Onko mitoiltaan 167 cm ja 67 kg nainen mielestäsi hoikka?
Kommentit (162)
Kommentteja lukiessa huomaa, että ihmisten painokäsitykset alkaa mennä ihan vinksalleen. Ylipainoisia sanotaan normaalipainoisiksi ja normaalipainoisia laihoiksi. Läski on uusi normaali.
Voi olla hoikka, esim isot tissit tai kunnon peba ja painaa hyvinkin tuon verran ja on silti hoikka.
Itse saman mittainen, painan vähemmän mutta tissejä, peppua ja lihaksia ei oo, olen hoikka.
No mä luulin ensin, että olisin siihen painoon lihoessani lihava, mutta ei, hoikka olin, omastakin mielestä. Pituus siis sama. Ja koska painoni oli jo silloin noususuhdanteessa, se on nyt 10 kg enemmän. Nyt olen lihava, mutta kas kummaa, ihmiset puhuvat vieläkin "kun sinä olet noin hoikka". Hoikkuuskin on varmaan katsojan silmässä, kuten kauneuskin.
Eihän pelkkä pituus ja paino kerro mitään, eikä painoindeksi.
Itse painan 58kg, painoindeksi sanoisi että normaalipainoinen vielä 10kg kevyempänä vaikka olisin sillon pelkkää luuta ja nahkaa. Myös 10kg painavampana olisin normaalipainoinen ja silloin olisi kyllä pahasti jo läskiä ympärillä.
Varmaan tuollainen aika samanlainen ku mä (168/70).
Suomalaiseukot ovat aika tynnyrimallisia, joten täällä tuo ehkä vielä voidaan lukea hoikaksi. Kansakunnan itsepetosta.
Ei ole hoikka vaikka vartalon malli olisi mikä.
"Tiimalasivartalo" ei tarkoita vaakasuuntaista tiimalasia, eli omenavartaloa.
kuulostaa normaalilta, terveeltä, ehkä jopa muodokkaalta naiselta. keskiverto nainen taitaa olla 30v. 163/73.
Turha kiistellä, on hoikka jos liikkuu!
Ihan normaalipainoinen. Joku voi olla hoikkakin, mutta itse en ollut tuolla painoindeksillä. Nykyään painoindeksi 21 ja kyllä eron huomaa.
Kyllä tuo on aika tukeva. Painan itse 10 kg vähemmän ja olen 7 cm pitempi. Vaatekokoni on 38, eli olen normaali/hoikka.
Onko hoikka sama kuin alipainoinen ja laiha?
Ajattelisin, että jos on lihaksikas niin näyttänee hoikalta. Itse olen 166/67 ja en totisesti ole hoikka. 10kg olisi vara helposti pudottaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko hoikka sama kuin alipainoinen ja laiha?
Ei, kuten huomaat käytit eri sanoja niille. Ne ei silloin ole sama asia, koska niille on ihan omat sanansa.
Järjestys on hoikka-laiha-alipainoinen
Harrastin nuorena urheilua, joka toi isot reisi-ja pakaralihakset. Jouduin tulehduksen vuoksi sairaalaan ja arvioivat painoni olevan 55 kg, kun lääkityksen annostusta mietittiin. Kuitenkin vielä punnittiin ha paino oli 62kg. Siinä tehtiin vielä toinen mittaus, kun eivät meinanneet uskoa tulosta. Olen 165 pitkä ja tiimalasi. Eli joskus paino ei kerro kaikkea.
Ihmisillä on omituinen käsitys hoikasta ja jopa normaalipainosta. Tuolla painolla ollaan ylipainon rajoilla, mikäli ei ole kyseessä aktiivisesti urheilua harrastava lihaksikas nainen . Hoikaksi voi sanoa sitä joka tuolla pituudella on painoltaan noin 50-55 kg.
Vierailija kirjoitti:
Harrastin nuorena urheilua, joka toi isot reisi-ja pakaralihakset. Jouduin tulehduksen vuoksi sairaalaan ja arvioivat painoni olevan 55 kg, kun lääkityksen annostusta mietittiin. Kuitenkin vielä punnittiin ha paino oli 62kg. Siinä tehtiin vielä toinen mittaus, kun eivät meinanneet uskoa tulosta. Olen 165 pitkä ja tiimalasi. Eli joskus paino ei kerro kaikkea.
Lihas painaa enemmän kuin läski.
Normaalipainoinen, lähellä ylipainon rajaa kuitenkin. Hoikka painaa vähemmän.
Itselle olisi kyllä unelma painaa 67kg. Pituutta mulla on 168cm ja paino on 128kg. Kyllä luitte oikein. Painoa pitäisi tiputtaa ja paljon, mutta ei vain saa aikaiseksi. Varsinkaan nyt kun elämä niin kiireistä töiden ja opiskeluiden takia, että vapaalla ei jaksa muuta kuin olla. Toki ruokavalio on se mikä pudottaa sitä painoa, mutta kyllä mä tarvitsen myös liikuntaa tueksi kuntoa kohottamaan. Ikää mulla on 44v.
Ei. Normaalipainoinen.