S-Ryhmä laskee Xtra-tuotteiden hintoja 5%
Voisi S-ryhmä samalla purkaa koko bonusjärjestelmänsä joka on ihan turha, ja laskea kaikkia hintojaan siitä kertyneellä säästöllä.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siirtynyt meidän lähikauppaan enkä käy enää Prismassa kuin kerran kuussa hakemassa autolla mehut ja muut painavat ruokatavarat. Lähikauppa on K-kauppa, jossa joka päivä oikeasti edullisia hedelmiä (monesti alle eurolla), aina tarjouksia lihoissa ja kirsikkana kakun päällä ennen sulkemisaikaa saa hakea leivät melkein ilmaiseksi. Lisäksi ystävällinen palvelu, koska henkilökuntaa niin vähän, että samoihin naamoihin törmää joka kerta.
Luin työn puolesta SOK:n vuosikertomuksen, ja mahtavasti on tehnyt voittoa tuokin muka osuuskuntalaisten etua ajava puulaaki. Keskon kohdalla helpompi ymmärtää kuluttajan riisto, koska kyseessä on osakeyhtiö, mutta miksi SOK pitää hirveitä hintoja siinä kun pieni K-kauppa myy halvalla?
Missä päin asut?
Meidän pienessä K-kaupassa järkyttävät hinnat, ei tule asioitua kuin silloin, jos isommasta kaupasta unohtunut jotakin ostaa. Halvemmalla pääsee prismassa. Eikä edes asuta pk-seudulla tai missään muussa isossa kaupungissa.Tuo ap olikin K-kauppias itse, mutta vauvaan piti tulla asiaa kehumaan. K-kaupat ovat paljon kalliimpia kuin S-ketjun tuotteet.
Ja K-kaupoissa ei todellakaan ole ystävällinen palvelu muille kuin kanta-asiakkaille. Muita ei edes tervehditä kassoilla, kun on niin kiire jutella mukavia niiden tuttujen asiakkaiden kanssa.
Bonusjärjestelmää ei saa purkaa, ainut josta köyhä sinkkukin hyötyy.
Ettei olisi shrinkflaatiota xtra tuotteissa? Esim 25% vähemmän, hintaa 5% vähemmän ja tuotteen hinta nousi juuri 20%.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
X:tra perunamuusijauho on maailman parasta. Voittaa jopa Lidlin vastaavan tuotteen.
Ei voita.
Mutta esim vehnäjauhot ovat nykyään halvempia Extra merkkisenä kuin Lidlin halvin merkki. Lidl 1.19 2 kg ja Extra 1.09€ 2 kg. Laadussa ei eroa.
Sama diggestive kekseissä. Extra on parempi ja halvempi kuin lidlin Sondeys merkkiset digestivet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole melkoista moskaa?
On. Ostan yleensä aina halpamerkkejä kuten Rainbow'ta ja Pirkkaa, mutta Xtra on syömäkelvotonta.
Samaa mieltä. Ainoa Xtra-tuote, jota voi ostaa, on kahvin suodatinpussit.
Eli ensin korotettiin halvimman bulkinkin hintoja 50% ja sit mainostetaan että pudotettiin hintoja 5%. Miten meni noin omasta mielestä S-ryhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siirtynyt meidän lähikauppaan enkä käy enää Prismassa kuin kerran kuussa hakemassa autolla mehut ja muut painavat ruokatavarat. Lähikauppa on K-kauppa, jossa joka päivä oikeasti edullisia hedelmiä (monesti alle eurolla), aina tarjouksia lihoissa ja kirsikkana kakun päällä ennen sulkemisaikaa saa hakea leivät melkein ilmaiseksi. Lisäksi ystävällinen palvelu, koska henkilökuntaa niin vähän, että samoihin naamoihin törmää joka kerta.
Luin työn puolesta SOK:n vuosikertomuksen, ja mahtavasti on tehnyt voittoa tuokin muka osuuskuntalaisten etua ajava puulaaki. Keskon kohdalla helpompi ymmärtää kuluttajan riisto, koska kyseessä on osakeyhtiö, mutta miksi SOK pitää hirveitä hintoja siinä kun pieni K-kauppa myy halvalla?
Missä päin asut?
Meidän pienessä K-kaupassa järkyttävät hinnat, ei tule asioitua kuin silloin, jos isommasta kaupasta unohtunut jotakin ostaa. Halvemmalla pääsee prismassa. Eikä edes asuta pk-seudulla tai missään muussa isossa kaupungissa.Tuo ap olikin K-kauppias itse, mutta vauvaan piti tulla asiaa kehumaan. K-kaupat ovat paljon kalliimpia kuin S-ketjun tuotteet.
Pirkka Mexican ketsuppi oli ainoa tuote mitä citymarketista kävin ostamassa mutta kun viimeeksi sen hinta oli noussut -> 3.79€ aiemmsta 2.39€ :stä niin enää ei ole minkäänlaista tarvetta asioida K-kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
X:tra perunamuusijauho on maailman parasta. Voittaa jopa Lidlin vastaavan tuotteen.
Ei voita.
Mutta esim vehnäjauhot ovat nykyään halvempia Extra merkkisenä kuin Lidlin halvin merkki. Lidl 1.19 2 kg ja Extra 1.09€ 2 kg. Laadussa ei eroa.
Sama diggestive kekseissä. Extra on parempi ja halvempi kuin lidlin Sondeys merkkiset digestivet.
Enpä tiedä ketään joka söisi vehnäjauhoja...
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä mut noi ei oo syömäkelpoista tavaraa. Tai no jos nälkäkuolema olis vaihtoehto niin sitten.
Jos haluaa laihduttaa, niin voisi myös ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ei voita.
Sama diggestive kekseissä. Extra on parempi ja halvempi kuin lidlin Sondeys merkkiset digestivet.Enpä tiedä ketään joka söisi vehnäjauhoja...
Aika jännä. Yhtä keliaakikkoa lukuunottamatta kaikki tuntemani ihmiset syövät vehnäjauhoja jossain muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Bonusjärjestelmää ei saa purkaa, ainut josta köyhä sinkkukin hyötyy.
Bonusjärjestelmä on todellista huiputusta, mutta asiakas hyväksyy "edun" vapaaehtoisesti.
Meidän alueella pieni lähi-K on muuten keskitasoa hinnoiltaan, mutta erätuotteiden ja erinomaisen palvelutiskin ansiosta säästän itse hurjasti hakemalla sieltä. Prisma oli vielä pari vuotta sitten selkeästi halvin, nyt ehkä jopa kallein. Silakkaa myyvät 15e/kg, tuossa lähi-K:ssa kympin tai allekin, noin esimerkiksi. Lidlissä on erätarjouksia lukuunottamatta ihan yhtä kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperin hintakin noussut 115%.
Saisivat senkin hilata alas.
Ja myös talouspaperin.
Minä olen n. 40 v. ollut ostamatta talouspaperia ja muovikassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
X-tra kahvi maksoi parhaimmillaan 1.49e, hetki sitten näytti alepassa olevan noin 3.30e ja nyt koitetaan saada sankariviittaa päälle laskemalla 5%, kun ensin on nostettu noin 120%.
Kuulostaa enemmän vi--uilulta kuin joltain asiakkan huomioimiselta.
Sama kun kilo spagetti maksoi 0,33 ja nykyään maksaa 1,19 .
Tämä. Sen 0,33€ pastan nyt pystyi vielä ostamaan, koska tiesi mitä saa: halpaa liisteriä. Silti, ihan syötävää, jos rahat aivan loppu
Nyt kun maksaa saman mitä brändituotteet, en näe mitään järkeä ostaa sitä. Sama muissakin brändituotteissa: miksi ostaisin esim. Rainbown versiota jostain, jos vieressä on lähes centilleen saman hintainen brändituote?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asut?
Maksan laadusta hiukan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Aatella.
Viisi prosenttia.
Niii-i, ensin on nostettu 65%.
Vierailija kirjoitti:
Meidän alueella pieni lähi-K on muuten keskitasoa hinnoiltaan, mutta erätuotteiden ja erinomaisen palvelutiskin ansiosta säästän itse hurjasti hakemalla sieltä. Prisma oli vielä pari vuotta sitten selkeästi halvin, nyt ehkä jopa kallein. Silakkaa myyvät 15e/kg, tuossa lähi-K:ssa kympin tai allekin, noin esimerkiksi. Lidlissä on erätarjouksia lukuunottamatta ihan yhtä kallista.
Meidän alueella sama.
Vierailija kirjoitti:
5% ei mieltä lämmitä, kun esim. tomaattimurskan hinta on ennestään kolminkertaistunut...
s-marketin tuotesivulla Xtra-tomaattimurskan alennettu hinta oli 0.39€,mutta lähi S-marketissa se maksoi 0.89€
Tuo ap olikin K-kauppias itse, mutta vauvaan piti tulla asiaa kehumaan. K-kaupat ovat paljon kalliimpia kuin S-ketjun tuotteet.