Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeet kuin karamelleja

en kaipaa lisää imelyyttä
21.03.2023 |

Minulle lääkäri suositteli Rennie-tabletteja Somacin oheen. Apteekissa oli ainoastaan maustettuja: piparminttua, lakritsaa, appelsiinia ainakin.
Hyvänen aika, miten imeliä ne ovat!
Refluksitauti on muutenkin varmasti heikentänyt hampaiden pintoja ja kun joutuu ottamaan lääkkeen, vihloo aivan kauheasti. Lääkkeet ovat imelämpiä kuin karamellit, suorastaan äiteliä. Minua inhottaa syödä niitä, mutta kun on toisaalta pakko.
Olen myös ihmetellyt, että esim. vitamiinit ovat nykyisin kuin karamelleja. Eikö se ole hieman huono juttu, jos vitamiinipurkki (tai se Rennie-rasia) sattuu jäämään lasten ulottuville, ei varmasti ole kovin tervettä syödä niitä kuin namuja. Sitten joistain on vielä tehty nallen muotoisia jne.
En tarkoita, että lääkkeiden pitäisi olla pahanmakuisia, mutta eikö kävisi joku ihan neutraali maku?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on oksettavia. Tekisi mauttomia ja nieltäviä niistä.

Vierailija
2/10 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvitamiinit on kyllä lähes kaikki noita makeutettuja nameja. Hyvin ne vois tenaville kelvata jos saisivat purnukan käteensä. 

Isovanhempien kannattaa kans olla tarkkoina lääkkeiden kanssa, ettei jätä niitä pöydille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän puututa ennenkuin joku ipana vetää purkillisen nassuunsa. 

Vierailija
4/10 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAutatabletteleja ei pysty millään syömään ilman että maistuu karkille muute lentää heti oksennus! 

Vierailija
5/10 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RAutatabletteleja ei pysty millään syömään ilman että maistuu karkille muute lentää heti oksennus! 

Jogurtin kanssa on helpompaa joka tapauksessa.

Vierailija
6/10 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ehkä se että se lääkekemikaalin maku on niin vahva että joutuvat käyttämään noita vahvoja makuaineita jotta kemikaalin maku peittyy edes jotenkin. Varmasti ovat parhaansa yrittäneet!

Vierailija
7/10 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen syönyt rautatabletteja ilman karkin makua. Piankos sen nyt nielaisee. 

Itsellä on sama vaiva kuin aloittajalla eli refluksi on syönyt varmaan hampaiden pintaa, koska sekä sokeri että suola vihlovat hampaita. Pitäisi myös Rennietä käyttää, mutta vihlonnan vuoksi en pysty. Ostin Antepsin-lääkettä, vaikka en tiedä vastaako se samaa. 

Maitohappobakteerit saattavat myös auttaa refluksiin. Ainakin itsellä helpotti oireet huomattavasti. 

Vierailija
8/10 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jogurtin kanssa on helpompaa joka tapauksessa.

Rauta ei oikein imeydy maitotuotteiden kanssa ja heikosti imeytyy muutenkin. Kannattaisi pitää useamman tunnin tauko rautavalmisteen ja maitotuotteiden kanssa. Sen sijaan c-vitamiini tehostaa imeytymistä, joten marjat ja hedelmät olisi parempi vaihtoehto.

Vierailija
9/10 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni piparminttu on liian väkevä vatsalle ja suulle, vaikka muuten maku on parempi kuin tunkkainen väkevä lakritsi. Appelsiinissa oli joku ongelma, vaikka muissa tuotteissa se voi olla hyvä. Tulee lisää närästystä ja huonovointisuutta, jos aromi on väkevä keinotekoinen, keinomakeutusaine.

Vierailija
10/10 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne piparmintturenniet maistuu homeelle.