Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä asuu naapurustossa ihana perhe, joilla ei mene hyvin

Vierailija
25.11.2006 |

Tunnetaan aika hyvin.. ollaan asuttu vierekkäin jo neljä vuotta.

Perhe teki kolme vuotta sitten päätöksen ryhtyä yksityisyrittäjiksi. Jokin meni pieleen; ja lopettivat yhden vuoden jälkeen. Siitä lähtien ovat olleet paljon, paljon vaisumpia.

Juttelin kerran perheen äidin kanssa ja sanoi että ovat kovasti veloissa ja joutuvat elämään hyvin niukasti. Lapset ovat murros- tai teini-ikäisiä.



Viime viikolla näin naapurin kaupassa ja juteltiin joulusuunnitelmista. Naapurille tuli vedet silmiin ja tekosyyn varjolla lähti pois.



Minulle tuli niin äärettömän kurja mieli. Arvelen että heillä ei yksinkertaisesti ole " varaa" viettää joulua.

Mitä voisin tehdä? En missään nimessä halua tarjota heille rahaa tai ruokaa (tiedän että eivät ottaisi vastaan ja olisivat kiusaantuneita) mutta mitenhän voisin antaa fiksusti " lahjan" josta eivät tietäisi mistä se on peräisin?

Herkkukori? Mitä siinä voisi olla?



Voisinko saada teiltä idea-apua??

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jos joku antaisi meille lahjan, niin haluaisin kyllä antaa vastalahjan, vaikka olis kuin vähän rahaa. eli ehkä nimetön lahja ois parempi?

muuten naapureita ottais tosi paljon päähän, joutua ny vähistä rahoista vielä vastalahjaa ostamaan..

Vierailija
42/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tosi hienoa että välität.

Ehkäpä se asia olisi myös paras lahja perheelle. Siis ystävyys. Heillä voi olla henkisestikin rankkaa. Auta heitä siis siinä. Kuuntele, ole läsnä, kutsu kylään, auta lastenhoidossa jne..



Mietin, että entä jos " ylpeys" pakottaa heidät antamaan vastalahjan. Mutta siis mun mielestä on parempia sanoa suoraan kuin valehdella.

Entä söisitkö itse aivan tuntemattoman herkkukorin? Kyllä varmaan, mutta kyllä sitä ihmettelisi. Jos on vainoharhainen, voisi jopa epäillä myrkytystä jne.



Taloudellisesti olisi varmaan parasta, jos tarjoutuisit tekemään jotain jouluruokia heille. Etukäteen kerrottuna he tietävät olla ostamatta itse näitä. Siis säästöä heille!

Tai voit kertoa, että haluat antaa lapsille jotkin lahjat ja kysyä lahjatoivetta. Säästöä näinkin!



Siis herkkukorissa on se ongelma, että se on ihana lahja ja luksusta, mutta ei auta perheen taloudessa välttämättä niin paljoa kuin toivoisit, siis hinnan verran. Lahjakortti tai täsmälahja ois parempi sikäli.



Ihana olet, ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että teille piti tulla vieraita, mutta eivät tulleetkaan. Et viitsi heittää ruokia menemään eikä pakasteeseenkaan mahdu. Annat naapureille, ettei mene hukkaan.

Vierailija
44/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lahjakortti sen " laitan hyvän kiertämään" - värssyn kera



2 kutsut kotiin syömään kun " xxx peruivat tulonsa" .



3 palkkaat nuoret teille lastenvahdiksi





Kamalaa että suomalaiset on NÄIN ylpeitä ettei osata ottaa apua vastaan että kaikenmaailman suunnitelmia pitää kehitellä.

Vierailija
45/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että ovat kuitenkin jonkunlaisen joulunkehittäneet itsellen vaikka rahaa ei oliskaan paljon. Ainakin sitten vähän paremman ruyoan merkeissä. Siksi pilaantuvat jouluherkut on mun mielestä ihan turha lahja, syödähän tarvii joka päivä.



Niinpä ehsotan, että ostat sillä herkkukorirahalla säilykkeitä ja käyttökamaa. Jos anonyyminä annat, ei ole väliä mitä ne siitä " ajattelevat" , käyttöön ne luultavasti kuitenkin menee.



Eli purkkeja tonnikalaa, ananasta, tomaattimurska, vaikka jauhoja ja kuivahiivaa, hammasharjoja, tiskirättejä, käsisaippuaa mitä vaan. Pyykkiainetta. Jotain mille löytyy käyttöä.

Vierailija
46/46 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 idea oli myös hyvä. Tuo herkkukori joulupukin viemänä olisi hyvä ja vaikka alkaisikin ajattelemaan että olisi jollekin velkaa luulen että ymmärtäisivät lopulta että joku todellakin halusi auttaa heidän joulun vietossaan. Myös nimetön lahjakortti postilaatikkoon olisi hyvä.

Kerro mihin päätökseen päädyit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi