Onko mitoiltaan 167 cm ja 67 kg nainen mielestäsi hoikka?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Itse oon 190/85 nainen ja en ole hoikka vaan normaalipainoinen. Tuo esimerkkisi on normipainoisen ylärajoilla. 167cm pituselle hoikka on 50-57kg.
Ei ole. Olen 168 cm ja alle 55 kiloisena olen ollut alipainoinen, esim. hormonitoiminta lakannut.
Olen pituisesi ja painan 56kg. Jos menee 54kg tai alle loppuu kuukautiset.
Ruumiinrakenne vaikuttaa paljonkin siihen kuka on hoikka tai jotain muuta. Monet lihaksikkaatkin naiset mielletään ylipainoiseksi BMI-mitoituksella, vaikka rasvaprosentti voi olla todella alhainen. Mun kohdalla ylitin BMI:n jo 90-luvulla. Olin nk. kilpaurheilija voimailupuolella ja lekuri kauhisteli mun painoa, kun kysyi painoa ja pituutta. Otin paidan pois kun piti keuhkoja kuunnella, niin totesi, että ei sulla ylipainoa ole ja käytätkö hormoneita, kun noin kauheat lihakset yläkropassa...Siinä vaiheessa vaan totesin, että ihan perusruualla on menty ja teen fyysistä työtä hevostalleilla treenaamisen ohessa. Aivan samaa varmasti tapahtuu tänäkin päivänä, ensin kauhistellaan ja sitten epäillään aineiden käytöstä. Ilmeisesti fyysisen työn tekeminen on täysin tuntematon käsite edelleenkin lekureille. Asia erikseen sitten ne ihmiset, joilla on oikeasti painon kohdalla ongelmia ja heilläkin syynä voi olla ihan aineenvaihdunnalliset syyt, kuin nk. liikkumattomuus. Tunnen muutamia tyyppejä, jotka liikkuvat paljon, mutta esim. kilpparihäiriöt saattaneet aiheuttaa painonnousua.
Olen 170cm ja 57kg ja ikää pian 50. Nuorempana painoin alimmillani 47 kg ja silloin mua pidettiin liian laihana ja sairaan näköisenä. En osaa sanoa olenko sitten miten isoluinen kun kylkiluut näkyy ihan selvästi. Iän myötä tullut pieni pömppövatsa. Hoikkana kuitenkin itseäni pidän.
Vierailija kirjoitti:
Ei
Olen itse 164/65 ja olisi varaa pudottaa 10kg, jotta olisin hoikka.
Olisiko 🤔 Ehkä se sitten riippuu ruumiinrakenteesta, itsellä taitaa lihas tuoda painoa. Olen 164/64 ja minua kuvaillaan hoikaksi. 55-kiloisena minulta kyseltiin olenko syömishäiriönen 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Itse oon 190/85 nainen ja en ole hoikka vaan normaalipainoinen. Tuo esimerkkisi on normipainoisen ylärajoilla. 167cm pituselle hoikka on 50-57kg.
Ei ole. Olen 168 cm ja alle 55 kiloisena olen ollut alipainoinen, esim. hormonitoiminta lakannut.
Olen pituisesi ja painan 56kg. Jos menee 54kg tai alle loppuu kuukautiset.
Aika jännä miten eri tavalla kropat toimii. Olen 165, enkä eläessäni ole painanut 53 enempää. Nyt olen 42 ja 52kg. Kuukautiset on aina olleet tosi säännölliset.
Vierailija kirjoitti:
Oho, mun mitat :D Käytän sellaisia vaatteita että näytän aika hoikalta (pitkät raajat), mutta bikineissä näkee että rasvaa on vatsassa ja tissesissä aivan liikaa. Normaalipainoisen ylärajoilla siis mennään.
Sama, itse olen 167cm/65kgTaidan olla aika saman mallinen kuin sinä. Töissä aina sanovat hoikaksi mutta en kyllä oikeasti ole. Mahassa on fläsää aika reilusti, tissit on isot oli paino mikä hyvänsä, tällä hetkellä 70I/J. Aion pudottaa kesäksi viitisen kiloa painoa.
Täällähän on ihannepainoisia naisia
Itsse 167/75, yritän mutta en osaa laihduttaa, saispa edes 5 kiloo pois!
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. 57 kiloisena olisi hoikahko normipainoinen mutta 67 kilossa ei todellakaan ole hoikka.
Itse painoin 67kg kun menin synnyttämään täysaikaista lasta.
Normaalipainoinen. Toki voi olla esimerkiksi lihaksikas ja hoikka.
Ei ole. Hoikka on (naiselle) pituus miinus 110, paitsi jos on poikkeuksellisen pitkä tai lyhyt. Pidempään varteen hukkuu painoa helpommin, lyhyeen ei sitäkään vähää. Keskimittaisille pituus miinus 110 on hyvä hoikan raja.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on ihannepainoisia naisia
Itsse 167/75, yritän mutta en osaa laihduttaa, saispa edes 5 kiloo pois!
Selvitä peruskulutuksesi, ole miinuskaloreilla riittävän pitkä aika ja syö loppuelämäsi kulutuksen mukaan, niin pysyt saavuttamassasi painossa. About maailman helpoin juttu.
Olen 163cm 63kg painava yli 40v nainen. Olen normaalipainoinen, mutta verrattuna samanikäisiin naisiin joita tapaan arkielämässäni, niin taidan olla hoikka suhteessa heihin.
Riippuu kehon muodosta, mutta painon kyttäys noin yleensä on henkisesti sairasta.
Vissiin riippuu aika paljon ihmisestä. Itseä sanottiin hoikaksi kun olin 165/62. Kun olin nuorena 165/54, niin mulla näkyi kaikki kylkiluut ja lantioluut ja sain kuulla jatkuvasti että näyttäisin paremmalta jos lihottaisin muutaman kilon. Nykyään olen 165/76 ja kukaan ei usko että olen ylipainoinen. Lääkärikin oli kuvaillut mua epikriisissä normaalipainoiseksi. Ei punninnut. Käytän nykyään 36-38 koon paitoja ja koon 40 housuja ja ne ei ole siis mitään tiukkoja päällä vaan sopivan löysiä.
Riippuu. Paljon liikuntaa harrastava ja timmi/lihaksikas ihminen voi olla tuon kokoisena hoikka, jos paino on myös jakautunut hyvin. Vain vähän liikuntaa harrastava ja/tai kehonrakenteeltaan erilainen ihminen voi puolestaan näyttää hieman pyöreältä samassa painossa.
Paino ei kerro mitään, vaan kehonkoostumus ja rasvaprosentti. Suurimmalle osalle tuo on tavallinen normaalipaino, ei hoikka eikä pullea.
En sanois hoikka vaan vielä kohtalaisen normaalipainoinen.
Itse olen 170/ 62 ja pidän itseäni normaalipainoisena.
No ei todellakaan ole. Itse olen 180 senttinen mies ja painan 66kg joka on normaalipaino.