Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Joku sieppasi Teijan rahat pankkiautomaatista - mites itse olisitko nyysinyt massit vai toiminut rehellisesti?

Vierailija
21.03.2023 |

Esim jos olet seuraava jonossa ja edellinen unohtaa rahat luukkuun, miten toimisit?

www.is.fi/kotimaa/art-2000009466163.html

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ja veisin poliisille. 

Tosin pitää olla nopsa siinä viemisessä, ettei tulla varkaaksi syyttämään, jos siinä automaatilla on kamera kuitenkin.

Vierailija
62/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan, tuollaisessa tilanteessa ÄLKÄÄ kuskatko niitä rahoja mihinkään. Odotelkaa se pari minuuttia tms. ja katsokaa ettei kukaan ota rahoja, niin ne menevät takaisin tilille.

Siis ne rahat oli siinä luukulla vai, mä luulin että se oli  nostanut ne siihen syrjälle ja unohtanut siihen. Mutta eikö se luukku nyt jotenkin ala ilmoittelemaan, jos rahat on jäämässä aukolle...

Olipa juttu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olisin vienyt ne poliisille. Ja olisin soittanut iltalehteen et kattokaa nyt miten ihana lähimmäinen olen.

Vierailija
64/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu omista rahavaroistani, että mitä tekisin löytörahoille. Kyseessä olevassa tapauksessa nainen vei ne rahat itse ja selitti ukolle että ne hävisi.

Myös Turussa oli tapaus jossa automaatti ei antanut tuhatta euroa naiselle, joka yritti nostaa, mutta vähentyivät tililtä. Nostoraja on 400 euroa niin kuinka ihmeessä siitä voi yrittää nostaa 1000€?

Vierailija
65/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan, tuollaisessa tilanteessa ÄLKÄÄ kuskatko niitä rahoja mihinkään. Odotelkaa se pari minuuttia tms. ja katsokaa ettei kukaan ota rahoja, niin ne menevät takaisin tilille.

Siis ne rahat oli siinä luukulla vai, mä luulin että se oli  nostanut ne siihen syrjälle ja unohtanut siihen. Mutta eikö se luukku nyt jotenkin ala ilmoittelemaan, jos rahat on jäämässä aukolle...

Olipa juttu...

Samaa ihmetten. Miten joku voi olla huomaamatta, ettei ole ottanut rahoja, kun automaatit piippaavat moneen kertaa ja näytölle tulee teksti: ota rahat tai ota kortti.

Juttu kuulostaa uskomattomalta. Varmaan ottanut itse rahat, mutta ei muista mihin laitoi.

Vierailija
66/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sieppasi, mutta miten sen joka sanoo että siepattiin täytyy todistaa että sieppaus tapahtui?

Se kamera automaatillako asian todistaa? Onko kameraa?

Siis sanoo, että kävin ja oli tarkoitus nostaa muutama satanen, ja näin teinkin mutta jonkin mielen hajaannuksen vuoksi unohdin ne rahat siihen luukkuun ja joku ehti sitten ottaa ne rahat siitä omaan käyttöönsä ennen kuin sain itseni taas hereille, että voi ei, ne rahat...

Kauanko se luukku sitä rahaa siinä esillä pitää... 

Vierailija
67/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vähän riippuu omista rahavaroistani, että mitä tekisin löytörahoille. Kyseessä olevassa tapauksessa nainen vei ne rahat itse ja selitti ukolle että ne hävisi.

Myös Turussa oli tapaus jossa automaatti ei antanut tuhatta euroa naiselle, joka yritti nostaa, mutta vähentyivät tililtä. Nostoraja on 400 euroa niin kuinka ihmeessä siitä voi yrittää nostaa 1000€?

Usein nostoraja on 400€ ja jos haluaa 1000€, pitää tehdä kaksi 400€ nostoa ja yksi 200€ nosto.

Vierailija
68/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sieppasi, mutta miten sen joka sanoo että siepattiin täytyy todistaa että sieppaus tapahtui?

Se kamera automaatillako asian todistaa? Onko kameraa?

Siis sanoo, että kävin ja oli tarkoitus nostaa muutama satanen, ja näin teinkin mutta jonkin mielen hajaannuksen vuoksi unohdin ne rahat siihen luukkuun ja joku ehti sitten ottaa ne rahat siitä omaan käyttöönsä ennen kuin sain itseni taas hereille, että voi ei, ne rahat...

Kauanko se luukku sitä rahaa siinä esillä pitää... 

No, itselleni on käynyt näin. Muuttoauton kuskille olin varannut käteistä muutaman satasen, ja kun maksun hetki tuli, annoin vahingossa huomaamattani siis liikaa saturaisia kuskin käteen... No, sitten seuraavana päivänä rupesin laskelemaan että hetkinen, pitäshän tässä olla enemmän rahaa.. ja kun kyseessä sentään oli niinkin iso seteli kuin satanen (mahdollisesti enemmänkin, en enää niin muista tarkkaan) pistin kyselyn sille muuttokuskille että tulikohan annettua sun kätees hiukka liikaa, niin se tyyppi vastas, juu, tosiaan mä kattelin että hiukan tuli ekstraa, että voin toki palauttaa ylimääräisen..

hehehe, sellaista erikoista...

Vierailija
69/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko juttua.

Automaatit piippaavat niin kauan kun rahat tai pankkikortti on otettu automaatista ja näytölle tulee teksti.

Vierailija
70/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tarvetta nyysiä kenenkään masseja. Veisin kaupan infoon tms.

Minä en välttämättä luottaisi kauppojen infoihin, vaikka olisi kaksikin asiakaspalvelijaa rahoja vastaanottamassa.

Harvoin niitä rahoja kukaan poliisilaitokseltakaan kyselee puhumattakaan että pystyisi ne omikseen todistamaan. Kyllä ne päätyvät ihan poliisin kahvi- ja virkistysrahastoon.

En ole ainakaan milloinkaan nähnyt satasnippuja myytävänä poliisin löytätavarahuutokaupassa.

No, mutta jos ei omistajaa ilmottaudu, niin saako se löytäjä sen löytämänsä...

Jos poliisi ottais omaan tai laitoksensa käyttöönsä, se olis taas sitten poliisin tekemä kavallus.

Vierailija
71/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku paikalla niin kysyn jäikö mutta jos ketään ei näy niin kyynel olisiko kannattanut huolehtia

Vierailija
72/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se turvakamera kaupan? Minä olen aina olettanut, että se on automaatin ylläpitäjän.

Vierailija
73/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita vuosia sitten naapurini iäkäs nainen kertoi että läheisen Shellin automaatilla oli 240e rahaa. Oli jäänyt, kun edellinen oli kiireissään jatkanut menoaan. Onneksi hän meni kysymään baariin, kuka nosti äsken rahaa automaatilta ja kuinka paljon? Yksi mies vastasi ja sanoi et 240e . Rahat päätyivät omistajalleen ja mies oli antanut 20e naiselle " palkkiota".

Näkyy olevan mahdollista, että rahojen nostaja ei jää ottamaan nostamaansa. Outoa minusta, kun luulisi että hyvinkin tarkkaan jää toimituksen loppuun saakka paikalle kuten itse jään.

Vierailija
74/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan rahojen löytäjä enää rahoja hänelle palauttaa, kun nainen on jo tehnyt rikosilmoituksen ja pyytää rahojen löytäjältä rahojen lisäksi myös anteeksipyyntöä?!

Vierailija
75/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiin vieminen... No, sitä vaan, kun automaateilta voi nostaa minkä tahansa pankin rahaa, niin pitäs tietää minne pankkiryhmään ne rahat vie... varmaan muuten maksullinen palvelu, että ottavat vastaan jonkun unohtamaa rahaa...

Lähetä kirjekuoressa Suomen pankkiin...

Jos vie pankkiin, niin tuota pystyykö pankki selvittämään kuka rahat nosti, ai niin, ai niin, pitäisi sitten tietää se kellonaika, jolloin ne rahat ovat siihen jääneet... ehkä ottomaatti pystyy selvittämään millä kortilla rahat on nostettu jos kellonaika on tiedossa...

Hyvin vaikea salapoliisitehtävä joka tapauksessa.

Vierailija
76/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin kymmenen prossaa itselleni lainmukaisena löytötavarapalkkiona ja loput palauttaisin/veisin poliisiasemalle. Parempi ottaa tuo lainmukainen palkkio itselle etukäteen. Jotkut kun ovat niin höhliä etteivät sitä ymmärrä löytäjälle tarjota. On siinäkin hommaa alkaa löytötavaraa palautella tai viedä poliisiasemalle, kymmenen prossaa ihan kohtuullinen korvaus siitä.

Miksi veisit ne poliisiasemalle etkä suoraan pankkiin kenen automaatti on?

Vierailija
77/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen juttu, kun henkilöltä ei kuitenkaan jäänyt pankkikortti automaattiin.

Pankkikortti vapautuu lukijasta vasta sitten, kun on ottanut rahat ja vapauttanut setelilukijan.

Ja hän muistaa 5min. päästä autossa ja kortti on tallessa ja muistelee, mihin rahat laittoi.

Vierailija
78/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Porilaiset ovat vittumaista väkeä joten eukko ansaitsi tuon.

Vierailija
79/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä juhlat pystyy järjestämään 120 eurolla?? 

Ja toiseksi, miksi tarvitaan käteistä juhlien järjestämiseen? 

Vierailija
80/101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkiin vieminen... No, sitä vaan, kun automaateilta voi nostaa minkä tahansa pankin rahaa, niin pitäs tietää minne pankkiryhmään ne rahat vie... varmaan muuten maksullinen palvelu, että ottavat vastaan jonkun unohtamaa rahaa...

Lähetä kirjekuoressa Suomen pankkiin...

Jos vie pankkiin, niin tuota pystyykö pankki selvittämään kuka rahat nosti, ai niin, ai niin, pitäisi sitten tietää se kellonaika, jolloin ne rahat ovat siihen jääneet... ehkä ottomaatti pystyy selvittämään millä kortilla rahat on nostettu jos kellonaika on tiedossa...

Hyvin vaikea salapoliisitehtävä joka tapauksessa.

Päälle vielä se, että 120 eurossa löytöpalkkio on 12 euroa. Konttoreita on lakkautettu ja pankkineitejä vähennetty. Riippuen paikasta, niin voi olla useamman kilometrin reissu pankkiin ja päälle mahdollisesti kolmen vartin jonotus tiskillä. Ihan sama se on löytötavaroiden viemisessä poliisille, ei kaikilla ole autoa ja päälle aikaa roudata löytötavaroita poliisille virka-aikana saman tie, jonkun 12 euron takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän