyistä jotka olen ostanut. En kaipaa valtion tuella soittimen rämpyttäjää.

PS. En edes ole lopettamassa kulttuuriseteliä, joka on suora "yritystuki" esim. kulttuurialalle.

Taidat olla kateellinen meille soittotaitoisille? Puhut rämpyttämisestä. Niin katsos, kaikista ihmisistä vaan ei ole elättämään itseään musisoimalla. Onhan se varmaan katkera pala.

Minusta on hienoa kun jotkut pystyvät elättämään itsensä musiikilla. Eri asia ovat ne rämpyttäjät jotka eivät siihen kykene ja ovat käsi ojossa odottamassa muilta rahallista tukea harrastukselleen.

Vierailija
182/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurin lopettaminen on myös yksi eliitin agendoista ja mädättäjäpurra innolla mukana. Vitunämmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Putous-idiootti munamies juuri kehui, kuinka näyttelijän koulutus on Suomen toiseksi kallein koulutus, edellä vain hävittäjälentäjien kouluttaminen. Ilman kansan karttuisaa kättä ei siis olisi ö-luokan sketsiviihdettä, mikä tragedia... not. Mikä siinä koulutuksessa voi maksaa noin paljon? Rahahanat kiinni. 

Vierailija
184/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt monessa perheessä  lapset joutuvat syömään   makaronia  ketsupilla,  voisi lopettaa tai ainkin nöyrtyä  vähentämään valtion   tukemia  sirkushuveja  ja kitaran rämpyttäjiä. Pieneläkeläiset  joutuvat  valitsemaan  lääkkeet vai ruokaa.  Juovat sitten viikon vanhaa  sumppia tai  moneen kertaan puristettua teetä.  Vaikka  kulttuuri olisi      kuinka   kivaa  ja  kaunista  ei siihen nyt vain ole varaa tuhlata.   Kaikki perheen laskut  ovat nousseet. Äänestän tietenkin Riikka  Purraa.

Äänestä vaan. Ja sitten on lisää lapsiperheitä syömässä ketsuppia ja makaronia ja nostamassa sostukia kun taiteilijoilta loppuu työt. Taiteilijat on keskimääräistä ahkerampaa väkeä, pyrkivät viimeiseen saakka työllistymään itse, tekemään merkityksellistä työtään ja sinnittelemään. Harva haluaa tuille elämään jos vain muu on mahdollista. Yhteiskunta jonka korkein arvo on raha, on epäinhimillinen. Ei lapsetkaan rahalla kasva, vaan tarvitsevat inhimillisyyttä, rakastamaan kykeneviå aikuisia. Ja näillä ominaisuuksilla on paljon tekrmistä taiteen, sivistyksen, kauneudentajun, haavoittuvuuden kanssa.

Vierailija
185/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

P,s ja Sdp tekevät hallituksen siihen ei koirat voi mitään  mädäntyköön helvetissä...(Kokkarit)

Vierailija
186/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut haluavat tuhota Suomen kulttuurin.

Vierailija
187/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että monikaan ei ymmärrä kulttuuriin kuuluvan taiteentekemisen lisäksi eri muodoissaan kutrn, musiikki, kuvataide, muotoilu, tanssi, akrobatia jne. Myös urheilu ja kaikenlaiset harrastukset, myös ruokakulttuuri näitä kuluttavat ihan kaikki.

Äänestänen heitä, vaikka kovin pöljä tuo kannanotto onkin.

Vierailija
188/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä asioista voi kiistellä loputtomiin, eikä mitään yhteistä näkemystä synny, varsinkaan jos huutelee sieltä omasta aidatusta elinpiiristä, viitsimättä tutustua siihen mistä ei mitään tiedä. Kuten he jotka lynkkaavat kulttuurin, sietäisi ensin tutustua siihen mitä kaikkea se on, myös heidän omassa elinpiirissään. Jos haluat elää ilman muiden tekemää taidetta, tervemenoa erämahan veistelemään itse mökkis ja kasvattamaan ruokas, muuten se tuskin on mahdollista. Tästä perspektiivistä missä itse elän, on lähinnä surullista että joidenkin elämä perustuu taloudelliseen menestykseen ja muun kyykyttämiseen. Toki, on hyvä tulla toimeen, köyhyys vie kyllä kaikki voimat ja elämän mielekkyyden. Mutta, iso osa ihmisyyttä liittyy kulttuuriin, taiteeseen ja luovuuteen. Nöiden asioiden puuttuminen tekee ihmisestä usein pinnallisen suorittajan, ihmisen kuoren, ja elämön sävyt, inhimillisyys ja kyky rakkauteen uupuvat. Lapsille sellainen ympäristö kasvaa tukahduttaa myös heissä paljon. Ja oikeasti, ihminen jolla ei oo yhteyttä omaan inhimillisyyteensä lienee onneton, ja raha ja kulutus on surkea korvike. Että kyllä kulttuuriin liittyvät elementit ovat ihmiselämälle moninverroin tärkrämpiä kuin raha. Ne on sisältö siinä missä raha on vaihdon väline. Vaikka joillekin noussutkin ihmisarvon mittariksi, kun se aito arvo puuttuu

Jos haluat rahoittaa kulttuuria omien kohdevalintojesi lisäksi myös jonkun muun kohdevalintoja, niin senkus rahoitat, mutta älä pakota muita mukaan siihen.

Vierailija
189/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuria voi olla, mutta omalla kustannuksella. Valtion tehtävä ei ole tukea mitään muusikoita, taidemaalareita, kirjailijoita, oopperataloja, konserttisaleja, teattereita. Tehköön kannattavaa liiketoimintaa, jos ei onnistu, ei pidä tekemän kulttuuria. Sitten täytyy mennä muihin töihin. Niinhän täällä muutkin tekevät. Verovaroin ei tule maksella mitään taitelijoiden apurahoja ja palkkoja, sehän on kommunismia. Pistäköön yrityksen pystyyn, jos haluaa tehdä harrastuksesta työtä ja taiteilla.

Rahat tarvitaan nyt kansalaisten peruspalveluihin, ei mihinkään hömppään. 

Virkakoneisto tulee myös siivota, Suomessa on liikaa SUOJATYÖPAIKKOJA, menköön oikeisiin töihin yksityiselle sektorille, missä tämä talous tehdään, millä pyöritetään tätä valtiota.

Sinä tai lapsesi ei vissiin katso elokuvia ja lastenohjelmia, lue kirjoja, kuuntele musiikkia jne lainkaan? Ne on kaikki kulttuurialalla työskentelevien, keskimäärin aika huonolla korvauksella tehtyä työtä. Vai ajatteletko että toisten pitäis ilmaiseksi/surkeella sua viihdyttää? Minä olen tehnyt kulttuurityötä 25v, kasvattanut niillä tuloilla myös lapseni ja voin kertoa että rankkaa on ollut, koska tosiaan vallalla on ajatus ettei taiteesta tarvitse maksaa, eikä taiteilijalla tarvii olla ihmisoikeuksia. Mut onnee sulle ja elämällesi ilman sivistystä ja taidetta. Varmaan antoisa ympäristö lasteskin kasvaa.

Taiteesta tarvitsee maksaa juuri se, minkä maksavien asiakkaiden määrä realistisesti mahdollistaa. Sitä kutsutaan markkinataloudeksi, joka on jotakuinkin kommunismin vastakohta.

No, ihmisen elämä ja tarpeet, hyvinvointi, on aika paljon isompi kysymys kuin markkinatalous.

Ei ole, koska hyvinvointi on mahdollista vain markkinatalouden puitteissa. Sosialistionneloissa tehtiin raskasta ruumiillista työtä. Eli ei jäänyt aikaa haihatteluille. Nykytaide on wokeja iskulauseita kirjailtuna säkkikankaaseen.  Tätä museot laittavat sitten näytille. Ei ammattitaitoa, ei taiteellista sanottavaa, pelkää propagandaa.  Tukekoot ne, jotka ovat halukkaita tällaisesta maksamaan. Minä en ole.

Vierailija
190/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Putous-idiootti munamies juuri kehui, kuinka näyttelijän koulutus on Suomen toiseksi kallein koulutus, edellä vain hävittäjälentäjien kouluttaminen. Ilman kansan karttuisaa kättä ei siis olisi ö-luokan sketsiviihdettä, mikä tragedia... not. Mikä siinä koulutuksessa voi maksaa noin paljon? Rahahanat kiinni. 

herrajestas, montako niitä koulutetaan vuositasolla

Vierailija
191/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä asioista voi kiistellä loputtomiin, eikä mitään yhteistä näkemystä synny, varsinkaan jos huutelee sieltä omasta aidatusta elinpiiristä, viitsimättä tutustua siihen mistä ei mitään tiedä. Kuten he jotka lynkkaavat kulttuurin, sietäisi ensin tutustua siihen mitä kaikkea se on, myös heidän omassa elinpiirissään. Jos haluat elää ilman muiden tekemää taidetta, tervemenoa erämahan veistelemään itse mökkis ja kasvattamaan ruokas, muuten se tuskin on mahdollista. Tästä perspektiivistä missä itse elän, on lähinnä surullista että joidenkin elämä perustuu taloudelliseen menestykseen ja muun kyykyttämiseen. Toki, on hyvä tulla toimeen, köyhyys vie kyllä kaikki voimat ja elämän mielekkyyden. Mutta, iso osa ihmisyyttä liittyy kulttuuriin, taiteeseen ja luovuuteen. Nöiden asioiden puuttuminen tekee ihmisestä usein pinnallisen suorittajan, ihmisen kuoren, ja elämön sävyt, inhimillisyys ja kyky rakkauteen uupuvat. Lapsille sellainen ympäristö kasvaa tukahduttaa myös heissä paljon. Ja oikeasti, ihminen jolla ei oo yhteyttä omaan inhimillisyyteensä lienee onneton, ja raha ja kulutus on surkea korvike. Että kyllä kulttuuriin liittyvät elementit ovat ihmiselämälle moninverroin tärkrämpiä kuin raha. Ne on sisältö siinä missä raha on vaihdon väline. Vaikka joillekin noussutkin ihmisarvon mittariksi, kun se aito arvo puuttuu

Miksi te luulette, että kulttuuria ollaan hävittämässä?

Miksi te luulette, että emme itse voi maksaa omista kulttuuritarpeistamme?

Miksi teidän mukaanne jo olemassakin oleva kulttuuri koko maailmasta häviää, jos Suomessa vähennetään tukia kulttuurille?

Iso osa kulttuurista on sinulle maksutonta. Esim kirjasto, lastenkulttuurikeskukset, ja moni muu. Tai pikkurahalla. Mut kulttuurin tekijät tarvii silti palkan jostain. Tänä päivänä taidealoilla tehdään paljon myös soteku-työtä, jossa taiteen keinoin tuetaan ihmisiä. ( hyvin tuloksin). Nääkin taiteilijat tarvii palkkansa jostain, että voivat maksaa laskunsa. Jos julkisen rahoituksen/ apurahojen tusvin toimivat kulttuurimuodot looetetaan, kulttuurista tulee tosiaan vain rikkaiden luksusta, ei perustavaa laatua olevaa, kaikille kuuluvaa sivistystä ja hyvinvointia tukevaa työtä. Puhumattakaan nyt tietysti taiteen itseisarvosta. Olen hiukan järkyttynyt tästä, kuinka kapeita ja epäinhimillisiä ihmiarvoja moni kannattaa.

Vierailija
192/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

About 12-24

Vierailija
193/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni ei kovin montaa. Sisään taitaa päästä joku 30 vuodessa. Korjatkoon siaa paremmin tunteva. Mä voisin vaihtaa näyttelijätt hävittäjälentäjiin. Jälkimmäisistä on enemmän hyötyä kuin noista tekopyhistä oman elämänsä vasemmistosankarinäyttelijöistä, jotka ovat  miljonäärejä useimmat. 

Vierailija
194/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan koko ajan hyvänen aika kirjoitti:

Näyttää siltä, että monikaan ei ymmärrä kulttuuriin kuuluvan taiteentekemisen lisäksi eri muodoissaan kutrn, musiikki, kuvataide, muotoilu, tanssi, akrobatia jne. Myös urheilu ja kaikenlaiset harrastukset, myös ruokakulttuuri näitä kuluttavat ihan kaikki.

Äänestänen heitä, vaikka kovin pöljä tuo kannanotto onkin.

Liikunnasta sen verran, että tilat ovat olemassa. Urheiluseurat ja nuorisourheilu toimikoot omillaan. Vanhemmat voivat pistää oman aikansa ja rahat peliin nuorisourheilussa.

Suomen valtion budjetti olisi nopeasti tasapainossa, jos näitä rahareikiä alettaisiin tosissaan tukkia.

Vierailija
195/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän mukaanne jo olemassakin oleva kulttuuri koko maailmasta häviää, jos Suomessa vähennetään tukia kulttuurille?

Kyllä katoaa, jos mainostajat (tai poliitikot) ovat vastuussa kielestä, taiteesta, historia- ja tietokirjallisuudesta, jne. Vain kommunistit ylistävät sivistymätöntä junttia koska ilman kyseenalaistamista hän on hallinnolle vaaraton. Propaganda korvaa tiedonsaannin. Loput on ns. rappiotaidetta tjsp. kuten nähtiin alustamassa juutaisvihaa ja viimeeksi Ukrainan erikoisoperaatiota tuhoten niin kulttuurin kuin ihmisetkin

Vierailija
196/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Näin ajattelet eivät sitten ole vailla musiikiaesityksiä eikä muutakaan kulttuuria missään muodossa, sovitaanko näin?

T. Ammattimuusikko

Tähän asti olen maksanut konserteista missä olen käynyt ja levyistä jotka olen ostanut. En kaipaa valtion tuella soittimen rämpyttäjää.

PS. En edes ole lopettamassa kulttuuriseteliä, joka on suora "yritystuki" esim. kulttuurialalle.

Taidat olla kateellinen meille soittotaitoisille? Puhut rämpyttämisestä. Niin katsos, kaikista ihmisistä vaan ei ole elättämään itseään musisoimalla. Onhan se varmaan katkera pala.

Siis tarkoitatko että kun 'kaikista ei ole elättämään itseään musisoimalla', niin näitä sitten pitäisi valtion tukea?

Vierailija
197/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ammattimuusikko

Siis tarkoitatko että kun 'kaikista ei ole elättämään itseään musisoimalla', niin näitä sitten pitäisi valtion tukea?

Minäkin olen sisäisesti rokkari ja voisin alkaa elämään rokkarin elämään. En vain ole aikaisemmin tajunut käydä hakemassa tuon elämäntyylin ylläpitoon rahaa valtiolta. Soittajana olen surkea, enkä osaa laulaa, mutta tuskin on ongelma

Vierailija
198/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurin lopettaminen on myös yksi eliitin agendoista ja mädättäjäpurra innolla mukana. Vitunämmä.

KUKAAN ei lopeta kulttuuria kun sinä ja anarkokaverisi avaatte kukkaron nyörejänne riittävästi ja pidätte kulttuurin hengissä.

Vierailija
199/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuria voi olla, mutta omalla kustannuksella. Valtion tehtävä ei ole tukea mitään muusikoita, taidemaalareita, kirjailijoita, oopperataloja, konserttisaleja, teattereita. Tehköön kannattavaa liiketoimintaa, jos ei onnistu, ei pidä tekemän kulttuuria. Sitten täytyy mennä muihin töihin. Niinhän täällä muutkin tekevät. Verovaroin ei tule maksella mitään taitelijoiden apurahoja ja palkkoja, sehän on kommunismia. Pistäköön yrityksen pystyyn, jos haluaa tehdä harrastuksesta työtä ja taiteilla.

Rahat tarvitaan nyt kansalaisten peruspalveluihin, ei mihinkään hömppään. 

Virkakoneisto tulee myös siivota, Suomessa on liikaa SUOJATYÖPAIKKOJA, menköön oikeisiin töihin yksityiselle sektorille, missä tämä talous tehdään, millä pyöritetään tätä valtiota.

Sinä tai lapsesi ei vissiin katso elokuvia ja lastenohjelmia, lue kirjoja, kuuntele musiikkia jne lainkaan? Ne on kaikki kulttuurialalla työskentelevien, keskimäärin aika huonolla korvauksella tehtyä työtä. Vai ajatteletko että toisten pitäis ilmaiseksi/surkeella sua viihdyttää? Minä olen tehnyt kulttuurityötä 25v, kasvattanut niillä tuloilla myös lapseni ja voin kertoa että rankkaa on ollut, koska tosiaan vallalla on ajatus ettei taiteesta tarvitse maksaa, eikä taiteilijalla tarvii olla ihmisoikeuksia. Mut onnee sulle ja elämällesi ilman sivistystä ja taidetta. Varmaan antoisa ympäristö lasteskin kasvaa.

Voitko kuvitella, valtaosa kuluttaa lastensa kanssa joko mainostajien tai itsensä ostamaa taidetta, siis esimerkiksi niitä piirrettyjä, leffoja, musaa jne..

Kun sinä ilmeisesti olet nyt sitten meidän kaikkien rahoittama taitelija, niin laitappas linkkiä että päästään kaikki itse nauttimaan täysin siemauksin meille kaikille tuottamastasi taiteesta.

No empä laita, sinäkin täällä anonyyminä heilut. Aika moni on tuottamastani taiteesta tosiaan päässyt nauttimaan ja toivottavasti pääsee myös jatkossa. Kun ostat suoratoistopalvelulta taidetta, voit olla varma ettei taiteilija ole saanut siitä mitä hänelle kuuluu. Tästä käydään jatkuvasti taistelua digitaalisten palvelujen kasvaessa. Eli ostaessasi pilkkahintaan jotain, sinä itse usein syyllistyt taiteilijan työn riistämiseen, sen on markkinatalous mahdollistanut. Taiteilijana muuten maksan itsekin veroa, joilla rahoitetaan monia arvojeni vastaisia toimia ja myös tuetaan apua tarvitsevia ja peruspalveluja, joka on hyvä asia.

Vierailija
200/1263 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä katoaa, jos mainostajat (tai poliitikot) ovat vastuussa kielestä, taiteesta, historia- ja tietokirjallisuudesta, jne. Vain kommunistit ylistävät sivistymätöntä junttia koska ilman kyseenalaistamista hän on hallinnolle vaaraton. Propaganda korvaa tiedonsaannin. Loput on ns. rappiotaidetta tjsp. kuten nähtiin alustamassa juutaisvihaa ja viimeeksi Ukrainan erikoisoperaatiota tuhoten niin kulttuurin kuin ihmisetkin

Anteeksi vain, mutta minä en osta sitä kulttuuria mitä kulttuurin edustajat minulle väkisin yrittää tunkea. Oleko siis osa suomalaista kulttuuria?