Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko ottaa yhteyttä exään kertomatta aviomiehelleni?

Vierailija
20.03.2023 |

Tässä ei ole kyse siitä, että vanha suola janottaisi tai mitään tunteita olisi. Haluaisin vain aidosti pyytää exältäni anteeksi sitä, miten ikävästi ja yllättäen jätin hänet vuosia sitten. Tiedän, että hän on käsitellyt eroamme terapiassa ja voinut todella huonosti tämän jälkeen.

En ole vielä tänäkään päivänä kertonut exälle todellista syytä eroomme ja käytökselleni enkä tässäkään niitä halua enempää avata. Olen aktiivisesti terapiassa käsitellyt asioita ja koen tarvetta pyytää anteeksi.

Voinko kirjoittaa exälle kirjeen tai vastaavan jossa avaan ajatuksiani? En haluaisi kertoa nykyiselle miehelleni, että hän ei turhaan huolestuisi tai mitään väärinkäsitystä syntyisi. Koen vaan, että olen entiselleni selityksen ja anteeksipyynnön velkaa.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha sama.

Vierailija
2/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä eksäsi rauhaan.

Jos jätit eksäsi hirveällä tavalla, niin et missään nimessä ota häneen yhteyttä. Koska ensinnäkin teit eksällesi todella vttumaisesti ja nyt haluat jälleen ottaa eksääsi yhteyttä, jotta voit parantaa omaa syyllisyydentunnettasi. Tekisit siis eksällesi kahdesti vttumaisen teon.

Jätä eksäsi rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään sinun ei tarvitse kertoa puolisollesi, mutta en usko hetkeäkään motiivejasi. Jos haluaisit eksällesi parasta mahdollista, antaisit hänen parannella haavojaan etkä repisi niitä auki saadaksesi jälleen häneltä huomiota.

Vierailija
4/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on sama terapeutti. Hän haluaa kuunnella uusia juttuja. Anna mennä.

Vierailija
5/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mennä vaan, parisuhteessakin on oikeus yksityisyyteen.

Mutta kuulostaa ikävältä, jos nykyisessä suhteessasi tuota ei voisi kertoa juuri noilla sanoilla ilman, että tulee suurta draamaa. Oletko varma, että niin kävisi vai pelkäätkö vain? Nykyinen puolisosi voisi parhaimmillaan arvostaa tällaista avoimuutta. Väärinymmärryksen vaara lienee paljon suurempi, jos nykyiselle puolisolle selviää jossain vaiheessa myöhemmin, että olet ollut yhteydessä eksään kertomatta hänelle?

Vierailija
6/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa mennä vaan, parisuhteessakin on oikeus yksityisyyteen.

Mutta kuulostaa ikävältä, jos nykyisessä suhteessasi tuota ei voisi kertoa juuri noilla sanoilla ilman, että tulee suurta draamaa. Oletko varma, että niin kävisi vai pelkäätkö vain? Nykyinen puolisosi voisi parhaimmillaan arvostaa tällaista avoimuutta. Väärinymmärryksen vaara lienee paljon suurempi, jos nykyiselle puolisolle selviää jossain vaiheessa myöhemmin, että olet ollut yhteydessä eksään kertomatta hänelle?

Nykyinen mieheni on todella ymmärtäväinen, joten voi olla ettå huolehdin turhia. Tuntuu silti jotenkin paremmalta jättää kertomatta, kaiken varmuudeksi.

Ap

Vierailija
7/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä eksäsi rauhaan.

Jos jätit eksäsi hirveällä tavalla, niin et missään nimessä ota häneen yhteyttä. Koska ensinnäkin teit eksällesi todella vttumaisesti ja nyt haluat jälleen ottaa eksääsi yhteyttä, jotta voit parantaa omaa syyllisyydentunnettasi. Tekisit siis eksällesi kahdesti vttumaisen teon.

Jätä eksäsi rauhaan.

Tätä mietin itsekin.. eli haluaako exä kuulla selitystä tai anteeksipyyntöä vai haluaako vain unohtaa kaiken? Hän ei pidä minuun itse mitään yhteyttä, joskus harvakseltaan tykkäilee somekuvista ja kerran tainnut kommentoida jonkun synttärionnittelun.

Ap

Vierailija
8/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ettet ole häneen yhteydessä millään tavalla. Itse sinä päätit poistaa hänet elämästäsi, joten pysyttelekin poissa. Parempi, ettette olisi mitään somekavereitakaan.

Vierailija
9/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä ilmaa voisi puhdistaakin. Tee niinkuin parhaaksi uskot.

Vierailija
10/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä eksäsi rauhaan.

Jätä eksäsi rauhaan.

Tätä mietin itsekin.. eli haluaako exä kuulla selitystä tai anteeksipyyntöä vai haluaako vain unohtaa kaiken? Hän ei pidä minuun itse mitään yhteyttä, joskus harvakseltaan tykkäilee somekuvista ja kerran tainnut kommentoida jonkun synttärionnittelun.

Ap

Todennäköisesti ei. Jätä vain hänet rauhaan. Et halunnut olla hänen kanssa enää yhdessä, se selitys riitti hänelle. Avaisit vain vanhoja haavoja.

Eksältä kannattaa pyytää ainoastaan anteeksi silloin, jos haluat palata eksän kanssa takaisin yhteen

Vierailija
11/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä eksäsi rauhaan.

Jätä eksäsi rauhaan.

Mun mieheni haluaisi taas omalle exälleen avata nyt pölyn laskeuduttua, miksi suhde ei häntä tyydyttänyt ja miksi naisen toiminta oli väärin kun mies halusi erota. Eron hetkellä hän halusi vain vältellä lisädraamaa ottamalla kaikki syyt niskoilleen ja antoi naisen haukkua itsensä kaikille tutuille ja tuntemattomille, hyötyä rahallisesti, sekoilla ja uhriutua. Jälkikäteen tämä kaikki on herättänyt miehessä katkeruutta ja hän on tajunnut, että nainen toistaa samaa kaavaa kaikissa lähisuhteissaan koska kukaan ei koskaan 'uskalla' näyttää hänelle peiliä.

Olen miehelle sanonut, ettei hän minun mielestäni hyötyisi mistään vuodatuskirjeestä mitään konkreettista, mutta jos hänellä silti on tarve joku kirje kirjoittaa niin mikäpä minä olen estelemäänkään.

Vierailija
12/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta kannattaa vielä harkita.

Jos mun exäni lähestyisi mua nyt vuosia eron jälkeen pyytääkseen anteeksi, niin mun eka ajatukseni olisi se, että hän haluaa lähinnä rauhoitella omaa omaatuntoaan eikä niinkään tuoda mulle mitään mielenrauhaa. Mä olen asiat jo käsitellyt enkä halua joutua palaamaan niihin. Voi olla, ettei sun exääkään enää tässä vaiheessa kiinnosta sun selitykset.

Vierailija
13/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin provo...

Vierailija
14/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sun ex, en haluaisi kuulla sinusta yhtään mitään. Hän on saanut haavansa tod näk korjatuksi, joten jätä hänet rauhaan. Anteeksipyyntö saattaa lohduttaa omaa mieltäsi, mutta se on täysin tyhjää sanahelinää ex:lle. Itsekkäistä syistä haluat pyytää anteeksi. Oman mielenrauhasi takia. Unohda koko juttu. Ja se, että pitäisi tehdä vielä salaa nykyiseltä, on tuomittavaa!

Vierailija
15/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ajattelen, että anteeksipyyntö törkeästi kohdelleelta ihmiseltä vaan alleviivaisi mun uhriasemaa, enkä halua olla mikää uhri. Mieluummin ajattelen, että se joka on mua kohdellut tylysti on vaan huono ihminen ja tuskin siis tuntee mitään katumusta --> parempi, että pääsin eroon.

Vierailija
16/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissiin halua vain pyytää anteeksi vaan selitellä mustan valkoiseksi koska omatuntosi soimaa. Mä lähetin eksälleni vain viestin, että kiitos ja anteeksi kun tuntui että pakko ne riidat on sopia. Hän vastasi että kiitos viestistä ja samoin, kaikkea hyvää. Täts it.

Vierailija
17/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa vain leikkiä jotain ihanan enpaattista ihmistä, vaikka oikeasti testaisi vain viehätysvoimaansa. Anna sen exäsi olla rauhassa, ja nyxäsi myös. Ilkeilisit syyttömille aivan syyttä, vain omaa imagoasi nostaaksesi. Narsistin ainesta 🥶

Vierailija
18/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä eksäsi rauhaan.

Jätä eksäsi rauhaan.

Mun mieheni haluaisi taas omalle exälleen avata nyt pölyn laskeuduttua, miksi suhde ei häntä tyydyttänyt ja miksi naisen toiminta oli väärin kun mies halusi erota. Eron hetkellä hän halusi vain vältellä lisädraamaa ottamalla kaikki syyt niskoilleen ja antoi naisen haukkua itsensä kaikille tutuille ja tuntemattomille, hyötyä rahallisesti, sekoilla ja uhriutua. Jälkikäteen tämä kaikki on herättänyt miehessä katkeruutta ja hän on tajunnut, että nainen toistaa samaa kaavaa kaikissa lähisuhteissaan koska kukaan ei koskaan 'uskalla' näyttää hänelle peiliä.

Olen miehelle sanonut, ettei hän minun mielestäni hyötyisi mistään vuodatuskirjeestä mitään konkreettista, mutta jos hänellä silti on tarve joku kirje kirjoittaa niin mikäpä minä olen estelemäänkään.

Oletko sä vain joku laastari mille mies itkee näitä? Ilmeisesti.

Ei paremman kumppanin löytänyt ihminen itke nyksälle tuollaisia. Ei kuulosta mieheltä ollenkaan. Elämässä mennään eteenpäin. Pääsi eksästä eroon, ei ole mitenkään hänen vastuullaan.

Eikä miehen maine voi mennä vain yhden valehtelevan eksän takia. Pakko siinä maineen menemisessä on olla paljon tottakin jos sen ihmiset miehestäsi uskoo. Eli vähintään 2 kahelia on tässä keississä.

Vierailija
19/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin halua vain pyytää anteeksi vaan selitellä mustan valkoiseksi koska omatuntosi soimaa. Mä lähetin eksälleni vain viestin, että kiitos ja anteeksi kun tuntui että pakko ne riidat on sopia. Hän vastasi että kiitos viestistä ja samoin, kaikkea hyvää. Täts it.

Omatunto soimaa, se on totta. Mutta tuntuu myös tosi pahalta exäni puolesta, ei hänen olisi pitänyt joutua kokemaan niin kurjaa eroa. Olen usein miettinyt miten hänellä menee ja ilmeisesti on löytänyt onneksi uuden kumppanin.

Vaikea tilanne, moni teistä sanoo ettei haluaisi anteeksipyyntöä mutta itse koen sen melkeinpä velvollisuudekseni.

Ap

Vierailija
20/69 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omatunto soimaa, se on totta. Mutta tuntuu myös tosi pahalta exäni puolesta, ei hänen olisi pitänyt joutua kokemaan niin kurjaa eroa. Olen usein miettinyt miten hänellä menee ja ilmeisesti on löytänyt onneksi uuden kumppanin.

Vaikea tilanne, moni teistä sanoo ettei haluaisi anteeksipyyntöä mutta itse koen sen melkeinpä velvollisuudekseni.

Ap

Mikä tää törkeä ero oli?

Teillä oli yhteiset rahat. Käytännössä eksäsi elätti teidät ja sinä säästit "yhteisesti" nimiisi. Sit pidit sivussa toista naista monta kuukautta, haukuit ja tuhosit eksäsi mielenterveyden. Jäit kiinni nussiessasi sitä rupuruusua teidän parisängyssä. Sit pakkasit reppusit, nostit teidän kaikki säästöt ja sanoit adios!

???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme