Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Joku sieppasi Teijan rahat pankkiautomaatista - mites itse olisitko nyysinyt massit vai toiminut rehellisesti?

Vierailija
21.03.2023 |

Esim jos olet seuraava jonossa ja edellinen unohtaa rahat luukkuun, miten toimisit?

www.is.fi/kotimaa/art-2000009466163.html

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi 600 e

Niin se ei mun elämää muuta...

.

Miksi siis pilaisin omantuntoni?

omatuntoni

Vierailija
82/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen juttu, kun henkilöltä ei kuitenkaan jäänyt pankkikortti automaattiin.

Pankkikortti vapautuu lukijasta vasta sitten, kun on ottanut rahat ja vapauttanut setelilukijan.

Ja hän muistaa 5min. päästä autossa ja kortti on tallessa ja muistelee, mihin rahat laittoi.

Ensin tulee ota kortti ja sitten rahat mutta jos ei ota rahoja niin alkaa kova piipitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaateilla on nauhoittavat valvontakamerat, eli syyllinen voi hyvinkin selvitä. Kuva iltapäivälehtiin vaan. Yli 20 e rahan pitäminen löysi rahat mistä tahansa, on näpistys.

Kun itselläni on kerran kortti unohtunut, niin automaatti huusi kuin hyeena. Koko kortteli kääntyi katsomaan että mitäs filunkia nyt. Siksi ihmettelen ettei kone möykkää jos rahat unohtuu luukkuun. Miten kauan siinä muuten menee ennenkin kone nielaisee ne takaisin kiduksiinsa? 3-5 minuuttia?

Vierailija
84/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin ja veisin poliisille. 

Tosin pitää olla nopsa siinä viemisessä, ettei tulla varkaaksi syyttämään, jos siinä automaatilla on kamera kuitenkin.

Meillä on esimerkiksi keskustasta poliisille matkaa noin 7 kilometriä ja vilkas liikenteistä tietä, eikä se aina ole auki.

Vierailija
85/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e tuntipalkka. Varmasti ymmärrätte ettei ole varaa olla kunniallinen. Kaikki lähtee mikä irtoaa. Haluan vastinetta ja hyvitystä kovalle työlle.

Vierailija
86/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10e tuntipalkka. Varmasti ymmärrätte ettei ole varaa olla kunniallinen. Kaikki lähtee mikä irtoaa. Haluan vastinetta ja hyvitystä kovalle työlle.

Sakkoja on kuitenkin varaa maksaa tyhmyydestä?

Vierailija
87/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ylimielinen asenne tuolla henkilöllä joka on itse mokannut, mutta odottaa nyt, että joku paitsi toimittaa hänelle rahat, myös pyytää häneltä anteeksi.

Vierailija
88/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että porsii neljä lasta, ei poista vastuuta huolehtia edes omista rahoistaan. Lisänä toki traaginen juhlajärjestelyitkupotkulisäys.

Vierailija
89/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ylimielinen asenne tuolla henkilöllä joka on itse mokannut, mutta odottaa nyt, että joku paitsi toimittaa hänelle rahat, myös pyytää häneltä anteeksi.

Joo, kyllä nyt tuli kiire ottaa Teijaan yhteyttä.

Vierailija
90/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tommosta tilannetta synny. Automaatti ottaa ne rahat puolessa minuutissa joten jos ehdit ne napata, on se omistaja vielä siinä hollilla. Kone lisäksi huutaa kyllä ihan kuuluvasti. Tuossa viraaliksi menneessä tilanteessa on omatunto löytynyt vasta kotona.

Vierailija
91/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä löytäisin jotain oikeasti arvokasta, veisin sen poliisille. Poliisi on varmin tapa saada se lakisääteinen löytöpalkkio joka on 10% löytötavaran arvosta. Tai sitten sen saa kokonaan itselleen, jos poliisikaan ei tavoita oikeaa omistajaa määräaikaan mennessä

Vierailija
92/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä keneltä ne rahat jää. Jos känninen urpoinen kantismies tai ulkkariapina, pistän taskuun. Jos suomalainen yh nainen lastenrattaineen, huutaisin että rahasi jäi!

N41

Mistä osaat päätellä että nainen lastenrattaineen on yh? Vai onko kaikki naiset rattaineen yh-tapauksia?

Nainen ei siis saa liikkua ilman miestään yleisillä paikoilla. Paitsi yh.t. Niinkö?

Vierailija
93/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti ottaa ne rahat tietysti tietyn ajan kuluessa, en muista  montako sek. se oli.

Itselleni kävi kerran näin.

Jäin ajatuksissani seista tollottamaan ja automaatti nielaisi rahat. Sain toki rahani aikojen kuluttua tililleni mutta iso homma siinä oli. Kamera todisti että kukaan, en siis minä hölmö itsekään rahoja vienyt.

Itse huomasin vasta kotona että perhana, missä ne 80 euroa ovat.

Mutta jos olisin siitä lähtenyt  heti kävelemään, joku muu olisi vallan hyvin kerennyt nappaamaan rahat.

Ja kamera kyllä tallentaa hänenkin aktinsa.

Ja varsinaiseen kysymykseen vastaan, että jos ne rahat siinä luukulla olisivat, odottaisin niin kauan että automaatti nielaisee ne.

MUtta jos nyt jostain syystä ne rahat tuntuisi jäävän siihen töpöttämään, ottaisin ne ja veisin, esim siihen kauppaan, jossa automaatti oli, tai lähimpään pankkiin tai ihan mihinkä tahansa, mutta en ottaisi niitä itselleni. Ne EIVÄT ole minun rahojani. OLipa ne köyhän ukin viimeiset ruokarahat tai miljonäärin pikkupennosia. 

Vierailija
94/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän kenen rahat kyseessä niin palauttaisin. Jos taas setelitukku töröttää automaatista, mutta muita ihmisiä ei näy niin otan rahat itselleni. Olen kerran toiminut näin. Joltain oli jäänyt 50€ pankkiautomaattiin niin nappasin sen itselleni enkä kokenut yhtään huonoa omaatuntoa. Tuli vaan hyvä mieli että kerrankin minua onni potkaisee.

Vierailija
95/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedän kenen rahat kyseessä niin palauttaisin. Jos taas setelitukku töröttää automaatista, mutta muita ihmisiä ei näy niin otan rahat itselleni. Olen kerran toiminut näin. Joltain oli jäänyt 50€ pankkiautomaattiin niin nappasin sen itselleni enkä kokenut yhtään huonoa omaatuntoa. Tuli vaan hyvä mieli että kerrankin minua onni potkaisee.

Rikosilmoitus näistä kannattaisi aina tehdä, onnesi olisi kääntynyt. Toki jotain 50€ nyt edes huomaa, mutta kyllä mä tekisin ilmoituksen varkaudesta.

Vierailija
96/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatti ottaa ne rahat tietysti tietyn ajan kuluessa, en muista  montako sek. se oli.

Itselleni kävi kerran näin.

Jäin ajatuksissani seista tollottamaan ja automaatti nielaisi rahat. Sain toki rahani aikojen kuluttua tililleni mutta iso homma siinä oli. Kamera todisti että kukaan, en siis minä hölmö itsekään rahoja vienyt.

Itse huomasin vasta kotona että perhana, missä ne 80 euroa ovat.

Mutta jos olisin siitä lähtenyt  heti kävelemään, joku muu olisi vallan hyvin kerennyt nappaamaan rahat.

Ja kamera kyllä tallentaa hänenkin aktinsa.

Ja varsinaiseen kysymykseen vastaan, että jos ne rahat siinä luukulla olisivat, odottaisin niin kauan että automaatti nielaisee ne.

MUtta jos nyt jostain syystä ne rahat tuntuisi jäävän siihen töpöttämään, ottaisin ne ja veisin, esim siihen kauppaan, jossa automaatti oli, tai lähimpään pankkiin tai ihan mihinkä tahansa, mutta en ottaisi niitä itselleni. Ne EIVÄT ole minun rahojani. OLipa ne köyhän ukin viimeiset ruokarahat tai miljonäärin pikkupennosia. 

Se kauppaan vieminen ei välttämättä ole fiksua. Minulta jäi kerran lompakko baariin, joku rehellinen kaveri löysi sen ja vei baarimikolle. Kaveri sitten etsi minun yhteystiedot numeropalvelusta ja laittoi vielä viestiä, että lompakko löydetty, löytyy baarimikolta, rahat on tallessa ja laittoi summankin. Seuraavana päivänä, kun kävin baarissa ja kysyin, onko täällä löytynyt lompakkoa, niin se kyllä löytyi, mutta arvatkaa vain oliko siinä lompakossa enää käteistä jäljellä? Ei ollut!

Baarimikko vain selitti, että ei ole välttämättä se tiskille lompakon kiikuttanut niitä rahoja vienyt, joku on voinut vain putsata lompakon ensin ja sitten toinen löytää sen tyhjänä. Tämän jälkeen alkoi selittää, että ei tämä baari ole mitenkään vartioitu, kuka tahansa on voinut eilen illalla ne rahat viedä tämän baaritiskin takaa lompakosta.

Vierailija
97/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin hajamielinen ihminen voi olla varma, että ne rahat jäi sinne automaattiin eikä jonnekin muualle? Ties vaikka olisi ajatuksissaan heittänyt ne roskiin.

Vierailija
98/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tietenkin mennyt ostamaan olutta niillä rahoilla.

Vierailija
99/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin hajamielinen ihminen voi olla varma, että ne rahat jäi sinne automaattiin eikä jonnekin muualle? Ties vaikka olisi ajatuksissaan heittänyt ne roskiin.

Kannattaisi omat taskut tutkia ensin. Joskus kun automaatilla käyn ja käsissä on lompakkoa ja puhelinta, niin siinä kiireessä tulee tungettua rahat johonkin takin taskuun väliaikaisesti ja sitten ihmettelen, että minnekäs ne rahat meni, kun automaatilla kävin.

Vierailija
100/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusta puuttui vain Teijan törröhuuli-selfie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi