Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot oireet pelottaa

Vierailija
20.03.2023 |

Vuosia ollut oireita, alussa enimmäkseen pahoinvointia ja oksentelua. Alkoi jo joskus teininä, ehkä 8v sitten ja välillä ollu helpompaa ja välillä pahempaa.. stressiksi ja ahdistukseksi sitä vaan ajateltiin ja itsekin omaksuin sen ajatuksen, että niin kai sitten. Mutta nyt viime aikoina on tullut kurkun kuristavaa kipua jota sitten epäiltiin refluksiksi. Mutta somac ei auttanutkaan siihen. Sitten lääkäri epäili, että varmaan niska- ja kaula- ja purentalihakset jumissa.. hierontaan olen menossa. Mutta lisäksi on tullut outoa tunnetta jalkoihin ja käsiin, varsinkin oikealla puolella. Välillä voimattomuuden tunnetta tai tärinää tai kihelmöintejä ja elohiiriä. Kävin sitten myös yksityisellä neurologilla joka teki perustutkimuksen, että kävele varpailla ja kantapäillä, seuraa katseella tätä esinettä yms.. sanoi ettei sitten epäile mitään neurologista sairautta koska poikkeavaa ei siinä ilmennyt, joten ei ehdota mitään lisätutkimuksia, koska ei oleta niistä mitään löytyvän. Tämä helpotti hieman oloani hetkeksi. Tosin unohdin mainita hänelle jalkojenkin oudoista tuntemuksista ja keskityin ennemmin kurkkutuntemuksiin ja tämäkin nyt jäänyt vaivaamaan minua..

Minulle on tehty pään magneettikuvaus muutama vuosi sitten, eikä siinä ollut mitään. Lisäksi olen ollut gastroskopiassa ja kolonoskopiassa ja vatsan ultrassa vatsaoireiden takia, jotka ovat nyt helpottaneet viime aikoina. Kaulan ultra tehtiin myös kovan kurkkukivun takia mutta ei siinäkään näkynyt mitään.

Edelleen oireeni kuitenkin jatkuvat.. aina tulee jotain uutta ja outoa ja en vain käsitä mikä on. Jos vielä lääkäriin menisin niin en tiedä mitä sanoisin kun varmaan pitävät minua hulluna. Mutta kun vointini on romahtanut täysin enkä pysty tekemään enää mitään ja olen vaan kotona neljän seinän sisällä. Masennuslääkettäkin kokeiltu mutta ei siitä apua ollut.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palan tunne kurkussa on klassinen psykosomaattinen oire. Varsinkin nuorilla yleinen.

Myös keski-ikäisillä yleinen, eritoten naisilla.

Vierailija
122/137 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ajan maanantaille sairaanhoitajalle.. pelkään ihan kauheasti ms tai als tautia, tai varsinkin alsia

Voi hyvää päivää sentään. Sinulla on hypokondria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain ajan maanantaille sairaanhoitajalle.. pelkään ihan kauheasti ms tai als tautia, tai varsinkin alsia

Sit kun todetaan, ettei oo ALS, niin sun pää keksii uuden sairauden. Toivottavasti se maanantain aika on psykiatriselle sairaanhoitajalle 🙏

Ihan perus sairaanhoitajalle, koska jalassa on semmone tunne että kävelykin tuntuu hassulta enkä pysty kävelemään normaaleja lenkkejä yms.. lisäksi elohiiret ja sisäinen kutina ja semmonen paineentunne välillä 😩

Pyydä, että hän varaa sinulle ajan psykiatriselle sairaanhoitajalle tai suoraan psykiatrille. Muita tutkimuksia et tällä hetkellä tarvitse.

Vierailija
124/137 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminnallinen häiriö?

https://www.ttl.fi/teemat/tyohyvinvointi-ja-tyokyky/toiminnalliset-oire…

Kokeile sympaattisen hermoston rauhoittamiseen tähtääviä harjoituksia, jotta elimistön jatkuva hälytysreaktio katkeaa. Voi auttaa myös ahdistuksen tasoittamisessa.

Vierailija
125/137 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa kun ei ole varaa yksityisellekään käydä niin julkisella lääkäriaika menee varmaan pitkälle

Se ei haittaa lainkaan sinun tapauksessasi.

Vierailija
126/137 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Ms ?

Luulen, että ap on kuitenkin neiti-ihminen, eli Miss. Ms käytetään rouvashenkilöistä noin niin kuin ulkomailla.

Vierailija
127/137 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täältä on kadonnu viestejä

Vierailija
128/137 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä kukaan tiedä, onko tuo psykosomaattista vai ei.

Vierailija
129/137 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen, ettei koko ketjua ole poistettu.

Vierailija
130/137 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen, ettei koko ketjua ole poistettu.

Miksi se poistettais? Eikö mistää saa keskustella

Vierailija
131/137 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasvaiva, sehän sijaitsee kaulalla ja saattaa suurentua tai turvottaa kaulan, joten kurkkukin voi tuntua tuolta mitä kuvailit ym..outoja oireita aiheuttaa ympäri kehoa

Vierailija
132/137 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui etten osaa oikein selittää oireitani. Sairaanhoitaja ei tuntunut uskovan edes:( sanoi vaan että seurailisi tilannetta.

kävin kyllä verikokeissa mutta niiden tulokset näkyy joskus parin päivän päästä omakannassa..

Vierailija
133/137 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykin näköjään jo nyt mulla crp on 6 ja viitearvo ois alle 4 :dd oon ihan paniikissa nyt, ei oo ikinä ollu siinä mitään ennen.. ja lasko on 20 ja viitearvo on kai että alle 20. Enkä oo missään flunssassa tai semmoisessa

Vierailija
134/137 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykin näköjään jo nyt mulla crp on 6 ja viitearvo ois alle 4 :dd oon ihan paniikissa nyt, ei oo ikinä ollu siinä mitään ennen.. ja lasko on 20 ja viitearvo on kai että alle 20. Enkä oo missään flunssassa tai semmoisessa

Osaako joku kertoa onko nämä hälyttäviä tuloksia kun mun pitää itse soittaa sinne terveysasemalle uudestaan jos on jotain poikkeavaa noissa

Vierailija
135/137 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen on nuo oireet ja pelottaa:( kaikki sairaudet varmaan käynyt läpi mielessäni. Nyt pelkään myös jotain sydänsairautta

Vierailija
136/137 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onkin joku sydänjuttu ja sen takia kurkkua sattuu ja kuristaa.. yläselkääkin:( oon venytellyt ja liikkunut ja ei auta

Vierailija
137/137 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan käynyt verikokeissa? Ns. palan tunne kurkussa on yksi raudanpuutteen oireista, kuten myös huimaus, voimattomuus ja heikotus. Ei siihen rautalisän aloittamiseen edes verikokeita välttämättä tarvitse, hyvin voi testata, että helpottavatko oireet rautakuurilla.

Olen käynyt eikä niissä ollut mitään, hemoglobiini oli itseasiassa parempi kuin koskaan, ferritiinistä en tiedä koska sitä ei tietenkään katsottu. Voimattomuudella tatkoitan semmoista outoa lihasheikkouden tunnetta ja levottomuutta jaloissa, mikä on saanut minut panikoimaan. Varsinkin toinen jalka tuntunut oudolta

Kuulostaa hyvin paljon raudanpuutokselta. Aloita vain se rautakuuri ja jos ei parissa kuukaudessa ole helpottanut, mene uudestaan lääkäriin.

Ferritiini olikin vaan 18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä