HS: Jättitutkimus: Liikunta auttaa todella paljon masennukseen!
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009453319.html Olen aina sanonut tätä.... Liikunta ja oikea ruokavalio ylipäätään on kaikki kaikessa.
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllähän tää selvä peli on... Kävin juuri hiihtämässä, nyt sumpit... Mieli lepää!
Olen kärsinyt masennuksesta niiin kauan kuin muistan, ei se ole este liikunnalle ja sille että haluaa voida paremmin.
Lääkkeet eivät sovi minulle, en sitten tiedä muista. Minulle ne tuottaa sellaisen oudon sumutilan.
Liikuntaa pitäisi suositella aina ensiksi.
Se todellakin auttaa.
Samaa mieltä, minun mielestäni se kuuluisi vastuullisen lääkärin työnkuvaan.
Juu niin auttaa, tulin juuri mökiltä hiihtämästä.. Ihana ilma :)
Olen sairastanut masennusta niin kauan kuin muistan... On hyvä vaalia pieni hetkiä ja ottaa hyvät energiat varsinkin esim tulevasta keväästä!
Vierailija kirjoitti:
Juu niin auttaa, tulin juuri mökiltä hiihtämästä.. Ihana ilma :)
Olen sairastanut masennusta niin kauan kuin muistan... On hyvä vaalia pieni hetkiä ja ottaa hyvät energiat varsinkin esim tulevasta keväästä!
hiihtäminen tässä säässä <3
Vierailija kirjoitti:
Näistä kirjoituksista aina näkee kuinka on olemassa "masentuneita" ja sitten meitä oikeasti masentuneita.
Sitten nämä "masentuneet" kuluttaa kaikki mielenterveyspalvelut.
Helppohan se on keulia niiden joiden masennusta aiheuttavat asiat on jo ohi.
Ruoskia sinut pitäisi liikkeelle. Unohtuu masennus nopeasti.
Paras lääke nimenomaan, tätä pitää valistaa kansalle enemmän!!!!
Olipas mukava käydä ulkoilemassa, piristi.. KEsä tulossa :) !!!!!
Mistähän näitä tutkimustuloksia saadaa ? Lähipiiris kukaa masentunu oo parantunu. Eikä ne jaksa liikkuu,ahdistuu lisää vaa ja masentuu jos tollast sanotaan. Ei se mitään välttis psyykkisee vointii vaikuta vaikka jaksaski.
Voishan se liikunta ja mieluisten asioiden tekeminen auttaa masennukseen, mutta kun työnteon lisäksi ei muuta jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Näistä kirjoituksista aina näkee kuinka on olemassa "masentuneita" ja sitten meitä oikeasti masentuneita.
Sitten nämä "masentuneet" kuluttaa kaikki mielenterveyspalvelut.
Helppohan se on keulia niiden joiden masennusta aiheuttavat asiat on jo ohi.
Niin, meinaat että toisten masennus on jotenkin vähäpätöisempää kuin sinun OIKEA masennus?
Juu niin on, tulin juuri mökiltä uiskentelemasta :) hitsi teki hyvää
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei haluta puhua koska lääketeollisuus
Valitettavasti, he hyötyvät kun ihmiset sairastavat ja eivät liiku
Alkoholismiin auttaa kun lopettaa juomisen. Helppoa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllähän tää selvä peli on... Kävin juuri hiihtämässä, nyt sumpit... Mieli lepää!
Olen kärsinyt masennuksesta niiin kauan kuin muistan, ei se ole este liikunnalle ja sille että haluaa voida paremmin.
Lääkkeet eivät sovi minulle, en sitten tiedä muista. Minulle ne tuottaa sellaisen oudon sumutilan.
Se todellakin auttaa.
Samaa mieltä, minun mielestäni se kuuluisi vastuullisen lääkärin työnkuvaan.
Lääketehtaat ei tee rahaa tuollaisella. Lääkärithän on ensisijaisesti koulutettu lääkkeiden määrääjiksi
Mammat. Terve sielu terveessä ruumiissa.
Auttaa muuhun kuin endogeeniseen masennukseen. Siihen auttaa vain lääkkeet.
En usko. En oo ikinä tätä uskonut, enkä tule uskomaan.
Liikuin aktiivisesti lihaskuntoharjoituksia tehden ja lenkkeillen, söin melko terveellisesti. Siitä huolimatta masennus iski lujaa ja lamaannutti täysin. En ymmärrä puhutaanko samasta asiasta, kun täällä kaikki kertovat tehneensä sitä tätä ja tuota masentuneina. Itse olin akuuttivaiheessa aivan toimintakyvytön pitkään ja lääkitys ja terapia aloitettiin. Liikunta palautettiin hiljalleen vasta kuukausien päästä.
Se todellakin auttaa.