Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensuojelun pelko, kun puhelin soi

Vierailija
19.03.2023 |

Kun mieheni puhelin soi, ensimmäinen ajatukseni on, soitetaanko lastensuojelusta, että joku on ilmoittanut minun olevan vääränlainen tai tekevän jotain väärin. Tai jos omaan puhelimeen tulee puhelu tuntemattomasta numerosta, ajatus on silloinkin sama. Olen joskus ollut kiusattu, joten kiusaamisen tai poikkeavuuden ilmaisemisen pelot, tai vääränlaisen vallankäytön pelot, kai jatkuvat tällä tavalla. Aina jostain ponnahtaa esiin ajatus, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen ihan mistä tahansa asiasta liittyen minuun.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoidattamaan korvien välisi kuntoon. Äläkä hanki lisää lapsia ennen kuin olet kunnossa. Tai sitten olet typerä trolli.

Vierailija
2/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hoidattamaan korvien välisi kuntoon. Äläkä hanki lisää lapsia ennen kuin olet kunnossa. Tai sitten olet typerä trolli.

Noh? En siis saisi pelätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei edes voi hoidattaa psyykkisesti, koska en pysty enää puhumaan rehellisesti kuin anonyymina. Jos minulta kysytään esim., mitä pelkään, vastaan etten pelkää yhtään mitään. Myöhemmin mietin, miksi valehtelen, mutta ymmärrän sen olevan suojakeino.

Vierailija
4/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omatunto puhdas, ei pitäisi pelätä turhaan.

Vierailija
5/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä, että olen taas kiusatun roolissa mielessäni. Kiusaajat ovat ne muut.

Vierailija
6/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue tällaisia palstoja, joilla trollit pelottelee ja yrittää harhauttaa herkkiä ihmisiä. Tee itsellesi se palvelus.

Vierailija
7/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä, että huostaanotto olisi lapsille paras vaihtoehto

Vierailija
8/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaista sinä olet tehnyt, että on aihetta pelätä lastensuojelua? Ja eikö kummallakaan teistä ole ketään kavereita tai edes tuttuja, jotka soittavat

Sinä olet ihan oikeasti todella huonossa kunnossa, jos puhelinsoittoa pelkäät, ja vielä lastensuojelusta. Useimmat meistä pelkäävät enemmän soittoa vaikka poliisilta tai sairaalasta, jos jollekin läheiselle olisi sattunut jotain ikävää. 

"Jos puhelin soi olen varma siitä, se tulee poliisiasemalta " laulaa Liisa Akimoff.

Vierailija
9/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Saksassa moni pelkäsi, että Stasi soittaa. Se ongelma ratkesi sillä, että luovuttiin puhelimesta (nykyisin voisi myös vaihtaa numeron salaiseksi tai ottaa prepaid-liittymän).

Tosin sitten tulee ongelmaksi se, että Stasi (lasu) saattaa soittaa ovikelloa. Tämä on itse asiassa se todennäköisin vaihtoehto, eli kun on tarkoitus pidättää (huostaanottaa) joku niin siitä ei kannata ilmoittaa ennakkoon, koska silloin kohde saattaa yrittää paeta.

Vierailija
10/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista meistä löytyy huolia, kunhan tarpeeksi tutkitaan. Eikä välttämättä edes tarvitse varsinaisesti tutkia, koska lastensuojelu ei ole mikään esitutkintaviranomainen vaan se keskittyy huoliin.

Vierailija
11/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo sama. En ole oikein uskaltanut kiintyä lapsiini, kun olen varautunut siihen että joku tantta keksii tulla takavarikoimaan lapset. Pelkään että olen jonkun mielestä ollut joskus vääränlainen ja itse en ole sitä tajunnut/huomannut.

Ei mielenterveyden diagnooseja.

Vierailija
12/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasuttelijan uhriksi joutuminen on kyllä riski nykyään...

Vierailija
13/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista meistä löytyy huolia, kunhan tarpeeksi tutkitaan. Eikä välttämättä edes tarvitse varsinaisesti tutkia, koska lastensuojelu ei ole mikään esitutkintaviranomainen vaan se keskittyy huoliin.

Näin Staliniin sanoi: ei ole syyttömiä ihmisiä, on vain huonosti tutkittuja...

Vierailija
14/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasuttelijan uhriksi joutuminen on kyllä riski nykyään...

Lasuja tehdään lähemmäs parisataa tuhatta vuodessa. Esimerkiksi terveyskeskuksessa vanhemman on monesti vaikea välttyä lasulta jos valittaa jotain vaivaa. Sama pätee neuvolaan missä moni tekee esimerkiksi sen virheen, että sanoo, että väsyttää, jolloin neuvolatäti tekee lasun. Tarhasta ja koulusta voidaan tehdä lasu jos lapsi vaikkapa hoitajan/open mielestä syö liikaa/liian vähän, lapsen paidassa on likaa, housuissa reikä, lapsi on puhunut jotain tukkapöllystä tai alkoholijuomista tai vastaavaa. Ja sitten on tietysti naapurit ja erilaiset ohikulkijat jotka saattavat pahastua milloin mistäkin kasvatusmetodista ja tehdä lasun. Yksi yleinen lasujen tekijäryhmä ovat myös katkerat eksät joilla pelkkä katkeruus riittää syyksi.

Vierailija
15/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Staliniin sanoi: ei ole syyttömiä ihmisiä, on vain huonosti tutkittuja...

Stalin sanoi myös, että yhden lapsen huostaanotto on tragedia, kun taas sadan tuhannen lapsen huostaanotto on tilastotiedettä.

Vierailija
16/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo sama. En ole oikein uskaltanut kiintyä lapsiini, kun olen varautunut siihen että joku tantta keksii tulla takavarikoimaan lapset. Pelkään että olen jonkun mielestä ollut joskus vääränlainen ja itse en ole sitä tajunnut/huomannut.

Tämä on kyllä huolestuttavaa, onko lapsilla toinen vanhempi johon on terve kiintymyssuhde?

Vierailija
17/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä huolestuttavaa, onko lapsilla toinen vanhempi johon on terve kiintymyssuhde?

Kiintymyssuhdeteoria on periaatteessa kumottu, ts. voi kiintyä eri tavoin mutta silti oikein.

Mutta tosiaan, Lasu-pelleily aiheuttaa äideissä ja isissä sen, että varautuu pahimpaan ja ei kunnolla kiinny.

Olemme akateemisia ihmisiä ja meillä ei ole mielenterveyden diagnooseja.

Vierailija
18/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiintymyssuhdeteoria on periaatteessa kumottu, ts. voi kiintyä eri tavoin mutta silti oikein.

Mutta tosiaan, Lasu-pelleily aiheuttaa äideissä ja isissä sen, että varautuu pahimpaan ja ei kunnolla kiinny.

Ei kannata tehdä lapsia, jos ei usko edes kiintyvänsä heihin.

Hanki oikeasti parempaa luettavaa, kuin tämä palsta.

Meillä on paljon ongelmaisia lapsia, joille tarvittaisiin kipeästi lastensuojelua. Tuskin ehtivät ihan randomisti hyökkäilemään aiheettomasti kenenkään lasten kimppuun.

Vierailija
19/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista sinä olet tehnyt, että on aihetta pelätä lastensuojelua? Ja eikö kummallakaan teistä ole ketään kavereita tai edes tuttuja, jotka soittavat

Sinä olet ihan oikeasti todella huonossa kunnossa, jos puhelinsoittoa pelkäät, ja vielä lastensuojelusta. Useimmat meistä pelkäävät enemmän soittoa vaikka poliisilta tai sairaalasta, jos jollekin läheiselle olisi sattunut jotain ikävää. 

"Jos puhelin soi olen varma siitä, se tulee poliisiasemalta " laulaa Liisa Akimoff.

Höpö höpö.

Ei ole muuten yhtään terveempää, jos sellaista haluat lähteä määrittelemään, pelätä poliisin soittoa.

Pelkoja voi tulla ja niitä voi mennä ja menneet kokemukset vaikuttaa.

Vierailija
20/45 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä lapsia, jos ei usko edes kiintyvänsä heihin.

Hanki oikeasti parempaa luettavaa, kuin tämä palsta.

Meillä on paljon ongelmaisia lapsia, joille tarvittaisiin kipeästi lastensuojelua. Tuskin ehtivät ihan randomisti hyökkäilemään aiheettomasti kenenkään lasten kimppuun.

Lain mukaan kaikki tehdyt lasut pitää käsitellä. Lisäksi lastensuojelussa on jo yli 10 vuotta ollut käytössä ns. varhaisen puuttumisen malli, missä pieniinkin huolenaiheisiin puututaan, jotta ne eivät myöhemmin kehity vakaviksi huolenaiheiksi.