Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Jättitutkimus: Liikunta auttaa todella paljon masennukseen!

Vierailija
21.03.2023 |

https://www.hs.fi/tiede/art-2000009453319.html Olen aina sanonut tätä.... Liikunta ja oikea ruokavalio ylipäätään on kaikki kaikessa.

Kommentit (501)

Vierailija
281/501 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juu hyvän mielen, itselle se on pakollista, ressaannun jos olen vain kotona

Vierailija
282/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa paljonkin <3 Käyn kohta taas kävelyllä ennen muita toimia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki poistuminen kotoolta on hyväksi masennuksessa, kaikki on plussaa

Kotona murehtimalla tai tietokoneella istumisella ei saavuta mitään muutakuin päänsäryn.. 

Vierailija
284/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri salilta ja olo on parempi kuin sinne lähtiessäni :p

Vierailija
285/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta uimaan, se piristää kummasti. Siihen sauna vielä päälle!! 

Kyllä olen samaa mieltä,auttaa masennukseen 

Vierailija
286/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyyn rajaa auttaa. Eli lieventää oireita. Syitä se ei kuitenkaan poista.

Vierailija
287/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lieviin oireisiin mutta vakavassa muodossa eivät potilaat voi kuvitella vastenmielisempää asiaa. Pelkkä sängystä nousu jo työn takana saati että pitäisi jonnekin lähteä.

Eräs tuttu oli tuossa jamassa ja jo päältä näki että ei tulisi mitään. Ehdotettiin kyllä.

Liikunta kyllä ehkäisee tehokkaasti sairastumista.

Tämä totta. Vaikka tietää, että pitäisi lähteä, ei vain pääse ylös. Ei pysty nostamaan itseään tukasta suosta.

Mutta sitten mieleni kyllästyi olemaan masentunut, kävin eka kertaa lenkillä, ja siitä se sitten lähti aukeamaan.

Vierailija
288/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta ollenkaan liikuntaa. Ansiosidonnaista koko ajan leikataan ja jatkuvasti pitäisi mennä uuteen työpaikkaan opettelemaan. Olen kohta 50.

Vierailija
289/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta ollenkaan liikuntaa. Ansiosidonnaista koko ajan leikataan ja jatkuvasti pitäisi mennä uuteen työpaikkaan opettelemaan. Olen kohta 50.

Siis en jaksa.

Vierailija
290/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lieviin oireisiin mutta vakavassa muodossa eivät potilaat voi kuvitella vastenmielisempää asiaa. Pelkkä sängystä nousu jo työn takana saati että pitäisi jonnekin lähteä.

Eräs tuttu oli tuossa jamassa ja jo päältä näki että ei tulisi mitään. Ehdotettiin kyllä.

Liikunta kyllä ehkäisee tehokkaasti sairastumista.

Tämä totta. Vaikka tietää, että pitäisi lähteä, ei vain pääse ylös. Ei pysty nostamaan itseään tukasta suosta.

Mutta sitten mieleni kyllästyi olemaan masentunut, kävin eka kertaa lenkillä, ja siitä se sitten lähti aukeamaan.

Nimenomaan, ihminen tottuu kaikkeen, myös siihen makaamiseen ja valittamiseen kotona... Pitää olla luja tahto ja mieli että pääsee pois siitä... Ulkoileminenkin on sellanen asia että sitä alkaa haluamaan kokoajan lisää kunhan vaan astuu ovesta ulos muutaman kerran... 

Ei nää oo koskaa helppoja asioita, mutta ne on vaan tehtävä jos haluaa itselleen parempaa. 

Vierailija
291/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ehkäisee monia muitakin vaivoja, fyysisiä sellasia, hyödyt eivät ole vain mentaalipuolella :))

Vierailija
292/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en jaksa.

Valtio on syyllinen ihmisten masennukseen.

Työttömyyskorvauksia maksetaan vain 4,9 miljardia. Eläkkeitä maksettiin viime vuonna 33 miljardia ja niitä korottettiin isosti tänä vuonna. Lisäksi eläkeläiset maksaa pieniä vastikkeita ja muut korkeaa vuokraa, kun ei saa lainaa.

Vierailija
293/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssiminen on parasta! Masennus häviää pikaisesti!

Siinä tapauksessa et taida olla OIKEASTI MASENTUNUT

Vierailija
294/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää vaan että joutuu odotella aina iltaan asti että pääsee ulos liikkumaan, päivällä ahdistaa liikaa olla kyläläisten toljotettavana.

Vierailija
295/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en jaksa.

Valtio on syyllinen ihmisten masennukseen.

Työttömyyskorvauksia maksetaan vain 4,9 miljardia. Eläkkeitä maksettiin viime vuonna 33 miljardia ja niitä korottettiin isosti tänä vuonna. Lisäksi eläkeläiset maksaa pieniä vastikkeita ja muut korkeaa vuokraa, kun ei saa lainaa.

Meillä on kohta paljon 50-vuotiaita työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
296/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä ulkona kävelemässä useita kertoja. Mulla on koira, joka luonnollisesti tarvitsee liikuntaa enkä omista autoa tai edes polkupyörää joten kävelen kauppareissut ym. Keskuspuistoon on suhteellisen lyhyt matka, jotenkäyn siellä ihan yksin kuulokkeet korvilla kävelemässä tai juoksemassa.

Masennus ei ole poistunut tai edes helpottanut yhtään. Vuosiin.

Vierailija
297/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liikunta mikään ihme temppu ole.

Olen liikkunut aina jo ihan koiranikin takia. Silti masennus iski. Nykyäänkin liikun, en osaa olla paikallaankaan. En vaan saa liikunnasta enää mitään mielihyvää, kuten ennen.

Vierailija
298/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin auttaa paljon!!! todistettu on omallakin kohdalla :)) Pyöräilen ja kävelen paljon arkisin.. Viikonloppuisin otan vähän rennommin, minä en vain pysty olla kotona vaikka olenkin työtön, se hajottaa minun pääni... 

Vierailija
299/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta oli minun pelastus tuo on totta

Vierailija
300/501 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla liikunta on poistanut monia fyysisiä vaivoja mitä oli aikaisemmin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän