Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärrätkö tällaista näkemystä (koskee yhteenmuuttamista)?

Vierailija
20.03.2023 |

Parin tavatessa naisella oma talo lainoineen mies asuu vuokralla. Mies muuttaa naisen luo. Menevät naimisiin ja tekevät avioehdon. Mies maksaa puolet juoksevista kuluista PLUS puolet lainanlyhennyksestä. Ja tämä on siis se mitä en ymmärrä, että osallistuu tuohon lainanmaksuun. Nainen perustelee tuota sillä, että on sama mitä menisi vuokran maksuun, ja että aina jos asuu jossain niin maksaa asunnon omistajan asuntolainaa.

Mun mielestä tuo mies on vain harvinaisen tyhmä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maksanut puolet juoksevista kuluista eikä mies kuvitellutkaan että mun olis pitänyt osallistua lainanmaksuun, hänen talohan se on ja hänelle jää jos erottaisi.

Vierailija
2/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi maksaa juoksevat kulut kokonaisuudessaan yksin ja nainen hoitaa lainan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, onko mies jotenkin vajaa eikä sais käyttää omia rahojaan kuten haluaa?

Vierailija
4/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ovat asiasta puhuneet ja ovat yhtä mieltä, niin sama se minulle. Raha ei ole kaikille tärkein asia.

Vierailija
5/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin päin se on hyväksyttävää että mies maksaa naisen lainan lyhennykset. Mutta jos sukupuolet olisi toisin päin olisi mies jo lynkattu somessa naisten toimesta

Vierailija
6/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vajaa jos lyhentää lainaa toisen omistamasta kohteesta. Ei mene reilusti tuo. Puolet muista asumiskuluista, jopa koko vastike +sähkö ok mutta ei noin! Nainen kerryttää itselleen omaisuutta, itse hänen pitää se muös kustantaa.

Vierailija
7/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäähän sen miehen vuokraa maksaa! Esim. vuokra 400€ plus juoksevat kulut puoliksi

Vierailija
8/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ovat asiasta puhuneet ja ovat yhtä mieltä, niin sama se minulle. Raha ei ole kaikille tärkein asia.

Näinhän se on, kaikkea ei aina ulkopuoliset tiedä.

Vierailija
9/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No erossa mies kyll ei puolia talosta saa kerta naisen nimissä jos talo on. Kannattaisi sen pyytää oma nimi talokirjoihin jos ny pahin kävisi ja ero tulisi.

Vierailija
10/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on väärin. Nainen kerryttää tuossa vain omaisuuttaansa miehen avulla. Ei ole miestä kohtaan kovinkaan hyvä (paitsi jos nainen hoitaa koko kodin hoidon niin ehkä sitten)

Vierailija
11/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vajaa jos lyhentää lainaa toisen omistamasta kohteesta. Ei mene reilusti tuo. Puolet muista asumiskuluista, jopa koko vastike +sähkö ok mutta ei noin! Nainen kerryttää itselleen omaisuutta, itse hänen pitää se muös kustantaa.

Talossa harvemmin on vastiketta. Ja vaikka olisikin, niin mitä väliä sillä on, että maksaako sen vastikkeen vai puolet lainan lyhennyksestä?

Vierailija
12/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... mieskö ei saa talosta silti mitään osuutta itselleen?

Vierailija
13/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies asuu siis käytännössä vuokralla, kuten teki ennenkin. Oma asiansa, kunhan on itse tyytyväinen. Eipähän ole sitoutunut asuntoonsa, ja maksaa siitä ilosta.

Miksi siihen pitäisi jonkun muun ottaa kantaa? Itse kukin saa hoitaa taloutensa kuten itse parhaaksi katsoo, joskus vuokralla asuminen on hyvinkin mielekästä.

Vierailija
14/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaseksiko sen miehen pitäs saada asua? Ei pelkkä sähkö ja vesimaksu riitä vuokraksi

Vierailija
15/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin niin niin taas mua höynäytettiin..

Vierailija
16/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No erossa mies kyll ei puolia talosta saa kerta naisen nimissä jos talo on. Kannattaisi sen pyytää oma nimi talokirjoihin jos ny pahin kävisi ja ero tulisi.

Ties miten kauan ja paljon nainen on sitä taloaan jo maksellut. Mikä oikeus miehellä olisi nyt tulla ottamaan siitä puolet itselleen?

Vierailija
17/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis... mieskö ei saa talosta silti mitään osuutta itselleen?

Osuuden saa ehkä ostamalla sen. Jollei osta niin ei myöskään omistus siirry.

Vierailija
18/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talossa harvemmin on vastiketta. Ja vaikka olisikin, niin mitä väliä sillä on, että maksaako sen vastikkeen vai puolet lainan lyhennyksestä?

Jos summa on presiis sama nii sitten ei tietenkään ole väliä. Ja jokainen varmaan älyää mitä vastikkeella tuossa tarkoitetaan. Jäte, sähkö, vesi jne kulut ne on omakotitalossakin, jos ei ole erillistalo joissa vastike.

Vierailija
19/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähtää pahasti korvaa et joku sanoo tollee et no joutuisit maksaa vuokraa nii sen takia lyhennät tätä lainaa. Lainaa joka on naisen.

Ehkä mies on vain vuokralainen naisen talossa ja olet luullut heidän suhteensa väärin!! Lol

Vierailija
20/49 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se talo on yhteisesti hankittua omaisuutta jos mies on mukana lainalyhennyksissä.