Onko mitoiltaan 167 cm ja 67 kg nainen mielestäsi hoikka?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Hoikan ja laihan ero?
165/55 on hoikka
165/50-55 on laiha
Sitä alempi paino tuon mittaisella on anoreksia.
Minä olen 168 cm ja olin pitkään 54 kg, en ollut anoreksinen vaan hoikka/laiha. Nyt pari vuosikymmentä ja 10 kg lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin olen. Yläosat S, alaosat M. Vyötärö 74 cm.
Suurissa tutkimuksissa on todettu, että kun naisilla vyötärön ympärys 80 cm ja miehillä 94 cm ylittyy, sairauksien vaara alkaa kasvaa. -terveyskirjasto, vyötärölihavuus. Ei kuulosta hoikalta, jos 6 senttiä lisää vyötärölle on jo vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin olen. Yläosat S, alaosat M. Vyötärö 74 cm.
Suurissa tutkimuksissa on todettu, että kun naisilla vyötärön ympärys 80 cm ja miehillä 94 cm ylittyy, sairauksien vaara alkaa kasvaa. -terveyskirjasto, vyötärölihavuus. Ei kuulosta hoikalta, jos 6 senttiä lisää vyötärölle on jo vaarallista.
Minä olen muuten hoikahko, mutta kaikki rasva on sulloutunut vyötärölle, se on lähes 90 cm. Tuttavani nauravat kun kuulevat, koska vaikutan ennemmin hoikanpuoleiselta kuin lihavalta. Mitäs tauteja pitikään pelätä? Ykköstyypin diabetes on jo, muuten arvot loistavat.
keski-ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tankkia hoikkana pitää niin.
Mikä tankki!? Normaalipainoinen nainen.
Painoindeksi 24.
Eli on vielä varaa tulla hiukan painoa lisääkin ja siltikin hän mahtuu normaalipainoisen painoindeksiin.
Normaalipainoinen ei ole hoikka. Hoikka on, jos painaa vähemmän kuin pituus - 110.
No ei ole. 57 kiloisena olisi hoikahko normipainoinen mutta 67 kilossa ei todellakaan ole hoikka.
Kymmenen kiloa liikaa.
Jos ikää 40 ja yli niin 60kg maksimi.
Nuoren 167cm on hyvä painaa vain 52-58.
Kun olin 165/70, pidin itseäni läskinä
Kun olin 65kg, pidin itseäni painoindeksin mukaan normaalipainoisena, mutta yleisvaikutelma oli minusta edelleen tanakka, ja halusin pudottaa painoa. Nyt olen ollut monta vuotta 57-59kg ja tämä on mulle sopiva paino. Kunhan paino alkaa vitosella, se on mun periaate
Nuorempana olin 52-55 välillä, mutta raskauksien myötä tuli liikakiloja, joissa oli oma työnsä saada pysyvästi pois.
Hoikimmillaan olen täysikasvuisena ollut lukion tokalla, painoin 47-48kg vaikken siihen pyrkinyt. En silloinkaan ollut anorektisen laiha (kaveripiirissä oli oikea anorektikko, joka joutui siitä sairaalaan). Vaan normilaiha.
Itse olen 168 kg ja alle 70-kiloisena aina sanottiin hoikaksi, jopa laihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Itse oon 190/85 nainen ja en ole hoikka vaan normaalipainoinen. Tuo esimerkkisi on normipainoisen ylärajoilla. 167cm pituselle hoikka on 50-57kg.
Ei ole. Olen 168 cm ja alle 55 kiloisena olen ollut alipainoinen, esim. hormonitoiminta lakannut.
Okei. Mä olen 166cm ja laihimmillani painoin 47kg. Missään vaiheessa ek menkat loppuneet tai ollut mitään muitakaan ongelmia.
Normaalipainoinen, mutta nykyään tämän kokoista sanotaan hoikaksi ja näyttää hoikalta, koska on erittäin tavallista olla ylipainoinen niin normaalipainoisetkin pistää jo silmään. Oikein hyvä paino siis :)
Olen tämän kokoinen urheilullinen nainen, enkä kyllä sanoisi itseäni hoikaksi. En nyt erityisen pulleaksikaan, mutta ihan hyvässä lihassa täällä ollaan.
Ap, riippuu aivan ruumiinrakenteesta ja siitä, onko lihaksia vai löllöä.
Olen itse 167/65 ja ehdottomasti hoikka!
Olen isoluinen androgyyni, jolla fyysisestä työstä johtuen lihaksikas, vähärasvainen kroppa.
Joidenkin mielestä 'hoikka nainen' tarkoittaa hintelää, pieniluista kehoa, jossa lihakset eivät erotu. Siis lähinnä siron synonyymiä. Sellainen en ole minäkään. Vaatteet päällä näytän hoikemmalta kuin ilman!
Normaalipainoinen. Ja merkitystähän on sillä, onko lihasta vai läskiä. Itse olen 170/68 ja olen ihan tyytyväinen yli 50-v.
Normaalipainoinen, mutta tiimalasina saattaa näyttää hoikalta (isot rinnat ja leveä lantio). Itsekin näytin hoikalta 166/66 painossa, mutta se on ihan normaalipaino. Nyt painan enemmän.... mutta on jo ikääkin. Kovin pahasti en onneksi ole painoa kerännyt vieläkään.
Mä olen 158 cm pitkä ja painan 62 kg, ja näytän kuulemma hoikalta.
Mulla on urheilijana lihasmassaa esim. reisissä ja käsivarsissa, mutta vyötäröstä olen hoikka. Ei ole keskivartalossa juurikaan ylimääräistä, eikä mitään jenkkakahvoja.
Käytän vaatekokoa XS-S. En tosin itse pidä itseäni erityisen hoikkana, sellaisena kuin Sanna Marin. Olen normaalipainoisen näköinen.