Onko Concorde ainoa kuluttajatuote joka poistui markkinoilta niin ettei parempaa tullut tilalle
Kommentit (49)
Mitä Concordea nyt tarkoitat? Jos yliäänilentokonetta, niin se ei ole mikään "kuluttajatuote".
Vierailija kirjoitti:
Mitä Concordea nyt tarkoitat? Jos yliäänilentokonetta, niin se ei ole mikään "kuluttajatuote".
Totta. Lennoista oli kyse. Loppuivat vaikka parempaa ei tullut tilalle.
Suomen toimiva, luotettava ja turvallinen taksijärjestelmä poistui markkinoilta, eikä parempaa ole vielä tullut tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Concordea nyt tarkoitat? Jos yliäänilentokonetta, niin se ei ole mikään "kuluttajatuote".
Totta. Lennoista oli kyse. Loppuivat vaikka parempaa ei tullut tilalle.
On tullut parempia: ympäristöystävällisempiä, hiljaisempia, edullisempia jne.
Vierailija kirjoitti:
Suomen toimiva, luotettava ja turvallinen taksijärjestelmä poistui markkinoilta, eikä parempaa ole vielä tullut tilalle.
Kai jossain muualla on sentään yhä toimiva taksijärjestelmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Concordea nyt tarkoitat? Jos yliäänilentokonetta, niin se ei ole mikään "kuluttajatuote".
Totta. Lennoista oli kyse. Loppuivat vaikka parempaa ei tullut tilalle.
On tullut parempia: ympäristöystävällisempiä, hiljaisempia, edullisempia jne.
Mutta nopeudeltaan (ja statukseltaan) se oli täysin ylivoimainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Concordea nyt tarkoitat? Jos yliäänilentokonetta, niin se ei ole mikään "kuluttajatuote".
Totta. Lennoista oli kyse. Loppuivat vaikka parempaa ei tullut tilalle.
On tullut parempia: ympäristöystävällisempiä, hiljaisempia, edullisempia jne.
Mutta nopeudeltaan (ja statukseltaan) se oli täysin ylivoimainen.
Pienet ahtaat penkit. Ihan toista on nämä nykyiset ykkösluokan suitet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen toimiva, luotettava ja turvallinen taksijärjestelmä poistui markkinoilta, eikä parempaa ole vielä tullut tilalle.
Kai jossain muualla on sentään yhä toimiva taksijärjestelmä?
S u o m e s s a ei ole toimivaa taksijärjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen toimiva, luotettava ja turvallinen taksijärjestelmä poistui markkinoilta, eikä parempaa ole vielä tullut tilalle.
Kai jossain muualla on sentään yhä toimiva taksijärjestelmä?
Ihan jonkin verran matkailleena sanoisin, että kyllä se Suomen entinen tarkkaan säännelty taksijärjestelmä oli aivan maailman huippua. Uudistuksen myötä syöksyttiin samaan epäluotettavaan sotkuun kuin muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen toimiva, luotettava ja turvallinen taksijärjestelmä poistui markkinoilta, eikä parempaa ole vielä tullut tilalle.
Kai jossain muualla on sentään yhä toimiva taksijärjestelmä?
Ihan jonkin verran matkailleena sanoisin, että kyllä se Suomen entinen tarkkaan säännelty taksijärjestelmä oli aivan maailman huippua. Uudistuksen myötä syöksyttiin samaan epäluotettavaan sotkuun kuin muuallakin.
Tämä on kyllä sääli, ennen taksikuski katsoi että pääset kotipihassa turvallisesti sisälle, nyt ei uskalla taksiin mennä kun saatat tulla rais ka tuk si.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Concordea nyt tarkoitat? Jos yliäänilentokonetta, niin se ei ole mikään "kuluttajatuote".
Totta. Lennoista oli kyse. Loppuivat vaikka parempaa ei tullut tilalle.
On tullut parempia: ympäristöystävällisempiä, hiljaisempia, edullisempia jne.
Mutta nopeudeltaan (ja statukseltaan) se oli täysin ylivoimainen.
Pienet ahtaat penkit. Ihan toista on nämä nykyiset ykkösluokan suitet.
Totta kai on ökympää ja ökympää nykyään mutta ei sitä voi edes verrata siihen millainen oli Concorden status.
Puhumattakaan siitä miten kovaa se lensi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen toimiva, luotettava ja turvallinen taksijärjestelmä poistui markkinoilta, eikä parempaa ole vielä tullut tilalle.
Kai jossain muualla on sentään yhä toimiva taksijärjestelmä?
Ihan jonkin verran matkailleena sanoisin, että kyllä se Suomen entinen tarkkaan säännelty taksijärjestelmä oli aivan maailman huippua. Uudistuksen myötä syöksyttiin samaan epäluotettavaan sotkuun kuin muuallakin.
Tämä olisi ollut hyvä matkailuvaltti meille: voit huoletta hypätä turvalliseen taksin ja maksat aina hinnaston mukaisen hinnan.
Monesta maasta jää sekä ikävä ensivaikutelma ja viimeinen vaikutelma, kun kaupungin ja keskustan välisellä taksimatkalla stressaa sitä, miten sinua tällä kertaa kusetetaan.
Tämäkään ei ole kuluttajatuote mutta tuli tuosta taksista mieleen et suomalainen, hyvä ja vakaa koulujärjestelmä tuhottiin muutamassa vuodessa. Nyt mennään erityislasten ja häiriköiden ehdoilla ja kaikki kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Concordea nyt tarkoitat? Jos yliäänilentokonetta, niin se ei ole mikään "kuluttajatuote".
Totta. Lennoista oli kyse. Loppuivat vaikka parempaa ei tullut tilalle.
On tullut parempia: ympäristöystävällisempiä, hiljaisempia, edullisempia jne.
Joo mutta yliäänikoneita ei tullut tilalle. Ne ovat aivan oma kategoriansa, Atlantin yli pääsi parhaimmillaan 3,5 tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Concorde poistui?
Oli kai liian kallis ylläpitää. Ei saanut lentää kuin Atlantin yli melun takia. 9/11 oli ilmeisesti viimeinen pisara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Concordea nyt tarkoitat? Jos yliäänilentokonetta, niin se ei ole mikään "kuluttajatuote".
Totta. Lennoista oli kyse. Loppuivat vaikka parempaa ei tullut tilalle.
On tullut parempia: ympäristöystävällisempiä, hiljaisempia, edullisempia jne.
Mutta nopeudeltaan (ja statukseltaan) se oli täysin ylivoimainen.
Pienet ahtaat penkit. Ihan toista on nämä nykyiset ykkösluokan suitet.
Totta kai on ökympää ja ökympää nykyään mutta ei sitä voi edes verrata siihen millainen oli Concorden status.
Puhumattakaan siitä miten kovaa se lensi.
Concorden hyöty oli hyvin rajallinen, koska vain meren yllä pystyi lentämään kovaa.
Kyseessä oli insinöörien tuon ajan hieno taidonnäyte, mutta kaupallisesti ei mikään menestys. Mikään muu lentoyhtiö noilla ei lentänyt kuin valmistajamaiden lentoyhtiöt, joiden oli "pakko" maineensa vuoksi niitä käyttää.
Russakan persesuristin