Onko mitoiltaan 167 cm ja 67 kg nainen mielestäsi hoikka?
Kommentit (162)
Ei ole, on pullukka. Ei tarvita kuin kilo-kaks, niin on jo ylipainon puolella.
Nykypäivänä vaan on hämärtynyt tämä, että mikä on hoikkaa ja mikä normaalipainoista.
Olen itse 166/56 ja normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 163 cm ja 57-58 kg. En ole lihava, enkä huonokuntoinen, mutta en kuitenkaan hoikka. Hoikka on esimerkiksi pääministerimme tai Jennifer Aniston.
Mielestäni pääministerimme on laiha.
Kuulepa kultaseni, minusta sinä olet aivan ihana tuollaisena pullukkanakin. Mutta miksi ihmeessä sinun täytyy kysyä tätä ikäänkuin toisen henkilön puolesta?
Hoikan ja laihan ero?
165/55 on hoikka
165/50-55 on laiha
Sitä alempi paino tuon mittaisella on anoreksia.
Normaalipainon rajoissa on vielä vaikka voisi hyvin 10 kiloa olla vähemmän painoa.
Ite 170/71 ja kyllä jo kunnon pötsi löytyy, vyötärön ympärys varmaan 80 ja jalatkin on ihrapötkylät.
Ei tietenkään ole. Kyllä se 110 pitää vähentää pituudesta (eli 167 - 110 = 57 [kg]), että voidaan alkaa puhumaan hoikasta. Tämä pätee ainakin 90% tapauksista oman havaintoni mukaan.
Riippuu vartalomallista. Itse samanmittaisena olin joskus 55-kiloinen ja näytin luurangolta. Ihan hirvittää katsoa sen aikaisia kuvia, rasvaa ei ollut yhtään. Nyt painan 73 ja näytän normaalilta vaikka onkin muutama kilo ylipainon puolella. Minulla on paljon lihaksia, isot rinnat ja muodokas peppu.
Mä olen 168 ja kun painoin 67 kg olin todellakin hoikka, housuista meni koko 36, olen luonnostani myös melko lihaksikas. Mutta valitettavasti nyt on painoa melkein 30 kg enemmän🙄. Jos joskus vielä painaisin alle 70 kg olisin onnessani..
Ei ole. Olen itse 166/58 enkä tod. pidä itseäni hoikkana. Noin 10 vuotta ja 10 kiloa sitten olin sitä jo vähän liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
About samat mitat ja paino minulla ja lääkäri kirjasi umpisuolileikkauksen jälkeen "hoikka nuori nainen, leikattu umpisuoli tähystyksessä"
Jos paino on lihaksissa, voi vartalo olla sopusuhtainen tai hoikan muotoinen.
Just näin. Ja tuohon vielä suuret rinnat (70H) niin kyllä nekin jotain painaa. Mulla lukee aina lääkärinteksteissä hoikka tai normaalivartaloinen.
Oho, mun mitat :D Käytän sellaisia vaatteita että näytän aika hoikalta (pitkät raajat), mutta bikineissä näkee että rasvaa on vatsassa ja tissesissä aivan liikaa. Normaalipainoisen ylärajoilla siis mennään.
Mä olin 45v asti 182/60 ja olin laiha, nyt on painoa 10 kg enemmän mutta edelleen olen hoikka. Esimerkin nainen on näkökulmastani lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Itse oon 190/85 nainen ja en ole hoikka vaan normaalipainoinen. Tuo esimerkkisi on normipainoisen ylärajoilla. 167cm pituselle hoikka on 50-57kg.
Ei ole. Olen 168 cm ja alle 55 kiloisena olen ollut alipainoinen, esim. hormonitoiminta lakannut.
No onpa sulla vähästä "hormonitoiminta lakannut" (oletan, että tarkoitat kuukautisten loppumista, tuskin nyt kokonaan hormonitoiminta lakannut). Olen 170 cm ja ollut suurimman osan elämästäni alle 55 kg eikä ole ollut mitään ongelmia. Nyt paino kivunnut urheiluharrastuksen myötä 58-60 kiloon ja rasvaprosentti varmasti pienempi kuin ennen eikä silti ongelmia. Yleensä pitää olla oikeasti alipainoinen että tulee hormonitoiminnan ongelmia.
Alapeukuista päätellen auts!