Mitä ajattelet ihmisestä joka on saanut useita isohkoja perintöjä, ollut töissä koko ikänsä
Ja kun kuolee tilillä on tyyliin 50000 e ja okt?
Kommentit (44)
Eipä niillä säästöillä kuollessaan mitään tee. Olisi tuokin vaan käyttänyt rahansa juhlimiseen ja kiinnittänyt omakotitalonsa.
Minä aloitin tyhjästä ja nyt on miljoona velkaa. Hyvin olen elänyt.
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Mistä joku on saanut useita, isohkoja perintöjä? En minä ainakaan peri kuin vanhempani. Voihan jollain olla rikas sukulainen, joka on testamentannut, mutta tuskin tuo kovin yleistä on. Ainakaan, että niitä olisi useampia.
Itse olen saanut perintöä papalta, mummulta ja isältä. Kukaan heistä ei ollut erityisen rikas eikä kuolemat olleet lähekkäin, niin en rikastunut merkittävästi mutta joillain on niin rikkaat isovanhemmat,että vaikka perintö menee useaan osoitteeseen, sitä tulee silti paljon nokkaa kohti.
Eikö tuossa lopputulema ole aivan sama? Joko ensin vanhemmat perivät isovanhemmat ja sitten sinä (ja mahdolliset sisaruksesi) vanhenpanne tai sitten vanhemmat siirtävät perinnön suoraan teille. Ajankohta muuttuu, summa tuskin juurikaan.
Kysyttiin, että miten joku voi saada useita isoja perintöjä. Yritin selittää, miten se voi olla mahdollista. Eli: olen saanut kolmesti perintöä em. tavalla. Jos henkilöt olisivat olleet varakkaita, olisin saanut paljon rahaa. Niillä joilla sukulaiset ovat hyvin rikkaita, perinnötkin voi olla isoja.
Isä muuten kuoli ennen isovanhempaa, eihän kuolemat aina tapahdu siistissä ja odotetussa järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niillä säästöillä kuollessaan mitään tee. Olisi tuokin vaan käyttänyt rahansa juhlimiseen ja kiinnittänyt omakotitalonsa.
Minä aloitin tyhjästä ja nyt on miljoona velkaa. Hyvin olen elänyt.
Minä olen aina yrittänyt pakollisten menojen jälkeen säästää ja sijoittaa puolet ja toisen puolikkaan tuhlata mukavaan elämään ja elämyksiin. Käärinliinoissa ei ole taskuja, mutta voi olla, etten kuolekaan lenkkipolulla vaan jossain hoivakodissa, jossa rahalla voisi saada lisäpalveluita.
Isohko perintö on suhteellista ja työtä nyt tekee helposti pienipalkkaisena koko ikänsä ilman, että rikastuu yhtään. Jollekin 30 tuhannen euron perintö on iso, kun taas toiselle se on 300 tuhatta tai 3 miljoonaa euroa.
Edesmennyt, sairaseläkkeellä pitkään sinnitellyt enoni aina sadatteli, että äidilläni on rahaa niin ettei paskalle taivu. Ymmärrettävää sairaseläkeläisen näkökulmasta, mutta todellisuudessa äitini tienasi alle mediaanitulon ja perintökin oli luonnollisesti ihan yhtä paljon kuin mitä eno sai.