Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka on saanut useita isohkoja perintöjä, ollut töissä koko ikänsä

Vierailija
20.03.2023 |

Ja kun kuolee tilillä on tyyliin 50000 e ja okt?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä joku on saanut useita, isohkoja perintöjä? En minä ainakaan peri kuin vanhempani. Voihan jollain olla rikas sukulainen, joka on testamentannut, mutta tuskin tuo kovin yleistä on. Ainakaan, että niitä olisi useampia.

Vierailija
22/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Mistä joku on saanut useita, isohkoja perintöjä? En minä ainakaan peri kuin vanhempani. Voihan jollain olla rikas sukulainen, joka on testamentannut, mutta tuskin tuo kovin yleistä on. Ainakaan, että niitä olisi useampia.

Lapsettomia tätejä ja setiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pienet säästöt, jos kuollessa on tilillä vain tuon verran.

Itse olen ollut töissä koko työikäni ja jäänyt eläkkeelle 65-vuotiaana. Isohkoja perintöjä en ole saanut. Silti minulla on kokonaan maksettu omakotitalo ja tileillä ja sijoituksissa reilusti enemmän kuin 50 000 euroa.

Tekee mieli kysyä, mihin henkilö on rahansa ja perintönsä hassannut.

Kauan ajattelit vielä pitää rahat sijoituksissa? Vanhana et enää jaksa mennä. Ellet kustanna hyvää vanhustenkotipaikkaa niillä. Oma hoitaja vai?

Toki annan koko ajan lapsilleni ennakkoperintöä sen verran, kuin verovapaasti saa vuodessa antaa. Tuen myös hankinnoissa, eli en anna kaikkea riihikuivana rahana.

Olen jo vanha eikä menohaluja ollut nuorempanakaan. Viihdyn yksinkertaisesti ja luonnonläheisesti eläen. En halua vanhana vanhainkotiin, vaan keksin niitä aikoja ennen jonkun paremman ratkaisun.

Vierailija
24/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten perinnöt on pieniä ja ankarasti verotettuja muuhun eu:hun verrattuna. Sinne sitten vielä maksetaan tukiaisia. Miksi?

Vierailija
25/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempi jonka lapset luopui perinnöstä omien lastensa eduksi. Isovanhempi joka määräsi testamentilla tietyt asiat lastenlapsille.

Vanhempiani en ole edes vielä perinyt.

Vierailija
26/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomia tätejä ja setiä.

Onhan noita, mutta edelleen suvaitsen epäillä, että yhdellä lapsella niitä useampia olisi niin, ettei perinnöllä olisi muita jakajia. Minusta tule tuollainen varakas ja lapseton setä, mutta on noita sisarusten lapsia aika liuta jakamassa perintöäni. Ellei vaimo sitten tuhlaa kaikkea.

Vierailija
27/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva niille perijöille, että perintöveroihin löytyy selvää rahaa tililtä perintönä jaettavaksi. Omakotitalon myynti voi kestää, ja saavat perintöveron maksulapun ennenkuin talo on myyty ja rahat siitä jaettu. Kysyit, mitä tulee mieleen, niin tämä.

Vierailija
28/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut töissä koko työikäni ja jäänyt eläkkeelle 65-vuotiaana. Isohkoja perintöjä en ole saanut. Silti minulla on kokonaan maksettu omakotitalo ja tileillä ja sijoituksissa reilusti enemmän kuin 50 000 euroa.

Mä olen äidilleni sanonut (isä kuollut jo kauan sitten) että käyttää rahansa elämiseen nyt. Ei me lapset niitä tarvita. Mielestäni on siis tärkeintä että äiti elää elämänsä kunnolla eikä kituutta jotta lapset saisivat perinnön.

Vierailija
29/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen äidilleni sanonut (isä kuollut jo kauan sitten) että käyttää rahansa elämiseen nyt. Ei me lapset niitä tarvita. Mielestäni on siis tärkeintä että äiti elää elämänsä kunnolla eikä kituutta jotta lapset saisivat perinnön.

Oletpa niin jalo 😇😇😇😇

Vierailija
30/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavis suomalainen.

Joo, tää saattaa olla tosiaan aika yleistä. Ihmettelin kovasti exän vanhempien touhua, kun tosiaan perintöä olivat saaneet siten, että asuminen oli tullut heille todella edulliseksi (asuivat siis toisen kotitalossa) ja ikänsä oli molemmat olleet töissä. Silti käteen jäi kulutusluottoja. Eivätkä todellakaan mitään ökyilleet tms. Veikkaan, että alkoholiin ja tupakkaan törsäsi exän isä ja exän äiti taas oli todella höynäytettävissä vaikka mihin, mitä vaikka joku ovelta ovelle kaupustelija tuli myymään (hän oli kuitenkin ihan täysvaltainen ihminen, ettei ollut kyse mistään muistisairaudesta tms., vaan vähän vaan sellainen hyväuskoinen ja hölmö, joka ei osannut, eikä viitsinyt ottaa itse asioiden järkevyydestä selvää).

Vierailija
31/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle niitä rahoja pitäs hillota? Hankkikoon lapset itse omaisuutensa, minä en ainakaan kitsastele omassa elämässäni siksi että lapsille jää rahaa. Niille jää tako ja mökki, tehköön niille mitä lystää

Vierailija
32/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi saada "useita isohkoja perintöjä"?

Jos perii omat vanhempansa, niin siinä on vasta 2 perintöä. Keitä muita voi periä ja vieläpä "isohkoja" perintöjä?

Vierailija
33/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perii omat vanhempansa, niin siinä on vasta 2 perintöä. Keitä muita voi periä ja vieläpä "isohkoja" perintöjä?

Kyllä mä tiedän esim. yhden, joka peri äitinsä lapsettoman ystävän. Ja ne rahat hän sijoitti yritykseensä, joka meni konkurssiin. Noh, sitä sattuu, mutta testamentillä kuka vaan voi periä kenet vaan.

Vierailija
34/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelle niitä rahoja pitäs hillota? Hankkikoon lapset itse omaisuutensa, minä en ainakaan kitsastele omassa elämässäni siksi että lapsille jää rahaa. Niille jää tako ja mökki, tehköön niille mitä lystää

Näin sanoo ne 50-60-luvulla syntyneet, joiden vanhemmat ovat kaikkensa tehneet jättääkseen jotain perintöä lapsilleen. Minunkin mummoni hartaasti säästeli vielä eläkkeestään. Joo, se meni yli, mutta on se vähän hassua, että sitten tämä vanhempieni ikäpolvi on sitä mieltä, etteivät he mitään kellekään jätä, vaan itseensä käyttävät kaiken. Siis saivat perintöä, mutta eivät meinaa jättää.

Vierailija
35/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsia niin mitä se haittaa jos ei rahaa jää? Parempi niin.

Vierailija
36/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat, puoliso

Vierailija
37/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet mitä ajattelet pslsplspslspslssp jne asperger aloittelee jälleen mitä ajattelet?

Mihin tarvit muiden ajattelemisia? Ressukka

Vierailija
38/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut perintöä papalta, mummulta ja isältä. Kukaan heistä ei ollut erityisen rikas eikä kuolemat olleet lähekkäin, niin en rikastunut merkittävästi mutta joillain on niin rikkaat isovanhemmat,että vaikka perintö menee useaan osoitteeseen, sitä tulee silti paljon nokkaa kohti.

Vierailija
39/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut perintöä papalta, mummulta ja isältä. Kukaan heistä ei ollut erityisen rikas eikä kuolemat olleet lähekkäin, niin en rikastunut merkittävästi mutta joillain on niin rikkaat isovanhemmat,että vaikka perintö menee useaan osoitteeseen, sitä tulee silti paljon nokkaa kohti.

Eikö tuossa lopputulema ole aivan sama? Joko ensin vanhemmat perivät isovanhemmat ja sitten sinä (ja mahdolliset sisaruksesi) vanhenpanne tai sitten vanhemmat siirtävät perinnön suoraan teille. Ajankohta muuttuu, summa tuskin juurikaan.

Vierailija
40/44 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ajattelen? No, jos jotain ajattelen, niin sitä, että siinäpä on fiksu ihminen. Tuskin on omaisuutta tuhlannut, vaan on käyttänyt verosuunnittelua: lahjoittanut tai antanut ennakkoperintöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi