Onko insinööri akateeminen tutkinto?
Eräs tuttu sanoo olevansa akateemisesti koulutettu ja hän on AMK-insinööri. Mielestäni insinööri ei ole akateeminen koulutus, mutta diplomi-insinööri ehkä voisi olla. Liitän akateemisuuden ennemminkin yliopistoihin.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööri AMK olen opiskeltu University of Applied Sciences
Olen opiskeltu :D Et riittävästi, tarkoittanet olen opiskellut. Ei ole mahdollista. amk on amk, joku vaihto yliopistossa ei riitä. Kerro tutkinnon nimi ja koulu.
Tuossahan se on kerrottu :D Opettele lukemaan.
Opettele kirjoittamaan. Mikä tutkinto ja mikä koulu? Ei amk insinööri Suomessa eikä ulkomailla ole MSc. Toivoisin oppilaitoksen nimeä.
Jos et tuosta osaa lukea mikä tutkinto ja koulu, en voi auttaa enempää.
Laita oppilaitokse nimi. Ymmärrätkö. Muuten ihan skeidaa. Googlaan ihan itse, koska olet eka alallasi! ETkä silti akameetinen.
University of Applied Sciences
Tuo kertoo ihan riittävällä tarkkuudella, mistä oppilaitoksesta on kyse. Käytä Google kääntäjää, jos et tuon vertaa ymmärrä englantia.
Eli ammattikorkeakoulu. Ei ole yliopisto.
Wau! Osasit käyttää google kääntäjää viimeinkin! Hieno tyttö/poika!
Vierailija kirjoitti:
Ei. 3,5v on alempi korkeakoulututkinto. Ei se ole akateeminen eikä se ole edes korkeakoulutettu koska lyhyt.
Todellakin on korkeakoulutettu. Ei se koulutuksen pituus siihen vaikuta. AMK on korkeakoulu, koska sinne lähtökohtaisesti ei pääse suorittamatta ensin toisen asteen koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskeltu :D Et riittävästi, tarkoittanet olen opiskellut. Ei ole mahdollista. amk on amk, joku vaihto yliopistossa ei riitä. Kerro tutkinnon nimi ja koulu.
Opettele kirjoittamaan. Mikä tutkinto ja mikä koulu? Ei amk insinööri Suomessa eikä ulkomailla ole MSc. Toivoisin oppilaitoksen nimeä.
Laita oppilaitokse nimi. Ymmärrätkö. Muuten ihan skeidaa. Googlaan ihan itse, koska olet eka alallasi! ETkä silti akameetinen.
En laita, koska ei se muuta mitään. Sinä olet joka tapauksessa vammainen trollipelle.
Troppipelle ei, fakta kyllä. Mutta eihän sitä amk tajua. Taidat kyllä olla kirjoitusasusta ihan ammatikoulusta, et EDES amkk:sta. Onnea typeryyteesi.
Helpottiko?
Don´t argue with stuped. Mitä arvelet?
Helpottiko? Et vielä vastannut.
Insinööri on katsottu turhaksi koulutukseksi.
Hallintotieteilijä Suomessa kykenee peittoamaan insinöörin taidot.
Polttomoottorikielto ja remonttipakko-energiadirektiivi päätettiin, eikä insinööriltä ei edes kysytty.
Eikä se insinööri ole vastannut jälkeenkäänpäin.
Entäs sitten tekniikan kandidaatti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt yrittää rivi-insinööri olla jotakin parempaa. AMK on aika sama asia kuin amis.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten tekniikan kandidaatti?
No mistä oppilaitoksesta valmistutaan kandidaatiksi? Siitä löytyy vastaus.
Onko akateeminen jos on DI, mutta ei ylioppilas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI ei ehkä ole akateeminen koulutus, vaan se on akateeminen tutkinto. Tutkinnot, jotka johtavat tutkijan uralle ovat akateemisia. AMK:sta ei pääse suoraan tutkijaksi. Insinööri AMK ei siis ole akateeminen tutkinto. Jännä, kuinka tälläistä ei edes siellä ammattikorkeassa opeteta.
Tohtorin tutkinto pätevöittää tutkijaksi. Tekniikan tohtori on Doctor of Science (Engineering), mutta useimmiten tohtori on PhD eli Doctor of Philosophy.
Sitten tietysti on lääkärin tutkinto, joka on MD, eli tohtori sekin, vaikka ei sitä todellsuudessa ole. Eihän PhD tiedä mitään filosofiasta, vaikka onkin sen tohtori.
DI:tä valmistuu teknillisistä yliopistoista kuten Aalto-yliopisto.
Suomessa lääkärit ovat lääketieteen lisensiaatteja.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rit_Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt yrittää rivi-insinööri olla jotakin parempaa. AMK on aika sama asia kuin amis.
Lapsi ei nyt tiedä yhtään mistä puhuu. Ammattikoulu on toisen asteen oppilaitos. Ammattikorkeakoulu on korkeakoulu. Jälkimmäiseen ei pääse opiskelemaan ellei ole toisen asteen tutkintoa suoritettuna. Ei ole vaikea asia tämäkään.
Käyttääkö kukaan enää termiä, akateeminen. Jos käyttää, niin missä yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö kukaan enää termiä, akateeminen. Jos käyttää, niin missä yhteydessä?
akateeminenhuora
Huoh. Taas tämä AMK hullu vauhdissa. Ei tuolle kukaan mitään akateemisuudesta ole mitään sanonut, vaan se haluaa ihan vaan provota. Samat tarinat joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä vai tyhmä? Akateeminen=yliopistotutkinnon suorittanut. Ihan sama mitä olet ennen sitä tutkintoa tehnyt. Ylioppilas ei ole yliopistotutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Olet suorittanut akateemisen lopputukinnnon ja olet siis akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä vai tyhmä? Akateeminen=yliopistotutkinnon suorittanut. Ihan sama mitä olet ennen sitä tutkintoa tehnyt. Ylioppilas ei ole yliopistotutkinto.
Oon DI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon DI
Joo, sen kyllä huomaa.
Sanoivat, että en ole aito DI, kun en käynyt koskessa...
😢
Vierailija kirjoitti:
Kyllä